Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Advertisements

Οι γνώσεις, οι αξίες και οι δεξιότητες στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Άσκηση για το είδος ενός συλλογισμού
Μαθήτρια : Πατατούκου Μαρία Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Θέμελη Γεωργία
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Ο.Κ.Ρ O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
Και ανθρώπινα δικαιώματα
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ & ΜΜΕ Πανεπιστημιο Αθηνών, Τμήμα ΕΜΜΕ Καθηγητής Νίκος Δεμερτζής.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Η κριτική του Ορθού Λόγου
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κοινωνικό Ζήτημα
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Alain Touraine (Γαλλία)
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Η Ευρώπη των Αντιφάσεων Επιστήμη ή Μαγεία;;
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Α) Κριτική Θεωρία.
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΒΑΡΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΛΑΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ KRASHING TOLOLYAN.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ

Νεωτερικότητα / Μετανεωτερικότητα / Κοσμοπολιτισμός Ο σύγχρονος κόσμος αναδιαμορφώνεται συνεχώς μέσα από μια διαδικασία συνεχών αλλαγών. Οι αλλαγές συντελούνται παντού, σε όλα τα επίπεδα (οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό, αντίληψης) και σε όλο τον κόσμο. Μιλάμε λοιπόν, για έννοιες ευρύτατες, θεωρητικές που ακόμα και ο τρόπος εξετάσής τους μπορεί να γίνει από ποικίλες οπτικές.

Τι είναι νεωτερικότητα; Δεύτερο μισό 18ου αι. Κίνημα, ρεύμα σκέψης που έθεσε τη γνώση στην υπηρεσία της επιστήμης, της ορθολογικής οργάνωσης του κράτους και των θεμσμών, και της ανάπτυξης ενός ορθολογικού και υπεύθυνου ανθρώπινου υποκειμένου. Συνδέεται με το ξέσπασμα της βιομηχανικής επανάστασης. Βασικό στοιχείο η εξατομίκευση δικαιώματος. Ολισθικές ιδεολογίες που εξέφρασαν αντικειμενικές αλήθειες μέσα σε εκκοσμικευμένες κοινωνίες. Υπήρξε ουσιαστικά το πολιτισμικό υπερκείμενο του βιομηχανικού τρόπου παραγωγής στο πρώιμο, αλλά και μονοπωλιακό καπιταλιστικό στάδιο.

Τι είναι μετανεωτερικότητα; Τέλη 20ουαι. Αλλαγές σε όλα τα επίπεδα καθώς και στον πολιτισμό. Σύνολο νέων συνθηκών, καταστάσεων, πνευματικών θεωρήσεων και εκφραστι­κών υφών. Ένας διαφορετικός τρόπος θέασης των σύγχρονων κοινωνιών και, ειδικότερα, των συνθηκών ζωής και εργασίας. Αναγνωρίζεται μέσα από τον περιορισμό της εθνι­κής κυριαρχίας, με την παγκοσμιοποίηση της κουλτούρας και με τους ευ­έλικτους τρόπους συσσώρευσης κεφαλαίου. Εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνολογίας και ιδιαίτερα των δυνατότητες παραγωγής και διάδο­σης της πληροφορίας (κοινωνία της πληροφορίας), πέρα από κάθε πε­ριορισμό εθνικών συνόρων και χρονικών διαμεσολαβήσεων.

Νεωτερικότητα Μετανεωτερικότητα Γνώση= επιστήμη Ορθός Λόγος +Πρόοδος Κίνδυνοι = Αόρατοι Υλική εξαθλίωση, φτώχεια, απειλή και καταστροφή φυσικών θεμελίων της ζωής. Μετανεωτερικότητα Γνώση=πλουραλιστικό χαρακτήρα Αμφισβήτηση ορθού λόγου και προόδου Διακινδυνεύσεις=Ορατότητα (Υπερεθνικές) Ριζοσπαστικότερες συνέπειες νεωτερικότητας.

Η μετανεωτερικότητα ρήξη ή συνέχεια της νεωτερικότητας; Δεν υπάρχει κατάληξη κοινών απόψεων και συμπερασμάτων

Κοσμοπολιτισμός Κόσμος + πολιτισμός > πολίτης Κοσμοπολιτισμός Κόσμος + πολιτισμός > πολίτης

Χαρακτηριστικά Αναγνώριση: οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και μπορούμε να μάθουμε από τις διαφορές μας. Αποδοχή της τέχνης και της λογοτεχνίας από άλλα μέρη. Η παγκοσμιοποίηση ως μέσο παραγωγής της ομοιογένειας αλλά και απειλή αυτής -> αλλάζει τη ζωή των ανθρώπων και αυτό φέρνει τρόμο.

Κοσμοπολίτες Αντικοσμοπολίτες Σημασία ανθρώπινης διαφορετικότητας. Οικομενική αλήθεια. Ρεαλισμός, Πλουραλισμός, Φαλλιμπιλισμός. Αντικοσμοπολίτες Απλή, καθαρή και άμεση πίστη. Κοινότητα ούμμα. Νεοφονταμεταλιστές: Σκεπτικισμός, οικουμενική ηθική αντιστροφή του κοσμοπολιτισμού.

«Διαφύλαξη του πολιτισμού και αντίσταση στον πολιτισμικό ιμπεριαλισμό» Η διαφύλαξη του πολιτισμού και όχι πολιτισμών εννοεί να διατηρηθεί ο αυθεντικός τρόπος ζωής κάθε έθνους – λαού. Εξάλλου και η πολιτισμικά καθαρότητα αποτελέι σχήμα οξύμωρο. Η έννοια του κόσμου νεύει σε μια ιστορία, διατηρεί μια μνήμη, που τον διακρίνει από τη μνήμη της υδρογείου, της οικουμένης. “Οι πολιτισμοί αποτελούνται από στοιχεία συνέχειας και αλλαγών, και η ταυτότητα μιας κοινωνίας μπορεί να επιβιώσει μέσα από αυτές τις αλλαγές, ακριβώς όπως κάθε άτομο επιβιώνει από τις μεταβολές των «επτά ηλικιών του ανθρώπου»” Ζακ

Kant Hannah Arendt “Παρακμή του κράτους-έθνους και το τέλος των Δικαιωμάτων του ανθρώπου. Το τέλος των μειονοτήτων και οι λαοί χωρίς κράτος.” (κατάργηση δικαιώματος ασύλου- εγκατάλειψη των ένδικων μέσων) “Εδώ ο λόγος δεν είναι περί φιλανθρωπίας αλλά περί του δικαιώματος, και εν προκειμένω φιλοξενία σημαίνει το δικαίωμα ενός ξένου να μην υφίσταται την εχθρική συμπεριφορά ενός άλλου λόγω της άφιξής του στο δικό του έδαφος.”