Διαχείριση Έργων Πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Advertisements

Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Διοικητική Πρακτική 2 ο μάθημα Μαρία Μπατσικούρα.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Έκθεση βιβλίου: Εικονογράφηση του 1821 μέσα από το ιστορικό βιβλίο
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Ενθάρρυνση Επιχειρηματικών Δράσεων, Καινοτομικών Εφαρμογών
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Μηχάνημα Hawley Δ. Χαλαζωνίτης.
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Έννοιες Παρακίνησης.
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Project 5 ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ)
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Μαθηση για ολα τα παιδια
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ Ή ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ.
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Πρόσβαση στην αγορά εργασίας και ισότητα ευκαιριών
Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
| νέα εποχή στο ανθρώπινο δυναμικό_.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων

Χαρακτηριστικά μιας Ομάδας Αλληλεπίδραση & αλληλεξάρτηση των μελών (Σύνολο ατόμων ≠ Ομάδα ατόμων) Συνείδηση των μελών ότι ανήκουν στην ομάδα Αποδοχή και απόδοση της ταυτότητας μέλους της ομάδας από τρίτους Κοινοί θεσμοί, αξίες και στόχοι Ικανοποίηση αναγκών μέσα από την ομάδα

Η έννοια της Ομάδας Ομάδα είναι ένα σύνολο ατόμων που αναπτύσσουν σχέσεις και εξαρτήσεις μεταξύ τους, επιδιώκουν κοινούς σκοπούς και αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους ως μέλη της ομάδας.

Δυναμική των ομάδων Συνέργεια Αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας Ικανοποίηση προσωπικών αναγκών Διαδικασία ανάπτυξης της προσωπικότητας των μελών

Ομάδα ή άτομο; Είναι περισσότερο αποδοτική μια ομάδα από ένα ειδικευμένο άτομο;

Ομάδα ή άτομο; Εξαρτάται από το είδος του προβλήματος (έργου) και τα χαρακτηριστικά του: Όταν απαιτείται μια «σωστή» απάντηση η ομάδα είναι περισσότερο αποτελεσματική από ένα ‘μεσαίο’ άτομο αλλά λιγότερο από ένα εξειδικευμένο άτομο Σε έργα που ενέχουν μάθηση και απόκτηση γνώσεων οι ομάδες συνήθως αποδίδουν καλύτερα Σε θεωρητικά ζητήματα οι ομάδες συνήθως απαιτούν περισσότερο χρόνο αλλά δίνουν καλύτερες λύσεις από τα μεμονωμένα άτομα Σε σύνθετες εργασίες οι ομάδες είναι πιο αποτελεσματικές

Θετικά της ομαδικής εργασίας Καλύτερη κατανόηση Καλύτερη επισήμανση λαθών Περισσότερη πληροφόρηση και άρα περισσότερες και καλύτερες εναλλακτικές για την επίλυση του προβλήματος Οι εκτιμήσεις μιας ομάδας συνήθως περιέχουν λιγότερα λάθη από τις εκτιμήσεις μεμονωμένων ατόμων Το φαινόμενο της ‘συνέργειας’ Η συνεργασία δημιουργία κίνητρο για τα μέλη της ομάδας Τα μέλη της ομάδας μαθαίνουν πιο γρήγορα σε σύγκριση με μεμονωμένα άτομα Η συμμετοχή σε μια ομάδα συνεπάγεται μεγαλύτερη προσήλωση στο στόχο

Αρνητικά της ομαδικής εργασίας Συλλογική σκέψη: Η κοινωνική πίεσης μπορεί να καταπιέσει πρωτότυπες / καλές ιδέες Υψηλό κόστος σε χρόνο και χρήμα Προβλήματα συντονισμού Συχνά κάποια μέλη κυριαρχούν έναντι των άλλων Κάποια μέλη μπορεί να επωφεληθούν και να στηρίζονται στους άλλους για την ολοκλήρωση του έργου Σπατάλη χρόνου σε αναμονές, μη σχετικές κουβέντες κ.λπ. Κάποια μέλη μπορεί να διστάζουν να εκφράσουν την άποψή τους

Στάδια ανάπτυξης ομάδων Πότε αλλάζει μια ομάδα; Θεωρία του Caple για την ανάπτυξη (μικρών) ομάδων (7-10 άτομα) Κάθε ομάδα εξελίσσεται περνώντας από τα εξής στάδια: Στάδιο προσανατολισμού Στάδιο αντιπαράθεσης Στάδιο σύνθεσης Στάδιο απόδοσης Στάδιο τερματισμού

Στάδια ανάπτυξης ομάδων Στη διάρκεια της εξελικτικής της πορείας μια ομάδα μπορεί να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια φάση με συνέπεια τη στασιμότητα και τη διακοπή της εξέλιξης. Τότε, η λύση μπορεί να έρθει είτε εκτός της ομάδας (πχ από τη Διεύθυνση έργου) είτε από το εσωτερικό της ομάδας με επιστροφή της σε προηγούμενο εξελικτικό στάδιο, με κίνδυνο ανακύκλωση (loop). Γενικά, η ύπαρξη χρονικών ορίων (προθεσμίες) βοηθά την εξέλιξη της ομάδας και τη μετάβαση από κάθε στάδιο στο επόμενο.

Παράγοντες που επηρεάζουν τα στάδια ανάπτυξης μιας ομάδας Το μέγεθος της ομάδας Η δομή και η συνοχή της Τα χαρακτηριστικά των μελών της Οι κανόνες λειτουργίας της Ο στόχος της ομάδας Το περιβάλλον της Οι ρόλοι των μελών της Η ηγεσία της

Εξέλιξη ομάδας Ο στόχος μιας ομάδας (σαφήνεια, εφικτότητα, σύμπνοια μελών) παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξελικτική πορεία της. Σημαντική επίδραση (θετική και αρνητική) ασκεί επίσης το περιβάλλον της ομάδας

Ρόλοι μελών μιας ομάδας Συντονιστής (coordinator): Αποσαφηνίζει τους στόχους και προωθεί τη λήψη απόφασης. Ο ρόλος αυτός μπορεί να αναληφθεί και από άλλο μέλος εκτός του project leader Αδυναμία: διεκπεραιωτής θεμάτων, έλλειψη πρωτοτυπίας Διαμορφωτής Εναλλακτικός ηγέτης της ομάδας, λειτουργεί κάτω από πίεση και μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια που παρουσιάζονται. Αδυναμία: κριτικός απέναντι στους άλλους, συχνά αντιπαθής Καινοτόμος Φέρνει νέες ιδέες, συχνά λειτουργεί με ανορθόδοξους τρόπους, μπορεί να επιλύσει τα δύσκολα προβλήματα. Αδυναμία: Συχνά αγνοεί τις λεπτομέρειες και εμμένει σε μη πρακτικές ιδέες. Δυσκολίες επικοινωνίας Εξερευνητής Εξωστρεφής, ενθουσιώδης, αναλαμβάνει τις σχέσεις της ομάδας με το περιβάλλον και ασχολείται κυρίως με την επικοινωνία Αδυναμία: αγχώδης, χάνει το ενδιαφέρον μόλις βρεθεί λύση σε κάποιο πρόβλημα

Ρόλοι μελών μιας ομάδας Αξιολογητής Νηφάλιος, σοβαρός, αξιολογεί σωστά τις εναλλακτικές και καθοδηγεί την ομάδα στις πρακτικές λύσεις Αδυναμία: Άτολμος, πολύ κριτικός στους άλλους Συνεργάσιμος Εργατικός, ήπιος χαρακτήρας, δημιουργεί ευχάριστο κλίμα στην ομάδα, αποφεύγει τις συγκρούσεις και ηρεμεί τα πνεύματα Αδυναμία: αναποφάσιστος, επηρεάζεται εύκολα, αποφεύγει να πάρει θέση στις κρίσεις Ειδικός Χαρακτηρίζεται από γνώση και ιδιότητες σε εξειδικευμένους τομείς και είναι προσηλωμένος σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο Αδυναμία: Μονοδιάστατος τρόπος σκέψης, επιμένει στις λεπτομέρειες αγνοώντας το όλον. Μπορεί να συνεισφέρει μόνο στο πεδίο της ειδικότητάς του. Τελειοποιητής Εργατικός, επιμελής, ευσυνείδητος, εστιάζει τις λεπτομέρειες, αναζητά την πρόοδο και τη βελτίωση Αδυναμία: Ανησυχεί υπερβολικά, προσκόλληση στη λεπτομέρεια, δύσκολα διαπραγματεύεται Συναρμολογητής (implementer) Αξιόπιστος, πειθαρχημένος, συντηρητικός, αποτελεσματικός. Υιοθετεί τις διαδικασίες και τηρεί τα χρονοδιαγράμματα Αδυναμία: Άκαμπτος σε αλλαγές, αντιδρά αργά σε νέες δυνατότητες

Ρόλοι των μελών της ομάδας Ένα μέλος της ομάδας μπορεί να συνδυάζει χαρακτηριστικά από περισσότερους από ένα ρόλους Η γνώση των χαρακτηριστικών κάθε ρόλου μας βοηθά να κάνουμε την ομάδα πιο παραγωγική, αποφεύγοντας να επιλέγουμε άτομα ικανά για τους ίδιους ρόλους Τα χαρακτηριστικά των ρόλων διαμορφώνουν επίσης παράγοντες όπως η ηλικία, οι εμπειρίες, οι ικανότητες κ.λπ. των ατόμων

Ηγεσία ομάδας Ο αποτελεσματικός ηγέτης χαρακτηρίζεται από την ικανότητά του να δρα αποτελεσματικά σε σχέση με τρεις κατηγορίες αναγκών: τις ανάγκες του έργου, της ομάδες και τις επιμέρους ανάγκες των μελών της ομάδας

Ηγεσία ομάδας Σε σχέση με τις ανάγκες της ομάδας, ο ηγέτης φροντίζει για: Δημιουργία της ομάδας και διατήρηση του πνεύματος συνεργασίας Ανάπτυξη αποτελεσματικών μεθόδων εργασίας Υιοθέτηση και τήρηση προτύπων Απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ των μελών Εκπαίδευση της ομάδας Ανάθεση έργου στα μέλη

Ηγεσία ομάδας Σε σχέση με τις ανάγκες του έργου, ο ηγέτης φροντίζει για: Την επίτευξη των στόχων του έργου Τον καθορισμό και προγραμματισμό των επιμέρους εργασιών Την ανάθεση πόρων Τον καταμερισμό αρμοδιοτήτων Τον έλεγχο και την εποπτεία της προόδου του έργου Αποτίμηση προόδου του έργου

Ηγεσία ομάδας Σε σχέση με τις ατομικές ανάγκες κάθε μέλους της ομάδας, ο ηγέτης φροντίζει για: Την ανάπτυξη του ατόμου, ως μέλος της ομάδας Την επιβράβευση της καλής απόδοσης των μελών Την ισοστάθμιση των ατομικών αναγκών με τις ανάγκες τις ομάδας Την ικανοποίηση των προσωπικών αναγκών των μελών

Τύποι ηγεσίας Οι ηγέτες που αναδεικνύονται από τα μέλη της ομάδας, έχουν διαφορετικό ρόλο στη λειτουργία της ομάδας και ανήκουν συνήθως στις ακόλουθες κατηγορίες: Task leader ενεργεί ως οδηγός των εργασιών της ομάδας, διαμορφώνει τους κανόνες και επηρεάζει τη δομή και τη λειτουργία της ομάδας Emotional leader Διευθύνει τη συναισθηματική διεργασία και συνήθως είναι το πιο αγαπητό μέλος της ομάδας Scapegoat leader Το μέλος της ομάδας που δέχεται τις περισσότερες επιθέσεις και συνήθως είναι το πιο ‘προβληματικό’ μέλος της ομάδας Defiant leader Το μέλος της ομάδας που συνήθως εκφράζει αμφιβολίες, δυσπιστία και αντιρρήσεις, κυρίως απέναντι στον Task leader

Τύποι ηγεσίας (Goleman) Οραματιστής (visionary) Κατάλληλος σε περιόδους αλλαγών, όταν χρειάζεται νέα κατεύθυνση Δάσκαλος – προπονητής (coaching) Ενισχύει την αποδοτικότητα των ικανών εργαζομένων Σύνδεσμος (affiliative) Ενισχύει τους συνδετικούς κρίκους μιας ομάδας, ιδιαίτερα σε περιόδους πίεσης, εξομαλύνει συγκρούσεις Δημοκρατικός Αναπτύσσει συναίνεση, ενθαρρύνει την προσφορά των εργαζομένων Αυτός που δίνει το ρυθμό (pacesetter) Συχνά έχει αρνητική επίπτωση στο κλίμα της εταιρείας, μπορεί να επιτύχει υψηλούς στόχους, συνήθως στις Πωλήσεις. Προστακτικός (commanding) Συχνά έχει αρνητική επίδραση, μπορεί να είναι αποτελεσματικός σε κρίσεις, στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Στρατιωτικού τύπου ηγεσία.

Τύποι ηγεσίας Οι ηγέτες που ορίζονται, έχουν δηλαδή δύναμη από τη νομιμότητα της εξουσίας τους, ανήκουν συνήθως στις ακόλουθες κατηγορίες: Αυταρχικός Δημοκρατικός Αποκεντρωτικός

Ηγεσία ομάδας Εκτός των άλλων, ο ηγέτης μιας ομάδας χρειάζεται επίσης Κατανόηση των διαφορετικών δυνάμεων παρακίνησης (κίνητρα) Ικανότητα να εμπνέει – εμψυχώνει Δυνατότητα δημιουργία κατάλληλου κλίματος

Θεωρίες κινήτρων (παρακίνησης) Θεωρίες που εξετάζουν το περιεχόμενο της παρακίνησης Έμφαση στις ανάγκες του ατόμου ως κίνητρο Θεωρίες που εξετάζουν τη διαδικασία της παρακίνησης Έμφαση στους στόχους των ατόμων Θεωρίες που εξετάζουν τη συμπεριφορά ή την προσωπικότητα των ατόμων

Ιεράρχηση κινήτρων σύμφωνα με τις ανάγκες του ατόμου Σύμφωνα με το Maslow οι άνθρωποι παρακινούνται από τις ανάγκες τους: μόλις ικανοποιήσουν κάποια ανάγκη κινούνται προς την ικανοποίηση αναγκών που βρίσκονται σε ανώτερο επίπεδο. Οι ανάγκες αλληλοεξαρτώνται και αλληλεπικαλύπτονται Διαφέρουν μεταξύ ατόμων Τείνουν να είναι κατά ένα βαθμό ικανοποιημένες κάθε στιγμή.

Παράγοντες που καθιστούν ‘υγιές’ το εργασιακό περιβάλλον Η θεωρία παρακίνησης (υγιεινής) του Hertzberg εξετάζει τα κίνητρα και τους παράγοντες που καθιστούν ένα εργασιακό περιβάλλον “υγιές” ή που μπορούν να μειώσουν τη δυσαρέσκεια, όταν χρησιμοποιηθούν κατάλληλα: ο µισθός, το κοινωνικοσυναισθηµατικό κλίµα της επιχείρησης το περιβάλλον εργασίας εργασιακές πολιτικές της επιχείρησης και η σχέση των εργαζοµένων µε τους συναδέλφους τους. Κίνητρα μπορεί να αποτελέσουν: υπευθυνότητα, η γνώση, εργασιακή εξέλιξη επίτευξη προκαθορισµένων στόχων

Θεωρία παρακίνησης (υγιεινής) του Hertzberg Οι «παράγοντες υγιεινής»: θεωρούνται αυτονόητοι, ενώ η έλλειψή τους ξεσηκώνει διαµαρτυρίες. Τα «κίνητρα» δε θεωρούνται αυτονόητα (δεν ενοχλεί η έλλειψή τους), αλλά η ύπαρξή τους προκαλεί µεγάλη παρότρυνση. Παραδείγµατα κινήτρων: Οικονοµικά Κίνητρα: επιπλέον αµοιβή, ασφάλεια και προστασία στο χώρο εργασίας, χρηµατικά βραβεία, bonus. Ηθικά Κίνητρα: ηθική επιβράβευση της εργασίας, εµπλουτισµός της εργασίας, οργάνωση ειδικών τελετών, δηµοσιοποίηση των διακρίσεων, συµµετοχή στη λήψη αποφάσεων. Περιβαλλοντολογικά Κίνητρα: επαρκής χώρος, ωραία ατµόσφαιρα, φωτισµός, θέρµανση και λοιπές συνθήκες, εργονοµικός σχεδιασµός των επίπλων.

Θεωρίες κινήτρων: Θεωρίες Χ & Υ (D. McGregor) Θεωρία Υ Τα άτομα έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Η εργασία είναι φυσική δραστηριότητα για τον άνθρωπο. Αν οι άνθρωποι συμμερίζονται τους στόχους της επιχείρησης θα επιδιώκουν να τους υλοποιήσουν. Τα άτομα δεσμεύονται στην επίτευξη των στόχων όταν υπάρχουν κατάλληλα κίνητρα. Οι άνθρωποι επιδιώκουν την υπευθυνότητα. Οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται από δημιουργικότητα Θεωρία Χ Τα άτομα έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Αντιπαθούν την εργασία και επιδιώκουν να την αποφύγουν Δεν έχουν φιλοδοξίες, αποφεύγουν τις ευθύνες και προτιμούν να ακολουθούν παρά να ηγούνται. Επιδιώκει το προσωπικό όφελος Αντιστέκεται στην αλλαγή Είναι εύπιστα και όχι ιδιαίτερα ευφυή. Κίνητρα τα χρήματα και η ασφάλεια. Οι βασικές υποθέσεις της θεωρίας Χ θεωρούνται πλέον λανθασμένες.

Άλλες θεωρίες κινήτρων (παρακίνησης) Θεωρίες του Atkinson και του McClelland Επιτεύγματα Δύναμη / Εξουσία Κοινωνική ένταξη Θεωρία του Korman (βασικό κίνητρο η αυτοεκτίμηση) Διαχρονική αυτοεκτίμηση Αυτοεκτίμηση σε σχέση με ένα συγκεκριμένο έργο/καθήκον Αυτοεκτίμηση με βάση την εικόνα που σχηματίζουν οι άλλοι για το άτομο Θεωρία της Δικαιοσύνης (Adams) Η ανταμοιβή πρέπει να είναι ανάλογη (δίκαιη) με την παροχή εργασίας Θεωρία των Προσδοκιών (Vroom) Ισχύς των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων Πιθανότητα πραγματοποίησης

Αξιοποίηση των θεωριών παρακίνησης Παράδειγμα: Η θεωρία του McClelland O McClelland χρησιμοποίησε ως εργαλείο τη μέθοδο ΤΑΤ (το άτομο καλείται να αναπτύξει μια ιστορία βλέποντας ασαφείς εικόνες) για την ταξινόμηση των ατόμων σε 3 κατηγορίες Άτομα με βασικό κίνητρο τα επιτεύγματα θα πρέπει να εμπλέκονται σε απαιτητικά έργα, με απτά αποτελέσματα, και ανταμοιβή. Άτομα που επιδιώκουν την εξουσία αντιμετωπίζουν ως κίνητρο τη δυνατότητα διοίκησης άλλων. Άτομα με κίνητρο την κοινωνική ενσωμάτωση είναι καλύτερα να εντάσσονται σε ομάδες εργασίας.