Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΕΛΚ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αποβλΗτων Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΤΗΝΟ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΘΕΩΡΙΑ 1. 2 Oι παράγοντες, οι οποίοι επέδρασαν σημαντικά και αποφασιστικά στην αναβάθμιση του ρόλου της συσκευασίας στην παραγωγή και εμπορία των προϊόντων,
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 5 Εκπαιδευτικά προγράμματα στο μουσείο ΠΔΜ - ΠΤΝ.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΠΜΣ Φορολογικού Δικαίου Παπαδόπουλος Βασίλειος
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Επιμέλεια Τσάμης Δ. Ιωάννης Μαθηματικός
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ APACHE II ΚΑΙ APACHE III SCORES, ΤΗΣ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΣΤΗ ΜΕΘ, ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ.
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
№207 “Жаңатұрмыс” орта мектебі
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ ΒΑΘΜΟΥ Σύντομος οδηγός για την.
Бириктирувчи тукима биокимёси
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
2-босқич магистранти МАЖИДОВ Н.
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό μπλοκ των τότε σοσιαλιστικών κρατών και ξεκινούσε η πορεία προς την επίσης αποκαλούμενη παγκοσμιοποίηση εμφανίστηκε ένα καινούργιο εκπαιδευτικό σύνθημα: διάχυση της επιστήμης στην κοινωνία. Το σύνθημα αυτό είχε άμεσο αποδέκτη την εκπαίδευση κάθε βαθμίδας (από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο) και είχε διάφορες εκδοχές: επιστημονικός γραμματισμός, επιστήμη για όλους, επιστήμη-τεχνολογία-πολιτισμός, ... Μετά την κρίση του 2009-10 φαίνεται βέβαια ότι τροποποιήθηκε σε μορφές όπως: έρευνα και ανάπτυξη, δημιουργικότητα, καινοτομία, επιχειρηματικότητα, εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία... Όπου ο όρος επιστήμη αντικαταστάθηκε από τον όρο έρευνα που παραπέμπει έμμεσα στην επιστήμη ως δραστηριότητα.... Ποια όμως επιστήμη; Αν δεν το κατανοήσουμε αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε ένα εκπαιδευτικό βήμα χωρίς να ολισθήσουμε...

Η εποχή του “μύθου” Προσωπική-Κοινωνική κατασκευή της γνώσης: οι πρώτες ανθρώπινες κοινότητες και οι μεγάλες αφηγήσεις Πίστη: γνώση του “πως” και του “γιατί”, στη βάση της ένταξης σε μια παράδοση/ κουλτούρα και μέσω της εγκαθίδρυσης και διάδοσης των μεγάλων αφηγήσεων Ηθική: σώμα γνώσης, γέννημα των ανθρώπινων σχέσεων. Όπου, στο πλαίσιο μιας παράδοσης/ κουλτούρας, προκρίνονται κάποιες μορφές τους, που διαφέρουν από παράδοση σε παράδοση και εξελίσσονται αργά με τον χρόνο Με κάθε επιφύλαξη για τα ιστορικά ατοπήματα που θα κάνω θα μπορούσα να γενικεύσω την εξέλιξη της επιστημονικής δραστηριότητας ξεκινώντας από την προ-επιστημονική εποχή. Ίχνη από την εποχή του «μύθου» στη σύγχρονη κουλτούρα: πίστη: η ιστορία ως αφήγηση στο σύγχρονο ελληνικό κράτος. Ηθική: από χριστιανική έως βεντέτα

Η εποχή του “ορθού λόγου”: Η ολοκλήρωση του Αριστοτέλη “Ορθός λόγος”: γέννημα των πόλεων. Όπου οι διαφορετικές παραδόσεις/ πεποιθήσεις πιθανότατα υποχρεώθηκαν να αναζητήσουν “κοινούς τόπους” και να δημιουργήσουν μια “αστική” παράδοση/ κουλτούρα Κοινωνική κατασκευή της γνώσης: τέχνη και Επιστήμη (δύο εναλλακτικοί τρόποι για να “γνωρίζει” (μαθαίνει) κάποιος στις κοινότητες των πόλεων Τέχνη: γνώση του “πως”. Εμπειρική γνώση: μας ενημερώνει για το πως είναι και συμβαίνουν τα πράγματα, κατ’ αναλογία και με αναφορά σε ότι ήδη έχουμε βιώσει Επιστήμη: γνώση και του “γιατί” συμβαίνουν έτσι τα πράγματα. Εγκεφαλική/ πνευματική γνώση: μας ενημερώνει γιατί είναι και συμβαίνουν έτσι τα πράγματα με βάση τον “ορθό λόγο” (λογική, ορθολογισμός κ.λπ.), στον οποίο πιστεύουμε περισσότερο από ότι στις αισθήσεις μας Αρχή από τις ελάχιστες συναινέσεις Παραμένουν μέχρι και σήμερα με σημαντικότερη την τέχνη ως κυρίαρχες μορφές γνώσης

Παραδείγματα επιστημονικής γνώσης (Αριστοτελικής) α. Υπάρχουν τρία είδη φυσικών κινήσεων (κινήσεων που πραγματοποιούνται από μόνες τους). Όλα τα άλλα είδη κινήσεων αποτελούν βίαιες μορφές της κίνησης (κάποιος άλλος/ άλλο τις προκαλεί) β. Όλα τα πράγματα στον χώρο κάτω από τη Σελήνη αποτελούνται από 4 στοιχεία (γη, ύδωρ, αέρας, πυρ) γ. Δεν υπάρχει κενό δ. Το άθροισμα των τετραγώνων δύο αριθμών είναι επίσης τετράγωνο συγκεκριμένου αριθμού Επαγωγική λογική για τα δύο πρώτα Παραγωγική λογική για τα δύο δεύτερα

Η περίοδος του Μεσαίωνα στην κεντρική Ευρώπη: φυσιοκρατία Η θεολογική σκέψη: “εξ αποκαλύψεως” αφηγήσεις: Η αλήθεια (πέρα από τα φαινόμενα) ως περιεχόμενο των ιερών κειμένων αλλά και ως μεταφυσική σύνθεση Η αραβική-αρχαιοελληνική-ελληνιστική σκέψη με εφαλτήριο το «τέλος»: παρέμβαση στη «ζωντανή» ύλη Και η σύγκρουσή τους: αστρολογία, ιατρική, μαγεία, αλχημεία Η δύναμη της παράδοσης Τα πάντα γεννώνται εκ καταστάσεως του ύδατος εγκύου Αστρολόγος Κέπλερ Γιατρός Κασιντι Αλχημιστής Νεύτωνας

Η περίοδος του ύστερου Μεσαίωνα στην κεντρική Ευρώπη Η θεολογική σκέψη: “Βιβλιακή” γνώση: Η αλήθεια (πέρα από τα φαινόμενα) ως περιεχόμενο των εξ αποκαλύψεως ιερών κειμένων. Η κατανόησή της, θέμα ερμηνείας των κειμένων Η αραβική-αρχαιοελληνική-ελληνιστική σκέψη: Οι αρχές του ορθού λόγου σε συνδυασμό με τις εφαρμογές τους στην καθημερινή πράξη Και η σύνθεσή τους. Επιστημονική Επανάσταση Η συνάντηση των τριών παραδόσεων και ο χρόνος ωρίμανσης της σχέσης τους

Η εποχή της κλασικής επιστήμης (μηχανοκρατία) Επιστήμη: πιστεύουμε ότι τα γεγονότα και οι φυσικές οντότητες συνδέονται μεταξύ τους αιτιακά, όπως τα διαφορετικά κομμάτια και οι λειτουργίες μιας τεράστιας μηχανής. Τους αιτιακούς τρόπους σύνδεσης μπορούμε να τους υποθέσουμε λογικά (υποθέσεις, φυσικοί νόμοι, μοντέλα...). Εδώ πρέπει να υπάγονται ακόμη και οι φαινομενικές εξαιρέσεις… Η Τέχνη του πειράματος: μπορεί να επικυρώσει ή να διαψεύσει τις υποθέσεις μας (ως ένα επιχείρημα) Μας έμεινε η αιτιότητα που προεκτάθηκε σε συστήματα που μάλλον δεν ισχύει (τουλάχιστον μακροσκοπικά)

Παραδείγματα επιστημονικής γνώσης (Νευτώνεια) Ο χώρος είναι απόλυτος, άπειρος, ομογενής και ισότροπος. Γι’ αυτό: i) δεν μπορούμε να διακρίνουμε αν ένα σώμα ισορροπεί ή κινείται ευθύγραμμα και ομαλά ii) αν δυο σώματα αλληλεπιδρούν τότε οι δυνάμεις που ασκούν το ένα στο άλλο είναι ίσες σε μέγεθος και αντίθετες σε φορά (ακόμη και όταν τα σώματα είναι άνισα: το ένα μεγαλύτερο από το άλλο) Iii) Οι αλληλεπιδράσεις έχουν εντάσεις αντιστρόφως ανάλογες προς το τετράγωνο των αποστάσεων