Κινητικά Παιχνίδια στο φυσικό περιβάλλον ΛΑΜΠΑΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑ – ΚΦΑ – PROJECT B1
1. Βρίσκω το δέντρο μου Με το σφύριγμα οι μαθητές αγκαλιάζουν ένα δέντρο Με το δεύτερο επιστρέφουν στην αφετηρία Με το τρίτο προσπαθούν με κλειστά μάτια – μαντήλι, κασκόλ – να βρουν το «δικό τους» δέντρο
Συνοπτική Περιγραφή Στόχος Γνωστικός Οι ζωές μας δεν είναι ανεξάρτητες από το φυσικό περιβάλλον και τις αλλαγές που συμβαίνουν σ αυτό. Προστατεύω τα δάση… Στόχος Κινητικός Φυσική δραστηριοποίηση Στόχος Συναισθηματικός Ομάδα – Κοινωνικές & Συνεργατικές δεξιότητες Είδος Δραστηριότητας: άσκηση προσομοίωσης – «οι μαθητές αγκαλιάζουν τα δέντρα..» Απαιτούμενος Χρόνος: 15 λεπτά Απαιτούμενος Χώρος: η αυλή του σχολείου ή ένας κλειστός χώρος που επιτρέπει την κίνηση Μέγεθος ομάδας: Από 10 άτομα και πάνω Ηλικία συμμετεχόντων: 5 + Απαιτούμενα Υλικά: άνετη ενδυμασία που επιτρέπει την κίνηση
2. Μαζεύω χρώματα της φύσης Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των 3- 4 ατόμων συλλέγουν χρωματιστά υλικά, ξύλα-πέτρες-φύλλα …Κάθε ομάδα προσπαθεί να μαζέψει τα περισσότερα.. Στόχοι κινητικοί, συναισθηματικοί και γνωστικοί
3. Περνάω το ποτάμι Πάνω από μία φυσική γέφυρα στο βουνό ή στο δάσος Δημιουργία ομάδας, συνεργασία Ισορροπία & συντονισμός
4. Η πιο μεγάλη πέτρα… θησαυρός Κάθε ομάδα προσπαθεί να βρει τον «θησαυρό» και να το μεταφέρει ομαδικά. Συνεργασία, δύναμη, ευκινησία, ταχύτητα Συλλογή μέσα σε οριοθετημένο πεδίο Συμβολικό παιχνίδι
5. Μεταφορά τραυματία Εμπιστοσύνη, συνεργασία, αλληλεπίδραση Δύναμη, αντοχή στη δύναμη Προσομοίωση. Μπορεί να συμβεί ατύχημα σε πραγματικές συνθήκες στο φυσικό περιβάλλον Μεταφορά στον αέρα από σώμα σε σώμα… ανθρώπινη αλυσίδα
“UBUNTU” Ένας ανθρωπολόγος πρότεινε το ακόλουθο παιχνίδι στα παιδιά μιας Αφρικάνικης φυλής: Τοποθέτησε ένα καλάθι γεμάτο ζουμερά φρούτα δίπλα σ’ ένα δέντρο και είπε στα παιδιά ότι όποιο από αυτά φτάσει πρώτο στο καλάθι θα πάρει όλα τα φρούτα. Όταν τους έδωσε το σινιάλο για να τρέξουν, πιάστηκαν χέρι χέρι και ξεκίνησαν να τρέχουν όλα μαζί. Ύστερα κάθισαν σ’ έναν κύκλο για να φάνε τα φρούτα. Όταν ρώτησε τα παιδιά γιατί το έκαναν αυτό αφού κάποιο από αυτά θα μπορούσε να είχε καρπωθεί όλα τα φρούτα, τα παιδιά απάντησαν “UBUNTU” που σημαίνει «δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι αν έστω ένας από εμάς είναι στενοχωρημένος!» Η λέξη “UBUNTU” στην γλώσσα τους σημαίνει : «Υπάρχω γιατί υπάρχουμε».! Παίξαμε το ubuntu,αλλά αποτύχαμε …Ζητήθηκε από τα παιδιά να φτάσουν στο «έπαθλο». Το ατομικό συμφέρον κυριάρχησε έναντι του συλλογικού με ελάχιστες εξαιρέσεις … Συνειδητοποίηση ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο προς την κατεύθυνση αυτή. Οι «πρωτόγονες» φυλές της δίνουν μάθημα ανθρωπιάς στο σύγχρονο δυτικό πολιτισμένο(;) άνθρωπο.
Συνεργατικό – μη ανταγωνιστικό παιχνίδι Τα Λάφυρα! Συνεργατικό – μη ανταγωνιστικό παιχνίδι Συμμετέχοντες: Ηλικία 10+ Ηλικία: 3 – 103… Χώρος: αυλή ή κλειστό γυμναστήριο Ομάδες: 4
Λάφυρα = Φρούτα & Λαχανικά! Στις 4 γωνίες του ορθογωνίου τοποθετούνται οι 4 ομάδες Με το σφύριγμα οι 2 κυνηγούν τις άλλες 2 στο κέντρο Στόχος η αρπαγή ρούχου ή αξεσουάρ! Σε 5 απώλειες… ο μαθητής εκτός παιχνιδιού! Στις αρχικές γωνίες, δεν μπορεί να πλησιάσει ο αντίπαλος.. Προβληματισμός: ;;;;;
Εργασία… φτιάξτε το μόνοι Εφαρμόστε ένα σύντομο υποθετικό ή πραγματικό πρόγραμμα – σχέδιο εργασίας ή διδακτικό σενάριο - με κεντρικό άξονα την κίνηση στο φυσικό περιβάλλον. Καταγράψτε: Αριθμό συμμετεχόντων & ηλικία, επίπεδο ΦΚ, τάξη κτλ Στόχους (κινητικούς, συναισθηματικούς κτλ) Περιεχόμενα & υλικά Αποτελέσματα Αξιολόγηση (πέτυχαν οι αρχικοί στόχοι;)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!