Α΄Λυκείου Θεματική Ενότητα 1.4 ΗΘΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Απριλίου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Advertisements

Δάσκαλοι του κόσμου (Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης 2013)
Λαφαζάνη Τέτα Μακρή Παναγιώτα ΘΕΜΑ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2014
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2 ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσούπολης.
Παιδιά σκλάβοι: τα «αναλώσιμα» του κόσμου; Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, σήμερα υπάρχουν στον κόσμο 27 εκατομμύρια σκλάβοι, διπλάσιοι από όσοι υπολογίζεται.
Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού
Γιάννης Σειραδάκης Τμήμα Φυσικής, ΑΠΘ
ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΗ ΑΠΛΑΝΩΝ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Ξηρασία στο κέρας της Αφρικής Πληροφοριακό Υλικό για Σχολεία ActionAid Ελλάς Σεπτέμβριος 2011.
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Medicine, 1943 KDIGO – 2005 Chronic Kidney Disease – Mineral Bone Disorders (CKD-MBD) Moe et al, Kidney Int 2006.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κα. Φράγκου Μαρία Ον/μο φοιτητή: Ιωάννης Κωτούλας.
κεφαλομετρική ανάλυση
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Μεγαλοβλαστικη Αναιμια Έλενα Σολωμου Αιματολογος Λέκτορας Παθολογίας Ιατρικη Σχολή Παν. Πατρών.
Εφαρμοσμένη Θερμοδυναμική Περιγραφή του Μαθήματος
1 Εταιρική Διακυβέρνηση & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.
Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΘΑΛΗΣ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΚΟ»
ΑΣΘΕΝΗΣ ΜΕ ΠΑΓΚΥΤΤΑΡΟΠΕΝΙΑ ΚΑΙ ΠΥΡΕΤΟ Απαρτιωμένη διδασκαλία στην Αιματολογία 2009.
Εκπαιδευτικό παιχνίδι Επιχειρηματικότητας. Το Play4Guidance (P4G) είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση Ένα πρωτοποριακό Παιχνίδι Επιχειρηματικότητας.
Ελάτε να : Να ουρλιάξουμε μαζί για τον πόνο του άλλου.
ICAO DG Regulations IMDG Code ADNR RID ADR Ευρωπαϊκός Κατάλογος Αποβλήτων (Ε.Κ.Α.) Περίπου 400 κωδικοί Επικινδύνων Αποβλήτων – 6ψήφιος αριθμός με αστεράκι.
Σχολική και Κοινωνική Ζωή 1 ου Γυμνασίου Χαλκίδας ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια Τσαρουχά Ελένη ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια.
Γενική αίματος Μ. Καρακάντζα /µl= κυτταρα 5.000/µl /µl Αίμα 5 lt.
20 Νοεμβρίου ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ.
Ένα Ευρωπαϊκό παιχνίδι επιχειρηματικότητας με στόχο την εκπαίδευση και καθοδήγηση μαθητών, φοιτητών και νέων ανέργων για την απόκτηση πολλαπλών επιχειρηματικών,
Basic Settings 1st Exercise Program Appendix Hardware More Exercise Software Ρύθμιση του ρυθμού μετάδοσης δεδομένων Σειριακή Θύρα COM 2 στον προγραμματιστή.
ΘΕΩΝ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ ΚΑΙ YΠΑΤΙΑ Η ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΗ ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΣ
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Δομή και Χαρακτηριστικά ΣΥΑ.
Γενική αίματος και φυσιολογικός αιμοποιητικός μυελός Αργύρης Συμεωνίδης Απαρτιωμένη διδασκαλία Αιματολογίας 2014.
2 ο ΔΣ Χρυσούπολης Ε΄ τάξη Νοιάζομαι και Δρω. Εθελοντισμός - Εθελοντής Η πρόθυμη δέσμευση ενός ατόμου να εργαστεί χωρίς αμοιβή για ένα καθορισμένο ή αόριστο.
Εκπαιδευτικό παιχνίδι Επιχειρηματικότητας
Η Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία στα Χρόνια της Κρίσης στην Ελλάδα από τη Σκοπιά των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Πελαγία Ι. Παπανικολάου ΜΔΕ Ποινικών &
Преформативный период (IΙ–XV вв.)
Τι είδαμε την περασμένη φορά…
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ο καταμήνιος κύκλος της γυναίκας
Wittgenstein: Mathematics, Regularities, and Rules Steiner, Μ., 1996
Εγκατάσταση του Λογισμικού σε Windows 95/98/NT
Παρουσίαση ενδιαφέρουσας περίπτωσης
Άγχος Πανελλήνιων Εξετάσεων: Τρόποι Διαχείρισης
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها منبع: دکتر جمشید پژویان
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Περί Ελαιολάδου… Το μάζεμα της ελιάς.
ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
دستور العمل مراقبت از بیماران قلبی در بارداری، زایمان و پس از زایمان
شناسنامه درس نام درس: مالیه عمومی و بودجه
Παθολογική Φυσιολογία Oξείας Νεφρικής Bλάβης
کنفرانس علمی ( بررسی تغییرات آیین نامه ای و اعمال آنها در طراحی سوله )
XN CÔNG THỨC MÁU.
אנרגיה בקצב הכימיה – פרק ב
Ιδανικά ή τέλεια Πραγματικά ή ιξώδη
Trigonometric Identities (Lesson 5-1)
Η ανακύκλωση στη ζωή μας
ΩΚΥΤΟΚΙΝΗ (ΟΞΥΤΟΚΙΝΗ)
Υποχρεωτική Θρησκευτική Εκπαίδευση στο σχολείο:
Ανάκτηση δεδομένων από κάθε μέσο
Effect of a PTOX on O2 production and light-induced O2 uptake.
Julia’s & Winston.
Πολύδυμη κύηση.
Υδατάνθρακες Ποιοι είναι οι βασικοί ρόλοι των υδατανθράκων;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α΄Λυκείου Θεματική Ενότητα 1.4 ΗΘΟΣ

ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ «ηθική»: η ηθικότητα του ατόμου· δηλαδή οι ιδιότητες του χαρακτήρα του που βρίσκονται σε αρμονία με τα διδάγματα της ηθικής «ηθικολογία»: ιδιότητα και ο τρόπος συμπεριφοράς του υποκριτή «ήθος»: αυτός που υποκρίνεται, που προσποιείται ανύπαρκτα συναισθήματα ή συμπεριφέρεται με τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές διαθέσεις του «υποκρισία»: άποψη διακηρυγμένη συνήθ. με ζήλο, πάθος και στενό πνεύμα, για το τι είναι καλό ή κακό σύμφωνα με την τρέχουσα ηθική:  «υποκριτής»: το σύνολο των θεσμοθετημένων κανόνων μιας κοινωνίας που καθορίζουν τη συμπεριφορά των ατόμων με βάση το κοινωνικά αποδεκτό, το καλό και το κακό

«Μελέτη περίπτωσης» Βίντεο της ActionAid «Ρατσιστική επίθεση σε στάση λεωφορείου (κοινωνικό πείραμα)» http://www.actionaid.gr/ratsismos3/ Εστιάζουμε στις διαφορετικές ηθικές οπτικές, την ηθική αναλγησία και υποκρισία στη σύγχρονη κοινωνία.

«Επεξεργασία κειμένου με καθοδηγητικές ερωτήσεις» Ζούσε στην Αλεξάνδρεια μια ανύπαντρη Χριστιανή γυναίκα που φαινόταν ταπεινή, στην πραγματικότητα όμως ήταν περήφανη και πολύ φιλάργυρη. Ήταν μάλλον φιλόχρυση, παρά φιλόχριστη. Δεν είχε προσφέρει ποτέ κάτι από την περιουσία της, ούτε σε ξένο, ούτε σε φτωχό, ούτε σε καταπιεσμένο, ούτε σε μοναχό, ούτε σε φτωχό κορίτσι... Αυτή τη γυναίκα, που μόνο στο όνομα ήταν παρθένα κι όχι στον τρόπο ζωής, ο αγιότατος Μακάριος, ο πρεσβύτερος και προϊστάμενος του λεπροκομείου, θέλησε - κατά κάποιον τρόπο - να την εγχειρίσει σα γιατρός για να την ανακουφίσει από την πλεονεξία, και επινόησε το εξής τέχνασμα... Πήγε και τη βρήκε και της είπε: "Έχουν πέσει στα χέρια μου πολύτιμοι λίθοι, σμαράγδια και υάκινθοι. Δεν ξέρω αν προέρχονται από κλοπή ή από νόμιμο εμπόριο. Λεν έχουν αποτιμηθεί, μιας και είναι πέρα από κάθε αποτίμηση. Ο ιδιοκτήτης τους τους πουλάει πεντακόσια νομίσματα...". Πέφτει τότε αυτή στα πόδια του και του λέει: "Να μην τους αγοράσει άλλος, σε παρακαλώ... Αγόρασέ τους εσύ για λογαριασμό μου...". Πήρε, λοιπόν, ο Μακάριος απ' αυτήν τα πεντακόσια νομίσματα, τα διέθεσε όμως για τις ανάγκες του λεπροκομείου. Περνούσε ο καιρός, μα αυτή δίσταζε να του το υπενθυμίσει, επειδή ο άγιος είχε μεγάλη υπόληψη στην Αλεξάνδρεια... Τελικά,κάποια στιγμή που τον συνάντησε στην εκκλησία, του είπε: "Σε παρακαλώ, πες μου, τι έγινε με κείνους τους πολύτιμους λίθους για τους οποίους έδωσα τα πεντακόσια νομίσματα;" Αυτός της απάντησε: "Από την ημέρα που έδωσες τα χρήματα, πλήρωσα την αξία των λίθων. Αν θέλεις να τους δεις, έλα στο σπίτι μου. Εκεί βρίσκονται. Δες αν σου αρέσουν, αλλιώς πάρε πίσω τα χρήματά σου". Κι εκείνη πήγε πολύ ευχαρίστως. Στους επάνω ορόφους του λεπροκομείου βρίσκονταν οι λεπρές γυναίκες και στους κάτω οι λεπροί άνδρες. Όταν φτάσανε στην είσοδο, τη ρώτησε: "Τι θέλεις να δεις πρώτα; Τους υάκινθους ή τα σμαράγδια;". Του απάντησε: "Ό,τι νομίζεις". Τότε την ανεβάζει στους επάνω ορόφους, της δείχνει ακρωτηριασμένες γυναίκες με πληγιασμένα πρόσωπα, και της λέει: "Να οι υάκινθοι". Κατόπιν την κατεβάζει στα κάτω πατώματα και της δείχνει τους άνδρες λέγοντας: "Να τα σμαράγδια. Και νομίζω ότι δε θα βρεθούν πολυτιμότερα. Αν, λοιπόν, σου αρέσουν, πάει καλά, αλλιώς πάρε πίσω τα χρήματά σου". Μετανιωμένη αυτή, βγήκε και, αφού πήγε στο σπίτι της, αρρώστησε από τη στενοχώρια της που δεν έκανε ένα τέτοιο καλό σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, αλλά αναγκαστικά. Αργότερα ευχαρίστησε τον Μακάριο και πορεύτηκε στη ζωή της όπως έπρεπε. Και άγιος και κλέφτης; Παλλαδίου, Λαυσαϊκόν, PG 34, 1018A-1019C, επιλογές – απόδοση Θ.Ν.Π., από το σχολικό βιβλίο των Θρησκευτικών της Γ΄ Λυκείου ΔΕ 4, σ. 31-32 [http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C134/152/1091,4006/].

Ερωτήσεις πάνω στο κείμενο Σύμφωνα με την ηθική της κοινωνίας και τους νόμους του κράτους ο Μακάριος διέπραξε διπλό έγκλημα. Ποιο είναι αυτό; Γιατί η εξαπατημένη γυναίκα δεν κατήγγειλε τη διπλή απάτη; Στη συνείδηση της Εκκλησίας είναι άγιος . Γιατί συνέβη αυτό;

«Αντιγνωμίες» Ηθικό δίλημμα «Ένας καλός σας φίλος αντιμετωπίζει σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. Σας έχει εκμυστηρευτεί ότι βρίσκεται σε απόγνωση, διότι δεν μπορεί να καλύψει ούτε τις ιατρικές δαπάνες για τη μητέρα του που πάσχει από σοβαρή ανίατη ασθένεια. Λίγες μέρες μετά κι ενώ βρίσκεστε στην Τράπεζα, εισβάλλει ένας ένοπλος ληστής με καλυμμένο το πρόσωπο και κλέβει ένα τεράστιο χρηματικό ποσό. Από τον τρόπο ομιλίας, τη χροιά της φωνής, το ύψος, τις χειρονομίες και τα παπούτσια του αντιλαμβάνεστε ότι ο ληστής είναι ο φίλος σας. Στην Τράπεζα βρίσκονται τουλάχιστον άλλα δέκα άτομα, από τα οποία οι περισσότεροι ηλικιωμένοι. Την ώρα της ληστείας μένετε άπραγος/άπραγη. Όταν επιστρέφετε στο σπίτι σας, βρίσκεστε μπροστά στο δίλημμα αν θα πρέπει να καταγγείλετε στην αστυνομία τον φίλο σας ή όχι. Τι αποφασίζετε;» ΕΝΟΠΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ