Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογία
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ Βίας Αντωνιάδης Α΄Έγκωμης Κ.Β
ΟΜΑΔΑ 5 Ο Οδυσσέας ταξιδεύει με τα σύμβολα
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Είναι ο πρόεδρος Clinton και ο αντιπρόεδρος Gore. Τι βλέπετε; Λάθος. Είναι δύο φορές ο Clinton με διαφορετικά χτενίσματα.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
7° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Σκιές-Χρώματα.
6° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Φως - Κάτοπτρα.
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝ-αισθηματα 6 Μαρτίου 2014 Μαρία-Πηγή Ευταξιοπούλου Μάθε πώς τον φόβο να μειώσεις... κι εσύ κεφάλι.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ δημιουργία σκιών
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΣ     Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650

Δραστηριότητα 1η – Ανίχνευσης Στόχοι Να ανιχνεύσουμε πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με την έννοια του φωτός και πιο συγκεκριμένα: Αν αντιλαμβάνονται τη διάκριση τεχνητών και φυσικών πηγών φωτός. Αν αντιλαμβάνονται ότι το φως είναι ανεξάρτητη οντότητα από τις φωτεινές πηγές από τις οποίες αυτό παράγεται. Αν αναγνωρίζουν ότι το φως είναι μια οντότητα που διαδίδεται, υπάρχει στο χώρο και αλληλεπιδρά με τα αντικείμενα που συναντά. Υλικά Χαρτόνι για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη Εικόνα με ένα αντικείμενο και τη σκιά του

Περιγραφή Ο εκπαιδευτικός ανακοινώνει στα παιδιά το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούν, δηλαδή το φως. Τους θέτει ερωτήσεις και καταγράφει τις απαντήσεις σε εννοιολογικό χάρτη. Οι ερωτήσεις θα είναι οι εξής: -Πού υπάρχει φως μέσα στην τάξη; Και που έξω από την τάξη; -Από πού προέρχεται αυτό το φως και στις δύο περιπτώσεις; -Ο ήλιος έχει το ίδιο φως που έχει η λάμπα; Αν όχι ποια η διαφορά τους; -Αν κλείσουμε το διακόπτη θα έχει φως η λάμπα; Αν όχι γιατί; -Τους δείχνουμε την εικόνα και ρωτάμε τι βλέπουν, πως πιστεύουν ότι δημιούργηθηκε η σκιά

Δραστηριότητα 2η Στόχος Να μάθουν τα παιδιά να διακρίνουν τις φυσικές από της τεχνητές πηγές. Υλικά Λογισμικό “light and dark” (http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/5_6/light_dark.shtml )

Περιγραφή Α΄ Φάση Τα παιδιά συγκεντρώνονται στη γωνιά του υπολογιστή. Τα παιδιά συγκεντρώνονται στη γωνιά του υπολογιστή. Εκεί θα σηκώνονται ένα, ένα και θα επεξεργάζονται το λογισμικό. Τα παιδιά θα διακρίνουν τις τεχνητές από τις φυσικές πηγές φωτός και θα μάθουν πώς λειτουργούν. Β΄ Φάση Συγκεντρώνονται στη παρεούλα. Τα παιδιά φτιάχνουν ένα πίνακα με δύο στήλες. Στη μία στήλη θα υπάρχει ο όρος «τεχνητό φώς» και στην άλλη ο όρος «φυσικό φώς». Πρέπει να χωρίσουν τις πηγές φωτός που είδαν στο λογισμικό σε αυτές τις δύο στήλες. Αφού καταγράψουν τις πηγές φωτός ο εκπαιδευτικός θα κάνει διόρθωση εάν υπάρχουν λάθη. Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά για την ύπαρξη άλλων φυσικών και τεχνητών πηγών φωτός.

Δραστηριότητα 3η Στόχος Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το φως είναι ανεξάρτητη οντότητα από τις φωτεινές πηγές από τις οποίες αυτό παράγεται. Υλικά Φακός Λειζερ Λευκό και μαύρο χαρτόνι Κλειστό κουτί με 2 τρύπες

Περιγραφή Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα παιδιά και τους παρουσιάζει τα υλικά πάνω σε ένα τραπέζι. Τα υλικά δεν είναι αναμμένα, δημιουργείται συσκότιση στην τάξη και ανάβει ένα, ένα τα υλικά. Τοποθετεί μπροστά στο αναμμένο λέιζερ το λευκό χαρτόνι και μπροστά και στο φακό το μαύρο χαρτόνι. Θέτει την εξής ερώτηση: «Που βλέπετε το φως σε κάθε περίπτωση;». Τα παιδιά θα διακρίνουν το φώς πάνω στο χαρτόνι σε κάθε περίπτωση. Παίρνει το κουτί και στη μία τρύπα τοποθετεί το αναμμένο λέιζερ ή φακό και στην άλλη καλεί ένα παιδί κάθε φορά να κοιτάξει. Τα παιδιά θα δουν τη δέσμη φωτός που προηγουμένως δεν μπορούσαν να δουν. Ακολουθεί συζήτηση όπου θα επεξηγεί στα παιδιά ότι το φως υπάρχει στο χώρο και σε σημεία που εμείς δεν μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα. Η συζήτηση θα καταλήξει στο ότι το φως διαχέεται στο χώρο και είναι ανεξάρτητη οντότητα από την πηγή από την οποία παράγεται.  

Δραστηριότητα 4η Στόχος Να μάθουν ότι το φως είναι μία οντότητα που διαδίδεται, υπάρχει στο χώρο και αλληλεπιδρά με τα αντικείμενα που συναντά. Υλικά Κουτί παπουτσιών με σκηνικό (αντικείμενα) Φακός

Περιγραφή Α΄ Φάση Ο εκπαιδευτικός και τα παιδιά συγκεντρώνονται στη παρεούλα. Θα υπάρχει ένα κλειστό κουτί παπουτσιών, μέσα στο οποίο υπάρχει ένα σκηνικό με διάφορα αντικείμενα. Το κουτί έχει μία τρύπα στο πλάι και μία δεύτερη τρύπα-παραθυράκι στο πάνω μέρος του. Τα παιδιά κοιτούν ένα, ένα μέσα στο κουτί με κλειστή την πάνω τρύπα-παραθυράκι και δεν βλέπουν τίποτα. Στη συνέχεια συζητούν για το τι ευθύνεται που δεν βλέπουν μέσα στο κουτί. Αποφασίζουν ότι χρειάζονται φως και ανοίγουν τη πάνω τρύπα-παραθυράκι στο κουτί. Τα παιδιά ξανακοιτάνε ένα, ένα μέσα σε αυτό και ανακαλύπτουν το περιεχόμενό του. Τέλος ακολουθεί συζήτηση που καταλήγει στο ότι το φως είναι μία οντότητα που υπάρχει και διαδίδεται στο χώρο. Β΄ Φάση ο εκπαιδευτικός τοποθετεί το κουτί στο κέντρο της παρεούλας. Ανοίγει το καπάκι του κουτιού και ζητάει από τα παιδιά να προβλέψουν τι θα συμβεί στο περιεχόμενο του, αν τοποθετήσουμε έναν αναμμένο φακό στη τρύπα του κουτιού. Ο εκπαιδευτικός τοποθετεί στην τρύπα τον αναμμένο φακό και τα παιδιά παρατηρούν τη δημιουργία σκιών των αντικειμένων. Ακολουθεί συζήτηση για το τι ευθύνεται για τη δημιουργία σκιών των αντικειμένων. Τέλος καταλήγουν στο ότι το φως αλληλεπιδρά με τα αντικείμενα που συναντά και έτσι δημιουργούνται και οι σκιές.

Δραστηριότητα 5η – Αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης Στόχοι Η δραστηριότητα αυτή έχει ως στόχο να αξιολογήσουμε κατά πόσο τα παιδιά κατανόησαν και εμπέδωσαν τα χαρακτηριστικά του φωτός με τα οποία ασχοληθήκαμε στις παραπάνω δραστηριότητες. Υλικά Κάρτες με φυσικές και τεχνητές πηγές φωτός 2 βάζα Κάρτες με διάφορες εικόνες όπου υπάρχει σε διάφορα σημεία φως

Περιγραφή 1ο μέρος διάκριση τεχνητών και φυσικών πηγών φωτός Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα παιδιά και τους μοιράζει από μία κάρτα. Στις κάρτες θα απεικονίζονται φυσικές και τεχνητές πηγές φωτός. Σε ένα τραπεζάκι θα βρίσκονται δύο βάζα στα οποία θα αναγράφονται ένα Φ (φυσικές πηγές) και ένα Τ (τεχνητές πηγές). Ο εκπαιδευτικός εξηγεί σε τι αντιστοιχεί το κάθε βάζο και καλεί τα παιδιά να ταξινομήσουν τις κάρτες που τους δόθηκαν. Ανάλογα με την ταξινόμηση που θα κάνουν θα κρίνει κατά πόσο ήταν επιτυχημένη η παρέμβασή του όσον αφορά το παραπάνω ζητούμενο.

2ο μέρος Το φως είναι ανεξάρτητη οντότητα από τις φωτεινές πηγές από τις οποίες αυτό παράγεται. Το φως είναι μία οντότητα που διαδίδεται και υπάρχει στο χώρο. Ο εκπαιδευτικός πάλι μοιράζει στα παιδιά διάφορες κάρτε και ρωτάει κάθε φορά τις εξής δύο ερωτήσεις: -Που υπάρχει φως στη συγκεκριμένη εικόνα; -Από πού προέρχεται αυτό το φως; Η κάθε εικόνα θα είναι διαφορετική. Ανάλογα με το αν το κάθε παιδί μπορεί να αναγνωρίσει από πού προέρχεται αλλά και που υπάρχει φως στην εικόνα θα κριθεί το κατά πόσο έχουν κατανοήσει το παραπάνω ζητούμενο.