ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Advertisements

1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μελέτες περίπτωσης Πρακτικές συμβουλές
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ( Μαριάννα Αργυροπούλου Έλενα Παππά.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Νοέμβριος 2015 ΣΤ 2 τάξη Μαθητές: Ευτυχία Μουλά, Βασιλική Ρωμοσιού, Μπεσνίκ Νουρεντίνι, Νίκος Παπαευσταθίου, Περικλής Σταυρόπουλος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΣΗ.
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Το Σχολειό μου.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Καζάρα Ελένη Ειδική Παιδαγωγός (ΠΕ 71) Δημοτικό Σχολείο Ποταμιάς Θάσου

Δεν είναι λίγες οι φορές που εμείς, οι εκπαιδευτικοί, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε διάφορα περιστατικά και καταστάσεις που διαταράσσουν το ήρεμο κλίμα της τάξης μας. Καταστάσεις που από τη μια μάς στενοχωρούν και μάς προβληματίζουν, αλλά και που από την άλλη χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε για να μπορέσουμε να φέρουμε εις πέρας το έργο μας. Ας δούμε μερικά παραδείγματα τέτοιων περιστατικών: Μαθητής που μιλάει χωρίς να ζητήσει το λόγο/πετάγεται διαρκώς Μαθητής που σηκώνεται από τη θέση του χωρίς να ζητήσει άδεια Μαθητής που ενοχλεί επίτηδες τον διπλανό του και δεν τον αφήνει να ολοκληρώσει την εργασία του Μαθητής που παίρνει τα πράγματα των άλλων, δεν τα επιστρέφει ή τα καταστρέφει επίτηδες Μαθητής που δεν κάνει τις εργασίες του Μαθητής που δεν θέλει να έρθει στο σχολείο Μαθητής που βρίζει ή χτυπάει άλλα παιδιά

Αναζητηση πιθανων αιτιων Συνήθως μία συμπεριφορά σχετίζεται άμεσα με το περιβάλλον της. Αν λοιπόν θέλουμε να τροπο- ποιήσουμε μία συμπεριφορά, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που τη γεννά. - μπορεί μια συμπεριφορά να είναι αποτέλεσμα ενός γεγονότος που έχει προηγηθεί (π.χ. κάποιος πήρε το μολύβι μου και εγώ τώρα είμαι θυμωμένος και φωνάζω) - μπορεί μια συμπεριφορά να λαμβάνει χώρα με σκοπό να επηρεάσει μία νέα συμπεριφορά (π.χ. μιλάω άσχημα στη δασκάλα για να με βγάλει έξω από την τάξη και έτσι θα γλιτώσω το μάθημα)

Βασικεσ αρχεσ διαμορφωσησ τησ συμπεριφορασ – το μοντελο abc Για να μπορέσει να ελέγξει ένας εκπαιδευτικός τις δυσλειτουργικές συμπεριφορές, πρέπει να γνωρί- ζει και να εφαρμόζει συγκεκριμένες τεχνικές (γνωστές και ως διαχείριση της συμπεριφοράς, behavior management) Αυτές οι τεχνικές χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: * Τεχνικές που στοχεύουν στην αύξηση των θετικών συμπεριφορών *Τεχνικές που στοχεύουν στη μείωση των συμπεριφορών

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμπεριφορά που μας προβληματίζει να είναι παρατηρήσιμη και μετρήσιμη. Γι’ αυτό χρειάζεται να φτιάξουμε πίνακες/φόρμες καταγραφής ή/και ημερολόγιο. Με τις καταγραφές θα μπορέσουμε να συλλέξουμε στοιχεία για το τι προηγείται της συμπεριφοράς, τι συμβαίνει ακριβώς κατά τη διάρκεια εμφάνισής της και τι έπεται. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά. Είναι μία υπερβολική αντίδραση, μία ελλειμμα- τική αντίδραση ή σχετίζεται με τον έλεγχο των ερεθισμάτων;

Έντυπο καταγραφής συμπεριφοράς   Όνομα μαθητή:……………………………………………………. Όνομα παρατηρητή: ……………………………………………… Ημερομηνία: ……………………………………………………. Ώρα: ………… Μάθημα/Δραστηριότητα: ………………………………………………………….. Πλαίσιο του συμβάντος: …………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………… Τι προηγήθηκε της προβληματικής συμπεριφοράς: …………………………………………………………………….. Ακριβής περιγραφή της προβληματικής συμπεριφοράς: ………………………………………………………………… Συνέπειες/Τι ακολούθησε την προβληματική συμπεριφορά; …………………………………………………………… Σχόλια/Άλλες παρατηρήσεις: ……………………………………………………………………………………………………………………………………

Ημερολόγιο καταγραφής της συχνότητας της δυσλειτουργικής συμπεριφοράς Ημερολόγιο καταγραφής της συχνότητας της δυσλειτουργικής συμπεριφοράς Π.χ. ο Μιχάλης χτυπάει τον Πάρη Ώρες: Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή 1η: 2η: διάλειμμα 1 3η: 4η: διάλειμμα: 5η: 6η:

Βηματα που πρεπει να ακολουθησουμε Προσδιορισμός της συμπεριφοράς που μας προβληματίζει Σχεδιασμός ενός πλάνου Αναζήτηση ενός αποτελεσματικού ενισχυτή Εφαρμογή του ενισχυτή Ο ενισχυτής πρέπει να ακολουθεί άμεσα και με συνέπεια την συμπεριφορά, να έπεται αυτής και να εναλλάσσεται στη μορφή του.

Χωρίζονται σε πρωτογενείς και δευτερογενείς. Ειδη ενισχυσησ: Οι ενισχυτές, ή αλλιώς αμοιβές, μπορεί να είναι διαφόρων τύπων, όπως υλικοί, κοινωνικοί, δρα- στηριότητες, πληροφόρηση. Χωρίζονται σε πρωτογενείς και δευτερογενείς. Θετικοί ενισχυτές Αρνητικοί ενισχυτές Απόσβεση Ποινή

Η ποινη ωσ εργαλειο αντιμετωπισησ: Αρκετές φορές φαίνεται οι ποινές να φέρνουν άμεσα αποτελέσματα και η διαταρακτική συμπεριφορά να σταματά. Δεν έχουν όμως πάντα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως επιβραβεύοντας τη θετική συμπεριφορά των μαθητών μας και μειώνουμε σταδιακά την εμφάνιση αρνητικών συμπεριφορών, αλλά κυρίως τους δίνουμε τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και να εφαρμόσουν πιο γόνιμες και λειτουργικές μορφές συμπεριφοράς.

Τι πρεπει να εχει κατα νου ο εκπ/κοσ οταν χρησιμοποιει την ποινη: Ο μαθητής κατανοεί για ποιο λόγο τιμωρείται Η ποινή είναι άμεση, δίκαιη και όχι εξοντωτική Χαρακτηρίζεται και τιμωρείται η συμπεριφορά και όχι ο ίδιος ο μαθητής. (π.χ. Αυτό που έκανε ήταν κακό, όχι είσαι κακός) Είμαστε συνεπείς σε αυτά που λέμε (π.χ. αν πούμε ότι δεν θα παίξει σκοινάκι, δεν πρέπει να παίξει σχοινάκι) Δεν διαφοροποιούμε την ποινή ανάλογα με το φύλο, την κοινωνική κατάσταση ή την επίδοση του μαθητή. Διαφοροποιούμε όμως ανάλογα με την ηλικία.

Αποστέρηση προνομίων: Από την αρχή της ημέρας ορίζουμε ένα προνόμιο και τους παρέχουμε το προνόμιο να το διατηρήσουν. Είναι σημαντικό οι μαθητές να έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν και να αξιολογούν τη συμπεριφορά τους και να αποφασίζουν αν πρέπει ή όχι να στερηθούν κάποιο προνόμιο. Απομάκρυνση (time-out): Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός του μαθητή. Βγαίνει έξω για πολύ λίγη ώρα. Αποφεύγουμε τη σύγκρουση. Εξηγούμε στο μαθητή πως αν αλλάξει τη συμπεριφορά του θα μειωθεί ο χρόνος απομάκρυνσής του. Ορίζουμε συγκεκριμένο άτομο που θα τον επιτηρεί και συγκεκριμένο χώρο για να μείνει.

Χαρακτηριστικα που πρεπει να εχουν οι ενισχυτεσ: Αμεσότητα Συχνότητα Οπτική επαφή Ποικιλία Ενθουσιασμός Προσδοκία Καταστούμε στους μαθητές μας σαφή την συμπεριφορά που ενισχύουμε

Είναι σημαντικό να γίνει μια αξιολόγηση των ενισχυτών που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας εκπαιδευτικός: Είτε μέσω συζήτησης Είτε μέσω ερωτηματολογίου Είτε με τη βοήθεια των γονιών Π.χ. Μου αρέσει πάρα πολύ να …………………… όταν είμαι στο σχολείο. Αρχή Premack.

Συστημα ανταλλαξιμων αμοιβων (token economy system) Το σύστημα ανταλλάξιμων αμοιβών είναι ένα σύ- στημα ενίσχυσης όπου τη θέση της άμεσης ενίσχυσης έχουν αυτοκόλλητα, σφραγίδες, κου- πόνια κ.τ.λ. τα οποία στη συνέχεια μπορεί να ανταλλάξει στη συνέχεια με κάποιον ενισχυτή. Βασικοί κανόνες: Το παιδί θα πρέπει να μπορεί να πιάσει ή να μετρήσει τις ανταλλάξιμες αμοιβές Να ξέρει εξ αρχής τι πρόκειται να κερδίσει Οι συγκεκριμένες αμοιβές πρέπει να δίνονται από ένα συγκεκριμένο άτομο κάθε φορά

Τι μπορει να κανει ενασ εκπαιδευτικοσ για να προλαβει ή να περιορισει την εμφανιση διαταρακτικων συμπεριφορων: Θέσπιση κανόνων με τη συμμετοχή των μαθητών Τοποθέτηση των κανόνων σε εμφανές και προσβά-σιμο σημείο για τους μαθητές Ευκρινείς κανόνες (να αποφεύγεται όσο το δυνατόν το δεν) Υπενθύμιση των κανόνων Έπαινος (όχι πριν την εμφάνιση της επιθυμητής συμπεριφοράς και όχι ανεξέλεγκτα) Παιχνίδι ρόλων – εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων, παρουσίαση υποθετικών καταστάσεων, συζήτηση σχετικά με παλαιότερες συμπεριφορές

Τεχνικές σωστής και γόνιμης επικοινωνίας (αξία της ενεργητικής ακρόασης, μαθαίνω να εκφράζο- μαι σωστά, αλλά μαθαίνω και να ακούω με προσο- χή τον συμμαθητή μου). Τεχνικές επίλυσης προβλημάτων (πώς θα μπορούσα να λύσω τις διαφορές μου με κάποιον, τι εναλλακτικές έχω;) Σχεδιασμός και υλοποίηση πλαισίου λειτουργικής ανάλυσης της συμπεριφοράς (ABC μοντέλο) και εφαρμογή τεχνικών τροποποίησης της συμπερι- φοράς.

Διδασκαλία σχετικά με το πώς μπορούν οι μαθητές να αυτοελέγχουν και να αυτορρυθμίζουν τον θυμό και τις εκρήξεις του. Αξιοποίηση των γονέων ως πηγή πληροφόρησης (ξέρουν πολύ καλά τα παιδιά τους και μπορούν να μας πουν τι τους ευχαριστεί και τι τους δυσαρε- στεί, για να καταλήξουμε και εμείς στα κίνητρα και τα αντικίνητρα αντίστοιχα) Εκπαίδευση και συμβουλευτική των γονέων σχετικά με το πώς μπορούν να χειρίζονται καλύ- τερα τη συμπεριφορά των παιδιών και με το ότι πρέπει να ακολουθούν κοινή γραμμή με το σχολείο. Παραπομπή σε ειδικό (π.χ. σχολικό ψυχολόγο)

ΓΕΝΙΚΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Σε πρωτογενές επίπεδο Σε δευτερογενές επίπεδο Σε τριτογενές επίπεδο Στόχος του σχολείου πρέπει να είναι η μείωση των συμπεριφορών που ‘προβληματίζουν’

Θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι Κλείνοντας… Θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι για κάθε αρνητική συμπεριφορά που θέλουμε να μειώσουμε, θα πρέπει να βρούμε κάποια θετική συμπεριφορά για να ενισχύσουμε στη θέση της. Πηγή: Προσαρμογή στο σχολείο: πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών, επιστημονική επιμέλεια Αναστασία Καλαντζή- Αζίζι, Μαρία Ζαφειροπούλου, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα