LOCATION
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Location Techniques Weight Score method Break Even analysis Center of Gravity method
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Weighted-score method (Question) A company has decided to expand overseas by opening its first business in Europe. The rating sheet in the table below provides a list of qualitative factors that management has decided are important; their weightings and rating for two possible sites – Dijon, France and Copenhagen, Denmark – are shown. FACTOR ΒΑΡΟΣ SCORES (OUT OF 100) ΓΑΛΛΙΑ ΔΑΝΙΑ Εργατικό 0.25 70 60 Εμπειρία εργατικού 0.05 50 Κατά κεφαλή εισόδημα 0.1 85 80 Εφορία 0.39 75 Μόρφωση & Εκπαίδευση 0.21 ΣΥΝΟΛΟ 1.00
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Weighted-score method (Answer) WEIGHTED SCORES Γαλλία Δανία Εργατικό 0.25 0.25(70) 17.5 0.25(60) 15 Εμπειρία εργατικού 0.05 0.05(50) 2.5 0.05(60) 3 Κατά κεφαλή εισόδημα 0.1 0.1(85) 8.5 0.1(80) 8 Εφορία 0.39 0.39(75) 29.3 0.39(70) 27.3 Μόρφωση & Εκπαίδευση 0.21 0.21(60) 12.6 0.21(70) 14.7 ΣΥΝΟΛΟ 1.00 70.4 68
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Centre of Gravity (Question) Suppose that the shipments of a product depicted in the figure are according to the following table. Determine the centre of gravity. Προορισμός x y Εβδομαδιαίες Ποσότητες D1 800 D2 900 D3 200 D4 100 TOTAL 2,000
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Centre of Gravity (Question) 10 8 6 4 2 2 4 6 8 10 12
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Centre of Gravity(ANSWER) Προορισμός x y Εβδομαδιαίες Ποσότητες D1 2 800 D2 3 5 900 D3 4 200 D4 8 100 ΣΥΝΟΛΟ 2,000 x=ΣxiQi/Σqi = 2(800) +3(900) + 5(200)+8(100) /2,000 = ~3 y=ΣyiQi/Σqi = 2(800) +5(900) + 4(200)+5(100) /2,000 = 3.7
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Centre of Gravity (ANSWER) 10 8 6 4 (3, 3.7) 2 2 4 6 8 10 12
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Do or Buy Διερεύνησε τη δυνατότητα outsourcing της συγκεκριμένης δραστηριότητας Όχι Είναι αυτή η δραστηριότητα σπουδαία? Υπάρχει η πιθανότητα να βελτιωθούν τα operations της εταιρίας? Είναι η απόδοση των operations της εταιρίας καλή? Όχι Έχει η εταιρία εξειδικευμένη γνώση? Όχι Όχι Ναι Ναι Ναι Ναι Διερεύνησε να κρατήστε αυτή τη δραστηριότητα “in-house”
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Make or Buy? – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (Ερώτηση) Μια εταιρία μελετά τις περιπτώσεις “make or buy” για κάποιο νέα μηχανή που θέλει να εγκαταστήσει στην παραγωγή της: Αν την δώσει έξω σε τρίτους (outsource) θα της κοστίζει το κάθε παραγόμενο τεμάχιο € 60 Αν αγοράσει μια ημι-αυτόματη μηχανή, MS, θα της κοστίζει το κάθε παραγόμενο τεμάχιο € 22.5, συν μια επένδυση € 24,000, Αν αγοράσει μια αυτόματη μηχανή, MΑ, θα της κοστίζει το κάθε παραγόμενο τεμάχιο € 4.5, συν μια επένδυση € 60,000. Τι πρέπει να κάνει?
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Make or Buy? – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (Απάντηση) Κόστος [€] Έξω = 60 x ζήτηση MS = 24,000 + 22.5 x ζήτηση € 60,000 MA = 60,000 + 4.5 x ζήτηση € 24,000 A B # τεμαχίων
Ο Σχεδιασμός του Εφοδιαστικού Δικτύου Make or Buy? – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (Απάντηση) € 24,000 € 60,000 Έξω = 60 x ζήτηση A MS = 24,000 + 22.5 x ζήτηση # τεμαχίων Κόστος [€] B MA = 60,000 + 4.5 x ζήτηση ΑΠΟΦΑΣΗ Αν ζήτηση<A Έξω Αν A < ζήτηση< B MS Αν ζήτηση> B MA