1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσικά - Ερευνώ και Ανακαλύπτω Φως
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Διδάσκοντας Φυσική Γυμνασίου με κινούμενα σχέδια
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Αξιοποίηση του εκπ. Λογισμικού: «Φυσική Β'- Γ‘ Γυμνασίου» (συνοδευτικό CD ΠΙ) Μπισδικιάν Γκαρώ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,
HΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΘΕΡΜΑΣΤΡΕΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Γιώργος Παυλικάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Ε-Mail:
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
IrYdium Chemistry Lab.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Φυσική Γυμνασίου Εξορθολογισμός ύλης Σχολ. έτος
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Εργασία 2η Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Πειράματα Φυσικής για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Ενότητα Γ6.10 (Δημιουργία, Τροποποίηση και Εκτύπωση Εκθέσεων )
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές
Ενότητα Γ6.9 (Δημιουργία και Τροποποίηση Ερωτημάτων )
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Εικόνας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Βάσεις Δεδομένων (Δύο Περίοδοι)
18 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ενότητα Γ6.14 (Δημιουργία Ερωτημάτων από δύο Συσχετιζόμενους Πίνακες )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη

"Φυσική με Πειράματα" 12 θεματικές ενότητες – φύλλα εργασίας 1. Μετρήσεις μήκους – Η μέση τιμή 2. Μετρήσεις χρόνου – Η ακρίβεια 3. Μετρήσεις μάζας – Τα διαγράμματα 4. Μετρήσεις θερμοκρασίας – Η βαθμονόμηση 5. Από τη θερμότητα στη θερμοκρασία – Η θερμική ισορροπία 6. Οι αλλαγές κατάστασης του νερού – Ο "κύκλος" του νερού 7. Η διαστολή και συστολή του νερού – Μια φυσική "ανωμαλία" 8. Το φως θερμαίνει – "ψυχρά" και "θερμά" χρώματα 9. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου υπερ-θερμαίνει 10. Το ηλεκτρικό βραχυ-κύκλωμα – Κίνδυνοι και "ασφάλεια" 11. Από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό – Ο ηλεκτρικός (ιδιο-κινητήρας) 12. Από το μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό – Η ηλεκτρική (ιδιο-)γεννήτρια Παράρτημα: Ο μικρό-κοσμος συγκροτεί και εξηγεί το μακρό-κοσμο

Μην ξεχνάτε… Το ζητούμενο είναι οι μαθητές να κάνουν πειράματα σε ομάδες των 4 ή 5 ατόμων ο εκπαιδευτικός να αυτενεργεί ο/η εκπαιδευτικός παρακινεί τους μαθητές/τριες να διατυπώσουν προβλέψεις και να συζητήσουν μεταξύ τους ώστε να περιγράψουν τις παρατηρήσεις τους και να διατυπώσουν τα συμπεράσματα από το πείραμα.

Κάποιες ιδιοκατασκευές / σύνθετοι πειραματισμοί είναι δυνατόν να γίνονται με συνεργασία όλων των μαθητών της τάξης. Ευκταίο είναι οι μαθητές να αναζητούν εκ των προτέρων, να επιλέγουν και να φέρνουν στην τάξη κάποια ή όλα τα απλά υλικά και μέσα του πειραματισμού τους. Εξίσου σημαντική είναι και η παραλαβή τους στο τέλος του πειραματισμού, αφού ιδανικό θα ήταν οι μαθητές να συνεχίσουν τον πειραματισμό, ως παιχνίδι, στο σπίτι, "δείχνοντας" και "εξηγώντας" σε άλλους.

Απαντημένα φύλλα εργασίας http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/a_gymnasiou/pdf/Simeioma_gia_Ekpaideutiko.pdf Σελ 9. http://taexeiola.blogspot.gr/2014/02/fysiki-a-gymnasiou-apantiseis-lyseis.html και + http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/01/blog-post_7229.html http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/09/blog-post_240.html http://www.slideshare.net/cgotzar/ss-35764986

Φύλλα εργασίας – Θέματα Φωτόδεντρο Υλικό Φυσικής - Χημείας. (http://ylikonet.gr) Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…. ΕΚΦΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ppt ΕΚΦΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (on line) ΦΥΣΙΚΑ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ http://www.slideshare.net/cgotzar/ii-30473756 http://blogs.sch.gr/gmarugas/category/%CF%86%CF%85%CF%83%C E%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85/

Κατασκευή και βαθμονόμηση ενός θερμομέτρου στην τάξη 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Κατασκευή και βαθμονόμηση ενός θερμομέτρου στην τάξη Παναγιώτης Μουρούζης Παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση ενός ηλεκτρικού στοιχείου: ενδυναμώνοντας το διερευνητικό χαρακτήρα της Φυσικής της Α’ Γυμνασίου Νικόλαος Φανουράκης και Ελευθερία Φανουράκη Η ανώμαλη διαστολή του νερού με χρήση ψυχρού λουτρού Βασίλης Γαργανουράκης

Προσοχή Βραστήρα για συντομία από 0-100οC Γάντια για τα καυτά αντικείμενα Μαρκαδόρο μόνιμο με πολύ λεπτή μύτη Φύλλο εργασίας (ΕΚΦΕ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ)

Εναλλακτικά Κατασκευή και βαθμονόμηση ενός θερμομέτρου στην τάξη Κατασκευή και βαθμονόμηση ενός θερμομέτρου στην τάξη Παναγιώτης Μουρούζης

Ανάγνωση τιμών θερμομέτρου

1 και 2 26 27 12 Χρόνος (λεπτά) Θ1 (οC) θ2 60 23 1 49 2 45 23,5 3 42 60 23 1 49 2 45 23,5 3 42 24 5 38 6 35 25 7 10 33 12 31 14 30,5 16 29 20 28 26 27 Χρόνος (λεπτά) Θ1 (οC) θ2 60 24 2 48 30 3 43 33 4 41 35 5 39 35,5 6 38 36 8 36,5 10 12 1 και 2

Εναλλακτικά (Μπρίκι ή Μεταλλικό κουτί από αναψυκτικό ή πουράκια) Εναλλακτικά (Μπρίκι ή Μεταλλικό κουτί από αναψυκτικό ή πουράκια) Χρόνος (λεπτά) Θ1 (οC) Θ2 (οC) 13 45 2 18 28 4 22

Προσοχή 1 λεπτό – πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (χρειάζεται συγκέντρωση) Ανάδευση (στη 2η και 3η πρόταση μπορείτε να αναδεύσετε όπως φαίνεται στην εικόνα) Προσομοίωση Θερμική ισορροπία – Τίνα Νάντσου Λογισμικό ΣΕΠ-Σαράντος Οικονομίδης και youtube 1 και 2 Αισθητήρες-Σαράντος Οικονομίδης

Φ.Ε. 6. Οι Αλλαγές Κατάστασης του Νερού – Ο "Κύκλος" του Νερού O http://youtu.be/vHApTRvbJCw O Εκπαιδευτική τηλεόραση O Προσομοίωση

Προσοχή Προσομοίωση «ανώμαλης» διαστολής νερού Καλύτερες τιμές που έχω πετύχει είναι: 1οC (επιφάνεια) - 3οC (μεσαίο) - 5οC (πυθμένα) Αναμονή πάνω από 10 min και το μεσαίο να μην είναι βυθισμένο σε παγάκια Περίπου 20 θρυμματισμένα παγάκια/250 ml Mathisitube Φύλλο εργασία EUSO 13

Ηλιακός Θερμοσίφωνας (Νεκτάριος Τσαγλιώτης) κατασκευή "κλασικού" ηλιακού θερμοσίφωνα με οριζόντια και κάθετη διάταξη λαστίχων κατασκευή ηλιακού θερμοσίφωνα με διάταξη λαστίχου σε σχήμα "σερπαντίνας" κατασκευή ηλιακού θερμοσίφωνα με διάταξη λαστίχου σε σχήμα "σαλίγκαρου" κατασκευή ενός μοντέλου ηλιακού θερμοσίφωνα με σωληνάκι σε σχήμα σαλίγκαρου κατασκευή ηλιακού θερμοσίφωνα με πλαστικά μπουκάλια και διάταξη λαστίχου σε σχήμα "σερπαντίνας"

Φ.Ε. 10. Το ηλεκτρικό βραχυ-Κύκλωμα – Κίνδυνοι και "Ασφάλεια" Ηλεκτρικό βραχυ-Κύκλωμα – 2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Βραχυ-Κύκλωμα - Τίνα Νάντσου Κουίζ (Βαγγέλης Κουντούρης)

Ηλεκτρική πηγή http://youtu.be/WIMv_Jo7-24 Πατάτες Λεμόνια

Φ.Ε. 11. Από τον Ηλεκτρισμό στο Μαγνητισμό – Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας Κινητηράκι 1 Κινητηράκι 2

Φ.Ε. 12. Από το Μαγνητισμό στον Ηλεκτρισμό – Μια Ηλεκτρική (ιδιο-) Γεννήτρια ΕΚΦΕ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Αξιολόγηση Φυσικής (5503/Γ2/16-01-2014) Δίνονται στους μαθητές φύλλα αξιολόγησης με βάση τα γνωστά φύλλα εργασίας του μαθήματος, τα οποία έχουν την παρακάτω μορφή και περιλαμβάνουν τα εξής ζητούμενα: α ερώτημα: Περιγραφή της σύνθεσης, της λειτουργίας και της εξέλιξης ενός πειράματος το οποίο περιλαμβάνεται / εικονίζεται στα φύλλα εργασίας και έχει πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και περιγραφή του τρόπου βέλτιστης μέτρησης των φυσικών μεγεθών τα οποία ενδεχομένως έχουν μετρηθεί στο πείραμα. β ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος α. γ ερώτημα: Αξιοποίηση τιμών μέτρησης οι οποίες έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια ενός από τα προβλεπόμενα πειράματα στην τάξη και παρέχονται σε πίνακα από τον εκπαιδευτικό για τη σύνθεση διαγράμματος (όπως αυτό το οποίο περιλαμβάνεται στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του μαθήματος). δ ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος γ. ε έως θ ερωτήματα: Απάντηση σε δύο από πέντε ερωτήματα τα οποία αφορούν σε εφαρμογές, γενικεύσεις ή ερμηνείες συμπερασμάτων από τα φύλλα εργασίας που έχουν διδαχθεί οι μαθητές. Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά στα τέσσερα πρώτα ερωτήματα (α, β, γ, δ) και επιλέγουν δύο από τα επόμενα πέντε ερωτήματα (ε, στ, ζ, η, θ). Τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα.

Απόσπασμα από τα εναλλακτικά φύλλα εργασίας Ενθαρρύνονται παράλληλα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να εφαρμόζουν δικές τους ιδέες και πειραματισμούς, όπως κάνουν ήδη με μεγάλη φαντασία και επιτυχία.

Ευχαριστώ