Παναγιώτα Αντωνοπούλου Επ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
SPORT.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σχεδίαση Αλγορίθμων. Διεργασίες (1/2) Μία διεργασία αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της δεχόμενη είσοδο και παράγοντας έξοδο.
Η Χορηγία και Εξεύρεση Πόρων Κ. Αλεξανδρής, PhD
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Μετασχηματισμός Fourier
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 3: ΕΥΡΥΤΕΡΟΙ ΝΟΜΟΙ ROLLAND Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Η Φαινομενολογία είναι ένα ρεύμα σκέψης που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της ερμηνευτικής θεωρητικής παράδοσης.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Η προγραμματιστική δραστηριότητα ως αντικείμενο εκπαίδευσης
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Έρευνα ανίχνευσης στάσεων σχετικά
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Ερμηνευτική προσέγγιση
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κοινωνικό Ζήτημα
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Α. Νόμος της κινητικότητας ή προσαρμογής
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Α) Κριτική Θεωρία.
Δημιουργία σεναρίου.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Διάλεξη 10η Ο εξεικονισμός των σχολικών εγχειριδίων και ο ρόλος των πλάγιων τυπογραφικών στοιχείων Επικ. Καθ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Δομή Επιλογής , 8.1.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
Best practices - Benchmarking
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παναγιώτα Αντωνοπούλου Επ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου   ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ Παναγιώτα Αντωνοπούλου Επ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΗΜΑΣΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Καταδήλωση Συμπαραδήλωση Συμβολοποίηση Μοντάζ Ψευδογεγονός Ψευδοβίωμα

ΚΑΤΑΔΗΛΩΣΗ ή ΠΡΩΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΣΗΜΑΣΙΟΔΟΤΗΣΗ Παραπέμπει σε εκφορά άμεσων μηνυμάτων με απευθείας αναφορές σε γεγονότα, πρόσωπα, διοργανώσεις, ειδήσεις, πληροφορίες, σχόλια   «Ο όρος 'καταδήλωση' εξισώνεται ευρέως με την κυριολεκτική σημασία ενός σημείου: επειδή η κυριολεκτική σημασία είναι σχεδόν γενικά αναγνωρίσιμη, ειδικά όταν πρόκειται για οπτική επικοινωνία, η 'καταδήλωση' συγχέεται συχνά με την κυριολεκτική μεταφορά της 'πραγματικότητας' στη γλώσσα – και μέσω αυτής με 'ένα φυσικό σημείο', αυτό που παράγεται χωρίς την παρέμβαση κώδικα» Stuart Hall, Βρετανός Κοινωνιολόγος

ΣΥΜΠΑΡΑΔΗΛΩΣΗ ή ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΣΗΜΑΣΙΟΔΟΤΗΣΗ Παραπέμπει σε εκφορά έμμεσων μηνυμάτων τα οποία δεν διατυπώνονται ευθέως δια του λόγου αλλά υποδηλώνονται. «Η 'συμπαραδήλωση', από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιείται απλώς για να αναφέρεται σε λιγότερο σταθερές και συνεπώς περισσότερο συμβατικές και μεταβλητές, συνδεδεμένες σημασίες, οι οποίες σαφώς μεταβάλλονται από τη μια περίσταση στην άλλη και συνεπώς πρέπει να εξαρτώνται από την παρέμβαση κωδίκων» Stuart Hall, Βρετανός Κοινωνιολόγος

ΜΥΘΟΣ ή ΤΡΙΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΣΗΜΑΣΙΟΔΟΤΗΣΗ Παραπέμπει σε ένα τρίτο στάδιο σημασιοδότησης το οποίο λειτουργεί ως εδραιωμένες αντιλήψεις / ιδεολογία

Στο καταδηλωτικό επίπεδο αυτή είναι μια φωτογραφία της ηθοποιού Marilyn Monroe. Στο συμπαραδηλωτικό επίπεδο συνδέουμε τη φωτογραφία αυτή με τις ιδιότητες της Marilyn Monroe, την αίγλη, τη σεξουαλικότητα, την ομορφιά – αν αυτή είναι μια φωτογραφία στην αρχή της καριέρας της – αλλ’ επίσης με την κατάπτωσή της, τα ναρκωτικά και τον άκαιρο θάνατο αν είναι μια από τις τελευταίες της φωτογραφίες. Σε μυθικό επίπεδο αντιλαμβανόμαστε αυτό το σημείο ως ενεργοποίηση του μύθου του Χόλυγουντ: το εργοστάσιο ονείρων που δίνει αίγλη στη μορφή των ηθοποιών που κατασκευάζει, αλλά επίσης την ονειρομηχανή που τους συνθλίβει – όλα με στόχο το κέρδος και το συμφέρον. Susan Hayward 1996, 310

ΑΣΚΗΣΗ Να βρεθούν οι καταδηλώσεις, συμπαραδηλώσεις και μύθοι στο παρακάτω εδάφιο : 480 π.Χ . Ο Πέρσης στρατηγός Τριτανταίχμης μαθαίνει ότι οι Έλληνες αγωνίζονται στους ολυμπιακούς αγώνες με βραβείο ένα δάφνινο στεφάνι. Και αναφωνεί: «Παπαί, Μαρδόνιε, κοίους επ’ άνδρας ήγαγες μαχησόμενους ημέας, οί ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιούνται, αλλά περί αρετής» Ηρόδοτος 8, 26 «Αλίμονο, Μαρδόνιε, με ποιους άντρες μας έφερες να πολεμήσουμε; Με αυτούς που δεν αγωνίζονται για χρήματα, αλλά για την αρετή.»

ΟΛΗ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΎ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΣΥΜΠΑΡΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΥΣ , γεγονός που δικαιολογεί τα εκατοντάδες δις ευρώ τα οποία διακινούνται κάθε χρόνο στην αθλητική βιομηχανία.

Η Γερμανική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου τον Σεπτέμβρη του 2004 μετά από ένα ποδοσφαιρικό αγώνα στην Τεχεράνη μεταξύ των εθνικών ομάδων της Γερμανίας και του Ιράν έδωσε τελεσίγραφο προς τον Γερμανό τερματοφύλακα της ομάδας Λενς Λέμαν ότι …ή θα αλλάξει γάντια ή δεν θα ξαναπαίξει στην Εθνική Γερμανίας . Ο λόγος ; Ο Λέμαν φορούσε γάντια της Nike ενώ η Εθνική Γερμανίας είχε χορηγό την Adidas !

ΣΥΜΒΟΛΟΠΟΙΗΣΗ Ο Arnheim χρησιμοποιεί τον όρο προκειμένου να ορίσει τη συγκεκριμένη απόδοση ή αναπαράσταση μιας αφηρημένης ιδέας ή ενός γενικού προτύπου. Πρόκειται για εγγενή λειτουργία του Λόγου της εικόνας.

Επίπεδα συμβολοποίησης Το σύνολο των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών σχέσεων Ο ρόλος των πρωταγωνιστών τους, δηλαδή η μορφή της κοινωνικής δράσης που αυτοί ασκούν και το προϊόν της πράξης τους. Η αξιολόγηση και ιεράρχηση των ειδήσεων Η μορφοποίηση κοινωνικών μηνυμάτων

ΜΟΝΤΑΖ Θεωρία primo-secundo : SECUNTO : Συνδυάζονται μεταξύ τους κατά διάφορους τρόπους Eisenstein, 1975

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Στη γενική του διάσταση, ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο τα άτομα αντιμετωπίζουν τον κόσμο στις συνθήκες επικράτειας ( στο δημόσιο λόγο) της τεχνολογικής εικόνας Πλειός Γιώργος, 2003

ΨΕΥΔΟΓΕΓΟΝΟΣ Την έννοια των «ψευδογεγονότων» έχουν αναλύσει διεξοδικά ο Boorstin και ο Bennet. Τα «ψευδογεγονότα» είναι γεγονότα που κατασκευάζονται ειδικά για να προβληθούν από την τηλεόραση κι ως εκ τούτου διαμορφώνονται στη βάση των σημειωτικών συστημάτων του μέσου. Κατασκευάζονται, δε, την ώρα της τέλεσης των γεγονότων η εφόσον αυτά έχουν τελεστεί.

ΨΕΥΔΟΒΙΩΜΑ Ο τηλεθεατής δεν βιώνει το γεγονός αυτό καθαυτό αλλά την εικόνα των γεγονότων και τη συμβολική αξία, τόσο της εικόνας όσο και των γεγονότων. Το «ψευδοβίωμα», όπως περιγράφεται από τον Lippmann, συνιστά εξ αποστάσεως και ελεγχόμενη συμμετοχή του ατόμου στις πολιτικές και κοινωνικές διεργασίες, γι΄αυτό και έχει σημαντικές προεκτάσεις σε όλα τα κοινωνικά πεδία . Το «ψευδοβίωμα» θέτει το θεατή σ΄ εκείνη τη θέση από την οποία παρατηρεί τα γεγονότα από απόσταση ασφαλείας συμμετέχοντας σε αυτά φαντασιακά.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ