Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ / ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Αγοραστικές Συνήθειες Θα σας διαβάσω τώρα μια σειρά από απόψεις που έχουν εκφραστεί για τις συνήθειες κατανάλωσης.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Έρευνα Κοινής Γνώμης Για το Περιβάλλον IΣΤΑΜΕ – Ανδρέας Παπανδρέου.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Ερευνα για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών 1 Πρόγραμμα Πολύ λίγη έως ανύπαρκτη ΛίγηΟύτε λίγη ούτε πολλή – μέτρια Καλή γνώση Εξαιρετική γνώση Σχεδιαστικά.
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Φοιτήτρια: Αθανασία Τσιάρα
Sevastoupoleos 5, Athens Tel.: , Fax: , qed Omn  bus Οκτώβριος 2013.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Ερωτηματολόγια 3η Διάλεξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 4: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών Ενότητα 4: Ερευνητικά εργαλεία Πόταρη Δέσποινα, Σακονίδης Χαράλαμπος Σχολή Θετικών επιστημών.
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Το Ερωτηματολόγιο ως ερευνητικό εργαλείο
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΣΤΑΣΙΝΟΥ ΑΓΝΗ ΕΣΔΥ/ΤΕΙ: ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ
Περίοδος αναφοράς: Ακαδημαϊκό έτος
Εισαγωγή στην Ασαφή Λογική και τους Χάρτες Ασαφούς Λογικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση!
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 18ο κύμα
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 21ο κύμα
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας

Γενικά Τι είναι το ερωτηματολόγιο; Γιατί χρησιμοποιείται; Πως χρησιμοποιείται;

Ανοιχτές ερωτήσεις Δεν προτείνονται συγκεκριμένες τιμές για να διαλέξει ο ερωτώμενος Δεν υπάρχει δέσμευση Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά αυτής της πρακτικής; Συνήθως ποιοτική ανάλυση

Κλειστές ερωτήσεις Υποδεικνύεται μία σειρά τιμών Ο ερωτώμενος διαλέγει Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά; Πολλά είδη ερωτήσεων κλειστού τύπου (π.χ. διχοτομικές, κλίμακας, κλπ. ).

Διχοτομικές ερωτήσεις Μόνο δύο επιλογές. Π.χ. Ερωτήσεις για το φύλο Ερωτήσεις τύπου «διαφωνώ-συμφωνώ»

Οικογενειακή κατάσταση Κλίμακες απλής επιλογής - Μόνο μία πιθανή απάντηση από μία σειρά προτεινόμενων απαντήσεων Επάγγελμα 1. αγρότης 2. ελεύθερος επαγγελματίας 3. μισθωτοί δημοσίου 4. μισθωτοί ιδιωτικού 5. άνεργοι 6. φοιτητές 7. οικιακά 8. συνταξιούχοι Οικογενειακή κατάσταση Άγαμος Έγγαμος Διαζευγμένος

Κλίμακες πολλαπλής επιλογής Μία ή περισσότερες πιθανές απαντήσεις Π.χ. Με ποιον τρόπο δημοσιοποιείται μία κενή θέση εργασίας; ☐διαφήμιση ☐εσωτερική προαγωγή ☐εκπαιδευτικά ιδρύματα ☐γραφεία απασχόλησης ☐αιτήσεις στα αρχεία

Κλίμακες αξιολόγησης Ο ερωτώμενος καλείται να βαθμολογήσει μία σειρά από προτάσεις με σειρά σπουδαιότητας. Π.χ. Πόσο ακριβής πιστεύετε ότι είναι η κάθε μέθοδος για να προβλέψει την εργασιακή επίδοση των στελεχών; Ταξινομήστε βάζοντας 1 στη μέθοδο με τη μεγαλύτερη ακρίβεια, κλπ. Συνέντευξη Γραπτές εξετάσεις Ψυχολογικά τέστ Προσωπικές συστάσεις

Κλίμακες Likert Είναι οι κλίμακες που χρησιμοποιούνται περισσότερο. Δεν καταγράφουν τη γενική συμφωνία ή διαφωνία, αλλά το βαθμό συμφωνίας. Περιέχονται οι λέξεις «πόσο» ή «σε ποιο βαθμό». Στις κλίμακες με άρτιο αριθμό θέσεων, δεν υπάρχει μεσαίο σημείο – πιέζετε ο ερωτώμενος να διαλέξει μία πλευρά της κλίμακας. Πιο δημοφιλής είναι η πεντβάθμια (ύπαρξη μεσαίου σημείου).

Παραδείγματα κλίμακας Likert Άρτιος αριθμός θέσεων Μονός αριθμός θέσεων Πόσο ευχαριστημένος είστε από τον τρόπο που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα παρακάτω θέματα; Πόσο συμμωνείτε με τις παρακάτω θέσεις; (1 = καθόλου, 5 = πάρα πολύ) 1 2 3 4 5 Θα έκανα τα πάντα για να κρατήσω τη δουλειά μου. Η εταιρία εκτιμά τη δουλειά μου. Η μονιμότητα είναι σημαντική για μένα πολύ αρκετά λίγο καθόλου περιβάλλον υγεία ανεργία

Κλίμακα Stapel Επιλογή ανάμεσα στο απόλυτο αρνητικό και το απόλυτο θετικό. Π.χ. Αξιολογήστε κατά πόσο η Χ εταιρία κινητής τηλεφωνίας προσφέρει: -3 -2 -1 1 2 3 Φθηνά πακέτα σύνδεσης Φθηνότερα γραπτά μηνύματα Χαμηλότερο πάγιο

Τεχνική Grid του Kelly Ο ερωτώμενος επιλέγει ή αφήνει κενό. Δημιουργείται ένας χάρτης με επιμέρους χαρακτηριστικά. Ιδιαίτερα χρήσιμη ότα συγκρίνουμε υπηρεσίες ή προϊόντα. Π.χ. ποιος αποφασίζει για τα παρακάτω προϊόντα; παιδιά πατέρας μητέρα Αυτοκίνητο Ηλεκτρικές συσκευές Υπολογιστής

Είδη ερωτηματολογίων Δομημένα: αυστηρά καθορισμένη σειρά. Συνήθως κλειστές ερωτήσεις. Μη δομημένα: η σειρά μπορεί να αλλάξει σύμφωνα με τον ερευνητή, για να διευκολυνθεί η συζήτηση (ειδικά σε ομάδες συζήτησης ή σε συνεντεύξεις). Κατάλληλο για έμπειρους ερευνητές. Ήμι-δομημένα ερωτηματολόγια Θετικά και αρνητικά των διαφορετικών ειδών;

Σχεδιασμός δομημένου ερωτηματολογίου 1/2 Υπάρχουν κανόνες δημιουργίας ερωτηματολογίων Υπάρχουν τρόποι να ελέγξουμε την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του εργαλείου Συνήθως υπάρχουν δύο κύρια μέρη: τίτλος και κυρίως ερωτηματολόγιο Τίτλος: τίτλος και στοιχεία έρευνας, στοιχεία φορέα, στοιχεία επικοινωνίας, εισαγωγικό σημείωμα

Σχεδιασμός δομημένου ερωτηματολογίου 2/2 Κυρίως ερωτηματολόγιο Εισαγωγικές ερωτήσεις, για τα γενικότερα χαρακτηριστικά του ερωτώμενου. Π.χ. Σε ερωτήσεις για τα βιολογικά προϊόντα, στην εισαγωγή μπορούμε να έχουμε ερωτήσεις για τις γενικές καταναλωτικές συνήθειες ή για τις διατροφικές συνήθειες. Πυρήνας, άμεση σχέση με το θέμα. Π.χ. Ερωτήσεις σχετικές με την κατανάλωση βιολογικών προϊόντων. Βιογραφικά στοιχεία- δημογραφικά. Π.χ. Φύλο, ηλικία, εκπαίδευση, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση, κλπ.

Πιθανά θέματα εξετάσεων 4ο θέμα: τι είναι τα δομημένα, ήμι-δομημένα και μη-δομημένα ερωτηματολόγια; 5ο θέμα: σχεδιάστε ένα ερωτηματολόγιο για... (π.χ. να μελετήσετε τη χρήση κινητών τηλεφώνων ανάμεσα στους φοιτητές του τμήματος υπολογιστών και τηλεπικοινωνιών). Σύνολο 5 ερωτήσεις: 1 ανοιχτή, 1 διχοτομική, 1 κλίμακας πολλαπλής επιλογής, 1 κλίμακας αξιολόγησης και 1 κλίμακας Likert.

βιβλιογραφία Henerson, M.E., Morris, L.L. & Fitz-Gibbon, C.T. 1987. How to measure attitudes. Sage. Javeau, C. 1996. Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Τυπωθήτω, Αθήνα.