Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
Advertisements

ΣYMBOΛIKOΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ. ΣYMBOΛIKOΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - Παράδειγμα %polynomial (Expression, Variable) polynomial (X, X). polynomial (Term, X) :- number (Term).
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας.. After a moment you will enter the world of magic...
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 21b: Nature II JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Unit 18 – Indirect Question. Direct Question: Unit 18 – Indirect Question Direct Question: He asks, “What are they doing?”
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
“... because the love of God has been poured out within our hearts through the Holy Spirit who was given to us.” Romans 5:5.
1920s ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
The Quran on the Gospel Surah 5:68: Say: “O People of the Book! ye have no ground to stand upon unless ye stand fast by the Law, the Gospel, and all the.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΟΜ 102 ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Day 45: I want a new computer JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Συμμετοχές - Χρεόγραφα Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: ΣΤΗ ΔΙΑΠΑΣΩΝ
Διαχείριση Χρηματοοικονομικών Κινδύνων Ασκήσεις VaR Διάλεξη 3 (Εισαγωγή VaR)
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016 Υπουργείο.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Χρηματοοικονομικές Αγορές*
Κύκλος Πληροφορίας Δεδομένα: Δεδομένα Πληροφορία Γνώση Παραγωγή
Σχεδιασμός μαθήματος σε Δημοτικό – Γυμνάσιο
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ»
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Χρηματοοικονομική Λογιστική
Αξιολόγηση επενδύσεων
ΕνΟτητα # 4: Ms Word I CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
Ενότητα 12 : Μορφές Αγοράς Καραμάνης Κωνσταντίνος
Αγριάνη Νομού Έβρου Χουσεΐν Χατζή Χαλήλ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Συμβουλές για καλύτερες παρουσιάσεις στο Powerpoint..
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Α. Α. Αργυρίου – Τμήμα Φυσικής – Τομέας Εφαρμοσμένης Φυσικής
Προσδιορισμοσ σημειου τηξεωσ
Άνοιγμα αρχείου Οποιοδήποτε αρχείο ζητήσει να ανοίξετε η κυρία θα βρίσκεται “τοποθετημένο” πάνω στην επιφάνεια εργασίας και για να το ανοίξετε θα κάνετε.
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΑΓΓΕΛΗΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ
δουλεύετε καλύτερα με το Outlook
Πρακτική Εφαρμογή.
ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΒΑΠΤΙΣΗ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Γ2
Σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης
Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και προβολέα Βασίλης Συμεωνίδης 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας
“Going Glocal” is a sequence of data-driven decisions
Solutions All-in-one 112 Ω Word NEAT Box Dig Dig
Exercise 8 Parsing Word Case Num Gen Lex Fm Lex M 1. ἡμέρᾳ Dat Sing
الفصل السابع: العلاقة بين عناصر الإنتاج وحجم الإنتاج
Study in Holland: open to international minds
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
У циљу обезбеђења полазног момента статори једнофазних асинхроних мотора увек су снабдевени са двофазним намотајима. Принципијелна шема извођења једнофазних.
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ Σχολικό έτος
Study in Holland: open to international minds
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού
A simple production function # Inputs # Outputs
Solutions All-in-one 112 Ω Word NEAT Box Dig Dig
Unit Circle.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Α’ ΤΑΞΗΣ – 18/10/2017
What a Friend We Have in Jesus What a friend we have in Jesus,
ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ: Ο Συμβουλευτικός Σταθμός για
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.
Future Active/Middle Indicative
Τσιμεράκη Βαρβάρα ACCT, MSc
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμός «ΚΑΙΡΟΣ», Θεσσαλονίκη 14.10.2016 Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ - Θεματική ενότητα 1. Άνθρωπος/πρόσωπο Διδακτική ενότητα 1.1. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Παρουσιαση: Καλλιρροη Ακανθοπουλου

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Πηγαίνω στον Οδηγό Εκπ/κού (Λύκειο), σελ. 52. Προσέχω ποια μέθοδος προτείνεται. Για τη συγκεκριμένη δ.ε. προτείνεται η Βιωματική μέθοδος (με 4 διδ. βήματα). Άρα, ξεκινούμε από τις εμπειρίες των μαθητών και καταλήγουμε σ’ αυτές (1ο και 4ο βήμα). Στα ενδιάμεσα βήματα γίνεται σύνδεση των εμπειριών τους με το θρησκευτικό χαρακτήρα της έννοιας (2ο βήμα), η οποία αναλύεται σε βάθος (3ο βήμα). Μελετώ τα ΠΜΑ (Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα) και την Αξιολόγηση: Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Αξιολόγηση Οι μαθητές/ μαθήτριες να: προσδιορίζουν τα κίνητρα της αναζήτησης του Θεού, διερευνούν την καθολικότητα της θρησκευτικής αναζήτησης στην ιστορία του ανθρώπου, εξετάζουν τη σύνδεση της αναζήτησης του Θεού με τη θρησκεία . Έκφραση κριτικής στάσης σε θέματα θρησκευτικής αναζήτησης και πίστης. Αναγνώριση των κινήτρων και της καθολικότητας της πνευματικής και θρησκευτικής αναζήτησης. Διατύπωση συλλογισμών για την ανάπτυξη της θρησκευτικότητας (σχέσης με τη θρησκεία).

ΑΡΧΙΖΩ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΟΥ Βιώνοντας: Έκφραση εμπειρίας των μαθητών/μαθητριών για την αναζήτηση. «Μουσική δραστηριότητα-συμπλήρωση κενών». Δίνεται Φύλλο Εργασίας με τους στίχους του Αλκίνοου Ιωαννίδη, από το τραγούδι «Ο Προσκυνητής» αφήνοντας κενά για να συμπληρώσουν τις λέξεις ακούγοντας το τραγούδι. Αφού ακούσουν το τραγούδι, οι μαθητές/μαθήτριες απαντούν στις παρακάτω ερωτήσεις: 1) Τι αναζητά ο προσκυνητής; 2) Πώς τα αναζητά, με ποιο τρόπο; και 3) Τι είναι η ζωή για τον προσκυνητή; Τι είναι αυτό που της δίνει νόημα; - Εναλλακτικά: «Ερωτήσεις σε «TPS: Think, Pair, Share (σκέψου, συζήτησε, μοιράσου)» με θέμα ένας ναυαγός σε νησί (προβολή αποσπάσματος ταινίας «Ο Ναυαγός»). Ποιες είναι οι ανάγκες του, τι αναζητάει, τι πρέπει να κάνει για να επιβιώσει; Επιλέγω την πρώτη δραστηριότητα Ελέγχω ποιο ΠΜΑ υπηρετεί [1 και 2 (;)] Ελέγχω αν υπηρετεί την Αξιολόγηση (2) Ετοιμάζω το ΦΕ. Πηγαίνω στο αναρτημένο Υλικό και ελέγχω αν ήδη υπάρχει εκεί.

Το τραγούδι υπάρχει στο Υλικό. Το αντιγράφω σε ένα αρχείο word (ή το τυπώνω απευθείας από εκεί). «Κατεβάζω» από το διαδίκτυο το τραγούδι ή σε mp3 ή σε mp4. Το αντιγράφω σε ένα στικάκι. (Μπορώ να χρησιμοποιήσω και το κινητό μου).

Πάω στο 2ο διδ. Βήμα (από τον Οδηγό): Νοηματοδοτώντας: Θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα και η απάντηση της θρησκείας. Διαπίστωση της καθολικότητας του θρησκευτικού φαινομένου. «TPSS: Think, Pair, Square, Share (σκέψου, συζήτησε ανά 2 και ανά 4, μοιράσου)». Δίνονται ή προβάλλονται εικόνες με ανθρώπους που λατρεύουν με διάφορους τρόπους τον Θεό ή εικόνες με σύγχρονους ανθρώπους που απευθύνονται στον Θεό (αθλητές/αθλήτριες, καλλιτέχνες, διανοούμενοι/διανοούμενες). Οι μαθητές/μαθήτριες εφαρμόζουν την τεχνική με βάση τις ερωτήσεις: Τι σκέφτεται, ποια αισθήματα έχει, γιατί το κάνει, πού βρίσκεται ο Θεός για αυτούς; Εναλλακτικά: Με αφορμή ένα τραγούδι, π.χ. Joan Osborne, «What if God was one of us», οι μαθητές/μαθήτριες γράφουν σε αυτοκόλλητα χαρτάκια μέχρι 2 ερωτήσεις προς τον Θεό. Στη συνέχεια τα κολλούν πάνω σε ένα μεγάλο χάρτινο ερωτηματικό που έχουν τοποθετήσει στον πίνακα και τα διαβάζουν. Αναστοχάζονται διαβάζοντας (μπορεί να διαβάσει δυνατά ο/η εκπαιδευτικός) τις ερωτήσεις των άλλων απαντώντας στη συνέχεια στις εξής ερωτήσεις: 1) ποια είναι τα θεμελιώση ερωτήματα του ανθρώπου, για τα οποία όλοι αναζητούν απαντήσεις; και 2) δίνει σε αυτά απαντήσεις η θρησκεία;

Το προσθέτω στο ΦΕ ΠΜΑ: Οι μαθητές: προσδιορίζουν τα κίνητρα της αναζήτησης του Θεού διερευνούν την καθολικότητα της θρησκευτικής αναζήτησης στην ιστορία του ανθρώπου ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Αναγνώριση των κινήτρων και της καθολικότητας της πνευματικής και θρησκευτικής αναζήτησης. Παρατήρηση: Επέλεξα να δουλέψω τη δραστηριότητα στην ολομέλεια (αντί της προτεινόμενης δραστ. «σκέψου, συζήτησε ανά 2 και ανά 4, μοιράσου»)

Πάω στο 3ο διδ. Βήμα (από τον Οδηγό): Αναλύοντας: Η ανάπτυξη της θρησκευτικότητας. Τύποι θρησκευτικότητας «Ομαδοσυνεργασία και «Επ’ αυτού θα είχα να πω…»» Δίνονται αποσπάσματα κειμένων (Γιανναράς, Μακράκης, Lenoir) σε ομάδες και ζητείται ο παρουσιαστής/η παρουσιάστρια κάθε ομάδας να τοποθετηθεί σύντομα- ξεκινώντας «Επ’ αυτού θα είχα να πω…»- σε θέματα όπως α) η καθολικότητα του φαινομένου της θρησκείας, β) πώς κρίνει τις θρησκείες ο Θεός, γ) θρησκεία και Εκκλησία. Μετά από κάθε τοποθέτηση γίνονται ερωτήσεις. Κάθε ομάδα παραδίδει γραπτά τις θέσεις της. Εναλλακτικά: «Μελέτη περίπτωσης» σύγχρονων προσωπικοτήτων και του διαφορετικού πλαισίου τους σχετικά με τις θέσεις τους και για τον Θεό και τη θρησκεία (π.χ. Κατσιάρας-Βαμβουνάκη, Ντολντό-Σεβερέν). Επιλέγω την 1η δραστηριότητα (κείμενο του Μακράκη)

ΠΜΑ: … εξετάζουν τη σύνδεση της αναζήτησης του Θεού με τη θρησκεία . ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Αναγνώριση των κινήτρων και της καθολικότητας της πνευματικής και θρησκευτικής αναζήτησης. Διατύπωση συλλογισμών για την ανάπτυξη της θρησκευτικότητας (σχέσης με τη θρησκεία).

Πάω στο 4ο διδ. Βήμα (από τον Οδηγό): Επιλέγω την 1η Εφαρμόζοντας: Τεκμηρίωση προσωπικής στάσης σε υπαρξιακά ερωτήματα με χρήση επιχειρημάτων και κατάλληλης θρησκευτικής ορολογίας. «Αντιγνωμίες» σε ζευγάρια ενώπιον της ολομέλειας. Κάθε μαθητής/ μαθήτρια παίρνει μία κάρτα ρόλου (π.χ. ενός πιστού χριστιανού που εκκλησιάζεται, ενός πιστού μη θρησκευόμενου κ.λπ.). Ζητείται να σκεφτούν με βάση τον ρόλο που ανέλαβαν και όσα έχουν προηγηθεί στο μάθημα και να επιχειρηματολογήσουν για το εξής θέμα: «Τι δίνει νόημα στη ζωή μου;». Αφού σκεφτούν και γράψουν για τρία λεπτά τα επιχειρήματά τους ζητείται να σηκωθούν δύο και να εκφράσουν με τη σειρά τις απόψεις τους και να διαλεχθούν κρίνοντας τις θέσεις του άλλου/της άλλης. Δίνεται συγκεκριμένος χρόνος για την αντιγνωμία του ζευγαριού και ακολουθεί συζήτηση με την ολομέλεια. Μπορεί να επαναληφθεί με άλλο ζευγάρι. Αν δεν υπάρχει χρόνος μπορεί να δημιουργηθούν από την αρχή ζευγάρια και να διαλεχθούν ταυτόχρονα. Αφού λήξει ο χρόνος ερωτώνται όλοι α) πώς ένιωσαν, β) ποια γνώμη είχε βαρύτητα και γιατί και γ) ποιο είναι το νόημα της ζωής για αυτούς/αυτές και αν επηρεάστηκαν από όσα άκουσαν και έζησαν στις «αντιγνωμίες»; Εναλλακτικά: Γράφουν μια σελίδα ημερολογίου ή μία επιστολή με θέμα: «Οριακές στιγμές κι αναζητήσεις του Θεού».

Συνέχεια Φύλλου Εργασίας… ΠΜΑ: … εξετάζουν τη σύνδεση της αναζήτησης του Θεού με τη θρησκεία . προσδιορίζουν τα κίνητρα της αναζήτησης του Θεού, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Έκφραση κριτικής στάσης σε θέματα θρησκευτικής αναζήτησης και πίστης. Διατύπωση συλλογισμών για την ανάπτυξη της θρησκευτικότητας (σχέσης με τη θρησκεία).

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Τι προέκυψε από την εφαρμογή της διδασκαλίας στην τάξη (του Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αν. Θεσ/νίκης): Τα 2 πρώτα βήματα κύλησαν πολύ ομαλά: 1ο ΒΗΜΑ Το τραγούδι του Αλκ. Ιωαννίδη τους άρεσε. Το άκουσαν με προσοχή και απάντησαν πολύ εύκολα στις ερωτήσεις. 2ο ΒΗΜΑ Με την επεξεργασία της εικόνας επίσης δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. 3ο ΒΗΜΑ Το κείμενο το διάβασα στην ολομέλεια, εξήγησα τα δύσκολα σημεία (γλωσσικά και νοηματικά) και στη συνέχεια ανέθεσα μία ερώτηση σε κάθε ζευγάρι (ανά θρανίο). Όταν ανακοίνωναν την απάντησή τους, οι υπόλοιποι τη σημείωναν στο ΦΕ, αφού τη συζητούσαμε όλοι μαζί. 4ο ΒΗΜΑ Οι «Αντιγνωμίες» ήταν η «έκπληξη» και η «πρόκληση» για όλους μας. Αφιέρωσα 45΄!!! Ένιωθαν αμηχανία, δεν ήξεραν τι να κάνουν, …ήταν η πρώτη τους φορά. Σηκώθηκαν 3 ζευγάρια και «έπαιξαν» τους ρόλους. Ακολούθησε συζήτηση και διευκρινίσεις με την ερώτηση: Γιατί νομίζετε ότι σας έβαλα αυτή τη δραστηριότητα; Ποιος ήταν ο στόχος της; Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες (αντί 2 που προτείνονταν).

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!