Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Advertisements

Οι μύθοι στα σημερινά νομίσματα
Θεά Άρτεμη Όλυμπος.
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
ΑΣΤΡΑΔΕΝΗ Ας δούμε πού βρίσκεται η Σύμη, το νησί από το οποίο κατάγεται η Αστραδενή. Θεσσαλονίκη Σύμη.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΑΚΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΙΑΠΕΝΤΖΑΚΗ ΣΟΦΙΑ ΛΑΜΠΡΟΥΣΙΟΥ
Οι θεοί των Ελλήνων 12 ήταν οι σημαντικότεροι θεοί των αρχαίων Ελλήνων και κατοικούσαν στην κορυφή του Ολύμπου. Πήραν την εξουσία στα χέρια τους, αφού.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Διδακτικό Σενάριο Ομήρου Ιλιάδας Α 1-612
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
ΟΜΑΔΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΛΑΪΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΜΑΤΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες
ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Διδακτικό Σενάριο ΟΜΗΡΟΥ Οδύσσειας α 1-426
Λίγα λόγια για εκείνον…
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Οδυσσέας.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ο Λυδός βασιλιάς Κροίσος.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ 1 ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΝΙΚΗΤΑΣ.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Στην αρχή υπήρχε μόνο …το Χάος.
ΑΕΜ: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Σελ Πόσοι είναι Ποιοι είναι Τί θεοί είναι και τί προστατεύουν Ποιο είναι το σύμβολο τους.
Γεια σας ! Είμαι ο μικρός Αριστοτέλης. Μαζί θα ταξιδέψουμε χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που οι αρχαίοι Έλληνες έπλαθαν μύθους για να εξηγήσουν όλα όσα συνέβαιναν.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΘΕΟΥΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. HΡΑ ΕΣΤΙΑ.
Η ζωή της κόρης στην Ομηρική εποχή.
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
«ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ»
Εργασία θεματικής ευδομάδας
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
Άρτεμις Η Άρτεμις ήταν η θεά του κυνηγιού. Επίσης ήταν κόρη της Λιτούς και αδελφή του Απόλλωνα. Γεννήθηκαν στη Δήλο. Η Άρτεμις είχε ένα ιερό.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη Η γυναίκα στον Όμηρο Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη

Όνομα Ιδιότητα Ευτέρπη , Ερατώ , Θάλεια , Καλλιόπη , Κλειώ , Μελπομένη , Ουρανία , Πολύμνια, Τερψιχόρη Μούσες Αθηνά Θεά της σοφίας και του πολέμου Δούλες Γυναίκες που υπηρετούσαν τους άρχοντες της εποχής Πηνελόπη Γυναίκα του Οδυσσέα Μητέρα του Τηλέμαχου Βασίλισσα της Ιθάκης Κλωθώ , Λάχεσις , Άτροπος Μοίρες Ευρύκλεια Δούλα του Λαέρτη Αρήτη Σύζυγος του Αλκίνοου, μητέρα της Ναυσικάς

Όνομα Ιδιότητα Αντίκλεια Μάνα του Οδυσσέα Αυγή Θεά του ξημερώματος Καλυψώ Νύμφη , θεά Λευκοθέη-Ινώ Κόρη Κάδμου , αδερφή Σεμέλης , προστάτισσα ναυτικών Ναυσικά Κόρη του Αλκίνοου , βασιλοπούλα Νύμφες Κόρες του Δία Κίρκη Μάγισσα

ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ Οι Μούσες στην αρχαία ελληνική μυθολογία είναι 9 αρχαίες θεότητες με ηγέτη τον Απόλλωνα. Αρχικά οι Μούσες ήταν νύμφες του βουνού και των νερών . Η Ευτέρπη ήταν η Μούσα της μουσικής και της λυρικής ποίησης, η Ερατώ της ερωτικής ποίησης, η Θάλεια της κωμωδίας, η Καλλιόπη της επικής ποίησης, η Κλειώ της ιστορίας, η Μελπομένη της τραγωδίας, η Ουρανία της αστρονομίας, η Πολύμνια των ύμνων και της ιερής ποίησης και τέλος η Τερψιχόρη του χορού.

ΑΘΗΝΑ Η Αθηνά ήταν η θεά της σοφίας και του πολέμου. Επίσης ήταν κόρη του Δία και προστάτιδα του Οδυσσέα και της οικογένειάς του.

ΔΟΥΛΕΣ- ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ Οι δούλες ενός παλατιού διαλέγονταν συνήθως σε ειδικές αγορές όπου είτε αγοράζονταν είτε ανταλλάσσονταν. Από τη στιγμή που κάποιος αγόραζε ή τις αντάλλασσε ήταν πλέον «ιδιοκτησία» του. Η Ευρύκλεια ήταν μία δούλα μεγάλης ηλικίας η οποία ανταλλάχτηκε για είκοσι βόδια από τον Λαέρτη. Επίσης ήταν η τροφός του Οδυσσέα.

ΠΗΝΕΛΟΠΗ Η Πηνελόπη ήταν η γυναίκα του Οδυσσέα , βασίλισσα της Ιθάκης και μάνα του Τηλέμαχου. Σύμβολο πίστης, ζούσε με την ανάμνηση και την ελπίδα ότι θα ξαναβρεί την ευτυχία

Άτροπος το κόβει όταν έρθει η ώρα (το μέλλον). ΜΟΙΡΕΣ- ΝΥΜΦΕΣ Οι Νύμφες κατά την Ελληνική Μυθολογία ήταν γυναικείες μορφές θεϊκής καταγωγής που ζούσαν στην άγρια φύση συνοδεύοντας την Άρτεμη. Κλωθώ «αυτή που κλώθει» , γνέθει το νήμα της ζωής (συμβολίζει το παρόν) Λάχεσις ξετυλίγει το παρελθόν, (μοιράζει τους κλήρους , καθορίζει τι θα «λάχει» στον καθένα , εξ ου και το λαχείο) Άτροπος το κόβει όταν έρθει η ώρα (το μέλλον).

ΚΑΛΥΨΩ Η Καλυψώ ήταν γνωστή ως μία νύμφη , κόρη του Άτλαντα και της Πλειόνης. Ζούσε στην νήσο Ωγυγία σε ένα μεγάλο σπήλαιο κοντά στην είσοδο του οποίου υπήρχαν φυσικοί κήποι, ιερό δάσος και πηγές. Υποδέχθηκε τον Οδυσσέα στο νησί της ως ναυαγό και τον κράτησε κοντά της για επτά χρόνια. Επίσης του υποσχέθηκε ότι θα τον έκανε αθάνατο αν έμενε μαζί της , αλλά με διαταγή του Δία έφτασε ο Ερμής να της μεταδώσει το μήνυμα ότι έπρεπε να φύγει ο Οδυσσέας

ΛΕΥΚΟΘΕΑ/ΙΝΩ - ΑΥΓΗ Η Ινώ ήταν σύζυγος του Αθάμαντα και κόρη του Κάδμου. Ο Ποσειδώνας την έσωσε από το τον θυμό της Θεμιστούς και την έκανε νηρηίδα. Η θεά του ξημερώματος , Αυγή , είναι κόρη του βασιλιά Αλέου και της βασίλισσας Ναίρας. Με τον Ηρακλή γέννησε τον Τήλεφο (Αυγή=Τήλε+φως).

ΝΑΥΣΙΚΑ- ΚΙΡΚΗ Κόρη του βασιλιά των Φαιάκων Αλκίνοου και της Αρήτης. Περιγράφεται ως νεαρή και πολύ χαριτωμένη και κατά τον Οδυσσέα μοιάζει με θεά Η Κίρκη ήταν δευτερεύουσα θεότητα δηλαδή μάγισσα ή νύμφη. Ζούσε στο νησί Αιαία και μεταμόρφωνε τους εχθρούς της ή όσους την προσέβαλαν σε ζώα με την χρήση μαγικών ποτών.

Η Αρήτη ήταν σύζυγος του βασιλιά των Φαιάκων και μητέρα της Ναυσικάς ΑΝΤΙΚΛΕΙΑ- ΑΡΗΤΗ Η Αρήτη ήταν σύζυγος του βασιλιά των Φαιάκων και μητέρα της Ναυσικάς Η Αντίκλεια παντρεύτηκε τον Λαέρτη και ήταν η μάνα του Οδυσσέα. Λόγω της απουσίας του όμως πέθανε

ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ Ήταν κόρη του Ώπος και υπήρξε η τροφός του Οδυσσέα, την οποία είχε αγοράσει ο Λαέρτης ανταλλάσσοντας μερικά βόδια. Ο βασιλιάς την εκτιμούσε και της είχε μεγάλη εμπιστοσύνη και έτσι της ανέθεσε την ανατροφή του γιου του. Για τον Οδυσσέα η Ευρύκλεια έτρεφε μεγάλη στοργή και του ήταν πλήρως αφοσιωμένη . Η Ευρύκλεια (σε άλλες παραδόσεις αναφέρεται και ως Αντιφάτη) αναγνώρισε τον Οδυσσέα μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη την ώρα που του έπλενε τα πόδια, από μία ουλή ακριβώς πάνω από το γόνατό του, την οποία είχε προκαλέσει ο χαυλιόδοντας ενός αγριόχοιρου όταν ο Οδυσσέας κυνηγούσε μαζί με τον παππού του Αυτόλυκο.

Ο Οδυσσέας της είπε να μη μιλήσει σε κανένα για την πραγματική του ταυτότητα.Η Ευρύκλεια πληροφόρησε τον Οδυσσέα ποιες υπηρέτριες είχαν προδώσει την Πηνελόπη κατά την απουσία του, είχαν πάρει το μέρος των μνηστήρων της και είχαν γίνει ερωμένες τους. Αργότερα ο Οδυσσέας κρέμασε τις 12 υπηρέτριες που του είχε υποδείξει η Ευρύκλεια ως προδότριες. Ο Στράβων γράφει (ΙΔ΄ 641) ότι άγαλμα της Ευρυκλείας, έργο του γλύπτη Θράσωνα, υπήρχε στην Έφεσο.

Η εξωτερική εμφάνιση της κόρης κατά την ομηρική περίοδο Η εξωτερική εμφάνιση της κόρης κατά την ομηρική περίοδο Η ενδυμασία τους αποτελούνταν συνήθως από ένα ανοιχτό πέπλο, έναν ανοιχτό χιτώνα ή χιτώνα με ψευδομανίκια. Διακοσμημένοι χιτώνες συμπλήρωναν την ενδυμασία ως πανωφόρια. Η περιποίηση των μαλλιών επίσης κατείχε σημαντική θέση. Παρέμεναν λιτά ή σε ψηλό κότσο τον κόρυμβο αλλά και σε χαμηλό κότσο στον αυχένα, τον κεκρύφαλο. Την όλη εμφάνιση συμπλήρωναν τα κοσμήματα τόσο στα μαλλιά (χρυσή στεφάνη ή δίχτυ), όσο και στο υπόλοιπο σώμα όπως σκουλαρίκια, περιδέραια ή περιβραχιόνια. Γενικά φαίνεται ότι το λευκό δέρμα και τα ξανθά μαλλιά θεωρούνταν πρότυπο ομορφιάς

Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ Ο εσωτερικός κόσμος της γυναίκας στον όμηρο, ο οποίος συμπληρώνει την εξωτερική εμφάνιση ώστε να ολοκληρωθεί το «ιδανικό», παρουσιάζει πολλές πτυχές και σε κάθε περίπτωση υπερτερεί άλλο χαρακτηριστικό. Άλλοτε εμφανίζεται αξιοπρεπής, με συζυγική πίστη, μητρική στοργή, με σωφροσύνη και καρτερία όπως η Πηνελόπη. Άλλοτε σεμνή, αυθόρμητη, με νεανική απλότητα όπως η Ναυσικά. Άλλοτε καταδεκτική και πολύτιμη σύμβουλος του συζύγου της όπως η Αρήτη. Άλλοτε διεκδικητική όπως η Καλυψώ ή και δαιμόνια όπως η Κίρκη

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ www.digitalschool.minedu.gov.gr www.wikipedia.org www.istoria.gr