Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Με τους ποδηλατοδρόμους κάνουμε τις πόλεις μας πιο ανθρώπινες! Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Κολεντζαρίδης Αθανάσιος Σερμάκη Ιφιγένεια
Στα Στα πλαίσια του προγράμματος « O ποδηλατόδρομος στη ζωή μας», επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ποδηλατικός σύλλογος «Θράκας Ιππέας». Στο πρόγραμμα συμμετείχαν η τρίτη και η έκτη τάξη. Οι ποδηλάτες μίλησαν στα παιδιά για τα ποδήλατα, τον εξοπλισμό, τους κανόνες ασφαλείας, την αναγκαιότητα των ποδηλάτων στη ζωή μας κ.λ.π.
ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Το ποδήλατο είναι ένα μεταφορικό μέσο που ενθαρρύνει την ανάπτυξη της κοινωνικής ζωής στις πόλεις. Οι χαμηλές ταχύτητες επιτρέπουν στους πολίτες να συναντούνται μεταξύ τους, να επικοινωνούν, να μιλούν και να διασκεδάζουν. Επάνω στο ποδήλατο κατανοούμε καλύτερα ότι είμαστε όλοι ισότιμα μέλη του κοινωνικού συνόλου. Το ποδήλατο είναι ένα μέσον που βοηθάει στην κοινωνική ισότητα και συνοχή. Όλοι πάνω στο ποδήλατό τους είναι ίσοι: πλούσιοι ή φτωχοί, άνδρες ή γυναίκες, παιδιά ή ηλικιωμένοι μπορούν να αισθάνονται κάτοχοι και χρήστες του ίδιου προσιτού αγαθού. Οι οδικές μας μετακινήσεις με ποδήλατο δεν επιβαρύνουν τη ζωή των υπολοίπων συμπολιτών μας με θόρυβο και ρύπους. http://www.dimoskarditsas.gov.gr
Το πρωί τα ποδήλατα στήθηκαν στο προαύλιο. Τα παιδιά της έκτης τάξης γνώρισαν το ποδηλατόδρομο της Κομοτηνής με τους αθλητές του συλλόγου «Θράκας Ιππέας».
πρέπει να συνεχίσεις να κινείσαι.” Albert Einstein “Η ζωή είναι σαν να οδηγάς ένα ποδήλατο – για να μπορέσεις να κρατήσεις την ισορροπία σου πρέπει να συνεχίσεις να κινείσαι.” Albert Einstein
ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ Η μετακίνηση με ποδήλατο μας προσφέρει την ευκαιρία για μια θαυμάσια αεροβική άσκηση κατάλληλη για όλες τις ηλικίες. Η ποδηλασία επίσης βελτιώνει την ψυχική και σωματική μας υγεία κρατώντας μας συγχρόνως σε επαφή με τη φύση. Οι βόλτες με το ποδήλατο μας προσφέρουν τη δυνατότητα να γνωρίσουμε περισσότερες γωνιές της πόλης μας αλλά και να σκεφτούμε αποστασιοποιημένοι από το άγχος των καθημερινών μας υποχρεώσεων.
Επιστρέφοντας από τη βόλτα στη πόλη.
Οι μαθητές της τρίτης τάξης με προσομοίωση ενός εικονικού ποδηλατόδρομου εξασκήθηκαν και έπαιξαν στο προαύλιο του σχολείου.
ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΟΣΕΧΩ ΝΑ ….. ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ... ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ... Φροντίζω το ποδήλατό µου και βεβαιώνομαι ότι τα φώτα, τα λάστιχα, τα φρένα και η αλυσίδα είναι σε άριστη κατάσταση και η σέλα ρυθμισμένη στο σωστό ύψος. Γνωρίζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τον τηρώ απαράβατα. Φοράω το ειδικό ποδηλατικό κράνος και ρούχα που διακρίνονται μέσα στην πόλη και από τους οδηγούς. ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ Θυµόµαστε πάντα ότι μοιραζόμαστε το δρόµο µε τους πεζούς και τους ποδηλάτες και φροντίζουμε κι εμείς για την ασφαλή τους μετακίνηση. Τηρώ τον ΚΟΚ και αποφεύγω τις επιταχύνσεις. Ελέγχω πάντα τον καθρέφτη µου όταν αλλάζω λωρίδα και όταν παίρνω κάποια στροφή. Ελέγχω προσεκτικά πριν ανοίξω την πόρτα του οχήματός µου για να βγω. Σέβομαι τα πεζοδρόμια, τις λεωφορειολωρίδες και τις ποδηλατολωρίδες. ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΟΣΕΧΩ ΝΑ ….. Σταθμεύω µε ασφάλεια και βεβαιώνομαι ότι το ποδήλατό µου δεν εμποδίζει τους πεζούς και κυρίως τους ηλικιωμένους, τα παιδιά και τους ανθρώπους µε κινητικές αδυναμίες. Κλειδώνω πάντα το ποδήλατό µου ακόμα κι αν είναι να λείψω για πολύ λίγα λεπτά. Σταθμεύω το ποδήλατό µου στα ειδικά stands, όπου υπάρχουν, ή το ασφαλίζω σε σταθερά στοιχεία. Κλειδώνω το ποδήλατό µου από το σκελετό του, όχι από τη ρόδα.
ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Στη ζωή του σημερινού ανθρώπου της πόλης και της ρουτίνας κυριαρχούν τα συναισθήματα του άγχους, της μονοτονίας και της μοναξιάς. Μέσα σε αυτόν τον παραλογισμό ο αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετικά λυτρωτική δραστηριότητα. Ειδικά , όταν το άτομο έρχεται σε επαφή με τον αθλητισμό από μικρή ηλικία, η συμπεριφορά του καθορίζεται με συγκεκριμένο τρόπο από το ξεκίνημα της ζωής του και πολλά από τα σημερινά κοινωνικά προβλήματα είναι δυνατόν να αποφευχθούν. ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ http://www.crete2day.gr