ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Container Security Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών & Μηχ. Αυτοματισμού ΤΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Container Security N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου B.Γκρίζης μεταδιδακτορικός υπότροφος Γ.Λεβεντάκης μεταδιδακτορικός υπότροφος Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ
Παρουσίαση των Εννοιών και Αρχών Ασφάλειας των εμπορευματοκιβωτίων Σκοπός Διάλεξης Παρουσίαση των Εννοιών και Αρχών Ασφάλειας των εμπορευματοκιβωτίων
Ναυτιλία και Ασφάλεια
Ναυτιλία και Ασφάλεια 200 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια κινούνται ετησίως μεταξύ των κορυφαίων θαλάσσιων λιμένων του κόσμου 90% του παγκόσμιου εμπορίου μετακινείται μέσω εμπορευματοκιβωτίων
Ναυτιλία και Ασφάλεια στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιαπωνία και στη Νότια Κορέα, πάνω από το 90% του όγκου του εμπορίου φθάνει και φεύγει από τη θάλασσα σχεδόν το ήμισυ των εισαγωγικού εμπορίου (σε αξία) στις ΗΠΑ φτάνει με εμπορευματοκιβώτια
Ναυτιλία και Ασφάλεια
Ναυτιλία και Ασφάλεια Intermodal παρακολούθηση εμπορευματοκιβωτίων θεωρείται ένα σημαντικό ζήτημα ασφαλείας σε πολλές μεγάλες εταιρείες εφοδιαστικής και κράτη σε όλο τον κόσμο
Ναυτιλία και Ασφάλεια Έμφαση στο «Shift in Customs» – έλεγχος εμπορευμάτων κατά την εξαγωγή , σε αντίθεση με την εισαγωγή– «pushing back the borders» – «the border is too late!» Container Security Initiative (CSI) Πρωτοβουλία 20 μεγάλων λιμανιών
Ναυτιλία και Ασφάλεια αξιωματικοί των ΗΠΑ στην Λιμάνια - Ανάλυση κινδύνου τεράστια δαπάνη Ανταποδοτικό? οι ΗΠΑ κινείται προς το δεύτερο στάδιο του CSI - άλλα λιμάνια
Ναυτιλία και Ασφάλεια Μια βελτιωμένη παγκόσμια πρωτοβουλία για την ασφάλεια των εμπορευματοκιβωτίων (CSI, 2002) θεωρείται σήμερα να είναι η κύρια προτεραιότητα για την αλυσίδα των μεταφορών Η CSI αποτελείται από τέσσερα βασικά στοιχεία (προσπάθειες ελέγχου): Να καθορίσει τα κριτήρια ασφάλειας για τον εντοπισμό των εμπορευματοκιβωτίων υψηλού κινδύνου Να σκανάρεται τα εμπορευματοκιβώτια στο συντομότερο δυνατό σημείο
Ναυτιλία και Ασφάλεια Να χρησιμοποιούνται νέες τεχνολογίες για γρήγορο σκανάρισμαεμπορευματοκιβωτίων υψηλού κινδύνου γρήγορα Να αναπτυχθούν ασφαλή και ευφυή εμπορευματοκιβωτίων
Ναυτιλία και Ασφάλεια από την άποψη των τρομοκρατικών επιθέσεων, οι τρομοκράτες θα χρησιμοποιήσουν πιθανότατα μία από τις δύο παρακάτω προσεγγίσεις: προσέγγιση Α (θα σταματήσουν ένα container και θα επιτεθούν με αυτό για να προκαλέσουν καταστροφή) προσέγγιση B (θα στείλουν ένα παραποιημένο )
Ναυτιλία και Ασφάλεια Στην πρώτη προσέγγιση, η παραποίηση θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ενώ τα δοχεία τοποθετούνται σε στοίβα και δεν εφαρμόζονται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας Η πολιτική οπτικής επιθεώρησης απαιτείται επίσης σε πολλές περιπτώσεις
Ναυτιλία και Ασφάλεια Σύγκριση των μέτρων ασφαλείας Scanning and inspection Physical integrity Container environment Tracking Trade docs, data and intel. Approach: A Effective measure Partially effective measure B Ineffective measure
Ναυτιλία και Ασφάλεια Τεχνικά μέτρα με επίκεντρο την ακεραιότητα των εμπορευματοκιβωτίων και το περιβάλλον τους είναι χρήσιμα για την προσέγγιση Β Από την άλλη πλευρά, η συνεχής σάρωση των εμπορευματοκιβωτίων είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο για να ανακαλυφθούν οι απειλές Α και Β
Ναυτιλία και Ασφάλεια Ευφυείς τεχνολογίες μπορούν να αναπτυχθούν για την αντιμετώπιση της Β προσέγγισης Για να διασφαλιστεί το αναγκαίο επίπεδο ασφαλείας, ειδικά μέτρα μπορούν να χωριστούν σε: containers scanning system (X-Ray) containers integrity assurance systems (E-Seal technology)
Ναυτιλία και Ασφάλεια containers video surveillance systems containers tracking systems (GPS, GLONASS, Galileo) container risk assessment systems για υποστήριξη αποφάσεων
Ναυτιλία και Ασφάλεια Προτεινόμενες τεχνολογίες εμπίπτουν σε μία από τις ακόλουθες πέντε ομάδες: Μέτρα που επιδιώκουν την σάρωση ή άλλη φυσική επιβεβαίωση του περιεχόμενου του container Μέτρα που επιδιώκουν την εγγύηση της φυσικής ακεραιότητας του container Μέτρα που αποσκοπούν στη διασφάλιση της ασφάλειας του περιβάλλοντος του container καθώς αυτό κινείται και ο χειρισμόςτου στην αλυσίδα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ναυτιλία και Ασφάλεια Μέτρα που επιδιώκουν να εντοπίζουν και να παρακολουθούν το container στην αλυσίδα εφοδιασμού Μέτρα που επικεντρώνονται στην παροχή και τη χρήση των πληροφοριών που σχετίζονται με την αποστολή εμπορευμάτων
Σύνοψη των ισχυόντων μέτρων ασφαλείας Ναυτιλία και Ασφάλεια Σύνοψη των ισχυόντων μέτρων ασφαλείας
Ναυτιλία και Ασφάλεια Αρκετές βασικές τεχνολογίες παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια των ετών: E-seals and the supporting information systems WSN (Wireless sensor networks) and RFID systems and their antenna designs Complex multi-agent systems Active smart RFID systems
Ναυτιλία και Ασφάλεια Research on various sensor technologies and applications Specific WSN systems Global Positioning Systems for tracking the intermodal containers Video surveillance systems (αυτά περιλαμβάνουν ανίχνευση bar code και έγχρωμο σύστημα αναγνώρισης)
Ναυτιλία και Ασφάλεια The integrated RFID systems: ConTracer The integrated RFID middleware/multi-agent systems
Ναυτιλία και Ασφάλεια
Ναυτιλία και Ασφάλεια
Ναυτιλία και Ασφάλεια Νέας γενιάς εμπορευματοκιβωτίων Λιμάνι (NGCP) πρωτοβουλία (Σιγκαπούρη)
Ναυτιλία και Ασφάλεια υψηλή παραγωγικότητα (40 κινήσεις ανά ώρα) υψηλό επίπεδο υπηρεσιών υψηλή χρήση (πάνω από 80.000 ΤΕU ανά εκτάριο) υψηλό ποσοστό μεταφόρτωσης (80%) υψηλή βιωσιμότητα σε περιβαλλοντικούς και οικονομικούς όρους
Ναυτιλία και Ασφάλεια Από
Ναυτιλία και Ασφάλεια Intelligent terminal operating system (TOS) με την ικανότητα στο σχεδιασμό ελλιμενισμού Πλήρης αυτοματοποίηση όλων των χειρωνακτικών εργασιών για αύξηση της προστασίας, της ασφάλειας, της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας της λειτουργίας Βιώσιμη ένταξη τεχνολογιών στο στάδιο του σχεδιασμού Πλήρη αυτονομία όλων των πράξεων και ελέγχων, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει διοίκηση ή πύργος ελέγχου κτιρίων στην τερματική περιοχή
Τέλος 2ου μέρους