Δραστηριότητες αφήγησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
SEE PLATFORM BAΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Πρόσκληση1st European Design Innovation Initiative Προϋπολογισμός ΚΕΠΑ75.390,08 euro’s Ποσοστό επιδότησης75%
Advertisements

ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ Δρ. ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΤΑΓΚΑΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ.
Παραδόσεις Μαθήματος Νεκτάριος Στελλάκης
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
H Εικόνα στη διδασκαλία της Ιστορίας Μία πρόταση αξιοποίησης ιστορικών γελοιογραφιών στην Ιστορία Γενικής Παιδείας και Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ ´ Λυκείου.
ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΗΝ Α’ΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ Β’ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ EXPLORATORY MATERIALS Mystery/Lost series English QuestsGenre-based.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Ένταξη αποφοίτων στην Αγορά Εργασίας Χρόνος διεξαγωγής έρευνας: Φεβρουάριος 2015 – Αύγουστος 2015.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο εκπαιδευτικός ως ‘αρχιτέκτονας της διδασκαλίας’ «Επιστήμονας» και «Δάσκαλος» Ιωάννης Ε. Βρεττός.
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος Αποτελεί μια συνοπτική και δομημένη παρουσίαση του προφίλ του υποψηφίου. Απευθύνεται συνήθως στο Διευθυντή προσωπικού και.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με αυτισμό
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Καλές πρακτικές Ελίνα Ρέπα
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων.
«ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ» ΔΙΑΡΚHΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Π. ΧΙΟΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΜΕΙΩΣΗ.
Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
Ο άνθρωπος.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης
ΓΕΩΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΟΛΔΑΒΙΑΣ
Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
Ο Χορός ως Φυσική Δραστηριότητα
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης
Keep calm and Keep writing «Οι μαθητές γράφουν ποιήματα-πεζά-θεατρικά»
Εφαρμογή 1: Μια πρώτη, μινιμαλιστική ιστοσελίδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές Στο Εξωτερικό
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
Παρουσίαση και Ανάλυση της Χρήσης του forum
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
Τα δίκτυα του φυσικού αερίου
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
Χ Α Π GOLD Global Initiative for Chronic Obstructive Lung Disease
Θερινό Σχολείο, 14 – 20 Ιουλίου 2014
Γίνε ο Κατάλληλος Ηγέτης!!!
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Οικογενειακός γραμματισμός: Δομημένες Δραστηριότητες Ανάγνωσης
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ GRUNDTVIG
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ : ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕΡΡΕΣ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Η παιδαγωγική σχέση στη διδασκαλία με τα νέα μέσα
Επιχειρηματολογώ στο μάθημα της γλώσσας
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ودقتلا بلط ةٔنلعلا تاسمؤنلل
Συγγραφική ομάδα πχ. Κωνσταντίνος Παπακώστας1, Ειρήνη Παπαδοπούλου2
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ…. ΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Πολυπλοκοτητα - netlogo
ΨΥΓΕΙΟ Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019 ΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.
Ασφαλής χρήση του κινητού τηλεφώνου
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Preserving Access to Digital Information
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες αφήγησης Νεκτάριος Στελλάκης (nekstel@upatras.gr) Επ. Καθ. ΤΕΕΑΠΗ, Παν. Πατρών

Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης Πριν την ανάγνωση Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης Μετά την ανάγνωση Δραστηριότητες επέκτασης + δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, ευαισθητοποίησης των γονέων, συν-εργασία με την κοινότητα

Παιδαγωγικές εφαρμογές Δύο τύποι αλληλεπίδρασης «αδύναμη» αλληλεπίδραση ( ο αφηγητής/ αναγνώστης είναι κυρίαρχος, δεν ενθαρρύνονται οι διακοπές. Οι εξηγήσεις δίνονται στην αρχή ή στο τέλος) «ισχυρή» αλληλεπίδραση (οι ρόλοι του αφηγητή/αναγνώστη και ακροατή εναλλάσσονται, ενθαρρύνονται οι ερωτήσεις και η συζήτηση)

Ο πρώτος τύπος ενισχύει τη φαντασία και την ανάπτυξη αυτόνομης σχέσης του παιδιού με το κείμενο. Ο δεύτερος ενισχύει τις ικανότητες του παιδιού για τη δόμηση του νοήματος, την κριτική σκέψη και την επικοινωνιακή ικανότητα. > Δεν υπάρχει μια μόνο καλή μέθοδος. Το ίδιο το κείμενο ή οι ακροατές θα μας «δείξουν» ποια είναι η καταλληλότερη. > Εξαιρετική σημασία έχουν οι ερωτήσεις επεξεργασίας του κειμένου. > Ερωτήσεις κατανόησης του περιεχομένου & ερωτήσεις υψηλής γνωστικής απαίτησης (ανοικτού τύπου – ενθαρρύνουν τα παιδιά να σκεφτούν πέρα από το κείμενο: μαντεύω, αναγνωρίζω συναισθήματα, μπαίνω στη θέση του ήρωα, αξιολογώ δράσεις ή πρόσωπα, επεκτείνω την ιστορία, συγκρίνω, ερμηνεύω λέξεις)

Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης α) πριν την αφήγηση/ανάγνωση (ρουτίνα ανάγνωσης, εξώφυλλο, εισαγωγικά σχόλια) β) κατά την αφήγηση (εάν επιλεγεί η ισχυρή αλληλεπίδραση) γ) μετά την ανάγνωση (με κέντρο το κείμενο: α) ερωτήσεις κατανόησης, β) ερωτήσεις υψηλής γνωστικής απαίτησης) δ) δραστηριότητες επέκτασης (με αφορμή το κείμενο) και σύνδεσης με άλλες μαθησιακές περιοχές και δράσεις (εικαστικές δημιουργίες, δραματοποίηση, σύνθεση νέων ιστοριών, αναζήτηση πληροφοριών κτλ.)

Ανάδειξη της σημασίας της γωνιάς βιβλιοθήκης, της ηχητικής ή ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης και του δανεισμού Ενίσχυση της φιλαναγνωσίας Ενίσχυση των πρακτικών γραμματισμού στο οικογενεικό περιβάλλον

Σχετική Βιβλιογραφία Ματσαγγούρας, Η. (2004). Κειμενοκεντρική προσέγγιση του γραπτού λόγου. Αθήνα: Γρηγόρης. [7ο Κεφάλαιο: Τα αφηγηματικά κείμενα, 343-376] Μιχαλοπούλου, Κ. (2009). Ο προφορικός λόγος στην προσχολική εκπαίδευση: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές. Αθήνα: Επίκεντρο. [Ο αφηγηματικός λόγος στο νηπιαγωγείο, 77-97] Knapp, P. & Watkins, M. (2005). Genre, Text, Grammar: Technologies for Teaching and Assessing Writing. University of New South Wales: Australia. [Κεφάλαιο 8ο: The genre of narrating, 220-249)