Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Ελληνογερμανική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας «Εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία» Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Η έρευνα έχει δείξει ότι επηρεάζει θετικά αρχικά Τα παιδιά Τους γονείς και τους Εκπαιδευτικούς

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Οι ουσιαστικές σχέσεις συνεργασίας μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, συντελούν στη γνωστική, τη γλωσσική, τη κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, στη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά αλλά και στη δημιουργία εσωτερικών κινήτρων για μάθηση (McShane Becher, 1986, Moore & Barbarin, 2003).

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Επίσης…….., συμβάλλει στη βελτίωση της αυτό-αντίληψης και της αυτό-εκτίμησής τους, στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με ενήλικες και συνομήλικους (Braun, 1992 Foot et al., 2002, Gestwicki, 1987) και στην υιοθέτηση μιας θετικής στάσης απέναντι στη γνώση (Ginsbourg & Golbeck, 2004).

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Όσον αφορά στους γονείς, η συνεργασία με το σχολείο τους επιτρέπει να ενημερώνονται συχνά για την πρόοδο και την εξέλιξη των παιδιών τους και τους βοηθάει να κατανοούν ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη τη μάθηση αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Οι γονείς όταν έχουν μια συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με το σχολείο, εξοικειώνονται με διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί, παίρνουν ιδέες και μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερο τη μάθηση των παιδιών τους στο σπίτι, αυξάνουν την επικοινωνία και τις αλληλεπιδράσεις μαζί τους και αρχίζουν να κατανοούν και να ερμηνεύουν τον τρόπο που σκέπτονται (Becher, 1986, Billman et al., Kleider, 2002).

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Τα οφέλη της συνεργασίας είναι εξίσου σημαντικά και για τους εκπαιδευτικούς, ειδικά όταν χρησιμοποιούν την οικογένεια ως πηγή πληροφοριών σχετικά με το παιδί (Hughes & Mac Nautghon, 2002, Σακελαρίου, 2006). Πιο συγκεκριμένα, οι πληροφορίες που παίρνουν για τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις εμπειρίες, τον τρόπο σκέψης των παιδιών, τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερες συνήθειες της οικογένειας τους διευκολύνει να οργανώσουν το πρόγραμμα ανάλογα, να παρακολουθήσουν καλύτερα την εξέλιξη του κάθε παιδιού και να δημιουργήσουν καλές σχέσεις μαζί τους (Braun, 1992).

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Πράγματι, η θερμή υποστήριξη της συνεργασίας και της εμπλοκής των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία διακρίνεται σήμερα πια στα περισσότερα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα της προσχολικής εκπαίδευσης (Mendoza, et al., 2003, Hughes & MacNaughton,)

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας «Εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία» Η συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους, ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία, δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα σχέση για θετικές διαδικασίες ανάπτυξης, υψηλά επίπεδα προαγωγής στο σχολείο και τη μέγιστη ακαδημαϊκή και κοινωνική ικανότητα των παιδιών (Kohl et al., 2000). Όσο δε μεγαλύτερος είναι ο βαθμός συνοχής μεταξύ των δύο πλαισίων, οικογένειας και νηπιαγωγείου, τόσο πιο επιτυχημένη είναι και η προσπάθεια των παιδιών (Pianta, 1999).

Προεδρικό Διάταγμα 200/1998, άρθρο 9 «Η ενημέρωση είναι δικαίωμα των γονέων αλλά και υποχρέωση και καθήκον των εκπαιδευτικών». Πότε Μία φορά το μήνα αλλά και συχνότερα όταν κρίνεται απαραίτητο Πως Συλλογικά Ατομικά

ΔΕΠΠΣ, Οδηγός νηπιαγωγού Ενισχύει τη συνεργασία με τους γονείς «Τα πιο αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την πρώιμη παιδική ηλικία είναι εκείνα που εμπλέκουν τους γονείς στις διαδικασίες μάθησης των παιδιών τους» (Dodge & Colker, 1998 Dombey & Meek Spencer, 2001 Cagliari & Giudici, 2002).

Γονεϊκή εμπλοκή στη μάθηση Ο Bloom (1984) «αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους οι γονείς βοηθούν τα παιδιά τους για να αναπτύξουν κίνητρα για μάθηση και άλλες θετικές στάσεις». Ο Christenson (1995) ορίζει τη γονεϊκή εμπλοκή και τη γονεϊκή συμμετοχή στην εκπαίδευση ως τη «συμφωνία σε κοινούς στόχους μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων του μαθητή».

Γονεϊκή εμπλοκή στη μάθηση Αφορά: Τη δυάδα γονιού-παιδιού Σχέση μεταξύ των συστημάτων σχολείου και οικογένειας

Είδη γονεϊκής εμπλοκής Epstein, (1995) Προσπάθεια της οικογένειας να «χτίσει» ένα θετικό κλίμα στο σπίτι, που ενθαρρύνει και υποστηρίζει τη μάθηση. Επικοινωνία μεταξύ σχολείου-οικογένειας που έχει ως στόχο την ενημέρωση για την πρόοδο του παιδιού στο σχολείο. Συμμετοχή των γονέων σε διάφορα εθελοντικά προγράμματα του σχολείου. Ενεργητική εμπλοκή των γονέων με τη μάθηση του παιδιού στο σπίτι. Συμμετοχή των γονέων στις αποφάσεις που λαμβάνονται στο σχολείο.