«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Το κολλάζ της επικοινωνίας»
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
ΛΟΥΣΙΜΟ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Νοηματική επικοινωνία Γλώσσα του σώματος Body Language
ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 1η ΟΜΑΔΑ Kότσης Βαγγέλης Λεβαντή Κατερίνα
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
3.4.2 Επικοινωνίες Οι άνθρωποι επικοινωνούν με τις κινήσεις, τον λόγο, την εικόνα και τη γραφή.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Του Π. Θέματος 117 Ελλάδος.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Ο μύθος της ομοιογένειας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Ο Saussure (1979) πραγματοποίησε τη διάκριση ανάμεσα:  Στην αφηρημένη πλευρά της γλώσσας, δηλαδή στη δομή της γλώσσας (langue), το γλωσσικό σύστημα.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική & τον Προσανατολισμό (Π. Ε. ΣΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15 ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Η γλώσσα του σώματος ανάμεσα στα δύο φύλα
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Επιχειρησιακή Επικοινωνία
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Υπόθεμα: Λεκτική επικοινωνία
Σημειολογία και σχεδιασμός
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Η μη-λεκτική επικοινωνία
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Μη λεκτική επικοινωνία
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!» Πρότζεκτ Α΄ Λυκείου 2ο ΓΕΛ Ηγουμενίτσας Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τζήκα Παναγιώτα

Λεκτική Επικοινωνία Ορισμός = Η επικοινωνία που διεξάγεται με τη χρήση του λόγου / με τη βοήθεια των γλωσσικών συμβόλων / της γλώσσας Με τον όρο επικοινωνία εννοούμε τη μεταφορά μηνυμάτων από ένα υποκείμενο σε άλλο με τη χρήση σημείων και συμβόλων.  Η σύγχρονη γλωσσολογία επισημαίνει ότι η πρόθεση επικοινωνίας αποτελεί τη σημαντικότερη όψη των ανθρώπινων φυσικών γλωσσών σε αντίθεση με άλλους σημασιολογικούς κώδικες. 

Στοιχεία που συνθέτουν την επικοινωνία ως έννοια και ως διαδικασία: (1) α) Τα επικοινωνιακά αντικείμενα: Η επικοινωνία ως μορφή κοινωνικής δράσης απαιτεί την ύπαρξη δύο διαδρώντων υποκειμένων. Χωρίς την ύπαρξη ατόμων ή ομάδων ατόμων, μεταξύ των οποίων αναπτύσσεται άμεσα ή έμμεσα η επικοινωνιακή διάσταση, δεν μπορεί να  υπάρξει επικοινωνία. β) Το μήνυμα: Οποιαδήποτε μορφή επικοινωνίας απαιτεί τη μετάδοση κάποιου μηνύματος. Το μήνυμα, ο πομπός και ο δέκτης αποτελούν συστατικά στοιχεία της επικοινωνιακής διάδρασης.

Στοιχεία που συνθέτουν την επικοινωνία ως έννοια και ως διαδικασία: (2) γ) Ο κώδικας επικοινωνίας: Απαραίτητο, επίσης, στοιχείο της επικοινωνίας είναι ο επικοινωνιακός κώδικας. Αυτός περιλαμβάνει το σύνολο των σημείων και συμβόλων που χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση και πρόσληψη του μηνύματος (τηλεόραση, ραδιόφωνο, βιβλίο κ.λ.π.). δ) Η πληροφοριακή ανατροφοδότηση: Ο όρος αυτός δηλώνει την αντιστροφή των θέσεων της πηγής (πομπού) και του δέκτη τοιουτοτρόπως, ώστε η πληροφοριακή αντίδραση του ακροατηρίου να συλλαμβάνεται από την πηγή του αρχικού δέκτη.

 Η λεκτική επικοινωνία λαμβάνει χώρα πάντοτε μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια. Εξαρτάται από τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει κανείς κατά την επικοινωνία του (γραπτά, προφορικά, τηλεφωνικά κ.ά.) και από τις κοινωνικές νόρμες της γλωσσικής συμπεριφοράς Οποιαδήποτε γλωσσική εκφώνηση είναι σίγουρο ότι είναι εξ’ ολοκλήρου κοινωνικά προσανατολισμένη. «Προσδιορίζεται αρχικά, κατά τον πιο άμεσο τρόπο από τους συμμετέχοντες στη γλωσσική πράξη, κοντινούς ή μακρινούς, σε συνδυασμό με μια πιο συγκεκριμένη περίσταση. Η περίσταση διαμορφώνει την εκφώνηση και το ύφος κάθε φορά της εκφώνησης».

Μη λεκτική επικοινωνία Η γλώσσα του σώματος είναι μια μορφή μη λεκτικής επικοινωνίας, η οποία αποτελείται από τη στάση του σώματος, χειρονομίες, εκφράσεις του προσώπου, και τις κινήσεις των ματιών

Πόσο χρησιμοποιούμε τη λεκτική και τη μη λεκτική επικοινωνία;

Έρευνες υποστηρίζουν ότι η συνολική εντύπωση ενός μηνύματος είναι 7% λεκτική 38% φωνητική και 55% μη -προφορική. Κατά μέσο όρο μιλάμε με τις λέξεις μόνο 11 λεπτά τη μέρα, ενώ για τα υπόλοιπα περνάμε το μήνυμα… με το σώμα μας. Για πρώτη φορά ο όρος «γλώσσα του σώματος» χρησιμοποιήθηκε το1972, σήμερα όμως αποτελεί από μόνη της μια ολόκληρη επιστήμη.

Η Γλώσσα του Σώματος φαίνεται να είναι γνωστή από τα αρχαία χρόνια Η Γλώσσα του Σώματος φαίνεται να είναι γνωστή από τα αρχαία χρόνια. Στην Αρχαία Ελλάδα φιλόσοφοι και σοφιστές έκρυβαν τα χέρια τους κάτω από βαρύς τηβέννους. Πίστευαν ότι η κίνηση των χεριών σε μια συζήτηση ή ομιλία υποδήλωνε έλλειψη ευφράδειας και επιχειρημάτων

Έκφραση του προσώπου (Το ανθρώπινο πρόσωπο είναι εξαιρετικά εκφραστικό, ικανό να εκφράσει άπειρα συναισθήματα χωρίς να πούμε ούτε μια λέξη). Κίνηση και στάση του σώματος (Αυτού του είδους η μη λεκτική επικοινωνία περιλαμβάνει τη στάση σας, τη συμπεριφορά, την τοποθέτηση και τις ανεπαίσθητες κινήσεις). Χειρονομίες (Το νόημα των χειρονομιών μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό ανάμεσα στις κουλτούρες και τις χώρες, για αυτό είναι σημαντικό να είσαστε προσεκτικοί ώστε να αποφύγετε παρεξηγήσεις). Οπτική επαφή (Ο τρόπος που κοιτάζετε κάποιον μπορεί να επικοινωνήσει πολλά πράγματα, συμπεριλαμβανομένων ενδιαφέρον, επίδραση, απώθηση ή προσέλκυση).

Επαφή (Τα μηνύματα που δίνονται με τους ακόλουθους τρόπους: μια δυνατή χειρονομία, ένα ελαφρύ χτύπημα στον ώμο, ένας θερμός εναγκαλισμός, ένα καθησυχαστικό χτύπημα στην πλάτη, ένα προστατευτικό χτύπημα στο κεφάλι, ή μια ελεγχόμενη λαβή στο χέρι σας). Χώρος (Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον φυσικό χώρο για να επικοινωνήσετε πολλά διαφορετικά μη λεκτικά μηνύματα, που συμπεριλαμβάνουν κινήσεις οικειότητας, θυμού, κυριαρχίας ή στοργής). Φωνή (Δεν είναι μόνο το τι λέτε, αλλά και πώς το λέτε, ο τόνος της φωνής σας υποδηλώνει σαρκασμό, θυμό, στοργή ή αυτοπεποίθηση).

Η ομάδα της ερευνητικής εργασίας… ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!! Η ομάδα της ερευνητικής εργασίας…

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ΑΡΑΠΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΕΛΛΗ Σεβαστή - Σπυριδούλα ΖΩΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΟΥΤΟΥΠΗ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΛΑΓΟΥ ΑΘΗΝΑ ΛΙΩΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΝΙΚΗ ΝΕΦΕΛΗ ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΛΟΤΣΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΩΚΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΠΑΠΠΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΛΥΔΕΡΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΑΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ