ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Ανδριανη,Ειρηνη,Αγγελικη
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
ΣΑΒΒΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Αγωνίστρια της επανάστασης του εικοσιένα. Κόρη του Υδραίου πλοίαρχου Σταυριανού Πινότζη και της Παρασκευής, κόρης.
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η γιορτή της μητέρας Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι κινητή εορτή προς τιμήν της μητέρας και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
ΚΟΙΝΑ & ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
Λίγα λόγια για εκείνον…
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
ΑΕΜ: ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Σελ Πόσοι είναι Ποιοι είναι Τί θεοί είναι και τί προστατεύουν Ποιο είναι το σύμβολο τους.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Η ζωή της κόρης στην Ομηρική εποχή.
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
«ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ»
2. Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
Εργασία θεματικής ευδομάδας
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.
ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
ΤΙΤΛΟΣ:Οδύσσεια ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:Γιάννης Σμυρνιωτάκης ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ:Ελληνική μυθολογία ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ:Ηρωικό έπος ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ:Εκδόσεις Καλοκαθή ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα Αντίκλεια Μητέρα Οδυσσέα Μελανθώ Υπηρέτρια στο παλάτι της Ιθάκης Αρήτη Μητέρα Ναυσικάς Ναυσικά Βασιλοπούλα Φαιάκων Κλυταιμνήστρα Γυναίκα Αγαμέμνωνα Κίρκη μάγισσα

ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Ελένη Γυναίκα Μενέλαου Αυγή Δευτερεύουσα θεότητα ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Ελένη Γυναίκα Μενέλαου Αυγή Δευτερεύουσα θεότητα Ευρύκλεια Υπηρέτρια, κόρη του Ώπα Ινώ/ Λευκοθέα Καλυψώ νύμφη

Θέμα 2 ΙΝΩ/ ΛΕΥΚΟΘΕΗ

Η Ινώ ήταν κόρη του Κάδμου Η Ινώ ήταν κόρη του Κάδμου. Από το γάμο της με τον Αθάμαντα απέκτησε δύο παιδιά τον Λέαρχο και τον Μελικέρτη. Η Ινώ όμως είχε αδελφή τη Σεμέλη με την οποία ο Δίας απέκτησε ένα γιο το θεό Διόνυσο. Όταν πέθανε η Σεμέλη, ο Δίας έδωσε στην Ινώ τον Διόνυσο για να τον αναθρέψει. Σύμφωνα με μια άποψη η Ήρα θύμωσε που η Ινώ και ο Αθάμαντας φρόντιζαν το Διόνυσο και για να τους τιμωρήσει τους έκανε να χάσουν τα λογικά τους. Έτσι, ο Αθάμαντας σκότωσε  τον πρωτότοκο γιο του Λέαρχο, νομίζοντας πως ήταν ελάφι, την ώρα που η Ινώ έριχνε στο βραστό νερό τον δευτερότοκο γιο της Μελικέρτη.

Μετά από αυτό η Ινώ, σαν κατάλαβε τι έκανε, πήρε το πτώμα του Μελικέρτη και ρίχτηκε στη θάλασσα. Εκεί οι θαλασσινές θεές τη λυπήθηκαν και την ίδια τη μεταμόρφωσαν σε Νηρηίδα ενώ ο Μελικέρτης έγινε ο μικρός θεός Παλαίμονας. Από τότε η Ινώ μετονομάστηκε σε Λευκοθέα, Λευκή θεά, δηλαδή η θεά του αφρού των κυμάτων και μαζί με το γιο της τον Παλαίμονα βοηθούσαν τους ναυτικούς την ώρα της θύελλας και τους καθοδηγούσαν. Όπως και να 'χουν οι διάφορες παραλλαγές η Ινώ και ο Μελικέρτης πέφτουν στη θάλασσα και μεταμορφώνονται η Ινώ σε Λευκοθέα και ο Μελικέρτης σε Παλαίμονα. Η Ινώ-Λευκοθέα είναι αυτή που θα βοηθήσει και τον Οδυσσέα δίνοντάς του το μαγικό μαγνάδι με το οποίο θα σωθεί από την τρικυμία και θα τα καταφέρει να φτάσει στη χώρα των Φαιάκων.

ΦΟΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΙΝΩΣ

Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ Θέμα 3 Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ

ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ Η ομηρική γυναίκα βρίσκεται κάτω από την εξουσία του άνδρα. Η μονογαμία που ενίσχυσε τον κυριαρχικό ρόλο του άντρα στον οίκο, καθώς και ο μεγάλος αριθμός των δούλων γυναικών, από το πλήθος των οποίων ο αφέντης μπορούσε να διαλέξει μια νέα ερωτική σύντροφο, υποβίβασε έτσι περισσότερο την ήδη μειονεκτική θέση της. Οι γυναίκες έπρεπε να μένουν σε ειδικά διαμερίσματα μέσα στο σπίτι κάνοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως να υφαίνουν στον αργαλειό και στη ρόκα και να δίνουν εντολές στις παρακόρες. Για να βγουν έξω από τους συγκεκριμένους γυναικείους θαλάμους (γυναικωνίτες) έπρεπε να είναι υπό τη συνοδεία των παρακορών ή για να βγουν τελείως από το παλάτι έπρεπε να συνοδεύονται τουλάχιστον από έναν άνδρα. Αλλά, δεν ήταν απαγορευμένο να εμφανιστούν ενώπιον των ανδρών και να συνομιλούν μαζί τους.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ Το εξωτερικό ένδυμα των γυναικών ήταν όμοιο περίπου με τον ανδρικό χιτώνα. Λεγόταν πέπλος ή εανός. Ήταν χρωματιστό χωρίς μανίκια και δενόταν στη μέση. Συγκροτούνταν από πόρπες αλλά και άνευ πόρπων ή πόρπης από την ανοιχτή πλευρά, ο οποίος συγκροτούνταν με ζώνη απ’ τα πλευρά ενώ στο στήθος το ύφασμα προσέπεφτε διπλό. Με τον πέπλο κάλυπταν πολλές φορές όχι μόνο το σώμα αλλά και το κεφάλι.

ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΓΗΝΑΙΚΑΣ Οι γυναίκες στην ομηρική εποχή ασχολούνταν κυρίως με τη συντήρηση του σπιτιού και την φροντίδα των παιδιών. Οι γυναίκες όμως των αριστοκρατικών οικογενειών ακόμα και σε αυτές τις εργασίες ανέθεταν σε κάποιον αρμόδιο για να τις εκτελέσει. Ο αρμόδιος ήταν είτε μια υπηρέτρια για να φροντίζει το σπίτι, είτε ένας παιδαγωγό για να βοηθήσει το παιδί με τα μαθήματα του και γενικότερα να φροντίσει για την ομαλή ένταξη του στη κοινωνία. Βέβαια υπάρχει και η βυζάστρα που είναι αυτή που φροντίζει το παιδί όταν είναι ακόμα βρέφος και συνοδεύει τη μητέρα κατά τις εξόδους της. Τέλος, οι γυναίκες ήταν υπεύθυνες για τον ρουχισμό της οικογένειας. Γι'αυτό πολλές φορές παρουσιάζονται να υφαίνουν.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΖΑΦΕΙΡΑΚΗ Α΄3

Βιβλίο Οδύσσειας Slide Share users.sch.gr wikipedia Πηγές Βιβλίο Οδύσσειας Slide Share users.sch.gr wikipedia