ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ 2014-2015 ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20 Εκπαιδευτική ομάδα: Αγγελική Θεοδωροπούλου Γεωργία Ασλάνογλου (Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2015) Ιρφάν Κουρού Αριθμός μαθητών/τριών: 20 Αγόρια: 7 Κορίτσια: 13
Ξεκινήσαμε ευχάριστα τα μαθήματά μας φτιάχνοντας ένα επιτραπέζιο με τον εαυτό μας και τους συμμαθητές μας. Ασκηθήκαμε στον προφορικό λόγο, καθώς μέσα από ερωτήσεις, με τη χρήση επιθέτων, έπρεπε να βρούμε τη σωστή κάρτα.
Όταν ο γίγαντας έφτασε στην Κοτύλη… Οι μέρες με τον γίγαντα! Όταν ο γίγαντας έφτασε στην Κοτύλη…
Ακούσαμε το τραγούδι ’’Οι μέρες της εβδομάδας’’ και συμπληρώσαμε τους στίχους που έλειπαν. Στόχος μας ήταν να μάθουμε να χρησιμοποιούμε σωστά τα άρθρα αλλά και να εξοικειωθούμε με τις χρονικές έννοιες μέρα, εβδομάδα, μήνας, χρόνος.
Ξεκινήσαμε με το βιβλίο ‘’Κυριακή με τον γίγαντα’’, όπου για πρώτη φορά τον γνωρίσαμε. Τι να είναι άραγε αυτό το μεγάλο καφέ αντικείμενο; Τα παιδιά είδαν την γιγάντια μπότα και έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να είναι. Με αυτόν τον τρόπο εξασκηθήκαμε στις υποθετικές προτάσεις.
Ο γίγαντας μας φτερνιζόταν πολύ Ο γίγαντας μας φτερνιζόταν πολύ. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα αντικείμενα που ανέβηκαν στα δέντρα από το δυνατό φτέρνισμα και τα κατέγραψαν, χρησιμοποιώντας σωστά τα άρθρα των ουσιαστικών.
Τη Δευτέρα φτιάξαμε φάρμακο για τον γίγαντα και του στείλαμε κάρτες ώστε να του δώσουμε συμβουλές για να γίνει γρήγορα καλά. Γλωσσικός στόχος: Να μάθουμε τη χρήση της υποτακτικής.
Ο γίγαντας εξαντλημένος από την αρρώστια του κοιμήθηκε βαριά και είδε πολλά όνειρα. Τα παιδιά φαντάστηκαν και περιέγραψαν κάποια από αυτά.
Την Τρίτη ο γίγαντας γνώρισε τα μαγαζιά του χωριού Την Τρίτη ο γίγαντας γνώρισε τα μαγαζιά του χωριού. Μαζί του τα γνωρίσαμε και εμείς και φτιάξαμε τα δικά μας. Έτσι, εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας και εξασκηθήκαμε στην ορθογραφία των ουδέτερων ουσιαστικών.
Την Τετάρτη ο γίγαντας πείνασε και έτσι του φτιάξαμε ένα γλυκό Την Τετάρτη ο γίγαντας πείνασε και έτσι του φτιάξαμε ένα γλυκό. Γράψαμε τη συνταγή μας και την εκτελέσαμε. Με αυτόν τον «γλυκό τρόπο» εξασκηθήκαμε στον σχηματισμό της προστακτικής.
Την Πέμπτη ο γίγαντας έκανε μπάνιο στη λίμνη Την Πέμπτη ο γίγαντας έκανε μπάνιο στη λίμνη. Τα παιδιά έγραψαν διαλόγους και δραματοποίησαν τις σκηνές του βιβλίου χρησιμοποιώντας σωστά την κλίση των ρημάτων.
Ο γίγαντας όμως χρειάζεται καινούργια ρούχα Ο γίγαντας όμως χρειάζεται καινούργια ρούχα. Διαβάσαμε το παραμύθι ‘’ Ο ραφτάκος των λέξεων’’ και μάθαμε πώς να φτιάχνουμε ρούχα από λέξεις. Τα ρούχα του γίγαντα τα φτιάξαμε από μεγάλες λέξεις όπως: διαστημόπλοιο, ελέφαντας, ουρανοξύστης κτλ, για να είναι μεγάλα και να του χωράνε. Τα ρούχα όμως των ανθρώπων τα φτιάξαμε από μικρές λέξεις όπως μυρμήγκι, μωρό, μέλισσα κτλ. Έτσι εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με ουσιαστικά και βάλαμε τα σωστά άρθρα.
Μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες με αφορμή τα ρούχα εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας σχετικά με τα υφάσματα, τα χρώματα, τα μεγέθη. Χρησιμοποιήσαμε επίθετα για να περιγράψουμε σχετικές εικόνες και εξοικειωθήκαμε με τη συμφωνία επιθέτου – ουσιαστικού.
Την Παρασκευή ο γίγαντας έφυγε από το χωριό Την Παρασκευή ο γίγαντας έφυγε από το χωριό. Πού να πήγε άραγε; Τα παιδιά φαντάστηκαν και έγραψαν τις δικές τους υποθέσεις. Το Σάββατο με το γίγαντα Ο γίγαντας ξεκίνησε να πάει στο γιγαντοχωριο . - ωραία πέρασα στο χωριό αλλά θέλω να δα τη μαμά και τους φίλους μου! Εκείνη την ώρα ήρθε το λεωφορείο που πάει στο γιγαντοχωριο. Το λεωφορείο ήταν γιγάντιο το οδηγούσε ένας άλλος γίγαντας -που θέλεις να πας; -θέλω να πάω στο γιγαντοχωριο . το λεωφορείο έφτασε στο βουνό Που ήταν το γιγαντοχωριο. Ο γίγαντας είδε τον Αχμέτ τη Μελέκ Και τον Θωμά που ήταν φίλοι του. Όλοι ήταν χαρούμενοι. -που είχες πάει; -Είχα πάει στη Κοτύλη που μένουν άνθρωποι. -πως πέρασες με τους ανθρώπους; -πολύ καλά πέρασα Ήμουν άρρωστος και μου έδωσαν φάρμακο και κασκόλ. Έφαγα έκανα μπάνιο και κάναμε μια γιορτή. -Α να πάμε κι εμείς μια μέρα.
Πώς να κάνουμε τον γίγαντα να τρώει υγιεινά; Πραγματοποιήσαμε μία θεματική για τη διατροφή.
Τα παιδιά χώρισαν τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές .
Διαβάσαμε το παραμύθι ‘’Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας’’ και μάθαμε για την στοματική υγιεινή.
Φτιάξαμε μία νόστιμη φρουτοσαλάτα για να πάρουμε τις βιταμίνες από τα φρούτα.
Γράψαμε τη συνταγή για τη φρουτοσαλάτα. Υλικά: 2 αχλάδια 1 μήλο 2 μπανάνες 1 κουταλιά κανέλα 1 χούφτα δημητριακά 1 κουταλιά μέλι Λίγες σταφίδες Εκτέλεση: Πλένουμε τα φρούτα , τα κόβουμε και τα ρίχνουμε σε ένα μπολ. Ρίχνουμε την κανέλα και το μέλι και ανακατεύουμε καλά. Βάζουμε τα δημητριακά και τις σταφίδες. Η φρουτοσαλάτα μας είναι έτοιμη!
Η διατροφή όμως είναι μέρος και της τέχνης Η διατροφή όμως είναι μέρος και της τέχνης. Είδαμε έργα του Ιταλού ζωγράφου Τζουζέπε Αρτζιμπόλιο και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα.
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν φρούτα και λαχανικά για να δημιουργήσουν πρόσωπα.
Στα σταφύλια λέμε ΝΑΙ Στις μπανάνες λέμε ΝΑΙ Στα καρότα λέμε ΝΑΙ Τέχνη είναι όμως και η μουσική. Έτσι γράψαμε το δικό μας τραγούδι για την διατροφή. Στα σταφύλια λέμε ΝΑΙ Στις μπανάνες λέμε ΝΑΙ Στα καρότα λέμε ΝΑΙ Και στα χόρτα λέμε ΝΑΙ! ΌΧΙ στα πατατάκια ΟΧΙ και στα αναψυκτικά, ΟΧΙ στην κόκα κόλα ΟΧΙ στα παγωτά.
Με βάση το παραμύθι ‘’Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας’’ φτιάξαμε το θεατρικό μας. Τα παιδιά έγραψαν το σενάριο στους υπολογιστές. Έφτιαξαν το σκηνικό. Κάνανε πρόβες. Και το θεατρικό μας ήταν έτοιμο! Γλωσσικός στόχος: Να μάθουμε πώς γράφεται ένα σενάριο, να κάνουμε χρήση των σημείων στίξης και να ασκηθούμε στη σωστά σύνταξή των προτάσεων.
Στο τέλος διακοσμήσαμε το βαν μας με όλα αυτά που μάθαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Σας ευχαριστούμε πολύ.