. Βυζαντινά Μονοπάτια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Advertisements

Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
ΜΑΚΡΙ ΜΑΚΡΗ ΜΠΕΤΤΥ ΤΣΕΛΑ Γ4.
Άγιος Ιλαρίωνας Το κάστρο του Άγιου Ιλαρίωνα βρίσκεται στην Κύπρο στην Κατεχόμενη επαρχία Κερύνειας Από Λάμπρο Παναγή, Λήδα Νεοφύτου, Σοφία Χριστοφόρου.
Από την μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Γιαννης Πουρσανιδης Ε’1
Θρησκευτικός Τουρισμός
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ούρδας Ιωάννης 2012 Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΑ ΠΡΏΤΑ ΧΡΌΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΉΣ ΤΟΥ Γεννήθηκε το 1793 στα Ψαρά. Έμεινε πολύ μικρός ορφανός από πατέρα και έτσι άρχισε να δουλεύει σε πλοία συγγενών.
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Μονή Κύκκου.
Βασίλειος Μπρουζούκης & Δημήτρης Μπουσιόπουλος.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Μαρία , Δημήτρης Μαρία , Μαργαρίτα
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Μαρία Αμπατζή Ε2 Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Βυζαντινά μνημεία του Ν. Έβρου. Το κάστρο του Πυθίου Το κάστρο του Πυθίου είναι κτισμένο σε ένα χαμηλό γήλοφο προς την επίπεδη παραποτάμια πεδιάδα του.
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Κάστρο του Αγίου Ιλαρίωνα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Μονή Στουδίου.
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΧΟΡΤΙΑΤΗ.
Η Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης ήταν η κύρια θεολογική σχολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Βρίσκεται επάνω σε ένα γραφικό ομώνυμο.
Παναγία Κυριώτισσα Τρελές Πατρικίες.
παναγια παμμακαριστοσ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
 Το Μέγα Ρεύμα ( σημερινή ονομασία Arnavutköy, A ρναβούτκιοϊ, δηλαδή Αρβανιτοχώρι ) ήταν χωριό και σημερινό προάστιο τηςΚωνσταντινούπολης στο Βόσπορο.
Το Πλωμάρι διασχίζεται από το χείμαρρο Σεδούντα.
ΙΕΡΟΙ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ Ν. ΠΕΛΛΑΣ. Εξωκλήσι Ζωοδόχου Πηγής Νέα Ζωή.
Η βυζαντινή Κύπρος Κεφάλαιο 37 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ.
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ.
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
Mμνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO
Θεσσαλονiκη, η Προσφυγομανα
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Μονή Αγίου Γεωργίου ΄΄καρύπη΄΄
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Αγία Σοφία Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Τα ρωμαϊκά μνημεία Θεοδώρα Μπάφα Ε’2.
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Εξωκλήσια σε όλο τον κόσμο
.Τα Μοναστήρια της Μυτιλήνης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

. Βυζαντινά Μονοπάτια

Πανάγια Καμαριώτισσα

Γενικά Ο ναός αυτός βρίσκεται στον ομώνυμο οικισμό και σε αυτόν φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας από τις Καμάρες. Σύμφωνα με την παράδοση, η εικόνα βρέθηκε την Πέμπτη της Διακαινησίμου, στα χρόνια της εικονομαχίας. Ένα βράδυ, μια παρέα ψαράδων διέκρινε μια λάμψη στον ορίζοντα, που ολοένα και πλησίαζε. Η περιέργειά τους, τους ώθησε να πλεύσουν προς εκείνο το σημείο με τις βάρκες τους. Έτσι βρέθηκε στα χέρια τους η εικόνα, που έκτοτε φυλάσσεται σα θησαυρός, ενώ τη συγκεκριμένη ημέρα τελείται κάθε χρόνο προς τιμήν της Παναγίας πανήγυρις, γνωστή ως «το πανηγύρι της Καμαριώτισσας».

Η Μονή Καμαριώτισσας ήταν η δεύτερη, και οπωσδήποτε ιστορικά σημαντικότερη, μονή της Χάλκης. Η μονή ήταν κτισμένη σε ένα διάσελο ανάμεσα σε δύο πευκόφυτους λόφους. Η απόκεντρη αυτή περιοχή είχε προσελκύσει από τα πρώτα βυζαντινά χρόνια μεμονωμένους αναχωρητές που ζούσαν είτε σε σκηνές (σκηνίτες) είτε σε μικρά κελιά, ακόμα και πάνω σε δέντρα κάποιοι. Οι μοναχοί αυτοί κάποια στιγμή συγκρότησαν ένα κοινόβιο. Αυτό συνέβη μάλλον τον 11ο αιώνα, όπως προκύπτει από τη μελέτη της σωζόμενης τοιχοποιίας. Στη θέση του κοινόβιου, το 15ο αιώνα ο αυτοκράτορας Ιωάννης Η΄ Παλαιολόγος ανέγειρε ναό και μονή του Προδρόμου. Τελικά, το συγκρότημα αυτό έμεινε γνωστό ως «Μονή της Θεοτόκου Καμαριώτισσας» από ένα μικρό ναό της Θεοτόκου, του οποίου η καμπάνα ήταν κρεμασμένη σε μια πετρόκτιστη καμάρα. Ο ναΐσκος συνδέεται με την πριγκίπισσα Μαρία Κομνηνή Παλαιολογίνα, κόρη του αυτοκράτορα της Τραπεζούντας. Οι κάτοικοι αποκαλούσαν τη μονή και «Κουμαριώτισσα», από τις πολλές κουμαριές που την περιστοίχιζαν.

=> Το 1672 κάηκε η στέγη του ναού του Προδρόμου => Το 1672 κάηκε η στέγη του ναού του Προδρόμου. Ανακαινιστής της μονής υπήρξε ο Νικούσιος Παναγιωτάκης, μεγάλος δραγουμάνος της Υψηλής Πύλης. => Το 1796 ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ηγεμόνας της Βλαχίας, ανοικοδόμησε ριζικά το μοναστήρι, το οποίο είχε περιπέσει σε άθλια κατάσταση. Στην ανοικοδόμηση είχαν συνεισφέρει επίσης ο Πατριάρχης Παΐσιος Β΄ και η κεντήστρα Μαριώρα. Ο Υψηλάντης προίκισε τη μονή με πλούσια μετόχια στο Βουκουρέστι και στη νήσο Πρώτη. Όμως, σε αντάλλαγμα της ευεργεσίας πέτυχε να έχει λόγο η οικογένειά του στο διορισμό του ηγουμένου. => Στο κιόσκι της Καμαριώτισσας έγιναν πολλές συνάξεις Φιλικών, στα χρόνια της προετοιμασίας της επανάστασης του εικοσιένα, με συνέπεια η οικογένεια Υψηλάντη να στερηθεί την Καμαριώτισσα, την επιστασία της οποία ανέλαβε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. => Από το 1831 στη μονή στεγάστηκε το Ελληνικό Φροντιστήριο, σχολή που ίδρυσαν δεκαπέντε Έλληνες έμποροι με τη συνδρομή του πατριάρχη Κωνστάντιου Α΄. Η «Ελληνεμπορική Σχολή», όπως έμεινε γνωστή, λειτούργησε ως τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Άλλωστε το 1905 είχε υποστεί ζημιές από πυρκαγιά. Το 1916 το κτίσμα κατέλαβε ετσιθελικά το υπουργείο Ναυτικών της Τουρκίας για να στεγάσει ναυτική σχολή. Όμως, το πατριαρχείο κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχό της κι εγκατέστησε εκεί την «Εθνική Στέγη»: ορφανοτροφείο θηλέων προσφύγων της μικρασιατικής καταστροφής. Τελικά, το 1942 το Υπουργείο Ναυτικών κατέλαβε και πάλι τα κτίρια, αυτή τη φορά οριστικά, δημιουργώντας εκεί ναυτική ακαδημία. Τα κειμήλια της μονής, το τέμπλο και οι εικόνες μεταφέρθηκαν είτε στη μονή Αγίας Τριάδας, είτε στο πατριαρχείο. Ο ναός της Θεοτόκου μετατράπηκε σε αποθήκη. Στη μονή ήταν θαμμένοι πολλοί Οικουμενικοί Πατριάρχες.

Εικόνες από παλιά και εικόνες μέσα

ΤΕΛΟΣ