Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Advertisements

Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
Κι άλλα αποτελέσματα! More Results!. Results from SNP
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

TEMA 3 TEST OF EARLY MATHEMATICAL ABILITY (Ginsburger & Baroody 2003) To test απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 έως και 8 ετών κ 11 μηνών και ο σκοπός του.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
Day 45: Computer repair JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 1Οη (Θ) Στοιχεία Επαγωγικής Στατιστικής.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 8 Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΑΘΜΙΣΗ, ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ & ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης. Είδη Εγκυρότητας (Validity)  Εννοιολογική “Construct” validity  Περιεχομένου “Content” validity  Συγκλίνουσα “Convergent”
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
Μάθημα 6ο Κινητοποίηση Προσωπικού
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
Σχεδιασμός Ερευνών Συγχρονικές Ερευνες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Οσμές στη Σχεδίαση του Λογισμικού
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Development of sample e-Hoop content
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Μία πρακτική εισαγωγή στην χρήση του R
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Ενημέρωση για eTwinning
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
I have to take the MAP again?
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
April News from Mrs. Barham
Γιατί χρησιμοποιήται η ανάλυση παραγόντων (Factor Analysis)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης

Είδη Εγκυρότητας (Validity) Εννοιολογική “Construct” validity Περιεχομένου “Content” validity Συγκλίνουσα “Convergent” validity Εσωτερική “Internal” validity Στατιστική “Statistical conclusion” validity Μοναδική “Incremental” Γενικευτική εγκυρότητα-generalization validity (meta analysis with effect sizes) Ταυτόχρονη “Concurrent” validity Εξωτερική “External” validity Προβλεπτική “Predictive” validity Κριτηρίου “Criterion-related” validity Διακριτική “Discriminant” validity

Χαρακτηριστικά Εγκυρότητας Εφαρμόζεται σε όλες τις αξιολογήσεις (π.χ., απόδοσης, συμπεριφοράς, κλπ) Δεν είναι χαρακτηριστικό του τεστ αλλά μάλλον της σημασίας που δίνουμε στην εξήγηση των αποτελεσμάτων Είναι μια διαδικασία που δεν σταματάει.....και παίρνει χρόνο!

Εγκυρότητα Προσώπου Στην φαινομενική εγκυρότητα (face validity), βλέπουμε αν υπάρχει συνάφεια μεταξύ του τι λέει το τεστ ότι μετράει και τί φαίνεται ότι μετράει....αδύναμη!

Εγκυρότητα Περιεχομένου Εγκυρότητα περιεχομένου (Content validity) Ο βαθμός στον οποίο τα μέρη του τεστ (αϊτεμ) εκπροσωπούν επάξια όλες τις πιθανές διαστάσεις του φαινομένου που αξιολογείται και σε όλο του το βάθος.

Εγκυρότητα Κριτηρίου Εγκυρότητα κριτηρίου (Criterion-related validity) Ο βαθμός στον οποίο οι τιμές ενός τεστ σχετίζονται με τις τιμές κάποιου άλλου τεστ το οποίο θεωρείται κριτήριο ή κάποιο άλλο αντικειμενικό αποτέλεσμα (π.χ., τεστ ικανότητας με επίδοση), διακρίνεται στη συγχρονική και στην προβλεπτική Σύγκριση που γίνεται ταυτόχρονα (συγχρονική-Concurrent validity) Σύγκριση που γίνεται με κριτήριο σε μελλοντικό χρόνο (Προβλεπτική-Predictive validity)

Συγχρονική Εγκυρότητα Για να έχει ένα τεστ συγχρονική εγκυρότητα θα πρέπει οι μετρήσεις του να παρουσιάζουν σημαντική συσχέτιση με την πραγματική συμπεριφορά που έχουμε στη διάθεσή μας, τη στιγμή που γίνεται η μέτρηση.

Υπολογισμός Συγχρονικής Εγκυρότητας Οι επιδόσεις σε ένα τεστ επαγγελματικής επίδοσης συσχετίζονται σε σημαντικό βαθμό με ένα άλλο κριτήριο επαγγελματικής επίδοσης (π.χ. αξιολόγηση προϊσταμένου, αριθμός πωλήσεων) Οι επιδόσεις από μια δοκιμασία λεκτικής νοημοσύνης (CVS) θα πρέπει να συσχετίζονται από μια άλλη δοκιμασία λεκτικής νοημοσύνης (Wisc) Στατιστικό Κριτήριο: Pearson r, πόσο μεγάλο πρέπει να είναι το μέγεθος της σχέσης;

Προβλεπτική Εγκυρότητα Για να έχει προβλεπτική εγκυρότητα ένα τεστ θα πρέπει οι μετρήσεις του να μπορούν να προβλέψουν μια συμπεριφορά που θα εμφανιστεί στο μέλλον.

Προβλεπτική Εγκυρότητα Σε μια δοκιμασία ακαδημαϊκής επίδοσης, οι επιδόσεις των μαθητών στο πρώτο έτος παρουσιάζουν υψηλή συσχέτιση με τον μέσο όρο βαθμολογίας τους όταν αποφοιτήσουν (SAT). Στατιστικό Κριτήριο: Pearson r

Εννοιολογική Εγκυρότητα (Construct Validity) Ενσωμάτωση διαφορετικών μορφών εγκυρότητας για την αξιολόγηση των τιμών που δίνονται και της χρησιμότητάς των Ενσωματώνει πληροφορίες από την εγκυρότητα περιεχομένου, κριτηρίου, διακριτική, συγκλίνουσα, κλπ Αξιολογείται συνήθως με τη χρήση διερευνητικής ή επιβεβαιωτικής ανάλυσης παραγόντων Διακρίνεται στη συγκλίνουσα και στην αποκλίνουσα

Συγκλίνουσα/Αποκλίνουσα Εγκυρότητα Συγκλίνουσα (Convergent validity) Θετική σχέση με άλλα σχετικά τεστ (π.χ., γνωστικό και σωματικό άγχος) Αρνητική σχέση με τεστ που μετρούν αντίθετα χαρακτηριστικά Αποκλίνουσα (Divergent validity) Απουσία σχέσης με άλλα τεστ μη-σχετικού περιεχομένου. In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.

Διακριτική ή Διακρίνουσα Εγκυρότητα Διακριτική ή Διακρίνουσα (Discriminant validity) Ικανότητα του τεστ να επαληθευτούν προβλέψεις μεταξύ πληθυσμών. Ικανότητα να ‘διακριθούν’ ομάδες με διαφορετικά χαρακτηριστικά (π.χ., χαμηλής-υψηλής αυτοεκτίμησης) σε μια δοκιμασία αυτοεκτίμησης. In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.

Στρατηγικές για τη Βελτίωση της Εγκυρότητας Εργαλείων Αποφύγετε τη χρήση νέων μετρήσεων που δεν έχουν αρκετές πληροφορίες της ψυχομετρίας τους Χρησιμοποιείτε πολλά άιτεμ για τη μέτρηση ενός χαρακτηριστικού Χρησιμοποιείτε περισσότερα από ένα τεστ για τη μέτρηση του ίδιου χαρακτηριστικού Χρησιμοποιείτε περισσότερους από έναν τρόπους για τη μέτρηση του ίδιου χαρακτηριστικού (π.χ., παρατήρηση, αυτοαναφορά, άλλη πηγή-γονείς, συμμαθητές, τεστ και αξιολογήσεις)

Εννοιολογική Εγκυρότητα Exploratory Factor Analysis of the Goal-Orientation Scale in Study 1. Factors Mastery Performance Avoidance Positive Social Experiences Variables 1 2 3 4 Mastery (How Important is it to you to…) Learn math well .726 Solve difficult math exercises .833 Know how to solve math exercises .867 Understand math .908 Become better in math every day .877 Do well in math .904 Not do mistakes in math .762 Acquire new knowledge in math .802 Performance Be excellent in math .361 Outperform your classmates in math .771 Get the best grade in your class .707 Show your family how good you are in math .694 Have other students look up on you .451 Be pointed out as the best student in math .787 Show your classmates how smart you are .788 Be the only student to answer teacher’s questions .701 Finish up in class assignments earlier than mates .680 Be the best in math .716 Avoidance Avoid studying math .713 Spent little time in math .699 Have easy math exams .533 Not have homework in math .698 Have easy homework in math .751 Not have to answer difficult math questions in class .696 Positive Social Experiences Enjoy solving math problems .659 Have a good time with your classmates .742 Hear people saying ‘you are a nice kid’ .561 Have good, friendly relations with your classmates .826 Note. All factors were extracted with Eigenvalues > 1 and as derived by the Scree plot. Percent of variance accounted for by each factor was for mastery (31.65%), for performance (15.83), for avoidance (7.75) and for positive social experiences (9.57). The total amount of variability explained was 64.80%.

Διερευνητική Ανάλυση Παραγόντων Απλή Δομή Διερευνητική ή επιβεβαιωτική Συσχετιζόμενοι παράγοντες; Αριθμός παραγόντων; Scree plot Cross-loadings In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.

Διερευνητική Ανάλυση Παραγόντων SPSS In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.

Διερευνητική Ανάλυση Παραγόντων SPSS In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.

Διερευνητική Ανάλυση Παραγόντων SPSS Bartlett: Σχέση μεταξύ στοιχείων = 0 R στο τετράγωνο In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.

Διερευνητική Ανάλυση Παραγόντων Απλή Δομή In construct validation the test score is not equated with the construct it attempts to tap rather it is viewed as just one indicator of a larger set of indicators of the construct. Empirical evidence demonstrating communality between the test score and other indicators of the same construct is referred to as convergent validity. Likewise, empirical evidence demonstrating a lack of communality with the test score and indicators of a different construct is referred to as discriminant validity.