Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Advertisements

Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Κύρια Ευρήματα Μελετών Κυριότερα Εξαγώγιμα Προϊόντα/Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων με προοπτική Βάση Hs Coding.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ζαχαριάδου Κλειώ Εμμανουέλα (7717)
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εισαγωγή στην Στρατηγική Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Βασικές Θεωρήσεις της Στρατηγικής - Κύριες Σχολές Στρατηγικής Σκέψης Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Η Στρατηγική των επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Προγραμματισμός Δράσης Επιχείρησης.
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Επιχειρηματικό σχέδιο
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης. Επιπλέον διάβασμα: Dixit, A and B. Nalebuf, Πώς να σκέπτεστε Στρατηγικά: H εφαρμογή της Στρατηγικής στην Πολιτική, τις Επιχειρήσεις και στην Καθημερινή Ζωή, Εκδόσεις Καστανιώτη, 2001.

Ψάχνοντας τον ορισμό της στρατηγικής. Η στρατηγική έχει μια αποστολή, στόχους και απαιτεί τη διαμόρφωση σχεδίων για την επίτευξη της (Andrews). Η στρατηγική συνδέει τις εσωτερικές (Igor Ansoff) δραστηριότητες τις εταιρείας με την πώληση του τελικού προϊόντος στον καταναλωτή. Η στρατηγική απαιτεί την γνώση των πόρων που χρειάζονται για την κερδοφόρα λειτουργία μιας εταιρείας και τους κινδύνους που αυτή ενέχει για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων ( Hofer and Schendel).

Σταδία στρατηγικής Η στρατηγική ακολουθεί τα εξής σταδία: Διαμόρφωση Υλοποίηση Αξιολόγηση και έλεγχο.

Μοντέλο Στρατηγικής Διοίκησης. Εξωτερικό περιβάλλον(π.χ. Πεντε Δυναμεις, Στρατηγικες Ομαδες). Μικρό Περιβάλλον (Πολιτικο, Οικονομικο, κοινωνικο, Τεχνολογικο, Διεθνες). Αξιολόγηση και έλεγχος. Διαμορφωση στρατηγικης. Υλοποίηση Στρατηγικης. Αποστολή, Αντικειμενικοί στόχοι, Στρατηγικές, Πολιτικές. Προγράμματα, Προϋπολογισμοί, Διαδικασίες Απόδοση. Εσωτερικό Περιβαλλον. (Θεμελιωδεις Ικανοτητες, Αλυσιδα Αξιας, Δομες, Ποροι, Κουλτουρα.)

Η στρατηγική είναι αναγκαία. Η στρατηγική θέτει κατευθύνσεις Η στρατηγική υποστηρίζει τη λήψη ομοιομόρφων αποφάσεων. Η στρατηγική συγκεντρώνει την προσπάθεια και συντονίζει δραστηριότητες. Η στρατηγική ορίζει την επιχείρηση και τη θέση της απέναντι στον ανταγωνισμό. Η στρατηγική μειώνει την αβεβαιότητα. Η στρατηγική μπορεί να προσδώσει ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (Μελέτη περίπτωσης για τη μάχη της Χαιρώνειας).

Μορφές στρατηγικης Η προγραμματισμένη στρατηγική Η αναδυόμενη στρατηγική. H στρατηγική «ένα υπόδειγμα η μια μορφοποίηση, σε ένα ρεύμα αποφάσεων που σχηματίζεται με το χρόνο». Η επιβαλλόμενη στρατηγική. (Η περίπτωση του Titan).

5Ps Του Mintzberg. Σχέδιο (Plan) Τέχνασμα (Ploy). Υπόδειγμα (Pattern). Τοποθέτηση (Position). Προοπτική (Perspective).

Τι δεν είναι στρατηγική. Ο στρατηγικός προγραμματισμός όμως δεν είναι στρατηγική. Ο στρατηγικός προγραμματισμός σε μεγάλο βαθμό ασχολείται με την εφαρμογή της στρατηγικης με τα προϊόντα και τμήματα που προϋπάρχουν. Ο στρατηγικός προγραμματισμός έχει ως στόχο να προγραμματίσει, να εφαρμόσει και να κάνει λειτουργικές τις στρατηγικές μιας επιχείρησης.

Η έμφαση στην λειτουργική αποτελεσματικότητα. Αυτή συνδυάζει κόστος και την προσφερόμενη αξία στον πελάτη. Η λειτουργική αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης έχει ένα όριο που για τη βελτίωση του, χρειάζεται επενδύσεις για κεφαλαιουχικό εξοπλισμό, προσωπικό με διαφορετικές ικανότητες, νέους τρόπους διοίκησης η και όλα αυτά μαζί. Η επίτευξη μεγαλύτερης λειτουργικής αποτελεσματικότητας από μόνη της δεν αποτελεί στρατηγική (Π.χ. TQM)

Τι είναι στρατηγική. Στρατηγική συνίσταται στο να κάνει διαφορετικά πράγματα η να κάνει τα ιδία πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Η στρατηγική είναι αυτή η οποία μπορεί με τον ανταγωνισμό να αμβλύνει και να δώσει στους εμπνευστές της μακροπρόθεσμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (M.Porter).

Ορισμος—Συμπέρασμα. Στρατηγική είναι η κατεύθυνση (direction) και το εύρος δραστηριοτήτων (scope) μιας επιχείρησης μακροπρόθεσμα, η οποία εξασφαλίζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση, μέσω της διάταξης των πόρων της μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με στόχο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των αγορών και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των βασικών ομάδων ενδιαφερόμενων(stakeholders). Τα κυρία χαρακτηριστικά λοιπόν μιας στρατηγικης είναι: Η προσαρμογή σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων μέσω της διάταξης των πόρων. Ο καθορισμός του εύρους δραστηριοτήτων (scope) αλλά και της κατεύθυνσης (direction) της επιχείρησης μακροπρόθεσμα. Η ανταπόκριση στις ανάγκες των αγορών και η ικανοποίηση των προσδοκιών των βασικών ομάδων ενδιαφερόμενων.

Εξέταση περίπτωσης. Παρακαλώ, ελάτε προετοιμασμένοι, για την επομένη φορά, διαβάζοντας την περίπτωση της Hondas στην Αμερική. H προετοιμασία σας θεωρείτε απαραίτητη. Σας ευχαριστώ.