«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Advertisements

ΑΝΤΡΕΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Μ1Α2
Α Β ΦΕ6: ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΩΤΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;
Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
Διάδοση της θερμότητας στα στερεά Χάρις Χριστοφή
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
1.1 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
Τρόποι ηλέκτρισης ενός σώματος
Χάλκινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού Δ/λα.
Στατικός Ηλεκτρισμός Ι
1.4 ΤΡΟΠΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ (1ο μέρος)
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Φυσικές ιδιότητες των υλικών
«ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ-ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ»
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
Ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
8° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Ήχος.
Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών Τοπικός διαγωνισμός Χ Η Μ Ε Ι Α Σ 2010 ( ΕΚΦΕ Χαλανδρίου – Ν. Ιωνίας )
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Πατήστε για προσθήκη κειμένου Οι εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο Οι εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
Ηλεκτρισμός Ο εκπαιδευτικός: Τουλιόπουλος Φώτης. Ο όρος ηλεκτρισμός είναι ένας πολύ γενικός όρος. Μπορεί να περιγραφεί ως ροή ενέργειας μέσα στην ύλη.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Φυσικές ιδιότητες των υλικών
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Φύλλο Εργασίας 10 Το Ηλεκτρικό βραχυ-Κύκλωμα – Κίνδυνοι και "Ασφάλεια"
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Ανακύκλωση Γυαλιού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤ’1 Αίας Ζαννέττος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ηλεκτροστατικές Αλληλεπιδράσεις
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
ΑΝΤΟΧΗ ΚΟΛΛΗΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΟΛΛΕΣ
ΡΥΘΜΟΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΡΡΙΚΝΟΥΜΕΝΑ ΣΦΑΙΡΙΚΑ ΤΕΜΑΧΙΔΙΑ
Τρόποι Μεταφοράς Θερμότητας
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Χ Χ Χ Χ Χ Χ Χ Χ Χ Χ αλουμίνιο, ατσάλι, άργυρος, γραφίτης, χαλκός Ποια υλικά ονομάζουμε αγωγοί και ποια μονωτές; Ποια υλικά είναι αγωγοί και ποια.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο» Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά: καλοί και κακοί αγωγοί της θερμότητας Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία

Στόχοι Διάκριση «καλών» και «κακών αγωγών» (μεταλλικά και μη αντικείμενα). Συνειδητοποίηση ότι το υλικό είναι αυτό που σχετίζεται άμεσα με την αγωγιμότητα της θερμότητας σε ένα αντικείμενο και όχι το σχήμα ή το μέγεθός του. Η μετάδοση της θερμότητας είναι ανεξάρτητη από εξωτερικούς παράγοντες (π.χ. αέρας).

1η Δραστηριότητα: Μέταλλα: Γνωρίζοντας τους καλούς αγωγούς της θερμότητας Υλικά: 2 μεταλλικές ράβδους (διαφορετικού μήκους και πάχους) γκαζάκι υγραερίου. Δείχνουμε τις ράβδους στα παιδιά (τις αγγίζουν-συνειδητοποιούν ότι είναι κρύες.) Ρωτάμε τι θα γίνει αν ζεστάνουμε τη μία άκρη τους στο γκαζάκι. Πραγματοποιούμε το πείραμα. Προτρέπουμε τα παιδιά να ακουμπήσουν ξανά τις ράβδους (έχουν ζεσταθεί ολόκληρες). Συζητάμε σε σχέση με τις προβλέψεις που έκαναν και τα αποτελέσματα του πειράματος. Έμφαση στο υλικό-συνειδητοποίηση ότι το μέγεθος και το σχήμα δεν παίζουν ρόλο στην αγωγή θερμότητας.

2η Δραστηριότητα: Γνωριμία με τους κακούς αγωγούς της θερμότητας Υλικά: 2 γυάλινες ράβδους, 2 ξύλινες ράβδους, 2 πλαστικές ράβδους (από μία μεγάλη και μία μικρότερη για κάθε περίπτωση) γκαζάκι υγραερίου. Δείχνουμε στα παιδιά τις ράβδους και τους ζητάμε και σε αυτή την περίπτωση να κάνουν προβλέψεις (θα ζεσταθεί ολόκληρη η ράβδος ή όχι;). Εκτελούμε το πείραμα. Συζητάμε τα αποτελέσματα και τα συγκρίνουμε με τις προβλέψεις τους. Δίνουμε έμφαση στα υλικά (γυαλί, πλαστικό, ξύλο). Διάκριση μεταλλικών και μη αντικειμένων σε σχέση με τη διάδοση της θερμότητας. Και σε αυτή την περίπτωση, σημασία έχει το υλικό και όχι το μήκος ή το σχήμα (μη μεταφορά θερμότητας μέσω αέρα).

3η Δραστηριότητα: Συνδυασμός υλικών: Το πείραμα με τα μπρίκια Υλικά: ένα μπρίκι εξ’ ολοκλήρου μεταλλικό, ένα μπρίκι με πλαστική λαβή, γκαζάκι υγραερίου. Χρησιμοποιούμε αντικείμενα της καθημερινότητας. Τα δείχνουμε στα παιδιά και τους ζητάμε να εντοπίσουν τη διαφορά τους (ως προς τα υλικά). Μετά τη επισήμανση των υλικών, ζητάμε να κάνουν προβλέψεις και να αιτιολογήσουν. Πραγματοποιούμε το πείραμα προτρέποντας τα παιδιά να αγγίξουν το κυρίως μέρος και τη λαβή από το κάθε μπρίκι. Συζητάμε σε σχέση με τις αρχικές τους προβλέψεις. Δίνουμε έμφαση στο διαφορετικό υλικό της λαβής. Και πάλι έμφαση στη μη μεταφορά θερμότητας μέσω του αέρα).

4η Δραστηριότητα-Αξιολόγησης: Διαχωρισμός καλών και κακών αγωγών θερμότητας Υλικά: διάφορα αντικείμενα της καθημερινότητας από τα 4 βασικά υλικά (μέταλλο, πλαστικό γυαλί, ξύλο) όπως πλαστικά κουτάλια, ποτήρια, διάφορα ξύλινα αντικείμενα κ.τ.λ. (κάθε αντικείμενο θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο από τι υλικό είναι φτιαγμένο, να αποτελείται δηλαδή μόνο από ένα υλικό και να μην συνδυάζει περισσότερα) και κόκκινα και πράσινα αυτοκόλλητα χαρτάκια. Μοιράζουμε στα παιδιά τα χαρτάκια. Ζητάμε να κολλήσουν τα μεν κόκκινα στα αντικείμενα που θερμαίνονται σε όλη τους την έκταση (καλοί αγωγοί-μέταλλα) τα δε πράσινα στα αντικείμενα που θερμαίνονται μόνο στο σημείο επαφής (κακοί αγωγοί-μη μεταλλικά αντικείμενα). Αιτιολογούν την επιλογή τους. Πραγματοποιούμε πείραμα σε περίπτωση δυσκολίας.

Τέλος