ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Cyberbullying Μια παρουσίαση από το 6ο Δημοτικό σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής και τις μαθήτριες τις Στ1 τάξης: Τόνια Αντωνή Χριστίνα Βάιου Ευθυμία Παπαδογαμβράκη.
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Εφηβική ηλικία: Η φύση της εφηβείας και τα χαρακτηριστικά της, τα προβλήματα των εφήβων Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βελέντζα Αικατερίνη

ΕΦΗΒΕΙΑ Η εφηβεία είναι μια ταραχώδης περίοδος της ζωής του ατόμου, τα κύρια χαρακτηριστικά της οποίας είναι οι συγκρούσεις με την εξουσία και με πρόσωπα κύρους, η έντονη συναισθηματική αστάθεια της ψυχικής διάθεσης και η κοινωνική αναπροσαρμογή του ατόμου.

ΗΒΗ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ Η πρώτη φάση της εφηβείας, κατά την οποία επέρχονται οι αλλαγές στο σύστημα αναπαραγωγής είναι γνωστή ως περίοδος της ήβης. Οι αλλαγές αυτές διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: α). Στα πρωτεύοντα γνωρίσματα της ήβης, β). Στα δευτερεύοντα γνωρίσματα της ήβης

Η εφηβεία τελειώνει, όταν το άτομο: Η εφηβεία τελειώνει, όταν το άτομο: 1) πετυχαίνει την ψυχολογική ανεξαρτησία από τους γονείς του, που του επιτρέπει να γυρίσει κοντά τους σε μια νέα σχέση βασισμένη στην ισότητα και τον αμοιβαίο σεβασμό, 2) εγκαθιστά μια προσωπική ταυτότητα, που περιλαμβάνει και ένα σύστημα ηθικών αξιών και αφοσίωση στην εργασία, 3) αναπτύσσει την ικανότητα για διάρκεια στον διαπροσωπικό τομέα, που του επιτρέπει να δημιουργήσει σημαντικές και αμοιβαίες τόσο μη σεξουαλικές, όσο και σεξουαλικές σχέσεις, όπου μπορεί να δίνει και να παίρνει εξίσου.

ΕΦΗΒΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Οι έφηβοι αποκτούν τις αξίες τους όλο και πιο πολύ από το εκτός της οικογένειας περιβάλλον. Οι συνομήλικοί τους τείνουν να αντικαταστήσουν τους γονείς ως ερμηνευτές και ενισχυτές του κώδικα ηθικής. Οι αλλαγές στις στάσεις και τις αξίες συμβαίνουν τόσο γρήγορα και είναι τόσο ριζοσπαστικές στη φύση τους που δημιουργείται ένα χάσμα ανάμεσα σε μια γενιά και στην επόμενη. Γι’ αυτό και η απομάκρυνση των εφήβων από τους γονείς τους είναι σχεδόν αναπόφευκτη. Παρόλα αυτά η οικογένεια εξακολουθεί να παίζει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή των νέων

Τί σημαίνει αμυντικός μηχανισμός; Οι αμυντικοί μηχανισμοί είναι αυτόματες πράξεις ή τεχνικές που εκτελούνται ασυνείδητα για την αντιμετώπιση στρεσογόνων καταστάσεων και ερεθισμάτων που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε ψυχολογικά. Όλοι οι μηχανισμοί άμυνας είναι χρήσιμοι και ωφέλιμοι, ειδικά σε περιόδους κρίσιμες, για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το αρχικό σοκ.

Οι βασικοί μηχανισμοί άμυνας είναι: Απώθηση Απομόνωση Άρνηση Παλινδρόμηση Αντισταθμιστική συμπτωματολογία Προβολή Μετάθεση Μετουσίωση Εκλογίκευση

Σχέσεις εφήβων και γονέων Χάσμα γενεών: Είναι η συναισθηματική και πνευματική αποξένωση των ανθρώπων που ανήκουν σε διαφορετικές γενιές, η έλλειψη, αν όχι παντελούς, τουλάχιστον σωστής συνεννόησης των ανθρώπων δύο διαφορετικών γενιών, η διαφορά αντιλήψεων για τη ζωή και τα προβλήματά της.

Ιστορική τοποθέτηση: Το φαινόμενο είναι παλιό, όσο παλιά είναι και η ανθρώπινη ζωή. Η διάσταση αυτή ανάμεσα στις δύο γενιές είναι αποτέλεσμα της κοινωνικής εξέλιξης της ανθρωπότητας και ως ένα σημείο είναι η φυσιολογική κατάσταση. Ιδιαίτερη σημασία κατά την εφηβεία έχουν οι σχέσεις γονέων-εφήβων. Οι γονείς διαπιστώνουν πως οι έφηβοί τους δεν είναι πια παιδιά ή μικροί έφηβοι και τους συμπεριφέρονται διαφορετικά. Τους παρέχουν περισσότερες ευθύνες και πρωτοβουλίες.

Επιλογή φίλων Η φιλία γενικά, ορίζεται ως μία σχέση μεταξύ ανθρώπων που συνδέονται με έναν κοινό σκοπό. Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει ότι ο έφηβος, που δεν μπορεί να εκτιμήσει τον αμοιβαίο χαρακτήρα της φιλίας, έχει την ανάγκη για αμοιβαία κατανόηση, δεν θα μπορέσει πιθανότατα να διατηρήσει σταθερές φιλίες, ή πράγματι, να τον διαλέξουν για φίλο.

Μερικά παιδιά ελκύονται από άλλα, των οποίων οι ανάγκες συμπληρώνουν τις δικές τους, παρόλο που αυτό είναι σπάνιο. Ερευνητές έχουν αποδείξει ότι όλοι μας τείνουμε να επιλέξουμε ως φίλους αυτούς, που νομίζουμε ότι και εκείνοι θα μας επέλεγαν ως φίλους. Με άλλα λόγια συμπαθούμε αυτούς οι οποίοι κατά τη γνώμη μας έχουν καλή γνώμη για μας.

Κάποιος έφηβος έγραψε: «Φίλος ή φίλη είναι ένα πρόσωπο, στο οποίο μπορείς να μιλήσεις, που του δείχνεις τα αισθήματά σου και αυτός σου μιλάει. Μπορείς να μιλήσεις πιο ελεύθερα σε έναν φίλο. Κάποιος στον οποίο μπορείς να πεις τα προβλήματά σου και αυτός θα σου πει τα δικά του προβλήματα. Ένας φίλος είναι "ανοιχτός" . Σε έναν φίλο μπορείς να πεις τα πάντα. Σε έναν φίλο μπορείς να φανερώσεις τα αληθινά συναισθήματά σου , μπορείς να τον… εμπιστευθείς , σε αυτόν μπορείς να πεις ό,τι αισθάνεσαι και ότι είσαι ένα με αυτόν»

ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ Η κατάθλιψη στην εφηβεία δεν είναι σπάνια, συχνά όμως περνά απαρατήρητη. Τα αγόρια γενικά δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένα από τη ζωή τους απ’ ό,τι τα κορίτσια. Η κατάθλιψη εκδηλώνεται με συμπτώματα «χρόνιας» κόπωσης, ψυχοσωματικά ενοχλήματα, τάση για απομόνωση, αδικαιολόγητη επιθετικότητα, επίμονη αϋπνία, μείωση στη σχολική επίδοση και διαταραχή στην όρεξη. Επιπλέον, η κατάθλιψη μπορεί να εκφραστεί με αυτοκτονικό ιδεασμό.

ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ Σύμφωνα με επιδημιολογικά στοιχεία, οι απόπειρες αυτοκτονίας και οι θάνατοι από αυτές παρουσιάζονται με υψηλή συχνότητα κατά την εφηβική ηλικία στην Ευρώπη. Οι θάνατοι από αυτοκτονία είναι 6 φορές συχνότεροι στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια, μολονότι στα τελευταία υπερτερούν οι απόπειρες.

ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ Συνήθη μέσα αυτοκτονίας αποτελούν τα όπλα, ο πνιγμός - απαγχονισμός, η δηλητηρίαση και διάφορα άλλα, όπως τροχαία ατυχήματα, εγκαύματα κλπ. Οι περισσότερες απόπειρες έχουν γίνει με υπερβολική δόση φαρμάκων (κυρίως δισκίων) που δεν χρειάζονται συνταγογράφηση, ενώ σε 18.9% των περιπτώσεων χρησιμοποιήθηκαν ηρεμιστικά.

ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΑΙΤΙΑ Τις περισσότερες φορές, τα αίτια που σπρώχνουν τους εφήβους στις απόπειρες αυτοκτονίας είναι ασήμαντα: μια σχολική αποτυχία, μια ερωτική απογοήτευση, μια επίπληξη κλπ. Η τάση αυτοκτονίας δείχνει την ανικανότητα της οικογένειας να γίνει στήριγμα για τον έφηβο κα την άμεση ευθύνη της για την κατάστασή του.

Απομάκρυνση ενός ή περισσότερων μελών της οικογένειας Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της τάσης αυτοκτονίας στην εφηβεία Χωρισμός των γονέων Απουσία του πατέρα Απομάκρυνση ενός ή περισσότερων μελών της οικογένειας

ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ Η τάση αυτοκτονίας των εφήβων είναι αποτέλεσμα μιας χρόνιας διαταραχής της λειτουργίας της οικογένειας. Χαρακτηριστικό αυτών των οικογενειών είναι οι ακραίες παιδαγωγικές θέσεις. Ο γονεϊκός έλεγχος και οι προσδοκίες σε σχέση με τον έφηβο, είτε είναι πολύ υψηλές είτε πολύ χαμηλές. Ο υπερβολικός έλεγχος αντανακλά την άρνηση των γονιών να δεχτούν ότι το παιδί μεγαλώνει και να παραιτηθούν από τον κυρίαρχο ρόλο τους πάνω στο παιδί. Σαν αποτέλεσμα, οι έφηβοι δεν μπορούν να εκφράσουν τις ανάγκες τους και τα συναισθήματά τους και να προβάλλουν την αξία των θέσεών τους.

ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Όσον αφορά τη σχέση της εφηβικής αυτοκτονίας με τα ηλεκτρονικά μέσα, έχει βρεθεί σε πρόσφατη έρευνα ότι έφηβοι με αυτοκτονικές τάσεις τείνουν να αναζητούν και να αποκτούν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την αυτοκτονία και του αυτοτραυματισμού μέσω διαδικτύου. Ο αυτοκτονικός ιδεασμός στην εφηβική ηλικία συνδέεται σημαντικά με εμπειρίες άγχους ή συναισθηματικού πόνου  σχετιζόμενα με το διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού μέσω διαδικτύου – cyberbullying) και με την έλλειψη εμπιστοσύνης από την πλευρά των εφήβων στους ανθρώπους γύρω τους.

ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΦΟΒΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ Φοβία ονομάζουμε τον παράλογο, ισχυρό φόβο που νιώθει ο έφηβος για καταστάσεις, αντικείμενα, πρόσωπα ή ζώα και που έχει σαν αποτέλεσμα να αποφεύγει με υπερβολές ό,τι τον φοβίζει. Ο έφηβος αναγνωρίζει ότι ο φόβος του είναι υπέρμετρος και αδικαιολόγητος, όμως δεν μπορεί να τον ελέγξει. Οι φοβίες μπορεί να είναι πολλών ειδών. Οι πιο γνωστές είναι αυτές που επικεντρώνονται σε κάτι, όπως λχ. στα μικρά ζώα, τις αράχνες, το αίμα, τις ασθένειες, ή πολύ μεγαλύτερες, όπως ο φόβος της τρέλας, ο φόβος των επαφών με νέα πρόσωπα, η αγοραφοβία κλπ.

Συνήθεις φοβίες Η κοινωνική φοβία χαρακτηρίζεται από τον υπερβολικό φόβο που κατακλύζει το άτομο όταν πρέπει να μιλήσει μπροστά σε άλλους, όταν τον ρωτήσουν κάτι στη τάξη, όταν τον συστήσουν, όταν τον πειράξουν, όταν κοιτά κάποιον στα μάτια, όταν συναντά άτομα με εξουσία κλπ. Επίσης σχετικά συνήθης σε σύγκριση με άλλες είναι η αγοραφοβία, κατά την οποία παρατηρούνται αγχώδεις εκδηλώσεις όταν ο έφηβος εκτίθεται σε μέρη ή καταστάσεις που του φαίνεται δύσκολο να ξεφύγει, όπως σε ανοιχτούς χώρους όπου θεωρεί ότι είναι αβοήθητος. Μια άλλη φοβία που συναντάμε στους έφηβους είναι η δυσμορφοφοβία κατά την οποία οι έφηβοι παρουσιάζουν έντονες αντιδράσεις άγχους γιατί θεωρούν ότι είναι παραμορφωμένοι, ή ότι έχουν δυσμορφία σε ένα μέλος του σώματός τους, με αποτέλεσμα να κλείνονται στον εαυτό τους, να αποφεύγουν να βγαίνουν έξω, γίνονται καχύποπτοι με τους άλλους, κλπ.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Οι φοβίες, αντιμετωπίζονται με διάφορους τρόπους αλλά συνήθως με συνδυασμό θεραπειών. Είναι σημαντικό ο έφηβος να μην αποφεύγει εκείνο που φοβάται, αλλά όχι με πίεση και εξαναγκασμό και δίχως τη βοήθεια ειδικού. Όπως αποδεικνύεται από έρευνες, οι φοβίες αντιμετωπίζονται με πολύ καλά αποτελέσματα με τη γνωσιακή θεραπεία. Ο έφηβος εκτίθεται στο φόβο του κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες και έτσι νιώθοντας ασφαλής, μαθαίνει να βρίσκει άλλους τρόπους αντίδρασης σε ό,τι τον φοβίζει ή τον αγχώνει.

ΝΕΥΡΙΚΗ ΑΝΟΡΕΞΙΑ Η νευρική ανορεξία είναι μια διατροφική διαταραχή με ισχυρό ψυχολογικό υπόβαθρο. Οι επιπτώσεις της είναι πολύ βλαβερές , όμως συχνά δεν διαγιγνώσκεται προτού το άτομο φτάσει σε πολύ σοβαρή κατάσταση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ατόμων που νοσούν είναι έφηβοι και ιδιαίτερα κορίτσια ηλικίας 11-20 ετών.

Κριτήρια Νευρικής Ανορεξίας Α. Το άτομο αρνείται να διατηρήσει το σωματικό του βάρος Β. Το άτομο βιώνει εμμονή για την τροφή και έντονο φόβο για την αύξηση του βάρους του Γ. Το άτομο αρνείται τη σοβαρότητα του υπάρχοντος χαμηλού σωματικού βάρους Δ. Απουσία εμμήνου ρύσης

Διάγνωση νευρικής ανορεξίας στους εφήβους Διάγνωση νευρικής ανορεξίας στους εφήβους Η διάγνωση της νευρικής ανορεξίας είναι συχνά δύσκολη στους έφηβους, καθώς η σωματική ανάπτυξη δεν έχει ολοκληρωθεί και οι αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μπορεί να ληφθούν ως φυσιολογικές. 

Χαρακτηριστικά νευρικής ανορεξίας Χαρακτηριστικά νευρικής ανορεξίας Απώλεια σωματικού βάρους Αποφυγή συγκεκριμένων τροφίμων Τουλάχιστον 2 από τα ακόλουθα: Φόβος πάχυνσης Αυτοπροκαλούμενος εμετός Έντονη σωματική άσκηση Κατάχρηση καθαρτικών

Συναισθηματικές διαταραχές και άρνηση για σχολική επίδοση Συναισθηματικές διαταραχές και άρνηση για σχολική επίδοση Η κακή απόδοση στο σχολείο είναι συνηθισμένη έκφραση της επανάστασης του εφήβου. Αρκετοί είναι οι νέοι που πιστεύουν πως η ζωή θα ήταν τέλεια, αν δεν υπήρχε το σχολείο Οι αντιδράσεις τους θυμίζουν κατάθλιψη ή χαμηλή αυτοεκτίμηση που τους στερεί τα κίνητρα. Δεν έχουν πολλές απαιτήσεις από τον εαυτό τους και γι' αυτό δεν καταβάλλουν καμία προσπάθεια για να έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο

Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση στο σχολείο Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση στο σχολείο  Η εφηβεία ως εξελικτικό στάδιο Οικογενειακές υποθέσεις Το μέγεθος της οικογένειας και η σειρά γέννησης του παιδιού  Η κακή οικονομική κατάσταση της οικογένειας Το κοινωνικό και μορφωτικό επίπεδο των γονιών

Ο έφηβος θέλει να σταματήσει το σχολείο Ο έφηβος θέλει να σταματήσει το σχολείο Προβάλλει πολλές δικαιολογίες στην απόφασή του να σταματήσει το σχολείο. Μπορεί να: μην αποδίδει να έχει κακή σχέση με τους καθηγητές να βαριέται να μην ενδιαφέρεται για τη γνώση να θέλει να εργαστεί για να αυτονομηθεί οικονομικά

ΕΦΗΒΙΚΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Συνήθως οι νέοι στρέφονται προς την εγκληματικότητα στα 15-16 χρόνια. Η εφηβική εγκληματικότητα συναντιέται συχνότερα στα χαμηλά κοινωνικά στρώματα και στις στερημένες υλικά και μορφωτικά οικογένειες. Πολλοί νέοι φαίνεται να ακολουθούν μια οικογενειακή παράδοση εγκληματικότητας. Στις οικογένειες των εφήβων που αναπτύσσουν εγκληματικότητα γενικά εμφανίζεται κάποιο πρόβλημα π.χ. ένα διαλυμένος γάμος ή ασυμφωνία στο γάμο, αλκοολισμός, πορνεία κ.λ.π.

Βασικά χαρακτηριστικά των νέων με εγκληματικές τάσεις Βασικά χαρακτηριστικά των νέων με εγκληματικές τάσεις Επιθετικότητα που εκδηλώνεται προς τους γονείς ή τις αρχές, καταστροφικότητα, καβγάδες με συνομηλίκους, ωμότητα, ευμετάβλητη ψυχική διάθεση και έλλειψη αντοχής στις ματαιώσεις. Αδυναμία να αποκτήσουν κοινωνικά προσόντα, αδυναμία για συνεργασία σε ομαδικές προσπάθειες, συνεχής ανησυχία και συνεχείς απουσίες από το σχολείο.

Βασικά χαρακτηριστικά των νέων με εγκληματικές τάσεις Βασικά χαρακτηριστικά των νέων με εγκληματικές τάσεις  Δεν ακολουθούν τους κοινωνικούς κανόνες, επιδίδονται σε κλοπές , βανδαλισμούς, ρισκάρουν χωρίς λόγο, χρησιμοποιούν αλκοόλ και ναρκωτικά, φεύγουν από το σπίτι. Αποτυγχάνουν στις διαπροσωπικές σχέσεις, έχουν δυσκολίες στις σχέσεις τους με τους ενήλικους και δεν συμμετέχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες.  Εμφανίζουν απειθαρχία, ισχυρογνωμοσύνη, δεν δέχονται τιμωρίες και έχουν ενοχές.

ΕΦΗΒΙΚΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έφηβοι στους δρόμους του εγκλήματος Έφηβοι στους δρόμους του εγκλήματος Tα στατιστικά στοιχεία της αστυνομίας δείχνουν ότι η παραβατικότητα των ανηλίκων κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τον πληθυσμό. Οι πλείστες περιπτώσεις των υποθέσεων που καθημερινά απασχολούν την υπηρεσία είναι η επαιτεία, οι μικροποσότητες ναρκωτικών και ο χουλιγκανισμός. «Πάντα υπήρχαν ανήλικοι παραπτωματίες και πάντα θα υπάρχουν. Το θέμα είναι να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο που θα ήθελαν να έχουν στην κοινωνία και να τον διεκδικήσουν. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε κι εμείς εδώ. Σε συνεργασία με τους εισαγγελείς ανηλίκων, προσπαθούμε όχι να τιμωρήσουμε, αλλά να συμμορφώσουμε τα παιδιά, ώστε να μην απασχολήσουν εκ νέου την αστυνομία στο μέλλον»

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς Τι μπορούν να κάνουν  οι γονείς Κατ’ αρχήν οι γονείς θα πρέπει να βλέπουν τις προεκτάσεις του προβλήματος. Μια σοβαρή και ειλικρινής συζήτηση ανάμεσα στο γονιό και το παιδί, μέσα σε ήρεμη αλλά ρεαλιστική ατμόσφαιρα, μπορεί συχνά να βοηθήσει. Είναι σχεδόν δογματικός κανόνας, το παιδί ενός υπεύθυνου γονιού, ο οποίος πραγματικά ενδιαφέρεται, με συμβουλές και πρότυπα στην εφηβεία του και ακόμη ενδιαφέρεται και ενθαρρύνει την σταδιακή ανάπτυξη της ανεξαρτησίας και αυτάρκειας του παιδιού του. Όσο δε αφορά στους δασκάλους, τους υπενθυμίζω την ρήση του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: «Περισσότερο πρέπει να τιμούμε εκείνους που ανατρέφουν και εκπαιδεύουν καλά παιδιά, παρά εκείνους που τα γεννάνε».

Ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη στην εφηβεία Ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη στην εφηβεία Συνέπειες: Σωματικές: είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι τέτοιες εγκυμοσύνες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για αποβολή, για πρόωρο τοκετό και για γέννηση μωρού χαμηλού βάρους.

Ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη στην εφηβεία Ψυχοκοινωνικές: Οι έφηβες που μένουν έγκυες έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες: Α) να εγκαταλείψουν το σχολείο. Β) να καταφύγουν σε ένα βιαστικό και πρόωρο γάμο, ο οποίος με τη σειρά του έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να καταλήξει σε διαζύγιο. Γ) να τύχουν εκμετάλλευσης από τους επιτήδειους. Πολύ συχνά οι έφηβες που μένουν έγκυες αναγκάζονται να καταφύγουν σε διακοπή εγκυμοσύνης. Μια τέτοια επέμβαση μπορεί να επηρεάσει τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία μιας κοπέλας.

ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη του ένας έφηβος, για να επιλέξει σωστά το επάγγελμα που θα ασκήσει: 1). Τις κλίσεις, τα ταλέντα, τα ενδιαφέροντα και τις ψυχικές του ανάγκες. 2). Τις απολαβές του επαγγέλματος και τις προοπτικές για απορρόφηση στην παραγωγική διαδικασία και εξέλιξη. 3). Τη γνώση των συνθηκών και των ιδιαίτερων απαιτήσεων του επαγγέλματος.

ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας στην Ελλάδα, παρά την ύπαρξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία, σε συνδυασμό με την ολοένα και αυξανόμενη πίεση για αξιολόγηση των πανεπιστημίων, έχουν αναγάγει σε ζήτημα μείζονος σημασίας τη μετάβαση των πτυχιούχων στην αγορά εργασίας. Σύγχρονες έρευνες (ΕΣΥΕ, ΕΚΚΕ, ΚΕΠΕ, Γραφεία Διασύνδεσης Πανεπιστημίων) καταδεικνύουν ότι οι πτυχιούχοι των ΑΕΙ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες πρόσβασης στην αγορά εργασίας (υψηλό ποσοστό ανεργίας, μεγάλο χρονικό διάστημα για την εξεύρεση εργασίας μετά την αποφοίτηση).

ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ Ωστόσο, καταγράφονται επιμέρους διαφοροποιήσεις μεταξύ των πτυχιούχων διαφόρων επιστημονικών πεδίων: οι πτυχιούχοι πολυτεχνικών σχολών παρουσιάζουν χαμηλά ποσοστά ανεργίας και χρειάζονται βραχύ χρονικό διάστημα για την εξεύρεση της πρώτης εργασίας. Αντιθέτως, υψηλά ποσοστά ανεργίας και μακρύ χρονικό διάστημα αναμονής (πολλές φορές πάνω από δύο χρόνια) για την εξεύρεση εργασίας αντιμετωπίζουν οι πτυχιούχοι ανθρωπιστικών επιστημών, φυσικής αγωγής και παιδαγωγικών σπουδών.

ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ Η μετάβαση στην αγορά εργασίας και η επαγγελματική σταδιοδρομία δεν εξαρτώνται μόνο από την παρεχόμενη εκπαίδευση, αλλά (κυρίως) από ένα σύνολο έξω- εκπαιδευτικών παραγόντων ,όπως η ύπαρξη κοινωνικού κεφαλαίου, οι ακαμψίες της αγοράς εργασίας, η ύπαρξη κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων, η άνιση κατανομή οργανωτικών πόρων των διαφόρων επαγγελματικών ομάδων. Η πλειοψηφία των πτυχιούχων επιθυμεί να απασχοληθεί στο δημόσιο τομέα, ενώ ένας σημαντικός αριθμός πτυχιούχων (π.χ., πολυτεχνικών σχολών) που εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, είναι ουσιαστικά «οιονεί μισθωτοί»: εργάζονται με σύμβαση έργου σε έναν και μόνο εργοδότη (εξαρτημένη εργασία).

ΑΝΩΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ Τέλος, καταγράφονται σημαντικές προσπάθειες εμπέδωσης της έννοιας της επιχειρηματικότητας στα προγράμματα σπουδών αρκετών πανεπιστημιακών τμημάτων και διασύνδεσης των αποφοίτων με βασικούς μηχανισμούς και θεσμούς της αγοράς εργασίας μέσω των γραφείων διασύνδεσης και σταδιοδρομίας. Πηγή: www.eliamep.gr/wp-content/.../07/aei_kai_agora_ergasias_june06.pdf

ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ Μετά το τέλος της σχολικής περιόδου ο έφηβος προσπαθεί να ξεκινήσει τη δική του πορεία ζωής. Οι έφηβοι βιώνουν δραματικές αλλαγές , οι οποίες οφείλονται στις περικοπές των μισθών ή στην ανεργία των γονέων τους. Νιώθουν αγωνία για το αύριο, καθώς βλέπουν την καθημερινότητά τους να αλλάζει.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟ 62% φοβάται για το μέλλον Το 54% έλλειψη ελπίδας και προοπτικής Το 63% πιστεύει ότι η κοινωνική δικαιοσύνη απαξιώνεται σημαντικά Κάποιοι σκέφτονται τη μετανάστευση

10 σημαντικές συμβουλές Δεν είσαι μόνος , γιατί η ανεργία είναι ένα φαινόμενο που υπάρχει παντού Άφησε τις αρνητικές σκέψεις,διότι δεν οδηγούν πουθενά Μην είσαι αδιάφορος για τα άλλα επαγγέλματα Φρόντισε τον εαυτό σου Κάνε φίλο τον εαυτό σου Εκμεταλλεύσου με δημιουργικό τρόπο τον ελεύθερο χρόνο Συζήτησε με τους δικούς σου τα προβλήματά σου

Να είσαι πάντα έτοιμος για τις ευκαιρίες εργασίας που θα σου δοθούν 10 σημαντικές συμβουλές Μην ξεχνάς το χιούμορ, γιατί είναι ένας πολύ καλός μηχανισμός ψυχολογικής άμυνας Μην απελπίζεσαι Να είσαι πάντα έτοιμος για τις ευκαιρίες εργασίας που θα σου δοθούν Πώς βιώσατε το φάσμα της ανεργίας σε νεότερες ηλικίες; Συμβουλές προς τους εφήβους σχετικά με την αντιμετώπιση της ανεργίας και γενικά για το θέμα της απασχόλησης.

ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΕΙΑ ΑΙΤΙΑ Πίεση μελών ομάδας-φόβος απόρριψης από αυτή. Αναζήτηση κοινωνικής καταξίωσης. Απλά από περιέργεια/δοκιμή. Αντίδραση προς το οικογενειακό περιβάλλον. Ψυχολογικά άρρωστα άτομα/με προβλήματα κυρίως οικογενειακά ( μέλη της οικογένειας με χρόνια χρήση). Πιστεύουν ότι θα διώξουν την ανία. Για ευχαρίστηση. Να απαλύνουν το ψυχικό πόνο. Να αισθανθούν ότι μεγάλωσαν. Να αισθανθούν ανεξαρτησία.

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΟ; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΟ; Υπάρχει αυξητική τάση των χρηστών. Η ζωή μας είναι πολύπλοκη και με γρήγορους ρυθμούς Η κοινωνία μας είναι καταναλωτική, αξίες αμφισβητούνται , υπάρχει κρίση αξιών και ανασφάλεια. Η οικογένεια χάνει συνεχώς μέρος του καθοδηγητικού της ρόλου και δυσκολεύεται να επηρεάσει την ανάπτυξη της προσωπικότητας του νέου στο βαθμό που θα έπρεπε, λόγω του φόρτου εργασίας των δύο γονέων

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΟ; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΝΟ; Τα Μ.Μ.Ε με την προσπάθειά τους να δυσφημίσουν τα ναρκωτικά καταφέρνουν το αντίθετο προβάλλοντας μέσα από τα προγράμματα το εύκολο κέρδος, την εύκολη ζωή Η ανεργία καθώς και η εργασία αποτελεί προστατευτικό παράγοντα από την χρήση ουσιών και γενικότερα αρνητικών συμπεριφορών , επειδή δημιουργεί στόχους, προοπτικές και ο έφηβος αισθάνεται χρήσιμος και παραγωγικός. Η χρήση των ναρκωτικών ουσιών είναι περίπλοκο ζήτημα , δεν οφείλεται μόνο σε οικογενειακούς παράγοντες, αλλά έχει και κοινωνική διάσταση.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ; Η ψυχική εξάρτηση αποτελεί τα μεγάλο πρόβλημα στην χρήση ουσιών. Ψυχική απεξάρτηση σημαίνει αλλαγή τρόπου ζωής και νοοτροπίας , όπου ο χρήστης μαθαίνει να σέβεται και να αγαπά τον εαυτό του, να επιλέγει υπεύθυνα, μπαίνει σε μια διαδικασία μάθησης νέων δεξιοτήτων. Η θεραπευτική διαδικασία χρειάζεται τη συνειδητοποίηση του προβλήματος από τον χρήστη και την θέλησή του να θεραπευτεί. Η επαφή της οικογένειας του χρήστη με ειδικό σύμβουλο για να βοηθηθούν ή να βοηθήσουν στην διαδικασία της απεξάρτησης.

ΕΡΕΥΝΑ: ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Έρευνα από την εταιρία ΚΑΠΑ ΡΙΣΕΡΤΣ σε νέους από 15-29 ετών δείχνει ότι από η πλειοψηφία των νέων (52%) έχει δεχτεί πρόταση από γνωστό ή φίλο να δοκιμάσει χασίς. Στην ερώτηση αν η χρήση ναρκωτικών είναι επικίνδυνη πράξη , το 16,2 % απάντησε αρνητικά, αν η χρήση γίνεται περιστασιακά Υπέρ της νομιμοποίησης των μαλακών ουσιών δηλώνει το 23,8 % Το 32% δεν ήξερε ποια κέντρα μπορούν να προσφέρουν βοήθεια ή ενημέρωση. Το 79 % θεωρεί ότι το να προμηθευτεί ναρκωτικά είναι πολύ εύκολο , αρκεί να έχει τα χρήματα.

ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΝΕΟΙ Ο αλκοολισμός είναι μια πάθηση που επηρεάζεται από γενετικούς, ψυχολογικούς, κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, οι οποίοι έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία και τη συμπεριφορά ενός ατόμου.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ; Ξεκαθαρίστε τη θέση σας για το πώς αισθάνεσαι σε σχέση με το αλκοόλ. Μιλήστε με το παιδί σας για το αλκοόλ. Μάθετε να ακούτε τα παιδιά σας. Βοηθήστε το παιδί σας να νιώθει καλά με τον εαυτό του. Καθορίστε σωστές και υγιείς αρχές και αξίες μέσα στην οικογένειά σας. Να είστε ένα θετικό πρότυπο, ένα καλό παράδειγμα. Βοηθήστε το παιδί σας να αντιμετωπίσει τις πιέσεις των «φίλων».

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ; Δώστε τους πληροφορίες για το τι μπορούν να κάνουν, σε περίπτωση που οι ίδιοι ή/και οι φίλοι τους κάνουν χρήση αλκοόλ. Δημιουργήστε τους κανόνες της οικογένειας σε σχέση με το αλκοόλ. Δείξτε του ότι η διασκέδαση δεν συνδέεται μόνο με το αλκοόλ. Ενωθείτε με άλλους γονείς. Μάθετε τι μπορείτε να κάνετε , αν υποψιαστείτε ότι υπάρχει πρόβλημα κατάχρησης.

Έφηβοι και μόδα Παρακολουθώντας τους εφήβους παρατηρούμε ότι η εμφάνιση τους και ο τρόπος που ντύνονται δίνουν πληροφορίες για την ψυχολογία τους και τον τρόπο σκέψης τους. Οι έφηβοι έχουν την τάση να ακολουθούν τη μόδα και αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους.

1. Ανάγκη για ομαδοποίηση Μεγάλη ανάγκη ένταξης σε ένα σύνολο ή σε μια ομάδα. Το ίδιο στυλ ντυσίματος αποδεικνύει ότι έχουν: Κοινές ιδέες Κοινούς προβληματισμούς Κοινό τρόπο συμπεριφοράς 2. Δημιουργία προτύπων Ταύτιση με μοντέλα της ίδιας ηλικίας, γεγονός επικίνδυνο, αν δεν έχουν τη σωστή καθοδήγηση

3. Αναγνωρισιμότητα Οι νέοι έχουν την τάση να ταυτίζονται με διάσημα πρόσωπα, επομένως και να ακολουθούν το ίδιο στυλ με αυτούς. 4. Η ανάγκη να ξεχωρίζουν Μια ιδιαίτερη ανάγκη είναι να ξεχωρίζουν από το πλήθος και τους ομοίους τους. Έτσι χρησιμοποιούν τη μόδα στην ακραία της μορφή, με σκοπό να τραβήξουν το ενδιαφέρον.

Σκασιαρχείο Παράνομη απουσία από το σχολείο Ηλικία των 13 Ιστορικό αποτυχίας , σχολικής και κοινωνικής Αίτια Αλλαγή σχολείου Αδυναμία στα μαθήματα, κακοχαρακτηρισμός από καθηγητές Μένοντας στην ίδια τάξη θεωρούν το σχολείο βαρετό Αδιάφορη στάση γονέων Διαγώνισμα, απειλή τιμωρίας

Αντιμετώπιση Σταθερή γονεϊκή στάση Κατανόηση δυσκολιών Ενθάρρυνση

Ταραξίες Τα συγκεκριμένα παιδιά χαρακτηρίζονται ως αγενή, επιθετικά, σαδιστικά, δύστροπα, υπεροπτικά και εκβιαστικά. Έχουν την τάση να το σκάνε από το σχολείο, χαμηλός δείκτης νοημοσύνης , χαμηλή σχολική επίδοση. Προέρχονται από οικογένειες ασυνεπείς στη διαπαιδαγώγηση, δεν έχουν σχέσεις μεταξύ τους, με οικονομικά και στεγαστικά προβλήματα. Έχουν γονείς τιμωρητικούς, με ψυχρή στάση, αδιάφορους ή απορριπτικούς. Αντιδρούν σε δασκάλους υπερβολικά αυστηρούς, όπως επίσης και σε «μαλακούς».

Τακτικές «ανταπόδοσης» Καλυμμένη, έμμεση ειρωνεία Άμεση ειρωνεία Συμβολική επανάσταση

Εσωτερικός έλεγχος: Ασκείται από τον ίδιο το μαθητή Πειθαρχία Εσωτερικός έλεγχος: Ασκείται από τον ίδιο το μαθητή Εξωτερικός έλεγχος: Ασκείται από τον καθηγητή, γονείς