ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΄΄ ΦΟΒ – ΒΙΑ ΄΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
Ερευνητική εργασία των μαθητριών: Ερευνητική εργασία των μαθητριών: Μουτσάι Λάουρα Νικολακάκη Έφη Νικολιδάκη Έλια Τσιμπούκου Ιωάννα ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΒΙΑ.
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΒΙΑ.
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
εκφοβισμός (bullying)
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΒΙΑ Ορισμός: Βία είναι η χρησιμοποίηση σωματικής, υλικής και πνευματικής δύναμης, που αποβλέπει στην επιβολή της θέλησης ενός ατόμου σε ένα άλλο μ' εξαναγκασμό.
Τι είναι βια; Κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Εργασία για Κοινωνιολογία
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όταν μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό (bullying), εννοούμε το φαινόμενο μεταξύ των μαθητών με τα εξής χαρακτηριστικά: (1) τη στοχευμένη συμπεριφορά (2) την.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Το νταηλίκι είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμού ή εξαναγκασμού. Αυτή συνεπάγεται περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις, που σκοπό έχουν.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ.  Ορισμός  Περιβάλλοντα που μπορεί να λάβει χώρο η κακοποίηση  Μορφές Βίας - Θύμα / Θύτης  Τρόποι Αντιμετώπισης.
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΄΄ ΦΟΒ – ΒΙΑ ΄΄ ΤΑΞΗ Α4 ΤΑΞΗ Α4 ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΄΄ ΦΟΒ – ΒΙΑ ΄΄ Σχολικό έτος: 2014-2015 Α΄Τετράμηνο

΄΄ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ΄΄ Εργάστηκαν οι μαθήτριες: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΄΄ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ΄΄ Εργάστηκαν οι μαθήτριες: Ελευθερία Τσακίρη Σταματέλου Μαρία Φλώρου Σοφία Τουσούνη Βιργινία Σαββάκη Μαριέττα Που αποτελούν την ομάδα: ΄΄ Η ΝΟΣΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΄΄

ΟΡΙΣΜΟΣ: Ενδοοικογενειακή βία είναι η κατάσταση στην οποία ένα μέλος της οικογένειας προκαλεί οποιασδήποτε μορφής βλάβες σε ένα άλλο μέλος της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Είναι φαινόμενο διαχρονικό χωρίς κοινωνικές τάξεις ή εθνικότητα. Στην Ελληνική οικογένεια αποτελεί καλά κρυμμένο μυστικό. Σε καταστάσεις ενδοοικογενειακής βίας δεν υποφέρουν μόνο οι γυναίκες αλλά και τα παιδιά ως μάρτυρες ή ως θύματα. Οι κακοποιημένες γυναίκες κινδυνεύουν να κακοποιήσουν και οι ίδιες τα παιδιά τους.

ΦΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ Πρώτο στάδιο: Προκαλείται σταδιακά αυξητική ένταση όπου το θύμα υπόκειται σε λιγότερο βίαιες συμπεριφορές όπως απειλές και προσβολές. Δεύτερο στάδιο: Εντονη επίθεση, ανεξέλεγκτη σωματική επιθετικότητα, εξαιρετικά βίαιη και επικίνδυνη. Τρίτο στάδιο: Ο θύτης ενεργεί απολογητικά και συμπονετικά προς το θύμα ενώ υπόσχεται πως οι σκηνές βίας δεν θα επαναληφθούν.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ Σωματικές και ψυχολογικές βλάβες. Αύξηση της χρήσης υπηρεσιών υγείας. Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών και δημοσίων δαπανών για την υγεία. Τραυματισμοί παιδιών και βρεφών . Αύξηση αποκλεισμένων ομάδων. Ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά. Η συμπεριφορά των βίαιων γονέων μεταβιβάζεται στα παιδιά . Καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ Εργάστηκαν οι: Άρτεμις Σκληρού Ερατώ Σταθογιαννοπούλου Αφροδίτη Σακελλαροπούλου Ελένη Χανιώτη Ιωάννα Τρόκα Μαρία Χρυσανθακοπούλου Όνομα ομάδας: “Τα πονεμένα σώματα”

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ Η σωματική βία αναφέρετε σε κακώσεις που μπορεί να δημιουργήσουν μόνιμες σωματικές βλάβες ή ακόμα και θάνατο. Από χαστούκι μέχρι βαριά σωματική βλάβη συμπεριλαμβάνοντας καθετί που προξενεί πόνο, τραυματισμό, ακρωτηριασμό, γδαρσίματα, μώλωπες, εγκαύματα, βιασμός, χρήση όπλου, φυσικός περιορισμός, παρεμπόδιση κάλυψης βασικών αναγκών ( π.χ τροφή, ύπνος κ.λπ.)

Είδη σωματικής βίας Άμεση: Ανεπιθύμητη σωματική επαφή. Έμμεση: π.χ Πέταγμα αντικειμένων. Σεξουαλική: Σεξουαλική επαφή χωρίς τη συγκατάθεση του αλλού .

Αίτια σεξουαλικής και σωματικής βίας Η αποδοχή της βίας από ερωτικούς συντρόφους. Βιολογικά Και ψυχολογικά αίτια. Πνευματικά.

Αποτελέσματα Σεξουαλικής βίας Σωματικής βίας Ψυχική διαταραχή Κατάθλιψη Κατάχρηση ουσιών Μετά-τραυματικό στρες Διαταραχές στην όρεξη Χαμηλή αυτοεκτίμηση Εχθρικότητα Φόβος Τραυματισμοί Μώλωπες Θάνατος Ψυχικές παθήσεις

Αντιμετώπιση σωματικής και ψυχολογικής βίας Ενημέρωση – καταγγελία του περιστατικού στην Αστυνομική αρχή. Σε περίπτωση τραυματισμού παροχή πρώτων βοηθειών από δημόσιο νοσοκομείο. Ενημέρωση ιατροδικαστικής υπηρεσίας. Επίσκεψη και παροχή βοήθειας από εξειδικευμένες κοινωνικές υπηρεσίες.

Χαρακτηριστικά θυτών Θέλουν να ασκούν έλεγχο σε άλλα άτομα. Προέρχονται από οικογένειες όπου υπήρχαν περιστατικά βίας. Είναι συνήθως ανώριμοι, εξαρτητικοί, με έντονα αισθήματα ανεπάρκειας και χαμηλής αυτοεκτίμησης. Είναι συνήθως παρανοϊκοί και σαδιστές Ζηλεύουν παθολογικά. Είναι καχύποπτοι, επιθετικοί, επικριτικοί.

Χαρακτηριστικά θυμάτων Έχουν υποστεί κάποια μορφή κακοποίησης στην παιδική τους ηλικία. Έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Δέχονται υπερβολική κριτική και κοινωνική απομόνωση. Έχουν σχέση εξάρτησης με τον θήτη Φοβούνται τις συνέπειες. Είναι άτομα με μειωμένες άμυνες.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΄΄ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ΄΄ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ: Αντώνης Σταμπουλόπουλος Διονύσης Φατσιάδης Πέννυ Τοψή Δημήτρης Τσιλίδης Γεωργία Ρέβελου ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ: ΄΄ΕΦΗ-ΒΙΑ΄΄

ΜΟΡΦΕΣ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Φωνές, βρισιές, εξευτελισμοί, απειλές και τρομοκράτηση Καταχρηστική και καλυμμένη συμπεριφορά

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ Δεν έχουν λάβει απο το γονεϊκό περιβάλλον κατάλληλη αγωγή Ήταν στο παρελθόν και οι ίδιοι θύματα λεκτικής βίας Έλειψη αυτοελέγχου Περιορισμένες νοηματικές ικανότητες Έλλειψη στοιχειώδους παιδείας Έντονη ανάγκη για προσοχή από τους άλλους

ΠΟΥ ΑΣΚΕΙΤΑΙ Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ Στο σχολείο Στο σπίτι Στον εργασιακό χώρο

ΑΙΤΙΑ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Κακή συναισθηματική σχέση ΑΙΤΙΑ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Κακή συναισθηματική σχέση Στρες, κατάθλιψη, θυμός, αγανάκτηση, ένταση Έλλεψη αυτοπεποίθησης, χαμηλή αυτοεκτίμηση, ανασφάλεια

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Όρια στο τι είναι αποδεκτό και τι όχι Συμβουλευτική υποστήριξη Βοήθεια απο ειδικούς

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ

Νικηφόρος Τσιαντούλας Κων/νος Τσουρέκας Ξενοφών Χαρμαλιάς Άγγελος Σάσο ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ: Νικηφόρος Τσιαντούλας Κων/νος Τσουρέκας Ξενοφών Χαρμαλιάς Άγγελος Σάσο Μάριος Χάλαρης Βασίλης Ραφαήλ

ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ: ΒΙΑΣΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

ΟΡΙΣΜΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Ψυχολογική βία είναι μια ενέργεια ή σύνολο ενεργειών που βλάπτουν άμεσα την ψυχολογική ακεραιότητα ενός ατόμου για την επίτευξη κάποιου σκοπού.

ΑΙΤΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Οικογενειακοί λόγοι: Έλλειψη φροντίδας, ενθάρρυνσης, σύγκρουσης κ.λ.π. Η εφηβεία: Αντιδράσεις ευσυγκινησίας, εναντιώσεις κ.λ.π Έλλειψη ενημέρωσης- ευαισθητοποίησης και άγνοια Η έμφαση που δίνεται για ακαδημαϊκή επιτυχία

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ ΑΝΑ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ Παιδία: Περιλαμβάνουν πράξεις και συμπεριφορές που περιέχουν απόρριψη, εκφοβισμό, απομόνωση, ακμετάλλευση, υποτίμηση, κοινωνικά αποκλίνουσες πράξεις. Ηλικιωμένοι: Περιλαμβάνει κακοποίηση, κακομεταχείριση, εκμετάλλευση, Αμέλεια, εγκατάλειψη

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ ΑΝΑ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ Μαθητές (ενδοσχολικη βία): Περιλαμβάνει χειρονομίες, σπρωξιες, προσβολές, απειλές, εκφοβισμούς, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, κλοπές, σεξουαλική παρενόχληση αποκλεισμό απομόνωση

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΒΙΑΣ Άγχος και ανασφάλεια Άρνηση Απουσία από δουλεία ή σχολείο Αποτυχία ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκέφαλος, πόνοι στην κοιλία, διαταραχές ύπνου, ενούρηση) Φοβίες, κατάθληψη Απόπειρες αυτοκτονίας

ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Ψυχολογική πίεση: Συνειδητή ή όχι. Μπορεί να θεωρηθεί η πίεση ενός ατόμου να κάνει κάτι που δεν θέλει και που δεν έχει ερωτηθεί γι αυτό Ψυχαναγκασμός: Είναι σύμπτωμα της ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής. Πρόκειται για επαναληπτικές συμπεριφορές που έχουν τη μορφή εξωτερικών πράξεων που επιβάλλονται από το ίδιο το άτομο.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Για τη σωστή αντιμετώπιση της ψυχολογικής βίας το θύμα πρέπει: Να μην αντιδράσει, απλώς να σηκωθεί και να φύγει. Να ζητήσει βοήθεια Να συμφωνήσει με αυτόν που του ασκεί τη ψυχολογική βία λέγοντας ειρωνικά « ναι έχεις δίκιο» και να απομακρυνθεί Να γνωρίζει ότι η δύναμη του χαρακτήρα είναι σημαντικότερη από την σωματική.

Να παίζει εναλλακτικά τους ρόλους θύτη-θύματος με τον γονέα του ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί όταν χρειαστεί. Να αντεπιτεθεί αμυντικά ώστε να μην τραυματιστεί αλλά να καταλάβει ο θύτης ότι το θύμα του δεν θα μείνει άπρακτο χωρίς μάχη.