Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προοικονομία της Επανάστασης του από άγνωστο συγγραφέα στο βιβλίο:
Advertisements

ΜΟΝΑΞΙΑ «Γιατί εμένα η ψυχή μου»
Τα δικαιώματα των παιδιών
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Προοικονομία της Επανάστασης του 1821 από άγνωστο συγγραφέα του βιβλίου: *Ανώνυμος Έλλην* ή *Ελληνική Νομαρχία* που πρωτοεκδόθηκε στην Ιταλία το 1806 εις.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
1 Το Έργο Και Η Πρόταση Των Ελλήνων Φροντιστών … Γιατί Είμαστε Ενεργοί Έλληνες Πολίτες… …Γιατί Είμαστε Άξιοι Δάσκαλοι…
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Επιστημονική Διημερίδα «ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ Ο ΕΛΛΗΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ»
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 11 η Νικόλαος Καρανάσιος Βιομηχανική Ιδιοκτησία.
Dead Man Walking Σοφία Ηλιακοπούλου Ναταλία Καπώνη Ελένη Λάδη
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το Τμήμα Φιλολογίας είναι μέρος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελείται από τρεις.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Επιχειρηματικός Λόγος
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Ολίβια Σοβίνσκα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
Φιλοσοφία & Γράμματα Αυτό που ονομάζουμε Βυζαντινή Φιλοσοφία, αποτελεί μια άρρηκτη ενότητα της ιστορίας του δόγματος και της χρήσης της ζωντανής φιλοσοφικής.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Η ανάπτυξη των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών Τον 6ο αιώνα π.Χ. άρχισε να προβάλλει ένας νέος τρόπος σκέψης στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό. Γιατί έγινε.
Τὰ ὅρια τῆς γλώσσας μου σημαίνουν τὰ ὅρια τοῦ κόσμου μου. Γιάννης Βελούδης 1 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολογίας ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΛΙΝΤΙΑ ΒΥΣΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΜΕΛΑ ΠΛΑΤΩΝΑΣ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1η: Τι είναι η Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία; Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η έννοια του πλουραλισμού και της δημοκρατίας. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας- Θεσσαλίας Πολιτική και Δίκαιο, Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου Αίσθημα ευθύνης έναντι των μαθητών/τριών.
Εκπαιδευτική εκδρομή Στ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλα τα παιδιά της τάξης ονειρευόμασταν την εκπαιδευτική.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η αναγεννησιακή παιδεία
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
16/11/ η συνάντηση Η ελληνική Επανάσταση ( )
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Κέντρο Συμβουλευτικής
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Επιφανείς Έλληνες της Τεργέστης
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Η Επιτακτικότητα του Ανθρωπισμού
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
8.6. Πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Ε.Ε.
Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΜΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝεοελληνιKH Φιλοσοφία Θέμα: Έννοιες της ελευθερίας στον νεοελληνικό στοχασμό Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας, Τμήμα ΦΠΨ, Φιλοσοφική Σχολή, E-mail: eleon@uoi.gr

Ρήγας και Κοραής

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, σχετικά με το θέμα αυτό, και η εκ μέρους του Αδαμάντιου Κοραή απόπειρα μετάφρασης της γαλλικής «Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη», η οποία βασίστηκε στη συλλογή των γαλλικών συνταγματικών κειμένων του Lanjuinais, υπό τον τίτλο Δίκαια τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ πολίτου, κατά τις περιόδους 1798-1802 και 1818-1821, κατά τις οποίες ο Κοραής επηρεάστηκε από τη θεωρία του πολιτικού ριζοσπαστισμού. Κατά τη γνώμη μου, στο σημείο αυτό, χρειάζεται να παρατηρήσει κανείς, πως ο Κοραής επίσης ενστερνίζεται κάποια μορφή αρχαίας ελευθερίας, αφομοιώνοντας στο έργο του τις αξίες και τα επιτεύγματα του κλασικού πολιτισμού, όχι μόνο μέσω του υπομνηματισμού εκ μέρους του των αριστοτελικών έργων, αλλά και στο σύνολο του έργου του, από τις επιρροές που δέχεται τόσο από τον Πλάτωνα όσο και από τον Αριστοτέλη φυσικά, όπως καταδεικνύεται και από τα Προλεγόμενα εἰς τὰ Ἀριστοτέλους Πολιτικά, όπου γίνεται εμφανές πως επιχειρεί «να σταθούν ισότιμα οι ‘αρχαίοι’ δίπλα στους ‘νεώτερους᾿». Επιπλέον, χρειάζεται να επισημανθεί πως ο Κοραής, παρόλες τις επιφυλάξεις που κατά καιρούς εκφράζει για κάποιες πτυχές του έργου τού Rousseau, δεν συντάσσεται με τους Έλληνες λόγιους επικριτές του Rousseau, αλλά αντιθέτως τονίζει σε σημεία του έργου του τις επιρροές που ο Rousseau έχει δεχθεί από την αρχαία ελληνική φιλοσοφική σκέψη και συγκεκριμένα από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Ειδικότερα, στην έκδοσή του των Πολιτικών του Αριστοτέλη, «αναφέρεται στον Ρουσσώ για να τονίσει ότι σε μια δημοκρατία δεν χρειάζονται φρούρια».