Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας «Εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία» Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Η έρευνα έχει δείξει ότι επηρεάζει θετικά αρχικά Τα παιδιά Τους γονείς και τους Εκπαιδευτικούς
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Οι ουσιαστικές σχέσεις συνεργασίας μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, συντελούν στη γνωστική, τη γλωσσική, τη κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, στη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά αλλά και στη δημιουργία εσωτερικών κινήτρων για μάθηση (McShane Becher, 1986, Moore & Barbarin, 2003).
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Επίσης…….., συμβάλλει στη βελτίωση της αυτό-αντίληψης και της αυτό-εκτίμησής τους, στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με ενήλικες και συνομήλικους (Braun, 1992 Foot et al., 2002, Gestwicki, 1987) και στην υιοθέτηση μιας θετικής στάσης απέναντι στη γνώση (Ginsbourg & Golbeck, 2004).
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Όσον αφορά στους γονείς, η συνεργασία με το σχολείο τους επιτρέπει να ενημερώνονται συχνά για την πρόοδο και την εξέλιξη των παιδιών τους και τους βοηθάει να κατανοούν ζητήματα σχετικά με την ανάπτυξη τη μάθηση αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Οι γονείς όταν έχουν μια συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με το σχολείο, εξοικειώνονται με διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί, παίρνουν ιδέες και μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερο τη μάθηση των παιδιών τους στο σπίτι, αυξάνουν την επικοινωνία και τις αλληλεπιδράσεις μαζί τους και αρχίζουν να κατανοούν και να ερμηνεύουν τον τρόπο που σκέπτονται (Becher, 1986, Billman et al., Kleider, 2002).
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Τα οφέλη της συνεργασίας είναι εξίσου σημαντικά και για τους εκπαιδευτικούς, ειδικά όταν χρησιμοποιούν την οικογένεια ως πηγή πληροφοριών σχετικά με το παιδί (Hughes & Mac Nautghon, 2002, Σακελαρίου, 2006). Πιο συγκεκριμένα, οι πληροφορίες που παίρνουν για τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις εμπειρίες, τον τρόπο σκέψης των παιδιών, τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερες συνήθειες της οικογένειας τους διευκολύνει να οργανώσουν το πρόγραμμα ανάλογα, να παρακολουθήσουν καλύτερα την εξέλιξη του κάθε παιδιού και να δημιουργήσουν καλές σχέσεις μαζί τους (Braun, 1992).
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας Πράγματι, η θερμή υποστήριξη της συνεργασίας και της εμπλοκής των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία διακρίνεται σήμερα πια στα περισσότερα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα της προσχολικής εκπαίδευσης (Mendoza, et al., 2003, Hughes & MacNaughton,)
Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας «Εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία» Η συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους, ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία, δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα σχέση για θετικές διαδικασίες ανάπτυξης, υψηλά επίπεδα προαγωγής στο σχολείο και τη μέγιστη ακαδημαϊκή και κοινωνική ικανότητα των παιδιών (Kohl et al., 2000). Όσο δε μεγαλύτερος είναι ο βαθμός συνοχής μεταξύ των δύο πλαισίων, οικογένειας και νηπιαγωγείου, τόσο πιο επιτυχημένη είναι και η προσπάθεια των παιδιών (Pianta, 1999).
Προεδρικό Διάταγμα 200/1998, άρθρο 9 «Η ενημέρωση είναι δικαίωμα των γονέων αλλά και υποχρέωση και καθήκον των εκπαιδευτικών». Πότε Μία φορά το μήνα αλλά και συχνότερα όταν κρίνεται απαραίτητο Πως Συλλογικά Ατομικά
ΔΕΠΠΣ, Οδηγός νηπιαγωγού Ενισχύει τη συνεργασία με τους γονείς «Τα πιο αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την πρώιμη παιδική ηλικία είναι εκείνα που εμπλέκουν τους γονείς στις διαδικασίες μάθησης των παιδιών τους» (Dodge & Colker, 1998 Dombey & Meek Spencer, 2001 Cagliari & Giudici, 2002).
Γονεϊκή εμπλοκή στη μάθηση Ο Bloom (1984) «αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους οι γονείς βοηθούν τα παιδιά τους για να αναπτύξουν κίνητρα για μάθηση και άλλες θετικές στάσεις». Ο Christenson (1995) ορίζει τη γονεϊκή εμπλοκή και τη γονεϊκή συμμετοχή στην εκπαίδευση ως τη «συμφωνία σε κοινούς στόχους μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, με απώτερο στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων του μαθητή».
Γονεϊκή εμπλοκή στη μάθηση Αφορά: Τη δυάδα γονιού-παιδιού Σχέση μεταξύ των συστημάτων σχολείου και οικογένειας
Είδη γονεϊκής εμπλοκής Epstein, (1995) Προσπάθεια της οικογένειας να «χτίσει» ένα θετικό κλίμα στο σπίτι, που ενθαρρύνει και υποστηρίζει τη μάθηση. Επικοινωνία μεταξύ σχολείου-οικογένειας που έχει ως στόχο την ενημέρωση για την πρόοδο του παιδιού στο σχολείο. Συμμετοχή των γονέων σε διάφορα εθελοντικά προγράμματα του σχολείου. Ενεργητική εμπλοκή των γονέων με τη μάθηση του παιδιού στο σπίτι. Συμμετοχή των γονέων στις αποφάσεις που λαμβάνονται στο σχολείο.