Αμνησίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Άξονας ΥΥΕ & Κατάθλιψη.
Advertisements

302 ΑΣΑΚ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 3)
Χολινεργικοί Αγωνιστές. Φάρμακα που επιδρούν στο Αυτόνομο ΝΣ Δρουν διεγείροντας ή αποκλείοντας νευρώνες του αυτόνομου ΝΣ Χολινεργικά (επιδρούν σε υποδοχείς.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
Οικονομική κρίση και κατάθλιψη: Τι να κάνουμε; Αλέξανδρος Βγόντζας Καθηγητής Ψυχιατρικής Παν. Κρήτης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑΣ ΣΥΝΔΕΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ- ΚΑΚΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΕΜΦΟΥ -ΤΑ.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
5. Δικαστική προστασία στην ΕΕ. Σημασία και κατανομή αρμοδιοτήτων Σημασία δικαστικής επίλυσης διακρατικών διαφορών (Διαφορές και πόλεμοι, β παγκόσμιος.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
3 ο Γυμνάσιο Νεάπολης Σιωππίδης Παναγιώτης ΠΕ12 Παραδείγματα ερευνών.
«Διατροφή – Τρόφιμα» Ερευνητική Εργασία Α’ τάξης Επιβλέποντες καθηγητές: Μπόσμος Ιωάννης (ΠΕ06) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) 1.
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Κατά τη διάρκεια της περιόδου οι ετήσιοι αριθμοί θανάτων από καρκίνο στις Ηνωμένες Πολιτείες από ανήλθαν στις , δηλαδή μια.
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Μάθηση Εμπειρία η οποία έχει ως αποτέλεσμα μια σχετικά μόνιμη αλλαγή της κατάστασης του μαθητή Απόκτηση γνώσης Σχηματισμός μνήμης Διαφορετικοί τρόποι Εξοικείωση.
Τι είναι η βουλιμία; Η βουλιμία είναι μία διαταραχή διατροφής και αναφέρεται στην υπερβολική κατανάλωση τροφής μέχρι σημείου υπερβολικού κορεσμού,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κανονική Κατανομή.
Συστηματικός Ερυθηματώδης Λύκος
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
« Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ: Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΥΓΙΗ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ».
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ - ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ… Η ΖΩΗ ΜΑΣ «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
2.2.1– Μείγματα.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 9 Δραστηριότητα και κινητικότητα Ύπνος.
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Συμβουλές για ένα υγιές βάρος
Α.Σ.Ε.Π. Είναι και πρέπει να παραμείνει θεσμικός εγγυ-ητής
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Άγχος Φόβος
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΕΣ
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΡΥΘΜΙΕΣ Αθανάσιος Δρίτσας FESC
Law of Sine Chapter 8.2.
ΓΥΝΑΙΚΑ- ΠΑΙΔΙ.
ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΦΑΙΝΟΤΥΠΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΠΡΩΤΟΠΑΘΗ ΔΥΣΚΙΝΗΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΟΣΣΩΝ 4/3/2019 Μπουτοπούλου Βαρβάρα1, Χατζηπαρασίδης Γρηγόριος1, Σακελλαροπούλου Αφροδίτη1,
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Αμνησίες.
ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ: Ο Συμβουλευτικός Σταθμός για
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αμνησίες

Έκδηλη Μνήμη-Ιππόκαμπος

Αμνησία -Οργανική προκαλούμενη από σοκ, εγκεφαλική βλάβη, ασθένεια. • υποξικό επεισόδιο, εγκεφαλικός έρπης (herpes encephalitis) • επιληψία, εγκεφαλικό τραύμα, νόσο Alzheimer -Ψυχογενής προκαλούμενη από ψυχολογικό τραύμα • διαταραχές σύνδεσης (dissociative disorders) π.χ. Α. Αμνησία Αποσύνδεσης (Dissociative amnesia) Β. Ψυχογενής φυγή (Dissociative fugue or psychogenic fugue) Γ. Διαταραχή πολλαπλής προσωπικότητας (multiple personality disorder)

Αμνησία Η αμνησία μπορεί να είναι ολική ή ειδική. Στην ολική όλα τα είδη πληροφορίας επηρεάζονται. Στην ειδική επηρεάζονται συγκεκριμένα στοιχεία π.χ πρόσωπα. Η αμνησία μπορεί να είναι ορθόδρομη ή ανάδρομη. Ορθόδρομη: ανικανότητα μάθησης ο,τιδήποτε νέου μετά τη στιγμή του τραύματος (συνήθως οργανική) Ανάδρομη: απώλεια μνήμης γεγονότων πριν τη στιγμή του τραύματος (ψυχογενής ή οργανική).

Ribot’s law of regression – η απώλεια της μνήμης είναι αντιστρόφως σχετιζόμενη με τον χρόνο που έχει παρέλθει μεταξύ του γεγονότος που πρέπει να θυμηθούμε και της βλάβης. Οι μνήμες χρειάζονται ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να οργανωθούν και να σταθεροποιηθούν.

Ο ασθενής HM (Henry Gustav Molaison) Scoville & Milner (1957) Scoville έκανε τις εγχειρήσεις για θεραπεία ψυχώσεων, δεν είχαν αποτέλεσμα, και έτσι τις δοκίμασε σε περίπου 30 επιληπτικούς ασθενείς. HM: αμφοτερόπλευρη αφαίρεση του μέσου κροταφικού λοβού λόγω επιληπτικών κρίσεων το 1953 (ιππόκαμπος, παραϊποκάμπειος, ενδορινικός & απιοειδής φλοιός, αμυγδαλή).

Αμφοτερόπλευρη αφαίρεση μέσου κροταφικού λοβού ιππόκαμπος, αμυγδαλή, υπερκείμενος ρινικός φλοιός

ΑΜΝΗΣΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ HM ΟΛΙΚΗ ΟΡΘΟΔΡΟΜΗ ΑΜΝΗΣΙΑ • λέξεις, πρόσωπα • επανειλημμένη ανάγνωση εφημερίδων • δεν θυμάται το γιατρό του Μόνο ήπια ανάδρομη αμνησία • απώλεια μνήμης έως 2-3 χρόνια πριν τη στιγμή της βλάβης, παιδικές μνήμες άθικτες. • χρονικά διαβαθμισμένη (temporarily graded) ανάδρομη αμνησία

Ορθόδρομη vs. Ανάδρομη αμνησία Για τον HM, η ανάδρομη αμνησία είναι για 2 περίπου χρόνια Φυσιολογική μνήμη για μακρινά γεγονότα (παιδική ηλικία) ανάδρομη αμνησία ορθόδρομη αμνησία

Μακρινή vs πρόσφατη μνήμη: HM, απώλεια πρόσφατης μνήμης

Αμνησία μέσου κροταφικού λοβού: Πολύ συγκεκριμένο έλλειμμα στη μακρόχρονη μνήμη • όχι άνοια • φυσιολογικό IQ • φυσιολογικές αντιληπτικές ικανότητες • άθικτη προσωπικότητα και κοινωνικές ικανότητες Βραχύχρονη μνήμη & Μνήμη Εργασίας καλές

Μάθηση που διατηρείται Φυσιολογική μάθηση ορισμένων πραγμάτων • visual motor pursuit • προετοιμασία αντίδρασης (priming) • δοκιμασία ζωγραφικής σε καθρέφτη • normal eyeblink classical conditioning (e.g., puff of air/tone on eye but not fear) Αλλά δεν θυμάται ότι έχει κάνει τη δοκιμασία !!!!!!!!!!!

HM παρουσίαζε βελτίωση σε δοκιμασίες αλλά δεν αναγνώριζε τη δοκιμασία από μέρα σε μέρα.

Νόσος Alzheimer

Νόσος Alzheimer

ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΣ Μειωμένος Όγκος σε Καταθλιπτικούς 16

The cellular neurobiology of depression Shuang et al The cellular neurobiology of depression Shuang et al., J Ster Biochem & Mol Biol 108 (2008) 300–309. 17

Stress & Μνημονικές Διεργασίες 19

ΑΞΟΝΑΣ ΥΥΕ (HPA axis) 20

Έκδηλη Μνήμη-Ιππόκαμπος 22

Σε Ανθρώπους: Προβλήματα δηλωτικής μνήμης μετά από τη χορήγηση κορτιζόνης 1 ώρα πριν την ανάκληση λέξεων. Όμως κανένα μνημονικό έλλειμμα δεν παρατηρήθηκε κατά τη χορήγηση κορτιζόνης αμέσως μετά από τη μάθηση των λέξεων. (DeQuervain et al., 2000) Κωδικοποίηση Παγίωση Ανάκληση Είναι ευαίσθητες στην αύξηση της κορτιζόλης

ΕΠΙΔΡΑΣΗ «ΕΓΓΕΝΟΥΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ» ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Όμως, η κορτιζόλη ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ στις μνημονικές διεργασίες Διαμορφωτικά αποτελέσματα στη μνήμη Συνθήκες: - χορήγηση μετυραπόνης (αναστολέας σύνθεσης κορτιζόλης) - χορήγηση υδροκορτιζόνης (επαναφορά επιπέδων κορτιζόλης) -χορήγηση ψευδοφαρμάκου μείωση τιμών κορτιζόλης επιδρούν αρνητικά στη δηλωτική μνήμη (Lupien et al., 2002).

Το στρες (η κορτιζόλη) ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ στις μνημονικές διεργασίες Διαμορφωτικά αποτελέσματα στη μνήμη Τόσο τα χαμηλά όσο και τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης επιδρούν αρνητικά στη δηλωτική μνήμη (Lupien et al., 2002).

ΕΠΙΔΡΑΣΗ «ΧΡΟΝΙΟΥ ΕΞΩΓΕΝΟΥΣ ΣΤΡΕΣ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ» ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Χρόνιο στρες και μνήμη Ιππόκαμπος: Προβλήματα στην Έκδηλη Μνήμη Μείωση Όγκου Αντιστρεπτή Ατροφία δενδριτών Μειωμένη νευρογένεση στον ιππόκαμπο

Συναισθηματική ένταση (Στρες) & Μάθηση

Χρόνιο στρες και μνήμη Αμυγδαλή: Αυξημένη Συναισθηματική Μνήμη-PTSD Υπεραντιδραστκότητα Εμμένουσα αύξηση δενδριτών Εμμένουσα εμφάνιση δενδριτικών ακάνθων

Προμετωπιαίος Φλοιός: Χρόνιο στρες και μνήμη Προμετωπιαίος Φλοιός: Χαμηλά επίπεδα Στρες Υψηλά επίπεδα Στρες Προβληματική Μνήμη Εργασίας Μειωμένη αντιδραστικότητα Αντιστρεπτή ατροφία δενδριτών Αντιστρεπτή απώλεια δενδριτικών ακάνθων

Χρόνιο στρες και μνήμη Μνήμη Γεγονότων-Δεδομένων Μνήμη Εργασίας Συναισθηματική Μνήμη

Στρες και Μνήμη - Ηλικία 33

Στρες και Μνήμη Φύλο Άνδρες: αφού φτάσουν σε ένα κατώφλι στρες η επίδοσή τους βελτιώνεται σε έργα κλασσικής εξαρτημένης μάθησης Γυναίκες: αφού φτάσουν σε ένα κατώφλι η επίδοσή τους μειώνεται σε έργα κλασσικής εξαρτημένης μάθησης 34

Τρεις Τρόποι για να «Παίξετε» με τη Μνήμη σας 1. Κάθε φορά που ανακαλείτε ένα γεγονός, ο εγκέφαλος σας τροποποιεί τη μνήμη, ενσωματώνοντας νέες πληροφορίες που μπορεί να αντανακλούν τη διάθεση σας, το πού βρίσκεστε ή τι κάνετε τη δεδομένη χρονική στιγμή. 2. Ίσως είναι πιθανό συναισθηματικές μνήμες να κληρονομούνται στους απογόνους, μέσω επιγενετικών τροποποιήσεων (φόβος για/αποστροφή προς συγκεκριμένες οσμές σε ποντίκια). 3. Δόση καφεΐνης, ίση με αυτή σε ένα φλιτζάνι καφέ (~330ml), είναι πιθανό να βελτιώνει την ανάκληση πληροφοριών που μόλις μάθαμε- αλλά μάλλον ισχύει μόνο για όσους ΔΕΝ πίνουν καφέ τακτικά!