«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Διαχείριση κρίσεων στην σχολική τάξη
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
25 σεπτεμβρίου ΓΥΝΑΙΚΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ελευθερία αραβανή ψυχολόγος.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Εθισμός στο διαδίκτυο.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Με αφορμή το Πρόγραμμα Αριάδνη: Ομάδα τάξη & ένα δημιουργικό εργαστήρι για γονείς Καικιλία Γ. Κατσιβαρδά Ψυχολόγος, MSc Εκπαιδευτικός ΠΕ
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΘΡΗΝΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
« Η Απώλεια στη ζωή του Παιδιού, Το Σχολείο ως Πλαίσιο Στήριξης »
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος Ράλλη Ελευθερία, MSc Συμβουλευτική ψυχολόγος Mέριμνα

1995 2

Σκοποί της Μέριμνας Παροχή υπηρεσιών σε παιδιά, εφήβους, οικογένειες και σχολικές κοινότητες που αντιμετωπίζουν εμπειρίες σοβαρής αρρώστιας ή θανάτου Εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και παιδείας στην ανακουφιστική φροντίδα και στη στήριξη στο πένθος Ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας σε θέματα που αφορούν τη σοβαρή αρρώστια, το θάνατο και το πένθος

1. Ευαισθητοποίηση 1. Ομιλίες 2. Συμπόσια 3. Εκδόσεις Μέριμνας 4

Ερωτήματα Με ποιόν τρόπο μπορούν οι εκπαιδευτικοί να στηρίξουν ένα παιδί όταν θρηνεί; Ποιες είναι οι φυσιολογικές αντιδράσεις των παιδιών που βιώνουν την απώλεια αγαπημένου τους προσώπου; Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να συζητήσουν γενικότερα θέματα σχετικά με τον θάνατο, το θρήνο και τις προσωπικές τους αντιδράσεις στην τάξη;

1792 εκπαιδευτικοί από 480 σχολεία Πανελλαδική Μελέτη: «Εμπειρίες και στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών απέναντι στο άρρωστο παιδί και το παιδί που θρηνεί» 1792 εκπαιδευτικοί από 480 σχολεία (300 Δημοτικά, 97 Γυμνάσια, 83 Λύκεια)

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Πριν επιστρέψει ο μαθητής στο σχολείο Επικοινωνία με οικογένεια & μαθητή αμέσως μετά το θάνατο Ενημέρωση και προετοιμασία της τάξης (να προηγηθεί συνεννόηση με μαθητή και οικογένεια)

Μετά την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Μετά την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο Προσεγγίστε το μαθητή, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον σας Ακούστε, ακούστε, ακούστε! Μιλάτε λιγότερο και ακούτε περισσότερο Ενθαρρύνετε τη μοναδικότητα των αντιδράσεων και την έκφραση των συναισθημάτων τους, όποια και αν είναι αυτά, χωρίς να τα κρίνετε Διευκολύνετε την ένταξη στην τάξη του παιδιού που δυσκολεύεται Διατηρήστε τη ρουτίνα και τα όρια

Όταν παιδί και ενήλικες διαιωνίζουν μια αμοιβαία προσποίηση ότι «όλα είναι καλά», τότε ο θρήνος περιπλέκεται, δυσκολεύοντας την προσαρμογή του μαθητή στην απώλεια και στερώντας του τη στήριξη που χρειάζεται μια δύσκολη περίοδο της ζωής του

Ενέργειες που συμβάλλουν στη διαχείριση των συναισθημάτων των μαθητών Αναγνωρίστε πώς σας επηρεάζει η απώλεια και ο θρήνος του μαθητή σας Διαχωρίστε όσα βιώνει ο μαθητής σας από όσα βιώνετε εσείς Ενθαρρύνετε να σας αφηγηθεί την εμπειρία του Πάρτε αποστάσεις όταν κατακλύζεστε από συναισθηματική φόρτιση και αναζητήστε στήριξη Αναγνωρίστε τα όρια του ρόλου σας Συνεργαστείτε με έναν ψυχολόγο και αναζητείστε εκπαίδευση για τη διαχείριση του θρήνου Στηρίξτε τους συναδέλφους σας που αντιμετωπίζουν για πρώτη φορά το θρήνο ή το θάνατο μαθητή

Ποιοι μαθητές μπορεί να είναι δυνητικά ευάλωτοι σε δυσκολίες προσαρμογής Παιδιά με νοητικά ή ψυχολογικά προβλήματα πριν το θάνατο. Παιδιά που είχαν βιώσει παρελθούσες απώλειες οι οποίες παραμένουν ανεπεξέργαστες ή βιώνουν παράλληλες ή πολλαπλές οδυνηρές απώλειες. Παιδιά που εκτέθηκαν ή βίωσαν το θάνατο οικείου προσώπου κάτω από πολύ τραυματικές συνθήκες (π.χ. μάρτυρες δολοφονίας). Παιδιά που στερούνται ποιοτικής στήριξης, ζουν σε δυσλειτουργική οικογένεια, ή οικογένεια με ανεπεξέργαστα πένθη. Παιδιά που βιώνουν ένα θάνατο που συνοδεύεται από κοινωνικό στίγμα (π.χ., αυτοκτονία).

Πότε ο μαθητής χρειάζεται τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας; Όταν δυσκολεύεται στην καθημερινή του λειτουργία και παρουσιάζει αρκετές από τις παρακάτω αντιδράσεις: Παρατεταμένη απουσία και απώθηση θρήνου Συχνές εκρήξεις οργής Παρατεταμένες εκδηλώσεις άγχους με υπερβολική προσκόλληση στο γονιό συνοδευόμενη από σχολική φοβία Κρίσεις πανικού Επίμονες ενοχές Έντονα αισθήματα μίσους και εκδικητικότητας Επίμονα οργανικά συμπτώματα Επίμονες διαταραχές ύπνου και διατροφής Μακροχρόνια κοινωνική απομόνωση Σοβαρά προβλήματα στη σχολική επίδοση Αυτοκαταστροφική συμπεριφορά και ταύτιση με το άτομο που πέθανε.

Γιατί είναι σημαντική η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους γονείς; Για να κατανοήσει ο εκπαιδευτικός τι ακριβώς βιώνει ο μαθητής και Για να παρέχει την κατάλληλη πληροφόρηση και καθοδήγηση στους γονείς, ώστε να διευκολύνουν το θρήνο του παιδιού και την προσαρμογή του στην απώλεια

www.merimna.org.gr