Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σενάριο.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Προσχολική Παιδαγωγική Ενότητα 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Μαρία Καμπεζά Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Project.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων

Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων

Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων Εκούσια και συνειδητοποιημένη επιλογή συμμετοχής στη διαδικασία μάθησης Βρίσκονται στο μέσο και όχι στην αρχή μιας εξελισσόμενης αναπτυξιακής διεργασίας «Κουβαλάνε» μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών

Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων Συμμετέχουν στην μαθησιακή διαδικασία με δεδομένες προθέσεις και συγκεκριμένες προσδοκίες Έχουν αυξημένες προσωπικές και κοινωνικές υποχρεώσεις Έχουν ήδη διαμορφωμένα μοντέλα μάθησης Είναι πιο απαιτητικοί από μια μαθησιακή διαδικασία

Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων: Λαμβάνει υπόψη του τα παραπάνω ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευόμενων Αξιοποιεί τις εμπειρίες και τα βιώματά τους στη μαθησιακή διαδικασία

Ο εκπαιδευτής ενηλίκων: Οφείλει να επιδεικνύει αυξημένες ικανότητες ενσυναίσθησης Αναπτύσσει την έννοια της δυναμικής της ομάδας Φροντίζει για τη διαμόρφωση ενός θετικού μαθησιακού κλίματος

Ο εκπαιδευτής ενηλίκων: Μεγάλη διαφοροποίηση στις επιμέρους διαστάσεις του ρόλου ενός εκπαιδευτικού Εκπαίδευση «ανηλίκων» - ενηλίκων

Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων: Δεν είναι αυθεντία, είναι απλά ένας εμψυχωτής και ένας «διευκολυντής μάθησης» (learning facilitator) (Jarvis)

Διδακτική μεθοδολογία ενηλίκων Προτίμηση κυρίως στις εξής διδακτικές τεχνικές: Ομάδες εργασίας Συζήτηση Ερωτήσεις-Απαντήσεις

Ανάπτυξη πλεγμάτων επικοινωνίας – βελτίωση της συνοχής της ομάδας Ομάδες εργασίας Ανάπτυξη πλεγμάτων επικοινωνίας – βελτίωση της συνοχής της ομάδας (Ματσαγγούρας, 1998)

Ομάδες εργασίας Βελτίωση της συνοχής της ομάδας Μείωση άγχους Μείωση εντάσεων Ενεργής συμμετοχή των εκπαιδευομένων στη μαθησιακή διαδικασία Καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα

Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων

Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων Καταστασιακά εμπόδια (situational obstacles) Προδιαθετικά εμπόδια (dispositional obstacles) Οργανωτικά εμπόδια (institutional obstacles)

Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων Καταστασιακά εμπόδια (situational obstacles) εντοπίζονται στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται μια συγκεκριμένη περίοδο ο ενήλικος εκπαιδευόμενος και περιλαμβάνουν παράγοντες όπως η έλλειψη χρημάτων, η έλλειψη χρόνου, οι αυξημένες οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις

Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων Προδιαθετικά εμπόδια (dispositional obstacles) εδώ εντάσσονται οι στάσεις έναντι της μάθησης και οι αντιλήψεις που έχουν οι ενήλικοι για το ρόλο τους ως εκπαιδευομένων, οι προκαταλήψεις και οι προϋπάρχουσες γνώσεις και μαθησιακές εμπειρίες

Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων Οργανωτικά εμπόδια (institunional obstacles) στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι παράγοντες και οι διαδικασίες που αποθαρρύνουν ή αποκλείουν τους ενήλικους, όπως τα ωράρια διεξαγωγής, οι προϋποθέσεις εισαγωγής σε ορισμένους τύπους προγραμμάτων, η περιορισμένη προσφορά προγραμμάτων, η ελλιπής οργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος, η ανεπάρκεια των εκπαιδευτών κ.ά.

Τα χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων Τα χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων

Τα 6 βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων (Jarvis) επικοινωνιακός, προσαρμοστικός, συνεπής, οργανωτικός, μεθοδικός, ενθαρρυντικός

Βιβλιογραφία: Rogers, A. (1999). Η εκπαίδευση ενηλίκων (μτφ. Παπαδοπούλου-Τόμπρου). Αθήνα: Μεταίχμιο Foley, G. (2000). Understanding adult education and training. Allen and Unwin. Jarvis, P. (1995). Adult and Continuing Education. London: Routledge Κόκκος, Α. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Θεωρητικό Πλαίσιο και Προϋποθέσεις Μάθησης. Τόμος A’, Πάτρα ΕΑΠ Courau, S. (2000). Τα βασικά εργαλεία του εκπαιδευτή ενηλίκων.Αθήνα, εκδόσεις Μεταίχμιο Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Knights, B. (1993). Hearing Yourself Teach: Group Processes for Adult Educators. Studies in the Education of Adults 25, no. 2. pp. 184-198. http://www.moec.gov.cy/aethee/synedria/2014_teliko/2014_06_26_handbook_greek.pdf http://www.imegsevee.gr/attachments/article/662/MELETH%20INEGSEE-IMEGSEVEE.pdf