Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Μυκήνες-Αγαμέμνονας Μυκηναϊκά χρόνια Ελένη - Κωνσταντίνος.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
ΙΣΛΑΜ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
project: οψεις της ψυχολογιας
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
3. Οι συγγραφείς της Παλαιάς Διαθήκης: άνθρωποι εμπνευσμένοι από το Θεό Η Π. Δ είναι ένα κείμενο παλιό, μιας άλλης εποχής: πόσο εύκολο είναι να το προσεγγίσουμε;
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας.
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Αυτόχθονες πληθυσμοί Μενεξιά Στ1..
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Η ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ. Αναφέρεται με το όνομα αυτό, που σημαίνει κυριολεκτικά την πόλη τη χωμένη στην άμμο, από τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Και πράγματι, η Αμμόχωστος υπήρξε.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Σενάριο (Παρένθεση) - Τελεία.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε πως η τέχνη της λογοτεχνίας και της ποίησης υπηρέτησαν την θρησκεία. Αρχικά σκεφτήκαμε να δούμε ενδεικτικά κάποια ιερά κείμενα για μερικές από τις μεγάλες θρησκείες του κόσμου. Αυτό κάναμε γιατί παρατηρήσαμε, πως η τέχνη του λόγου έδωσε την βάση για να πάρουν οι διδασκαλίες των θρησκειών γραπτή μορφή έτσι ώστε να μην ξεχαστούν . Έτσι λοιπόν θα κάνουμε αρχικά μία αναφορά στο Κοράνιο , στην Πεντάτευχο, στις και στην Αγία Γραφή.

ΒΕΔΕΣ Οι Βέδες είναι ιεροί ύμνοι και τελετουργικοί στίχοι που έχουν συντεθεί στην αρχαϊκή σανσκριτική και είναι γνωστοί μεταξύ των λαών που μιλούσαν ινδοευρωπαϊκή γλώσσα. Δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί με ακρίβεια η χρονολογία των συνθέσεων αυτών μερικές από αυτές έχουν μεγάλη φιλολογική αξία , αλλά μια περίοδος γύρω στο 1500-1200 π.Χ . Επίσης οι κάτι παραπάνω από θεολογικά βιβλία , συμπεριλαμβάνουν μία πλούσια και πολύχρωμη μυθολογία για θεούς.

ΚΟΡΑΝΙΟ Το Κοράνιο είναι το ιερό βιβλίο του Ισλάμ .Το όνομά του σημαίνει κυριολεκτικά “Απαγγελία” και ονομάζεται συχνά αλ Κουράμ δηλαδή το Ευγενές Ανάγνωσμα . Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι το Κοράνιο είναι ο λόγος του Θεού.

ΑΡΑΒΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ Μιλώντας για την Αραβική λογοτεχνία , μιλάμε για την πεζογραφία και την ποίηση . Η αραβική λέξη που χρησιμοποιείται για την λογοτεχνία είναι η λέξη ‘αντάμπ’ που σημαίνει ευγένεια , καλοί τρόποι , καλλιέργεια . Η αραβική λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε τον 5ο αιώνα , πριν από τον οποίο είχαμε μόνο σκόρπια κομμάτια γραπτού λόγου .Τα αρχαιότερα λογοτεχνικά κείμενα ωστόσο είναι ποιητικά με θέμα τους τις συνθήκες ζωής των ανθρώπων , τις περιπλανήσεις και τα ταξίδια τους . Η ποίηση τους ήταν ποιητική μορφή είναι η λεγόμενη κασίντα .

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ Η Αγία Γραφή χαρακτηρίζεται το σύνολο ή «βιβλιοθήκη» κειμένων θρησκευτικού χαρακτήρα . Με τον όρο αυτό βασικά και ο συνδυασμός αυτής , δηλαδή της Παλαιάς Διαθήκης που αναφέρεται στην προ Χριστό περίοδο και της Καινής Διαθήκης . Πολλοί είναι οι λόγοι για τους οποίους οι σύγχρονοι άνθρωποι διαβάζουν την Αγία Γραφή . Οι επιστήμονες (θεολόγοι , φιλόλογοι , ιστορικοί , αρχαιολόγοι κ.α) για να ερμηνεύσουν και να αντλήσουν απ’ αυτήν χρήσιμα στοιχεία για τις επιστήμες .

Πολλοί ζωγράφοι και γλύπτες έχουν εμπνευστεί από τις ιστορίες και τα πρόσωπα της Βίβλου . Το ίδιο ισχύει και για άλλα είδη τέχνης όπως η λογοτεχνία , τη μουσική , το θέατρο και τον κινηματογράφο. Η μεγάλη επίδραση της Βίβλου στην τέχνη συνεχίζεται και στις μέρες μας .Εκτός από την τέχνη και τα μνημεία πολιτισμού η Βίβλος έχει επηρεάσει και την καθημερινή ζωή και στην συμπεριφορά των ανθρώπων , κυρίως των χριστιανών τις γιορτές και τα έθιμά τους το πώς πιστεύουν και λατρεύουν τον Θεό , πως αντιμετωπίζουν το συνάνθρωπό τους , πως φέρονται στις απλές και κρίσιμες στιγμές της ζωή τους κ.α

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ Τώρα θα αναφέρουμε διάφορα λειτουργικά χριστιανικά κείμενα που είναι τα εξής : Ακάθιστος Ύμνος : Ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Ο Ακάθιστος Ύμνος θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας . Είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας , και εν μέρει εμπλουτίζεται από κοσμητικά επίθετα

Εγκώμια Επιταφίου Με την ονομασία εγκώμια επιταφίου φέρονται στην βυζαντινή υμνολογία-υμνογραφία ειδικά τροπάρια που ψάλονται κατά τον « Ορθό του Μεγάλου Σαββάτου . Κατά την λειτουργία ψάλονται το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής εντός των ναών . Πρόκειται για 185 σύντομα τροπάρια που παρεμβάλλονται με τον 118ο ψαλμό ακλουθώντας τρείς στάσεις. Η πρώτη στάση σε ήχο πλάγιο α΄ αρχίζει με το εγκώμιο «Η ζώη εν τάφω , κατετέθης Χριστέ » Η δεύτερη στάση σε ήχο πλάγιο α΄ αρχίζει με το εγκώμιο «Άξιον εστί μεγαλύνεις σε το ζωοδότην» Η τρίτη στάση σε ήχο γ’ αρχίζει με το εγκώμιο «Αι γέναι πάσαι ύμνω την ταφή Σου , προσφέρουσι Χριστέ μου

Το Θρησκευτικό στοιχείο του Παπαδιαμάντη Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις του Παπαδιαμάντη είναι αδιαπραγμάτευτες , γιος ιερέα μεγαλωμένος με αυστηρές χριστιανικές αρχές και μυημένος βαθιά στις εκκλησιαστικές τελετουργίες έδωσε στην θρησκεία το βαθύτερο χαρακτήρα του αιώνιου συντρόφου που ταυτίζεται με τη ύπαρξη σε όλες τις χαρές και τις λύπες . Η θρησκεία δεν είναι μόνο καταφύγιο και παρηγορητής αλλά και κινητήρια δύναμη της ανθρώπινης δράσης δεμένη με όλες τις πτυχές της καθημερινότητας.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η λογοτεχνία υπήρξε από τις πρώτες τέχνες που υπηρέτησαν τις θρησκευτικές ανάγκες του ανθρώπου. Όπως διαπιστώσαμε τα αρχαιότερα λογοτεχνικά κείμενα που έχουμε στην διάθεση μας περιστρέφονται γύρω από το ζήτημα της θρησκείας . Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!