17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016 ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΜΗΛΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ19-ΠΕ0401-ΠΕ1210 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016 ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΜΗΛΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ19-ΠΕ0401-ΠΕ1210
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μετάβαση είναι η διαδικασία μετακίνησης από μια κατάσταση σε άλλη που θέτει προκλήσεις για την ευεξία Ειδικά η αλλαγή σχολείου και ιδιαίτερα η μεταβατική περίοδος μεταξύ Δημοτικού και Γυμνασίου, θεωρείται σαν ένα πολύ κρίσιμο στάδιο στην εκπαίδευση. Αυτό γιατί οι δύο βαθμίδες εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται από έκδηλες διαφορές, ενώ, ταυτόχρονα, αυτό το μεταβατικό στάδιο συμπίπτει με το πέρασμα από την παιδική ηλικία στην εφηβεία.
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Για πολλά παιδιά, θα ήταν δυνατόν να υπολογιστεί ότι η αλλαγή θα φανεί μια συνεχής, φυσική πορεία, μεταπηδώντας με πρόθυμη προσδοκία από μια κοινωνική θέση με άνετη σιγουριά στην επόμενη, με μια κίνηση. Αλλά, στην πραγματικότητα, είναι απείρως πιο περίπλοκο
ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Οι περισσότερες από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρωτοετείς μαθητές έχουν τις ρίζες τους στις διαφορές που διακρίνουν το Δημοτικό από το Γυμνάσιο και θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα ακόλουθα: Το μέγεθος και η πιο πολύπλοκη οργάνωση του Γυμνασίου οι νέες μορφές πειθαρχίας και εξουσίας, η πιθανότητα να χάσει κάποιος τους φίλους του, η σύναψη νέων γνωριμιών, περισσότεροι από ένας εκπαιδευτικοί, το γεγονός ότι από μεγαλύτερος ο μαθητής μετατρέπεται σε μικρότερο, οι διαφορετικές μέθοδοι διδασκαλίας, η προοπτική να καταστεί κάποιος αντικείμενο εξάσκησης βίας, και η πιο απαιτητική κατ’οίκον εργασία οι υπόλοιπες εξωσχολικές υποχρεώσεις, όπως αγγλικά, μουσική κλπ αυξάνονται, προκαλώντας και αυτές με τη σειρά τους άγχος και αγωνία.
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ Σχολική Άρνηση Πτώση Επίδοσης Απομόνωση Άγχος Χαμηλή αυτοεκτίμηση
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ Όχι υποεκτίμηση αλλά ούτε και υπερεκτίμηση του θέματος Ξεκάθαρα μηνύματα των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές για θέματα οργάνωσης & πειθαρχίας μέσα στο χώρο του σχολείου (τάξεις –αυλή). [ξύσιμο του μολυβιού κ.λ.π.] Συνέπεια και συνέχεια των απαιτήσεων (Πρωτόκολλο λειτουργίας σχολείου-όλοι οι καθηγητές αντιδρούν το ίδιο π.χ. χρήση κινητών) Ξενάγηση των μαθητών στο χώρο του σχολείου (και πριν το Σεπτέμβριο) Γνωριμία των μαθητών όλων των τάξεων Προσδοκίες (εμπιστευόμαστε ότι οι μαθητές θα τα καταφέρουν) Υπομονή όχι ανυπομονησία Συνεργασία ( Γονείς-Εκπαιδευτικοί- Μαθητές)
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Τόνωση αυτοκετίμησης του παιδιού με ενεργητική ακρόαση Πρόγραμμα διαχείρισης του χρόνου για το διάβασμα, να το τηρούν και να το προσαρμόζουν στις δραστηριότητές τους. Κλίμα εμπιστοσύνης ότι θα τα καταφέρουν Απαιτήσεις του τύπου : το δέκα του Δημοτικού να γίνει 19 ή 20 αυξάνει το άγχος του παιδιού και μειώνει την αυτοεκτίμησή του αν δεν τα καταφέρει .
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολικό και διδακτικό έτος Το σχολικό έτος για τα Γυμνάσια αρχίζει την 1ηΣεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος στο Γυμνάσιο αρχίζει την 1ηΣεπτεμβρίου και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους διεξάγεται η διδασκαλία των μαθημάτων και γίνονται οι κάθε είδους εξετάσεις. Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β ́) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6)Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ ́) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Τεχνολογία -Πληροφορική, 2) Μουσική –Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Από την 1η μέχρι την 30η Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες: την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα έχουν παραπεμφθεί μαθητές.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Βαθμός ετήσιας επίδοσης Η με αρ. πρωτ. 145329/Δ2/08-09-2016 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ. τροποποιείται και συμπληρώνεται ως εξής: Στα μαθήματα της πρώτης ομάδας (Ομάδα Α ́) βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών του πρώτου τετράμηνου, του δεύτερου τετράμηνου και της γραπτής ανακεφαλαιωτικής εξέτασης. Στα μαθήματα της δεύτερης ομάδας (Ομάδα Β ́) και της τρίτης ομάδας (Ομάδα Γ ́) βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου τετράμηνου και του δεύτερου τετράμηνου.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Βαθμός ετήσιας επίδοσης Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό́ ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή ii) όταν έχει γενικό́ μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται σε επαναληπτική́ εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από́ δέκα (10).
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Παραπεμπόμενοι μαθητές Για τους παραπεμπόμενους μαθητές αμέσως μετρά́ το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου καταρτίζεται με ευθύνη του Διευθυντή́ του Σχολείου και υλοποιείται από́ τους εκπαιδευτικούς πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για κάθε μάθημα των Ομάδων Α ́ και Β ́ στο οποίο έχει παραπεμφθεί́ μαθητής. Συγκεκριμένα για κάθε μάθημα προσφέρεται πρόγραμμα διάρκειας πέντε έως δέκα (5-10) διδακτικών ωρών, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών. Η υλοποίησή́ του ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του σχολείου από́ τον σύλλογο διδασκόντων. Στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου διεξάγονται οι επαναληπτικές εξετάσεις για τους παραπάνω μαθητές (δεύτερη εξεταστική́ περίοδος).
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Παραπεμπόμενοι μαθητές Για τα μαθήματα της πρώτης ομάδας (Ομάδα Α ́) οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Η προφορική́ εξέταση προηγείται της γραπτής. Για τα μαθήματα της δεύτερης και της τρίτης ομάδας οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α ́ και Β ́ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής, τότε επαναλαμβάνει την τάξη.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Παραπεμπόμενοι μαθητές Γ τάξης Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ ́ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης σύμφωνα με την περ. α αυτής της παραγράφου, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος), στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10) καθώς και σε εξετάσεις επόμενου σχολικού έτους τον Ιούνιο (πρώτη και δεύτερη εξεταστική περίοδος) και τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος), στην ύλη στην οποία εξετάζονται κατά το έτος της εξέτασης και οι μαθητές της Γ ́ τάξης.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Φέτος θα πραγματοποιηθούν δύο προγράμματα περιβαλλοντικής, ένα στην Α και ένα στην Β τάξη. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση η διάρκεια ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων ορίζεται ότι είναι τουλάχιστον 5 μήνες & υλοποιείται εκτός ωρολογίου προγράμματος. Κάθε πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίζεται από ομάδα εκπαιδευτικών, έως τρεις (3), συμπεριλαμβανομένου του Συντονιστή/στριας του προγράμματος. Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο ορίζεται συγκεκριμένα
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Οι βασικές αρχές στα προγράμματα των Σχολικών Δραστηριοτήτων είναι : η μαθητοκεντρική διαδικασία (ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας των μαθητών, χρήση συμμετοχικών και ενεργών διδακτικών τεχνικών, δημοκρατικός διάλογος) η συνεργατική μάθηση μέσα από την ανάπτυξη κλίματος ενεργούς συμμετοχής και αλληλοϋποστήριξης των μελών των ομάδων εργασίας, αλλά και των ομάδων μεταξύ τους η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση μέσα από την χρήση πρωτογενών πηγών (διεξαγωγή έρευνας, μελέτη πεδίου κ.λ.π.) η διεπιστημονική προσέγγιση των θεμάτων και η διαθεματικότητα η δημιουργική και ελεύθερη έκφραση Επισημαίνεται ότι σε όλα τα προγράμματα θα πρέπει να επιδιώκεται η εμπλοκή όλης της σχολικής, αλλά και της ευρύτερης κοινότητας στο πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων τόσο κατά την εκπόνηση του όσο και κατά την παρουσίαση του όταν ολοκληρωθεί.
http://3gym-stavroup.thess.sch.gr/wordpress
Παρ. 3. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή που απουσίασε για λόγους υγείας από το σχολείο περισσότερο από δύο ημέρες, είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το βραδύτερο μέχρι και τη δεκάτη μέρα από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή σχολιατρικής υπηρεσίας ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και την διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες. Μετά την ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό. Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται με αίτηση και καταχωρίζεται στο πρωτόκολλο απαραιτήτως. Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο ημερών, λόγω ασθενείας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων, αρκεί ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα που προσκομίζεται από τον ίδιο αποκλειστικά δέκα μέρες από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει το πολύ δέκα ημέρες αθροιστικά για όλο το έτος. Παρ. 4.Τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δε δεσμεύουν το σύλλογο, όταν ο ίδιος γνωρίζει με ικανά και επαρκή στοιχεία τους πραγματικούς λόγους απουσίας του μαθητή.
Παρέχουμε τις ακόλουθες διευκρινίσεις: 1 Παρέχουμε τις ακόλουθες διευκρινίσεις: 1. Απουσίες μεμονωμένες ή συνεχείς μέρους του ημερησίου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου, μπορούν να δικαιολογηθούν μόνο αν πραγματοποιήθηκαν με την άδεια του Διευθυντή του σχολείου. Στη περίπτωση αυτή ο Διευθυντής του σχολείου κάνει σχετική παρατήρηση στο ημερήσιο δελτίο απουσιών της τάξεως ή του τμήματος. 2. Ο κηδεμόνας μπορεί να υποβάλει δικαιολογητικά για απουσίες του μαθητή μίας ή δύο ημερών, μόνο όταν απουσιάζει σε όλη τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος λειτουργίας του σχολείου. Οι μέρες αυτές δεν μπορεί να είναι αθροιστικά για όλο το έτος περισσότερες των δέκα (10). 3. Όταν η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής, δεν εξάγεται προαγωγικό ή απολυτήριο αποτέλεσμα τον Ιούνιο, τόσο για τους μαθητές του Γυμνασίου, όσο και για τους μαθητές του Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί παραπέμπονται σε συμπληρωματική εξέταση το Σεπτέμβριο και το περί προαγωγής ή απολύσεως αποτέλεσμα αυτών εξάγεται κατά τις κείμενες διατάξεις μετά την συμπληρωματική εξέταση του Σεπτεμβρίου. Π.Δ. 104/1979 Άρθρο 28 Παρ. 3. Οι αποβαλλόμενοι μαθηταί δύναται να παραμένουν εις το σχολείο κατά τας ώρας διδασκαλίας των μαθημάτων απασχολούμενοι μερίμνη του Δ/ντού του σχολείου.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ