Παραλογικοί Συλλογισμοί

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2-ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Απαντήσεις Προόδου II.
του τρίτου βιβλίου ανατέμνει και αναπτύσσει την παθολογία
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Μετάφραση Απόδοση υπό Ηλία Πετράκου (Διπλωματούχου χημικού Αντιπροέδρου Σ.Β.Π.Ε)
Διδάσκοντας Τεχνολογία για το αύριο: Ποιες έννοιες σε ποιο πλαίσιο; Marc J. de Vries Delft University of Technology The Netherlands.
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γενικά… ► H Γ΄ Τάξη είναι η τάξη προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. ► Υπάρχουν 3 (+1) κατευθύνσεις που.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
2ο κεφάλαιο ενότητα πέμπτη: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ.
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Συλλογισμοί Οι σκέψεις μας τείνουν να είναι οργανωμένες.
Οξέα … συνέχεια… 1.3 Η κλίμακα pH ως μέτρο οξύτητας
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΦΡΑΣΗ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΗΤΣΕΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ (ΟΜΟΡΡΥΘΜΗ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ)
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΑΑΤ με αρχική φάση και αρχική χρονική στιγμή. Αν η μελέτη μιας ΑΑΤ αρχίζει μια χρονική στιγμή διάφορη του μηδενός (t 0 ≠ 0), τότε ισχύει: αρνητικές Οι.
Διακριτά Μαθηματικά Ι Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση) Σημειώσεις του μαθήματος Διάλεξη 1η.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΕΠΙΛΟΓΗΣ Κλιμάκωση βαθμολογίας πανελλαδικών εξετάσεων 2008 σε σύγκριση με το Ο Γενικό Λύκειο Θήβας.
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία A’ εξάμηνο ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ, Ακαδ. Έτος Μαρία Ιακώβου, Τομέας Γλωσσολογίας γρφ. 830 (Tε, )
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 5 η : Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ Διάλεξη: Εφαρμογή της Α.Δ.Ε. – προσδιορισμός γραμμών επιρροής – η κινηματική μέθοδος. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΛΟΓΙΚΗ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βεβαίωση Πρόσβασης ΚΕΣΥΠ Ν. Ηρακλείου Ιανουάριος 2011
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Διάλεξη 10η Ο εξεικονισμός των σχολικών εγχειριδίων και ο ρόλος των πλάγιων τυπογραφικών στοιχείων Επικ. Καθ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Εισαγωγή στην έννοια Μole
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΘΕΣΗ –ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παραλογικοί Συλλογισμοί Παραλογισμοί και Σοφίσματα

Οι Παραλογικοί Συλλογισμοί είναι συλλογιστικά σχήματα που έχουν τη μορφή συλλογισμού ( είναι έγκυροι) αλλά δεν είναι ορθοί. Επομένως, δεν έχουν καμία αποδεικτική αξία. Αν το σφάλμα στον παραλογικό συλλογισμό οφείλεται σε άγνοια ή πλάνη, ονομάζεται παραλογισμός, ενώ, αν οφείλεται σε πρόθεση εξαπάτησης, ονομάζεται σόφισμα.

Σύμφωνα με την επιστήμη της Λογικής, δύο είναι οι κύριες μορφές παραλογικών συλλογισμών: Παραλογισμοί α. «κατά την ύλη», β. «κατά τη μορφή».

Παραλογισμοί «κατά την ύλη» 1.λήψη ζητουμένου: όταν το συμπέρασμα συνάγεται από προκείμενες που έχουν οι ίδιες ανάγκη να αποδειχτούν. Παράδειγμα: Όσοι δεν εργάζονται είναι τεμπέληδες. ( Πρέπει να αποδειχτεί) Ο Γιάννης δεν εργάζεται. Άρα, ο Γιάννης είναι τεμπέλης.

Παραλογισμοί «κατά την ύλη» 2. Κύκλος : Οι πετυχημένοι καλλιτέχνες είναι ευρέως γνωστοί στο κοινό. Είναι ευρέως γνωστοί, γιατί το έργο τους προβάλλεται από τα ΜΜΕ. Τα ΜΜΕ προβάλλουν το έργο τους, γιατί οι δημιουργοί είναι πετυχημένοι καλλιτέχνες.

Παραλογισμοί «κατά την ύλη» Άγνοια ελέγχου: ορισμένες ή όλες οι προκείμενες είναι άσχετες με το συναγόμενο συμπέρασμα: Όσοι εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο κράτος είναι αξιότιμοι πολίτες. Ο κατηγορούμενος έχει εκπληρώσει μέχρι σήμερα όλες τις υποχρεώσεις του απέναντι στο κράτος ( στρατιωτικές , φορολογικές) Άρα, ο κατηγορούμενος είναι άξιος τιμής και όχι καταδίκης.

Παραλογισμοί «κατά την ύλη» Παρά το συμβεβηκός: Το συμπέρασμα συνάγεται με αυθαίρετη γενίκευση του μερικού Η΄ από προκείμενες με περιορισμένο και αμφίβολο κύρος που οφείλεται σε συμπτώσεις , προλήψεις. Είναι Τρίτη και 13. Άρα, κάτι κακό θα μου συμβεί.

Παραλογισμοί «κατά τη μορφή» Στον τομέα των κατηγορικών συλλογισμών, οι παραλογισμοί προκύπτουν από τη χρήση ενός μέσου όρου με δύο διαφορετικές σημασίες σε κάθε προκείμενη. Η σιωπή είναι χρυσός. Ο χρυσός είναι πολύτιμο μέταλλο. Άρα, η σιωπή είναι πολύτιμο μέταλλο. Σημείωση: ο χρυσός ως λέξη χρησιμοποιείται στην πρώτη περίπτωση μεταφορικά, ενώ στη δεύτερη περίπτωση κυριολεκτικά.

Παραλογισμοί «κατά τη μορφή» Στην κατηγορία των διαζευκτικών συλλογισμών οι παραλογισμοί οφείλονται κατά κύριο λόγο σε ελλιπή διάζευξη. Οι μαθητές του Ενιαίου Λυκείου ακολουθούν είτε τη θετική είτε τη θεωρητική κατεύθυνση. Ο Γιώργος που είναι μαθητής Ενιαίου Λυκείου, δεν ακολουθεί τη θετική κατεύθυνση. Άρα, ο Γιώργος ακολουθεί τη θεωρητική κατεύθυνση. ( Παραβλέπει την τεχνολογική κατεύθυνση)

Παραλογισμοί «κατά τη μορφή» Στην κατηγορία των υποθετικών συλλογισμών για να καταλάβουμε τους παραλογισμούς, θα πρέπει πρώτα να καταλάβουμε πότε οι υποθετικοί συλλογισμοί είναι ορθοί….. Αν χιονίσει (α), τότε θα κάνει κρύο (β). Θα χιονίσει. (α) Άρα θα κάνει κρύο (β). Το α ονομάζεται λόγος και το β ακολουθία.

Αν χιονίσει, (α), τότε θα κάνει κρύο (β) Δε θα κάνει κρύο ( όχι β) Άρα, δε θα χιονίσει (όχι α) Τώρα διδάσκουμε τους παραλογισμούς στην κατηγορία των υποθετικών συλλογισμών οι οποίοι προκύπτουν όταν γίνεται παράβαση των δύο παρακάτω κανόνων. ΑΝ (α) ΤΟΤΕ (β) ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ (α) Άρα, ισχύει και το (β) και ΑΝ (α) τότε (β) ΌΧΙ (β) Άρα ΌΧΙ α.

Αν χιονίσει (α), τότε θα κάνει κρύο (β) Θα κάνει κρύο (β) Άρα , θα χιονίσει. Σημείωση : παραβλέπεται το ενδεχόμενο να πέσει η θερμοκρασία και όμως να μην χιονίσει.

Αν χιονίσει (α) , τότε θα κάνει κρύο(β). Δε θα χιονίσει ( ΌΧΙ το α). Άρα , δε θα κάνει κρύο. ( ΌΧΙ το β). Σημείωση: Υπάρχει το ενδεχόμενο να πέσει η θερμοκρασία και να κάνει κρύο κι όμως να μην πέσει χιόνι.