#7 - #8 irini rigopoulou erigop@aueb.gr Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou erigop@aueb.gr
Strategy & Marketing trusted expert Συμβολική αξία (expressive): οφέλη συναρτήσει της προσωπικής ταυτότητας και εικόνας της προσωπικής έκφρασης, των κοινωνικών νοημάτων Λειτουργική αξία: Οφέλη σχετικά με τη λειτουργία, τα χαρακτηριστικά, την απόδοσή του Συγκεκριμένη Προϊοντική Προσφορά = Πακέτο προσφερόμενων Αξιών Αξία κόστους (θυσίας): οφέλη συναρτήσει οικονομικού, ψυχολογικού, συναισθηματικού κόστους προσωπικής επένδυσης και ρίσκου. Αξία εμπειρίας: οφέλη συνδεδεμένα με τις αισθήσεις, τις σχέσεις, τα συναισθήματα, το βίωμα irini.rigopoulou , phd Strategy & Marketing trusted expert erigop@aueb.gr
Strategy & Marketing trusted expert erigop@aueb.gr 3. Δημιουργία επιτυχημένης κοινωνικής Μάρκας [Brand] Brand Equity A brand is a promise made to its customers. Promises that are kept yield loyal customers and produce steady profit streams. Brand equity is the overall value of the brand irini.rigopoulou , phd Strategy & Marketing trusted expert erigop@aueb.gr
Η ενοποιημένη Μάρκα Ότι υπόσχεται η Μάρκα Ικανότητες Ότι αξίζει για τους εμπλεκόμενους Ικανότητες και πόροι της κοινωνικής επιχειρησης Ότι υπόσχεται η Μάρκα
Προσδιοριστικά στοιχεία της Μάρκας Προσδιοριστικά στοιχεία της Μάρκας Μάρκα είναι η εικόνα που αντιλαμβάνεται ο εμπλεκόμενος για μια σειρά κοινωνικών προϊόντων / υπηρεσιών. Η εικόνα αυτή απορρέει από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (υλικά και άυλα) όπως το όνομα, λογότυπο, χρώμα, ποιότητα, φήμη-κύρος, αναγνωρισιμότητα, και άλλα στοιχεία της προσωπικότητας του κοινωνικού προϊόντος, δημιουργώντας συγκεκριμένα συναισθήματα, υποσχέσεις, προσδοκίες, και εμπειρίες στον εμπλεκόμενο , και καθιστώντας τα διαφοροποιημένα από τις κοινωνικές Μάρκες των «ανταγωνιστών» *Πηγή: STRATEGIC BRAND MANAGEMENT: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, by K. L. Keller
Οι διαθέσιμες Στρατηγικές επιλογές Μονολιθική (Monolithic) Υποστηρικτική (Endorsement) Ανεξάρτητοι οίκοι (House Branding) Ανεξαρτητες Μάρκες (Mono – Brands)
Διαστάσεις Brand Equity, Aaker Αναγνωρισιμότητα Εικόνα Πίστη Υπερέχουσα τιμή Ικανοποίηση / πίστη Αντιλαμβανόμενη ποιότητα και ηγεσία Αντιλαμβανόμενη ποιότητα Ηγεσία / δημοτικότητα Εκτίμηση Σύνδεσμοι και διαφοροποίηση Αντιλαμβανόμενη αξία Προσωπικότητα Οργανισμός / φορέας Διαφοροποίηση Συμπεριφορά στην αγορά «Μερίδιο» αγοράς Δείκτες τιμής / διανομής
Customer Equity, Rust, Zeithaml, Lemon Value Equity: η αντικειμενική αξιολόγηση των εμπλεκομένων για τη χρησιμότητα της κοινωνικής μάρκας βάσει των αντιλήψεων τους Σημαντικά μεγέθη: ποιότητα, τιμή, ευκολία Brand equity: η υποκειμενική και μη απτή αξιολόγηση για τη κοινωνική Μάρκα. Σημαντικά μεγέθη: αναγνωρισιμότητα, στάσεις της κοινωνικής μάρκας και αντιλήψεις για την ηθική της Relationship equity: η τάση των πελατών να παραμείνουν συνδεδεμένοι με τη κοινωνική Μάρκα πέρα από αντικειμενικά ή υποκειμενικά κριτήρια. Σημαντικά μεγέθη: προγράμματα πιστότητας, ειδική αναγνώριση, προγράμματα σύνδεσης με την κοινωνία