Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Advertisements

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Αποδόσεις αιτίων.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Η παιδαγωγική σχέση.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΔΙΑΝΘΡΩΠIΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ KAI ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ ΘΕΜΑΤΑ.
Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ : ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
Ενότητα 2_4 Ορισμοί – Λειτουργίες Αξιολόγησης
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος
εκπαιδευτικη μεταβαση
Ενότητα 2_1 Απόρριψη και στασιμότητα στο δημοτικό σχολείο
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παιδαγωγική σχέση.
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία στην αυτοδυναμία και αυτάρκεια. Παιδαγωγική σχέση: να ανταποκρίνεται στην ψυχοσύνθεση του μαθητή και στις απαιτήσεις της παιδαγωγικής διαδικασίας. - Αγάπη προς το παιδί - Παιδί: συναισθήματα ασφάλειας και εμπιστοσύνης

Νέο σχολείο: Παιδοκεντρικό Είδη αυθεντίας εκπαιδευτικού: - υπηρεσιακή - γνήσια Τρία είδη συμπεριφοράς εκπαιδευτικών: - Αυταρχικός - Δημοκρατικός - Αδιάφορος

Διαπροσωπική επικοινωνία στην τάξη - συμπεριφορά εκπαιδευτικού προς μαθητές - διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών μαθητές: βελτίωση τους – πίστη δασκάλων στις δυνάμεις των μαθητών πείραμα: σπουδαστές Ψυχολογίας – ποντίκια – διέλευση λαβυρίνθου ποντίκια 1ης ομάδας: εκπληκτική πρόοδος ποντίκια 2ης ομάδας: καμία αισθητή βελτίωση

Έρευνες Brophy και Good Συμπεριφορές εκπαιδευτικών: διαφοροποίηση ανάλογα με προσδοκίες για κάθε μαθητή Μεγαλύτερη συχνότητα επιβράβευσης και υπομονετικής στάσης απέναντι στους καλούς μαθητές. Στην περίπτωση λανθασμένης απάντησης: Έκφραση αποδοκιμασίας με μεγαλύτερη ευχέρεια σε αδύνατους μαθητές. Δάσκαλος: υποβολή συμπεριφοράς του σε έλεγχο. Ο αυστηρός τρόπος αντίδρασης μπορεί να έχει ολέθρια αποτελέσματα για το μαθητή.

Σημεία διαφοροποίησης συμπεριφοράς εκπαιδευτικού: 1 Σημεία διαφοροποίησης συμπεριφοράς εκπαιδευτικού: 1. Χρόνος αναμονής και παροχής βοήθειας 2. Επιβράβευση και αποδοκιμασία 3. Συχνότητα επικοινωνίας. Επίδραση προσδοκιών: Εκπαιδευτικός: σχηματίζει μια γενική εικόνα για κάθε μαθητή και κάνει ορισμένες προβλέψεις για την επίδοση, που πρέπει να αναμένει για τον καθένα. Οι προσδοκίες αυτές καθορίζουν κατ’ επέκταση και τη συμπεριφορά του. Η συμπεριφορά αυτή δημιουργεί παρόμοια αισθήματα στον μαθητή, που με τη σειρά του συμπεριφέρεται ανάλογα.

Παράγοντες που επηρεάζουν στη διαμόρφωση προσδοκιών: - κοινωνική θέση μαθητή - φύλο - σχολική επίδοση - θέση, που κάθεται - προσωπικότητα μαθητή - καλή γραφή, καθαρό τετράδιο - βαθμολογία προηγούμενου δασκάλου

Κοινωνιομετρία: J. Moreno Κοινωνιομετρικό τεστ ή κοινωνιομετρική μέθοδος. Κοινωνιόγραμμα/Κοινωνιογράφημα: - εκφράζει ποσοτικά και ποιοτικά τις κοινωνικές σχέσεις και επαφές, που αναπτύσσονται ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας ή ανάμεσα σε διάφορες κοινωνικές ομάδες.

Σχολική τάξη: δυναμική κοινωνική ομάδα Σύνθεση και ποιότητα διαπροσωπικών σχέσεων μελών της: μεγάλη. Επηρεάζουν σημαντικά το φαινόμενο της αγωγής. Συνειδητοποίηση από εκπαιδευτικό: δυναμική της ομάδας, αντίληψη δράσης της. Επίτευξη μάθησης, προαγωγή κοινωνικών διεργασιών.