Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Δομή Παρουσίασης Εισαγωγή Γνωριμία με το βιβλίο Βιολογίας Α’ Γυμνασίου
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - PROJECT
ΙΣΧΥΡΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΥΔΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Αρχαιεσ ελληνικεσ εφευρεσεισ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το περιβάλλον της MS Visual C Express Edition
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Εργασία στο Project.
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
Равномерно убрзано праволинијско кретање
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων

Βρεφική κολύμβηση

Τα μωρά λατρεύουν το νερό Τα μωρά λατρεύουν το νερό. Εκεί άλλωστε βρίσκονταν τους 9 πρώτους μήνες της ζωής τους. Η βρεφική κολύμβηση ή η κολύμβηση σε νηπιακές ηλικίες, από 6 μηνών έως 4 ετών, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να περάσετε ψυχαγωγικό χρόνο με το παιδί σας, αλλά και να το βοηθήσετε να αναπτύξει τις βασικές κολυμβητικές του ικανότητες με τη μορφή παιχνιδιού.

Η βρεφική κολύμβηση: • Ενδυναμώνει τη σχέση γονέα και παιδιού γιατί μοιράζονται στιγμές χαράς και μέσα από την καθοδήγηση του εκπαιδευτή/τριας χτίζουν γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ τους, αλλά και με τον κόσμο. • Ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα επιταχύνοντας την ανάπτυξη νευρικών συνάψεων (δημιουργία «κινητικών μονοπατιών»). Το υγρό στοιχείο διευκολύνει στην κίνηση και σε συνδυασμό με την άνωση, δημιουργεί ήπιας έντασης αντίσταση, ενδυναμώνοντας τις μυϊκές ομάδες του σώματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, βρέφη ηλικίας 12-14 μηνών να προηγούνται κινητικά έναντι άλλων παιδιών της ίδιας ηλικίας. Tα βρέφη αποκτούν γρηγορότερα καλή ισορροπία και αποτελεσματική και δυνατή λαβή.

• Δίνει στο βρέφος την δυνατότητα να ξεφύγει από την καθημερινή ύπτια (ξαπλωτή) θέση, να «ξεπιαστεί» και να νιώσει απελευθερωμένο κινητικά.  • Εξοικειώνει τα βρέφη με το νερό μέσω του παιχνιδιού, της εξερεύνησης και της ενθάρρυνσης και τα οδηγεί ομαλά στην εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων όπως : επίπλευση με ή χωρίς υποστήριξη, βύθιση – κράτημα αναπνοής, πρώτες ενστικτώδεις πλευστικές κινήσεις κ.α. Παράλληλα, η εκμάθηση της εισόδου του κεφαλιού μέσα στο νερό είναι η πρώτη ναυαγοσωστική δεξιότητα που μπορούμε να διδάξουμε στο μωρό μας.

Υδροθεραπεία

Υδροθεραπεία-Ορισμός-Ιστορία Ως υδροθεραπεία, ορίζεται η θεραπευτική πράξη κατά την οποία το σώμα βρίσκεται σε συνθήκες εμβύθισης.

Οι ιδιότητες του νερού Άνωση. Υδροστατική Πίεση. Αντίσταση Ρευστού. Θερμοκρασία. Τα παραπάνω καθιστούν την υδροθεραπεία δυνατή και τις προσφέρουν τις θεραπευτικές της ιδιότητες

Θεραπευτικά οφέλη της υδροθεραπείας Μειώνει την ευαισθησία στον νευροπαθητικό πόνο. Αυξάνει το εύρος κίνησης των αρθρώσεων, βελτιώνοντας και διατηρώντας το πλήρες εύρος των δύσκαμπτων. Βελτιστοποίηση της μυϊκής δύναμης σε περιπτώσεις μυϊκής ατροφίας. Ανύψωση του ηθικού και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του ασθενή.

Βοηθά στην επανάκτηση της ισορροπίας και την εφαρμογή ασκήσεων νευρομυϊκών διευκολύνσεων και συναρμογών, ενισχύοντας την λειτουργική αποκατάσταση και ανεξαρτητοποίηση του ασθενή. Βελτίωση της κιναισθητικής ικανότητας και της ιδιοδεκτικότητας, προσδίδοντας σταθεροποίηση του κορμού.

Δυνατότητα εφαρμογής θεραπευτικών ασκήσεων που μπορούν να εφαρμοστούν γρηγορότερα, επισπεύδοντας έτσι τον χρόνο της αποκατάστασης και προλαμβάνοντας τυχόν επιπλοκές. Μείωση της επίδρασης των δυνάμεων της βαρύτητας (στάδιο αρχικής κινητοποίησης).

Κολύμβηση και ΑΜΕΑ

Σκλήρυνση κατά πλάκας Η πολλαπλή σκλήρυνση (MS), επίσης γνωστή ως σκλήρυνση κατά πλάκας ή διάχυτη εγκεφαλομυελίτιδα, είναι μία φλεγμονώδης ασθένεια στην οποία τα μονωτικά καλύμματα των νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη καταστρέφονται. Αυτή η καταστροφή διαταράσσει την ικανότητα τμημάτων του νευρικού συστήματος να επικοινωνούν, με αποτέλεσμα ένα ευρύ φάσμα ενδείξεων και συμπτωμάτων, που συμπεριλαμβάνουν τα σωματικά, πνευματικά, και μερικές φορές ψυχιατρικά προβλήματα. Η πολλαπλή σκλήρυνση παίρνει αρκετές μορφές, με τα νέα συμπτώματα είτε να λαμβάνουν χώρα με μεμονωμένες κρίσεις (υποτροπιάζουσες μορφές) είτε να δημιουργούνται με την πάροδο του χρόνου (προοδευτικές μορφές). Μεταξύ των κρίσεων, τα συμπτώματα μπορεί να εξαφανίζονται τελείως, ωστόσο συχνά εμφανίζονται μόνιμα νευρολογικά προβλήματα, ειδικά καθώς προχωράει η ασθένεια.

Σκλήρυνση κατά πλάκας Η υδροθεραπεία συνιστάται γιατί προσφέρει άριστες συνθήκες άσκησης. Μέσα στο νερό όπου η άνωση ελαττώνει τη βαρύτητα, ένα άτομο με αδύναμα άκρα μπορεί να επιτύχει μεγαλύτερο εύρος κίνησης. Επιπρόσθετα, το νερό έως το ύψος του στήθους μπορεί να προσφέρει στήριξη και να βοηθήσει άτομα με MS να στέκονται όρθια και να διατηρούν την ισορροπία τους για την εκτέλεση ασκήσεων, με μικρότερη προσπάθεια. Η αντίσταση του νερού μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για μυϊκή ενδυνάμωση.

Η κολύμβηση στους Παραολυμπιακούς Η Κολύμβηση ξεκίνησε ως δραστηριότητα αποκατάστασης και ψυχαγωγίας, γρήγορα  όμως εξελίχθηκε σε ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα για άτομα με αναπηρία. Στους αγώνες Κολύμβησης συμμετέχουν αθλητές και αθλήτριες με: κινητικές αναπηρίες και με ολική ή μερική απώλεια όρασης.

Η Κολύμβηση συμπεριλήφθηκε ως Παραολυμπιακό άθλημα στους πρώτους Αγώνες που διεξήχθησαν το 1960, στη Ρώμη και έκτοτε αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του αγωνιστικού προγράμματος των Παραολυμπιακών Αγώνων.

Στους αγώνες Κολύμβησης συμμετέχουν αθλητές και αθλήτριες με κινητικές αναπηρίες και αθλητές με μειωμένη όραση ή τυφλοί. Όσο μεγαλύτερες είναι οι κινητικές δυνατότητες ενός κολυμβητή τόσο υψηλότερη είναι και η κατηγορία στην οποία θα ενταχθεί.

Σύμφωνα με αυτό το σύστημα ταξινόμησης, αθλητές με όμοιες ή περίπου όμοιες λειτουργικά δυνατότητες κατατάσσονται στην ίδια κατηγορία, ανεξάρτητα από την αναπηρία.

Κολύμβηση στις γυναίκες και στην τρίτη ηλικία

Κολύμβηση στην τρίτη ηλικία Σήμερα όλο και περισσότεροι άνθρωποι μαθαίνουν και κατανοούν τη σημασία που έχει στη ζωή τους η συστηματική σωματική άσκηση, ιδιαίτερα μάλιστα τη σημασία του να παραμένουν σωματικά δραστήριοι σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Αν οι συνθήκες της υγείας ενός ατόμου το επιτρέπουν, δεν συνίσταται μόνο αλλά επιβάλλεται να παραμένει το άτομο δραστήριο μέχρι το τέλος της ζωής του, δηλαδή οπωσδήποτε και μετά την ηλικία των 65 ετών.

Μερικές διαδεδομένες αλλά λανθασμένες αντιλήψεις που αφορούν την άσκηση στη μεγαλύτερη ηλικία είναι οι εξής: Πολλοί πιστεύουν ότι η ανάγκη για άσκηση μειώνεται με την ηλικία και τελικά εξαφανίζεται. Πολλοί νομίζουν ότι με την άσκηση κινδυνεύει η υγεία των ανθρώπων που έχουν περάσει τη μέση ηλικία. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι υπερεκτιμούν τα οφέλη που προσφέρει η ελαφρά και περιστασιακή σωματική δραστηριότητα. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι υποτιμούν τις ικανότητές τους και δυνατότητές τους για σωματική δραστηριότητα.

Το πρόγραμμα άσκησης Η κολύμβηση θεωρείται να είναι το υγειέστερο από όλα τα σπορ καθώς γυμνάζει όλο το σώμα και η βαρύτητα εξουδετερώνεται με αποτέλεσμα να μη ασκείται επιβάρυνση στις αρθρώσεις. Το νερό ενεργεί σαν μαξιλάρι προστατεύοντας τις αρθρώσεις και τα εσωτερικά όργανα από απότομες κινήσεις του σώματος που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά. Η αντίσταση του νερού σε κάθε κατεύθυνση βοηθάει τους μυς να γυμνάζονται αναπτύσσοντας δυνατό και ευλύγιστο σώμα χωρίς μυϊκή κόπωση και άλγος, δημιουργώντας την αίσθηση της νευρομυϊκής χαλάρωσης. Ωστόσο η κολύμβηση συνιστάται στους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας μόνον εάν η θερμοκρασία του νερού διατηρείται σταθερά περί τους 260 C.

Τα οφέλη της άσκησης στην τρίτη ηλικία Χτίζει την καρδιαγγειακή αντοχή Η κολύμβηση παρέχει άσκηση χαμηλής έντασης Προκλήσεις των μυών Αύξηση της μυικής δύναμης και αντοχής Αύξηση της αεροβικής ικανότητας Βελτίωση στην αντίσταση στην ινσουλίνη Μείωση του σωματικού λίπους

Τα <<πρέπει>> της άσκησης στην τρίτη ηλικία Αργή εκτέλεση των ασκήσεων για άνω και κάτω άκρα Χρησιμοποίηση μεγάλων ομάδων μυών Ασκήσεις κοιλιακών μυών Προσεκτική παρατήρηση κάθε ασυνήθιστου και ενοχλητικού συμπτώματος

Τα δεν <<πρέπει>> Αποφυγή του πολύ ζεστού ντουζ μετά της άσκηση Αποφυγή ασκήσεων με μεγάλες κάμψεις

Η οστεοπόρωση αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα υγείας που χαρακτηρίζεται από χαμηλή οστική μάζα και αυξημένη ευθραυστότητα των οστών, κυρίως του ισχίου, της σπονδυλικής στήλης και του καρπού. Τόσο η αερόβια, όσο και η άσκηση με αντιστάσεις μπορούν να προσφέρουν μηχανικά ερεθίσματα που να προάγουν την ανάπτυξη του οστίτη ιστού, ωστόσο η προπόνηση με αντιστάσεις φαίνεται ότι οδηγεί σε μεγαλύτερη βελτίωση της υγείας των οστών. Για τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι, όπως η απορροφησιομετρία ακτίνων X διπλής ενέργειας, η οστική υπερηχομετρία και η εξέταση βιομηχανικών δεικτών μεταβολισμού των οστών. Η κολύμβηση δε φαίνεται να παρέχει ισχυρό οστεογενετικό ερέθισμα, ωστόσο τα αποτελέσματα των ερευνών είναι αντικρουόμενα ως προς την οστική πυκνότητα των κολυμβητών σε σχέση με άλλες ομάδες αθλητών ή φυσικά δραστήριων ατόμων.

Ο τύπος και η ένταση της άσκησης στο νερό έχουν ανεξάρτητες και αθροιστικές επιδράσεις στην οστική πυκνότητα, και μπορούν να συνεκτιμηθούν για τη διαμόρφωση αθλητικών προγραμμάτων και προπονητικών παρεμβάσεων που να μεγιστοποιούν τις ευνοϊκές επιδράσεις στη σκελετική υγεία των συμμετεχόντων. Η κολύμβηση μικρών αποστάσεων σε υψηλή ένταση αποτελεί, ίσως, το πιο ενδεδειγμένο πρόγραμμα για την αύξηση ή διατήρηση της οστικής πυκνότητας ατόμων με προβλήματα υγείας στις αρθρώσεις, τους μύες και σε άλλα φορτιζόμενα από τη βαρύτητα σημεία του σώματος, όπως τη σπονδυλική στήλη. Σημαντική παράμετρο όσον αφορά στη διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην κολύμβηση και την οστική πυκνότητα είναι η χρονική διάρκεια της προπονητικής παρέμβασης. Ο συνδυασμός της κολύμβησης με προγράμματα άσκησης εκτός νερού (προπόνηση με αντιστάσεις ή άλματα) θα μπορούσε να οδηγήσει τους ερευνητές σε νέες κατευθύνσεις και να αναδείξει ακόμη περισσότερο τα οφέλη της άσκησης σε συνθήκες μειωμένης βαρύτητας, όπως συμβαίνει στο νερό.

Κολύμβηση και εγκυμοσύνη Η κολύμβηση στην εγκυμοσύνη είναι σπουδαία άσκηση, επειδή χρησιμοποιεί και τις δύο μεγάλες μυϊκές ομάδες (χέρια και πόδια). Αν και χαμηλής έντασης, παρέχει καρδιαγγειακά οφέλη και επιτρέπει στις μέλλουσες μανούλες να αισθάνονται λιγότερο βάρος, παρά τα επιπλέον κιλά που έχουν πάρει λόγω της εγκυμοσύνης.

Τα οφέλη της κολύμβησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης Αποφυγή υπερθέρμανσης η οποία ενδέχεται να προκαλέσει ανωμαλίες στο έμβρυο Προετοιμάζει την καρδιά και το καρδιαγγειακό σύστημα Γυμνάζει όλες τις μυικές ομάδες του σώματος Βοηθά την γυναίκα να μην αισθάνεται το βάρος της κύησης

Η κολύμβηση σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης Πρώτο τρίμηνο: κολύμπι για 30 περίπου λεπτά καθημερινά Δεύτερο τρίμηνο: δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι από την γυμναστική της ρουτίνα Τρίτο τρίμηνο: Η κολύμβηση αποτελεί την ιδανική άσκηση και στο τελευταίο στάδιο της εγκυμοσύνης αφού, βοηθά στην σωστή θερμορύθμιση

Η άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι αποδεκτή από όλους τους ειδικούς. Ειδικά η άσκηση στο νερό. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει κίνδυνος κραδασμών για την έγκυο, ούτε πιθανότητα απώλειας της ισορροπίας της ή τραυματισμού στην περιοχή της κοιλιάς, ενώ παράλληλα έχει ευεργετική επίδραση για την έγκυο, γιατί ενώ κινείται δεν ζεσταίνεται και αισθάνεται ελαφρύ το σώμα της μέσα στο νερό.

Η γυμναστική στο νερό για την έγκυο έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της σωματικής κατάστασης της, καθώς και την τόνωση της αυτοπεποίθησης και του ηθικού της. Δίνει την αίσθηση του ανάλαφρου και της ζωντάνιας και μειώνει έτσι το στρες της. Επίσης, φέρνοντας σε επαφή τις γυναίκες με τις ευεργετικές ιδιότητες του νερού στο σώμα και στον πόνο, τις εξοικειώνει με την ιδέα της χρήσης του νερού στον τοκετό.

Οι μαθητές : Λευτερης Μητροπουλος Θανασης Μαρτακης Κωστας Γιαλιας Φωτης Δεββες Νικος Παδης Καλλιοπη Παγουδη Μαρκελλα Μπενοβια Ελενη Γιαννιτσαριωτη Ελενα Τζατζια Παρασκευη Βουγαδη Αγγελος Σιδεριδης Μανολης Παπαδοπουλος Κωστας Καβαλιερης Αγγελικη Καρακωνσταντη Χρυσουλα Καψαλη Χρυσανθη Γλυκα Αργυρω Καρδιοκαλα