Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη “Πώς να το λύσω;” του G. Polya Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη Δεκέμβριος 2015
Βήματα Κατανόησης Προβλήματος Κατανόηση Προβλήματος. Ποιο είναι το ζητούμενο ; Ποια είναι τα δεδομένα ; Ποια είναι η συνθήκη ; Μπορούμε να ικανοποιήσουμε τη συνθήκη ή είναι ανεπαρκής ή πλεοναστική ; Μπορείτε να καταγράψετε τα διάφορα μέρη της συνθήκης ; Κάντε σχήμα . Χρησιμοποιήστε κατάλληλο συμβολισμό. Επινόηση Σχεδίου. Γνωρίζετε ένα σχετικό πρόβλημα ή πρόβλημα ίδιας μορφής ή ένα ανάλογο πρόβλημα ; Θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε εδώ ; Μήπως μετά την προσθήκη βοηθητικών στοιχείων μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σχετικό πρόβλημα ; Γνωρίζετε κάποιο χρήσιμο θεώρημα ; Μήπως να ξαναδιατυπώσουμε το πρόβλημα ; Χρησιμοποιήσατε όλα τα δεδομένα ; Κρατήστε ένα μέρος της συνθήκης , παραλείψτε τα υπόλοιπα. Σε τι μπορεί να διαφέρει το ζητούμενο ; Θα μπορούσατε να σκεφτείτε άλλα δεδομένα ; Θα μπορούσατε να αλλάξετε τα δεδομένα ή το ζητούμενο ;
Βήματα Κατανόησης Προβλήματος Εκτέλεση του Σχεδίου Ελέγξτε κάθε βήμα. Είναι σωστό ; Μπορείτε να το αποδείξετε ; Εξέταση της λύσης Μπορείτε να ελέγξετε το αποτέλεσμα ; Υπάρχει άλλος τρόπος , διαφορετικός ; Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος σε άλλο πρόβλημα ;
Μέρη του Βιβλίου Το βιβλίο αποτελείται από 4 μέρη. ΜΕΡΟΣ Ι . Μέσα στην Τάξη. Περιλαμβάνει 20 παραγράφους. Επικεντρώνεται στο δάσκαλο. Παράγραφοι 1-5 , συζητείται ο σκοπός του πίνακα. Παράγραφοι 6-17,εξηγούνται τα «βασικά βήματα και οι βασικές ερωτήσεις» Παράγραφοι 18-20 , προστίθενται περισσότερα παραδείγματα. ΜΕΡΟΣ ΙΙ . Ένας Διάλογος Είναι γραμμένο σε μορφή διαλόγου. Ένας ιδανικός δάσκαλος απαντά στις σύντομες ερωτήσεις ενός ιδανικού μαθητή. ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ. Σύντομο Λεξικό Ευρετικής Περιέχει 67 αλφαβητικά ποικιλόμορφα άρθρα , αφιερωμένα στη συνοπτική συζήτηση κάποιου θέματος. Περιλαμβάνουν παραπομπές ,ιστορικά στοιχεία κ.α ΜΕΡΟΣ ΙV Προβλήματα - Υποδείξεις – Λύσεις Περιέχει προβλήματα με υποδείξεις για τον πιο φιλόδοξο αναγνώστη.
Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια προσπάθεια αναβίωσης της ευρετικής σε Ευρετική Ευρετική , ήταν το όνομα κλάδου μελέτης χωρίς καθορισμένα όρια , που θεωρούσαν ότι ανήκει στη λογική , τη φιλοσοφία ή την ψυχολογία. Σήμερα έχει σχεδόν ξεχαστεί. Σαν επίθετο σημαίνει «υπηρετώ την ανακάλυψη». Σκοπός της , η μελέτη των μεθόδων και κανόνων της ανακάλυψης και της επινόησης. Οι πιο γνωστές προσπάθειες κατασκευής ενός συστήματος ευρετικής ανήκουν στους R.Descartes , Leibnitz. Επίσης ο B.Bolzano παρουσίασε μια λεπτομερή περιγραφή της ευρετικής. Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια προσπάθεια αναβίωσης της ευρετικής σε μια μοντέρνα μορφή.
Βιβλιογραφία [1] G. Polya, Πώς να το λύσω , Princeton University Press ,2η έκδοση-1957.