Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Τι είναι ο προγραμματισμός
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Σημασία δεδομένων, πληροφορίας και γνώσης
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΑΕΠΠ 2ο Κεφάλαιο: Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών Ασκήσεις. 2 Άσκηση 5.2 Πόσες λύσεις έχει το πρόβλημα χρωματισμού του παρακάτω χάρτη; Πόσες λύσεις έχει το πρόβλημα.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Αλγόριθμος Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. Πχ συνταγή.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής

Η έννοια του προβλήματος Πρόβλημα είναι μια δύσκολη κατάσταση η οποία χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί δηλαδή λύση, η δε λύση αυτής δεν είναι γνωστή ούτε προφανής. Πρόβλημα - Ορισμός Τι είναι ένα σύνθετο πρόβλημα; Το πρόβλημα που αποτελείται από πολλά μέρη και στην λύση του συμμετέχουν πολλοί παράγοντες που συχνά αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους.

Κατηγορίες προβλημάτων Ως προς την δυνατότητα λύσης τους: Επιλύσιμα Τα προβλήματα για τα οποία έχει βρεθεί τουλάχιστον μία λύση. «Υπολογισμός του εμβαδού ενός τριγώνου» Άλυτα Τα προβλήματα για τα οποία έχει αποδειχθεί ότι δεν έχουν λύση. «Ο τετραγωνισμός του κύκλου» Ανοικτά Τα προβλήματα που δεν εντάσσονται σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις. «Η εύρεση εμβολίου για τον καρκίνο»

Κατηγορίες προβλημάτων Ως προς τον βαθμό δόμησης της λύσης τους: Δομημένα Τα προβλήματα τα οποία λύνονται μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας. «Η επίλυση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης» Ημιδομημένα Τα προβλήματα τα οποία λύνονται μέσω επιλογής μιας από αρκετές αυτοματοποιημένες διαδικασίες. «Η επιλογή μεταφορικού μέσου για να πάμε από το σπίτι στο σχολείο» Αδόμητα Τα προβλήματα για τα οποία δεν έχει αναπτυχθεί κάποια αυτοματοποιημένη διαδικασία. Η εύρεση λύσης εξαρτάται από πολλά υποκειμενικά κριτήρια. «Η διοργάνωση ενός πάρτυ»

Κατηγορίες προβλημάτων Ως προς τον σκοπό: Απόφασης Τα προβλήματα στα οποία η απάντηση είναι ένα «ΝΑΙ» ή «ΌΧΙ». «Θα κερδίσουμε τον αυριανό αγώνα;» Υπολογιστικά Τα προβλήματα στα οποία ψάχνουμε μία τιμή. «Πόσα χρήματα θα χρειαστούμε για την αυριανή έξοδο;» Βελτιστοποίησης Τα προβλήματα στα οποία ψάχνουμε την καλύτερη λύση για την επίλυση του προβλήματος. «Ποια διαδρομή πρέπει να διαλέξω για να φτάσω γρηγορότερα στο σχολείο;»

Κατηγορίες προβλημάτων Ποια προβλήματα μπορεί να λύσει ο υπολογιστής; Επιλέξτε όσα ταιριάζουν. Ως προς την δυνατότητα λύσης τους: Επιλύσιμα Άλυτα Ανοικτά Ως προς τον βαθμό δόμησης της λύσης τους: Δομημένα Ημιδομημένα Αδόμητα Ως προς τον σκοπό: Απόφασης Υπολογιστικά Βελτιστοποίησης Δώστε παραδείγματα προβλημάτων που μπορούν να λυθούν με υπολογιστή (υπολογιστικά). Δώστε παραδείγματα προβλημάτων που δεν μπορούν να λυθούν με υπολογιστή (μη υπολογιστικά)

Αντιμετώπιση προβλημάτων με Η/Υ Στάδια αντιμετώπισης προβλημάτων ΚατανόησηΑνάλυσηΕπίλυση Κατανόηση Αποσαφήνιση περιεχομένου και παρερμηνειών. Εντοπισμός δεδομένων – ζητουμένων. Σαφής διατύπωση από τον εκφωνητή του προβλήματος και σωστή ερμηνεία από τον ακροατή Ανάλυση Η διάσπαση ενός προβλήματος σε άλλα απλούστερα, καθώς και η περιγραφή του τρόπου σύνδεσης αυτών, ώστε η σύνθεση τους να επιλύει το όλο πρόβλημα, καλείται ανάλυση του προβλήματος.

Ανάλυση από πάνω προς τα κάτω – Top down Δομή προβλήματος- Ορισμός Με τον όρο δομή προβλήματος εννοούμε τα επιμέρους στοιχεία (υποπροβλήματα) που αποτελούν το πρόβλημα καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτά συνδέονται και αλληλοεπιδρούν. Αφαίρεση - Ορισμός Με τον όρο αφαίρεση εννοούμε την διαδικασία εντοπισμού των κύριων σημείων ενός προβλήματος και την απαλλαγή του από περιττές λεπτομέρειες που αυξάνουν χωρίς λόγο τον όγκο των στοιχείων που πρέπει να διαχειριστούμε.

Κανόνες διαγραμματικής αναπαράστασης Το αρχικό πρόβλημα αναπαρίσταται από ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Κάθε ένα από τα απλούστερα προβλήματα (υπορποβλήματα) στα οποία αναλύεται το πρόβλημα αναπαρίσταται επίσης από ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Τα παραλληλόγραμμα που αντιστοιχούν στα υπορποβλήματα στα οποία αναλύεται ένα πρόβλημα σχηματίζονται ένα επίπεδο χαμηλότερα. Έτσι σε κάθε κατώτερο επίπεδο, δημιουργείται η γραφική αναπαράσταση των προβλημάτων στα οποία αναλύονται τα προβλήματα του αμέσως υψηλότερου επιπέδου. Η διαγραμματική αναπαράσταση προσφέρει μία απτή απεικόνιση της δομής του προβλήματος. Βοηθάει τόσο στην καλύτερη κατανόηση του προβλήματος, όσο και στην σχεδίαση της λύσης του. Ανάλυση από πάνω προς τα κάτω – Top down

Περί αλγορίθμων Αλγόριθμος- Ορισμός Αλγόριθμο ονομάζουμε ένα πεπερασμένο σύνολο εντολών (βημάτων), αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο που όταν εκτελεστούν που επιλύουν ένα πρόβλημα. Τρόποι αναπαράστασης ενός αλγορίθμου Φυσική γλώσσα Διαγραμματικές τεχνικές (Διάγραμμα ροής - Flowchart) Κωδικοποίηση (Ψευδογλώσσα ή Ψευδοκώδικας, Γλώσσα προγραμματισμού)

Πρόβλημα Νο 1 Εύρεση των κάλπικων νομισμάτων με μία ζύγιση Υπάρχουν δέκα σακιά που περιέχουν 100 νομίσματα το καθένα. Το κάθε νόμισμα ζυγίζει 10 γραμμάρια. Το ένα από τα δέκα σακιά έχει μέσα μόνο κάλπικα νομίσματα τα οποία ζυγίζουν 9 γραμμάρια το καθένα. Πώς μπορούμε με μία μόνο ζύγιση σε μία ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας, να βρούμε ποιο σακί περιέχει τα κάλπικα νομίσματα; Νο1Νο2Νο3Νο4Νο5Νο6Νο7Νο8 Νο9Νο =55 νομίσματα Αν ήταν όλα γνήσια, θα ζύγιζαν 55*10=550 gr Αν η ζυγαριά δείξει 549, πόσα νομίσματα ήταν κάλπικα; Από ποιο σακί το πήραμε; Αν η ζυγαριά δείξει 548, πόσα νομίσματα ήταν κάλπικα; Από ποιο σακί τα πήραμε;

Πρόβλημα Νο 2 Ο γρίφος του Αϊνστάιν Υπάρχουν πέντε σπίτια πέντε διαφορετικών χρωμάτων. Σε κάθε σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας. Οι πέντε ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού. Καπνίζουν μία συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο. “Όλοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια, διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών. Η ερώτηση είναι: Ποιος έχει το ψάρι;

Πρόβλημα Νο 2 Ο γρίφος του Αϊνστάιν Τα στοιχεία που έχουμε: 1.Ο Άγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι. 2.Ο Σουηδός έχει σκύλο. 3.Ο Δανός πίνει τσάι. 4.Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι. 5.Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ. 6.Αυτός που καπνίζει Pall mall εκτρέφει πουλιά. 7.O ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill. 8.Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα. 9.Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι. 10.Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σ” αυτόν που έχει γάτες. 11.Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σ” αυτόν που καπνίζει Dunhill. 12.Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει Blue master πίνει μπύρα. 13.Ο Γερμανός καπνίζει Prince. 14.Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι. 15.Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό.