Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα Μαρία Δασκολιά Τομέας Παιδαγωγικής – Τμήμα Φ.Π.Ψ. ΕΚΠΑ

Σκοποί – στόχοι του μαθήματος Με το μάθημα αυτό επιδιώκεται οι φοιτητές: να κατανοήσουν τις έννοιες: «περιβάλλον», «περιβαλλοντικό πρόβλημα», «περιβαλλοντικό ζήτημα» και «αειφορία» να αντιληφθούν γιατί το περιβάλλον αποτελεί ζήτημα που απασχολεί τις σύγχρονες κοινωνίες να αναγνωρίζουν διαφορετικές κατηγορίες και περιπτώσεις σύγχρονων περιβαλλοντικών ζητημάτων να ασκηθούν στο να προσεγγίζουν σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα στη συνθετότητά τους, αναλύοντάς τα: στους δυναμικούς παράγοντες που τα προκαλούν στις επιπτώσεις που αυτά επιφέρουν στους δυνατούς τρόπους αντιμετώπισης και επίλυσής τους

Σκοποί – στόχοι του μαθήματος Παράλληλα επιδιώκεται: η προσωπική και συνεργατική εμπλοκή των φοιτητών σε διερευνητικές μαθησιακές δραστηριότητες με αντικείμενο συγκεκριμένα περιβαλλοντικά ζητήματα, η εξάσκησή τους στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρουσίαση μιας ερευνητικής εργασίας, και η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στην εφαρμογή διερευνητικών διαδικασιών και στη χρήση ερευνητικών τεχνικών (όπως: εντοπισμός θέματος, διατύπωση σημαντικών ερωτημάτων, μελέτη της βιβλιογραφίας, έρευνα πεδίου, αρχειακή έρευνα, κοινωνική έρευνα, σύνθεση δεδομένων, σύνταξη και συγγραφή ερευνητικής αναφοράς, προφορική παρουσίαση της έρευνας)

Δομή του μαθήματος Εισηγήσεις Συζητήσεις Εργασίες σε ομάδες Προβολή σχετικών βίντεο Ασκήσεις – μικρές εργασίες Ομαδική/ ατομικές εργασίες Παρουσίαση εργασιών Εγγραφή όλων στο e-class

Εκπαιδευτικό υλικό Τα διατιθέμενα συγγράμματα: Κείμενα στο e-class: Γη, ένας μικρός και εύθραυστος πλανήτης, Γεωργόπουλος Α. Βιώνοντας στο Περιβάλλον II, Miller G. Tyler Κείμενα στο e-class: Επιστημονικά άρθρα Δημοσιογραφικά και άλλα κείμενα Ενημερωτικά βίντεο

Αξιολόγηση παρακολούθηση των μαθημάτων (όχι απουσίες) ενεργός συμμετοχή στις συζητήσεις και άλλες δραστηριότητες του μαθήματος συμμετοχή σε μικρή ομάδα διερεύνησης ενός περιβαλλοντικού προβλήματος (project) συγγραφή – παρουσίαση τελικής εργασίας

Η εργασία του μαθήματος (project) Εργασία σε μικρή ομάδα Εντοπισμός ενός ερωτήματος - θέματος (σχετικού με ένα «περιβαλλοντικό ζήτημα) Ανάλυση της προβληματικής του και του τρόπου προσέγγισής του Καταμερισμός του έργου ανά μέλος ομάδας Έρευνα, σύνθεση, συμπεράσματα Συγγραφή (ατομικής/ ομαδικής) εργασίας Παρουσίαση εργασίας

Δραστηριότητα 1 Καταιγισμός ιδεών: Συζήτηση σε ομάδα: Καταγράψτε δύο περιβαλλοντικά ζητήματα/ προβλήματα που ο καθένας σας θεωρεί ότι σας απασχολούν/ ενδιαφέρουν Για καθένα από αυτά τα ζητήματα σκεφτείτε σημαντικά ερωτήματα που θα θέλατε να θέσετε και να προσπαθήσετε να απαντήσετε Συζήτηση σε ομάδα: Μοιράζεστε σε 5 ομάδες Η κάθε ομάδα συγκεντρώνει τα περιβαλλοντικά ζητήματα/ προβλήματα που καταγράφηκαν Συζητάτε για τους λόγους που τα επιλέξατε Αναφέρετε τα σημαντικά ερωτήματα που θέσατε για καθένα από αυτά Υπάρχουν ζητήματα/ ερωτήματα που είναι κοινά;

Η έννοια του περιβαλλοντικού προβλήματος Περιβαλλοντικά προβλήματα: διαταραχές ή δυσλειτουργίες που σχετίζονται με ή εκδηλώνονται σε φυσικά, προσαρμοσμένα ή μικτά περιβαλλοντικά συστήματα, οι οποίες δημιουργούνται από κοινωνικές δομές, πρακτικές και παρεμβάσεις και αντιμετωπίζονται ή δομούνται κοινωνικά ως «προβλήματα» εξαιτίας των συνεπειών που επιφέρουν σε άτομα και σε κοινωνικές ομάδες (Di Chiro, 1987, σ. 25).

Περιβαλλοντικό ζήτημα Ένα φαινόμενο ή επιστημονικό ζήτημα που εκτός από περιβαλλοντικές εμπεριέχει και κοινωνικές, ηθικές, οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις, και το οποίο συνδέεται με ή καταλήγει σε άλλα ζητήματα. Είναι σύνθετο - συγκεντρώνει πληθώρα οπτικών και διαφορετικών απόψεων, συχνά αντικρουόμενων Είναι αμφιλεγόμενο και τα όρια ακόμα και της επιστημονικής γνώσης γι’ αυτό είναι ασαφή, προσωρινά ή περιορισμένα

Θεματικές περιοχές εργασιών Αέρας Νερό Ενέργεια Τροφή περιβαλλοντικά ζητήματα και προβλήματα που συνδέονται με τα παραπάνω

Δραστηριότητα 2 Αναζήτηση πληροφοριών: Αναζήτηση στο διαδίκτυο και άλλες πηγές για σύγχρονα δημοσιεύματα σχετικά με τη θεματική περιοχή που θα μελετήσετε Ποια είναι τα σύγχρονα σημαντικά ζητήματα που εντοπίζονται σε αυτή την θεματική περιοχή;

Καλή αρχή!!!