Τα μαρμαρα του παρθενωνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
1Ο Πρότυπο πειραματικό σχολείο
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ
Αρχαιολογοι.
Ο Μεχμετ αλη.
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
Ερευνητική εργασία Α΄τετραμήνου Θέμα: Οι ελληνικές αρχαιότητες στα μουσεία του κόσμου Σχολικό έτος: Τάξη: Β5.
Ιστορία-Ερωτήσεις 1.Τι συνέβη κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας όσον αφορά τις ελληνικές αρχαιότητες; Δώσε παραδείγματα. Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Ο ΕΚΑΤΟΜΠΕΔΟΣ ΝΑΟΣ Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη.
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
Ικτίνος και Καλλικράτης
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Παρθενώνας. OΠαρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ.
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.3: Γλυπτική και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
1)Πύργος του Άϊφελ 2)Μουσείο του Λούβρου 3)Παναγία των Παρισίων.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Η Νίκη της Σαμοθράκης Δημιουργήθηκε στα τέλη του 3ου - αρχές 2ου αιώνα π.Χ. (περ. στα 220 με 190 π.Χ.). Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
Ερέχθειον.
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Έλενα Τασίου Τάξη:Δ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα μαρμαρα του παρθενωνα Γιάννης Αναγνωστόπουλος Δουβίδης Αλέξανδρος 10/1/2014 Βασίλης Ανδρειωμένος Φοίβος Αγυρόπουλος

Περιεχόμενα Λίγα λόγια γία τον Λόρδο Έλγιν Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα

Ο Λόρδος Έλγιν Ο Τόμας Μπρους, 7ος Κόμης του Έλγιν ήταν Βρετανός κλέφτης, διπλωμάτης, Πρεσβευτής της Βρετανίας στην Οθωμανική Κωνσταντινούπολη. Κατόρθωσε να μεταφέρει από την Αθήνα το 1803 και το 1812 πολυάριθμα γλυπτά, τα οποία αφαίρεσε από τον Παρθενώνα, από τον ναό της Απτέρου Νίκης και από άλλους αρχαιολογικούς χώρους. Την πράξη του αυτή στιγμάτισαν επιφανείς προσωπικότητες των γραμμάτων και της τέχνης σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και ο Λόρδος Βύρων. Τα γλυπτά, που έμειναν γνωστά με την ονομασία Ελγίνεια Μάρμαρα, τα αγόρασε από τον Έλγιν η αγγλική κυβέρνηση το 1816 και από τότε βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Την επιστροφή τους στην Ελλάδα ζήτησαν κατά καιρούς πολλοί Άγγλοι ποιητές,αλλά δεν ακούστηκαν.

Ο Λόρδος Έλγιν 1776 Έτος γέννησης του λόρδου Έλγιν. Από νεαρή ηλικία, λόγω της καταγωγής του από σκοτσέζικη οικογένεια ευγενών κληρονομεί τον τίτλο του κόμη. Ακολουθεί την εκπαίδευση ενός βρετανού ευγενή. Φοίτησε στο πανεπιστήμιο του Ηarrow και τελικά στράφηκε προς την στρατιωτική καριέρα και τη διπλωματία, τυπικές ενασχολήσεις ενός σκωτσέζου τζέντλεμαν, με απώτερο στόχο την πολιτική. Σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα διέρχεται τη χαμηλή στρατιωτική ιεραρχία και σε ηλικία μόλις 29 ετών γίνεται αντισυνταγματάρχης, χωρίς όμως ιδιαίτερη μάχιμη προϋπηρεσία.

Ο Λόρδος Έλγιν 1799 Γκρεμίζει το σεμνό σπίτι του πατέρα του στο Φάιφ και στη θέση του ανεγείρει μια πολύ πλούσια έπαυλη, το Μπρούμχολ. Για την ανέγερσή της δανείζεται μεγάλα χρηματικά ποσά. Παράλληλα, ο αρχιτέκτονας της επαύλης του, Τόμας Χάρρισον, του εμφυσεί την ιδέα της μελέτης της ελληνικής κλασικής αρχιτεκτονικής από γύψινα αντίγραφα, που θα μπορούσαν να παραχθούν από εκμαγεία πρωτότυπων αρχαιοτήτων. Ο Έλγιν ονειρεύεται να διακοσμήσει τo πλούσιο εξοχικό του με αντίγραφα των πιο φημισμένων έργων της αρχαιότητας αφενός, και αφετέρου να πουλήσει και στο εμπόριο τα αντίγραφα αυτά.

Ο Λόρδος Έλγιν 1800 Στέλνει το συνεργείο των καλλιτεχνών του στην Αθήνα με σκοπό να του εξασφαλίσουν αντίγραφα και σχέδια των περίφημων αρχαιοτήτων της. Ο Παρθενώνας είχε μετατραπεί σε τζαμί και έχαιρε ιδιαίτερου σεβασμού από τους Tούρκους, ο δε ευρύτερος χώρος της Ακρόπολης έχει μετατραπεί σε οθωμανικό φρούριο. Για τον λόγο αυτό ο Έλγιν καταφεύγει σε δωροδοκίες που όμως δεν αρκούν για να του παράσχουν την πολυπόθητη πρόσβαση. Οι τουρκικές αρχές της Αθήνας απαιτούν ειδική άδεια από τον Σουλτάνο.

Ο Λόρδος Έλγιν 1801 Δόθηκε τελικά η άδεια από τον Σουλτάνο, μετά από πολλές συνομιλίες, η οποία επέτρεπε στον Έλγιν οχί μονο να αντιγράψει τα γλυπτά αλλά και να τα αποσπάσει. Ο Έλγιν ενθουσιάστηκε τόσο πολύ όταν έμαθε αυτή την πρωτοφανή επιτυχία, ώστε παρότρυνε τον επιστάτη του συνεργείου του Λουζιέρι να συνεχίσει για όσο το δυνατόν περισσότερα αποκτήματα . Δυστυχώς, είχε ήδη πεισθεί για το ότι η διακόσμηση της επαύλης του με πρωτότυπες αρχαιότητες στη θέση των αντιγράφων, θα τόνιζε περισσότερο τη διακοσμητική του δεινότητα.

Ο Λόρδος Έλγιν 1802 Ο Λόρδος επισκέπτεται την Ακρόπολη η οποία, απογυμνωμένη πια από τα γλυπτά της, είναι τώρα ένα ερείπιο. Για την αφαίρεση των Γλυπτών χρησιμοποιήθηκαν μέχρι και πριόνια. Τον Σεπτέμβριο απέπλευσε από τον Πειραιά, φορτωμένο με 17 μεγάλα κασόνια από αρχαιότητες το προσωπικό πλοίο του Έλγιν "Μέντωρ". Στις αρχαιότητες συμπεριλαμβάνονταν 14 κομμάτια από τη ζωφόρο του Παρθενώνα, 4 κομμάτια από τη ζωφόρο του ναού της Αθηνάς Νίκης και αρκετά ακόμη τμήματα γλυπτών.

Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣΜΕΝΑ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ •Αετώματα Από 28 αγάλματα αετωμάτων διασώζονται, βρίσκονται: 19 στο Λονδίνο 9 στην Αθήνα • Mετόπες Από τις 64 μετόπες διασώζονται, βρίσκονται: 15 στο Λονδίνο 48 στην Αθήνα • Ζωφόροι Από τις 97 πλάκες της διασώζονται, βρίσκονται: 56 στο Λονδίνο 40 στην Αθήνα

Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Παρίσι, Μουσείο Λούβρου: 1 πλάκα ζωφόρου, 1 μετόπη, 1 κεφάλι από άγαλμα του αετώματος, και άλλα τμήματα από τη ζωφόρο & μετόπες Κοπενχάγη, Εθνικό Μουσείο: 2 κεφαλές από τις μετόπες Βατικανό, Μουσείο: Tμήματα ζωφόρου, μετόπες & άγαλματα του αετώματος Βιέννη, Μουσείο Kunthistorisches: Tμήματα της ζωφόρου Μόναχο, Glyptothek: Τμήματα της ζωφόρου και μετόπες

Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα Στρασβούργο, Πανεπιστήμιο: Τμήματα από μετόπες Παλέρμο, Εθνικό Μουσείο: Tμήματα της ζωφόρου Wurzburg, Πανεπιστήμιο: 1 κεφαλή από μετόπη Heidelberg, Πανεπιστήμιο: Tμήματα της ζωφόρου