ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: «ΒAΣΙΣΟΥ…ΠΑΝΩ ΣΟΥ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Βιολογία Γυμνασίου.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: «ΒAΣΙΣΟΥ…ΠΑΝΩ ΣΟΥ» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ: ΦΑΝΗ ΜΠΕΑ ΧΑΔΟΥΛΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Σ.Δ.Ε. ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ 2006-2007

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν με κάθε τρόπο στο να καταστεί εφικτή η επιτυχής υλοποίηση του σχεδίου δράσης «ΒΑΣΙΣΟΥ…ΠΑΝΩ ΣΟΥ»: Τον Π. Σ. Ε. ΣΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, κ. Ε. Φώλια, για την αμέριστη κατανόηση και συμπαράστασή του στο εν λόγω εγχείρημα Τον διευθυντή του ΣΔΕ Δικαστικής Φυλακής Λάρισας, κ. Γ. Γίτσα, για τη διαμεσολάβησή του στη διοίκηση της φυλακής ως προς την απρόσκοπτη είσοδο των επισκεπτών μας στο σχολείο Τη διοίκηση της Δ. Φυλακής Λάρισας για το πνεύμα συνεργασίας που επέδειξε & τη σημαντική αρωγή της στη θετική εξέλιξη του project

Τους συναδέλφους στο ΣΔΕ-ΔΦΛ για την ειλικρινή τους πρόθεση να διευκολύνουν την ευόδωσή του Τον Κλινικό Ψυχολόγο, κ. Α. Ζάχο, για την ευγενική εθελοντική συμμετοχή του και το άνοιγμα ευαισθητοποίησης προς την τοπική κοινωνία Τους επισκέπτες/άτυπους εξωτερικούς συνεργάτες μου, που μας τίμησαν με την παρουσία και το έμπρακτο ενδιαφέρον τους Τους υπεύθυνους του Προγράμματος Αγωγής Υγείας Β/θμιας Εκπαίδευσης για το έντυπο υλικό και την οικονομική κάλυψη των λειτουργικών εξόδων μας (60€)

Τον Εκπαιδευτή Αισθητικού Γραμματισμού, κ. Κ Τον Εκπαιδευτή Αισθητικού Γραμματισμού, κ. Κ. Πέρκα, για την ευαισθησία και την ευγενική προσφορά του πρωτότυπου εικαστικού έργου του (1η διαφάνεια) Τέλος, ως υπεύθυνη του project ευχαριστώ ιδιαίτερα και από καρδιάς την άξια και ομόψυχη ομάδα των εκπαιδευομένων, που με εμπιστεύτηκε-όταν προτάθηκε η πρωτότυπη αλλά και ιδιαίτερα ευαίσθητη ιδέα της δράσης-και ανταποκρίθηκε θερμά και με πνεύμα συνεργασίας. Επίσης, της αποδίδω τα εύσημα για τον ευφυή και εμπνευσμένο τίτλο «ΒΑΣΙΣΟΥ…ΠΑΝΩ ΣΟΥ»

ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΕΚΠ/ΝΩΝ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2006-7 ΣΤΟΝ Α΄ & Β ΄ ΚΥΚΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΣΔΕ-ΔΦΛ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ: Α’ ΚΥΚΛΟΣ Ε. ΕΝΤΜΟΝΤ – ΣΙΜΥΔΑ (BIRCH) Γ. ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ (OAK) Α. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ – ΣΟΡΔΙΑ ( ROWAN) Τ. ΑΛΤΙΝ – ΠΕΥΚΟ ( PINETREE) Β. ΚΩΝ/ΝΟΣ – ΚΙΣΣΟΣ ( IVY) Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΙΤΙΑ (WILLOW) Ε. ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ (HAZEL) Π. ΝΙΚΟΣ – ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ (HAZEL) Σ. ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ – ΚΡΑΤΑΙΓΟΣ (HATWHORN)- μετήχθη

Β’ ΚΥΚΛΟΣ Ζ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΣΙΜΥΔΑ (BIRCH) Σ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑ (HAZEL) Σ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΣΙΜΥΔΑ (BIRCH) Φ. ΜΙΧΑΪΛ – ΣΙΜΥΔΑ (BIRC)

ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΟΙ: ΚΑΤΣΑΝΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Γ. ΙΩΑΝΝΗΣ Α. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΟ PROJECT ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ: ΖΑΧΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ (ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ) ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΖΩΗ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΣΑΚΟΡΑΦΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (Δ/ΝΤΗΣ ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ) ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ) ΝΑΖΛΙΔΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (ΗΘΟΠΟΙΟΣ - ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ) ΝΑΤΣΙΟΥΛΗΣ ΦΩΤΗΣ (ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ)

ΣΤΟΧΟΙ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ: ΓΝΩΣΤΙΚΟ → διεύρυνση των υπαρχουσών γνώσεων σχετικά με τις συνέπειες συγκεκριμένων συμπεριφορών. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ → καλλιέργεια της ικανότητας ως προς την αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟ → εξάσκηση σε νέους τρόπους συμπεριφοράς και αντίσταση σε αρνητικές κοινωνικές επιρροές.

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ/ΕΓΚΛΕΙΣΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ.

Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΕΞΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ–ΚΛΕΙΔΙΑ: ΓΙΑΤΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΕΔΩ; ΠΩΣ ΒΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΥΛΙΚΑ - ΜΕΣΑ ΕΝΤΥΠΟ ΥΛΙΚΟ (ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ–ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ–ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ –ΑΦΙΣΕΣ). ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (CDs). ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ME THN ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ) ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΜΕ ΤΙΤΛΟ “MON AMI” (ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ & ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔ/ΡΙΩΝ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, ΛΑΡΙΣΑ) ΥΛΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ (ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ) ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ (ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΤΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΗΣ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ & PPT ΤΟΥ PROJECT)

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ PROJECT ΗΤΑΝ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ PROJECT ΗΤΑΝ: ΑΠΟ 25/01/2007 ΕΩΣ 31/05/2007

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ Η ΤΑΞΗ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΥΝΟΟΥΣΕ : ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΔΡΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ, ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑΣ & ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ Γνωριμία μεταξύ των μελών της ομάδας για σύσφιξη των σχέσεων (ομαδικό παιχνίδι με ονόματα) Κατασκευή ατομικών ονομαστικών καρτών για τους εκπαιδευόμενους, τους επισκέπτες & την υπογράφουσα

ΣΥΝΑΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ Για να σχεδιαστεί η δράση «ΒΑΣΙΣΟΥ…ΠΑΝΩ ΣΟΥ», το αντικείμενο & περιεχόμενο της οποίας συναποφάσισαν-για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα-οι εκπαιδευόμενοι, η υπεύθυνη δράσης & οι επισκέπτες, θεωρήθηκε σημαντική και απαραίτητη η «δέσμευση» των εμπλεκομένων με ένα συμβόλαιο. Οι όροι του συμβολαίου, που καθορίστηκαν από κοινού και αποτέλεσαν το πλαίσιο συνοχής και λειτουργίας της ομάδας, όφειλαν να τηρηθούν απαρέγκλιτα από όλους και αναρτήθηκαν στους χώρους των τακτών συναντήσεων μας. Συμφωνήσαμε να συνεισφέρουμε με το σύνολο των δυνάμεών μας, ώστε η ομάδα δράσης να αποδειχθεί δημιουργική και αποτελεσματική.

ΟΡΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ: 1. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ 2. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ & ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ 3. ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 4. ΣΥΝΕΠΕΙΑ 5. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΙΔΕΩΝ 6. 8΄ ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ ΓΙΑ ΤΣΙΓΑΡΟ (ΤΕΛΙΚΑ ΔΕ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ!) 8. ΕΧΕΜΥΘΕΙΑ (OMERTA) 9. ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΡΑΜΕΛΩΝ ΒΟΥΤΥΡΟΥ «Ο ΜΑΜΥ»(!), ΠΟΥ ΑΝΕΛΑΒΕ ΑΡΧΙΚΑ Η ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΣΑ, ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ & ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ

ΣΤΑΔΙΟ 1ο: ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΑΚΟΥΩ Η ικανότητα να ακούμε τους άλλους προσεκτικά και η αίσθηση ότι οι άλλοι πραγματικά μας ακούνε αποτέλεσαν τις βάσεις για την ανάπτυξη καλών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Αρχικά δόθηκε χρόνος για αυτοπαρουσίαση, ανοιχτό διάλογο μεταξύ των μελών και τυχόν διευκρινήσεις. Σε αυτήν τη φάση του project η υπεύθυνη/συντονίστρια διευκόλυνε τη διαδικασία χωρίς να παρεμβαίνει με προσωπικές της αξίες, βιώματα και εμπειρίες. Στόχος αυτής της διαδικασίας ήταν να προβληματιστούν τα μέλη, έτσι ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης.

ΣΤΑΔΙΟ 2o: ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Μία ξεκάθαρη εικόνα της προσωπικής ιστορίας του καθενός μας βοηθάει να ενισχύσουμε την ατομική μας ταυτότητα μέσα από έναν καινούργιο τρόπο αναζήτησής της. Στη δεδομένη περίπτωση η ενθάρρυνση για ανταλλαγή προσωπικών εμπειριών και η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης λειτούργησε καταλυτικά. Ζητήθηκε από τους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα, επιλέγοντας τον δικό τους τρόπο έκφρασης (προφορικός, γραπτός λόγος, σχέδιο) και να αποτυπώσουν διάφορα γεγονότα, που τους επηρέασαν αρνητικά ή θετικά. Η πρόταση αποδείχτηκε πολύ ελκυστική και ανταποκρίθηκαν άμεσα, δημιουργικά και χωρίς αναστολές, καταθέτοντας σημεία–σταθμούς της ζωής τους, που τους οδήγησαν στον εγκλεισμό. Πραγματικά, ήταν εξαιρετικά συγκινητική η συμμετοχή τους, γεγονός που επιβεβαίωσε την ανάγκη ανίχνευσης τρόπων και διαδικασιών έκφρασης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας. Απώτατος σκοπός ήταν η δυνατότητα αναζήτησης και κατάκτησης της αυτοεπίγνωσης (γνωθι σεαυτόν).

Η καθολική συμμετοχή και ο γνήσιος ενθουσιασμός τους οδήγησε: ΣΤΑΔΙΟ 3ο Η καθολική συμμετοχή και ο γνήσιος ενθουσιασμός τους οδήγησε: στην καταγραφή των αναγκών τους και στην πρόταση από την υπεύθυνη/συντονίστρια θεματολογίας(θέματα προς συζήτηση και διαπραγμάτευση) και στην ανάδειξη του δικαίωματός τους να επιλέξουν ορισμένα εξ αυτών μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες.

*ΜΙΑ ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΗ ΜΕΡΑ (ΛΕΚΤΙΚΑ – ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ) ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: *ΜΙΑ ΗΛΙΟΛΟΥΣΤΗ ΜΕΡΑ (ΛΕΚΤΙΚΑ – ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ) ΟΙ ΡΟΛΟΙ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ *ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ, ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΚΙ ΕΓΩ (ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ) *ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ *ΘΕΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ *ΚΡΙΤΙΚΗ(ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ – ΑΛΛΑΓΕΣ) *ΧΡΗΣΗ ΟΥΣΙΩΝ (ΑΛΚΟΟΛ – ΚΑΠΝΙΣΜΑ) *ΠΩΣ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΟΣΟΥΝ, ΑΝ… (ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ) ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ (ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ) ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ (ΓΕΝΙΚΑ) – ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ (Όσα τελικά επελέγησαν παρατίθενται με αστερίσκο)

Όλα τα θέματα έτυχαν θερμής υποδοχής από τους μαθητές και μέσα από διαδικασίες διαλόγου καταλήξαμε σε αυτά που αφορούσαν και ενδιέφεραν την πλειοψηφία. Διευκρινίστηκε, επίσης, και έγινε σαφές ότι όσα σχετίζονταν με τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών απαιτούσαν τη συνδρομή ειδικού επιστήμονα. Στο πνεύμα της επιτακτικής ανάγκης για ουσιαστική και έμπρακτη αντιμετώπιση των προαναφερθέντων, προτάθηκε και ζητήθηκε η επίσκεψη του κλινικού ψυχολόγου κ. Άγγελου Ζάχου στα πλαίσια διεξαγωγής του project.

Κατά την πρώτη επίσκεψή του διαμορφώθηκε κλίμα αμοιβαίας αποδοχής, εντοπίστηκε η επιτακτική ανάγκη ουσιαστικής επικοινωνίας μέσα από τη διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευομένων και η προσφορά του για εθελοντική συντονιστική υποστήριξη έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό. Με τη συνδρομή του σχεδιάστηκε ένα νέο πλάνο εργασίας, που ήταν περισσότερο ρεαλιστικό και πραγματοποιήσιμο.

Η φιλοσοφία όλου του προγράμματος στηρίχθηκε στην πλήρωση της ανθρώπινης ανάγκης για επικοινωνία. [Μέσω της συνδιαλλαγής το άτομο έχει την ευκαιρία να λάβει νέες πληροφορίες, οι οποίες μακροπρόθεσμα και μέσα από μια συμμαχία αμοιβαίας αποδοχής και αναγνώρισης θα συμβάλουν στην τροποποίηση της συμπεριφοράς του. Επομένως, η διατήρηση ενός εγωκεντρικού εαυτού οφείλεται στην αποτυχία του ατόμου να αφομοιώνει νέες πληροφορίες]. Ο απώτερος στόχος μέσα από την επικοινωνία είναι να δοθεί στο άτομο η δυνατότητα προσωπικής ανάπτυξης, η ικανότητα ΑΥΤΟΕΠΙΓΝΩΣΗΣ. Να γνωρίζει την εσωτερική του κατάσταση, τις επιθυμίες του και τα προσωπικά του αποθέματα. Να αναγνωρίζει τα συναισθήματά του και να κατανοεί τα αποτελέσματα της συμπεριφοράς του Να ενισχύεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθησή του μέσα από τα θετικά αποτελέσματα της συμπεριφοράς του

Επίσης, από τα μέσα του Μάρτη η συντονίστρια προσκάλεσε, για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, άτομα από το χώρο της εκπαίδευσης και των τεχνών. Κάθε εβδομάδα συζητιούνταν και αναπτύσσονταν θέματα σχετικά με τις ζωτικές ψυχικές, συναισθηματικές και πνευματικές ανάγκες των εκπαιδευομένων. Μια φορά την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη και για 2 ώρες, τα μέλη της ομάδας είχαν τη δυνατότητα με αφορμή θέματα της επικαιρότητας να συνομιλούν με επιστήμονες και καλλιτέχνες για την καθημερινότητά τους στα καταστήματα κράτησης. Υπήρχε ένα γενικό πλαίσιο αλλά το θέμα της συζήτησης αναπτύσσονταν γύρω από τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους που συνδέονταν με έκτακτα περιστατικά: μεταγωγές, άδειες, πειθαρχικά, παραπτώματα κ.λπ.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ: Πιστοποιημένη ενεργός δράση στα κοινά Ανιδιοτέλεια Δομημένη προσωπικότητα Συναισθηματική επάρκεια για σωστό χειρισμό της διαφορετικότητας (κοινωνικά αποκλεισμένα άτομα-αλλοδαποί) και αναγνώριση των συναισθηματικών τάσεων και αναγκών τους. Ενσυναίσθηση Οι ειδικές γνώσεις δεν αποτελούν κριτήριο επιλογής αλλά αρκετές φορές αποτελεί το κίνητρο ανάπτυξης θεμάτων.

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΑΝ Ανθρώπινες Ανάγκες (Πυραμίδα Maslow) Αναγνώριση και Αποδοχή Τρόποι έκφρασης (λεκτικός & μη λεκτικός/γλώσσα σώματος) Προβολή (μηχανισμός άμυνας) Στερεότυπα (γκρέμισμα στερεοτύπων) Εξωτερίκευση σκέψεων & συναισθημάτων με τη δημιουργική γραφή (προσωπικό ημερολόγιο) Συναισθηματική νοημοσύνη (Goleman) & η αξία της στη ζωή μας Ο παιδαγωγικός ρόλος και αξία του θεάτρου (υποκριτική) Αδικία: Πώς αντιμετωπίζεται μέσα από θεατρικά έργα (και όχι μόνο) Η αξία της φωτογραφίας Παγκοσμιοποίηση (μία σύγχρονη πραγματικότητα)

Δυσκολίες/Κωλύματα: Δεν ακολουθήθηκε αυστηρά το πρόγραμμα (προέκυψε πρόβλημα ορίων και τήρησης των δεσμεύσεων του συμβολαίου), εφόσον: Υπήρξανε έκτακτα γεγονότα και χρειάστηκε να γίνει ανασκόπηση ενός τρέχοντος θέματος και κατόπιν να στραφεί η προσοχή στην εύρεση λύσης από όλη την ομάδα. Ενίοτε θεωρήθηκε πιο αναγκαία η συζήτηση για άμεσα θέματα, που επηρέαζαν τη διάθεσή της και δημιουργούσαν κλίμα δυσφορίας, από το να ασχοληθούμε με θεωρίες. Έκλεισε το σχολείο κατά τη διάρκεια της εξέγερσης των φυλακών Μαλανδρίνου Οι μετακινήσεις των εκπαιδευομένων/εγκλείστων σε άλλες φυλακές ή η συμμετοχή τους σε δίκες δημιουργούσαν κενά στη συνοχή και λειτουργία της ομάδας. Αναφύονταν στερεότυπα, που εμπόδιζαν την αναθεώρηση απόψεων. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά, γι’ αυτό η μη ύπαρξη ατζέντας οδηγούσε ενίοτε σε άκαρπες συζητήσεις, εμποδίζοντας την ομάδα να επικεντρώνεται στα ουσιαστικά και μεγαλύτερης σημασίας θέματα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Αναμφισβήτητα: Δημιουργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης και αλληλοϋποστήριξης . Καλλιεργήθηκε και ενθαρρύνθηκε η ενεργός συμμετοχή. Καταγράφηκαν καινούργιες πληροφορίες και αποκτήθηκαν νέες γνώσεις. Υπήρξε ουσιαστική επικοινωνία και συνεχής επανατροφοδότηση (feedback)

ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΥΧΘΗΚΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ζητήθηκε από τα μέλη της ομάδας να αξιολογήσουν την πορεία της διαδικασίας. Μέσα από τα χειρόγραφα τους, προέκυψαν τα κάτωθι συμπεράσματα: ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΥΧΘΗΚΑΝ Εξοικείωση και συνοχή μεταξύ των μελών της ομάδας Δίαυλοι επικοινωνίας μέσα από θέματα που προέκυπταν από την καθημερινότητα του εγκλεισμού Έκφραση και εκτόνωση καταπιεσμένων συναισθημάτων μέσα από τη δημιουργία Εσωτερικός προβληματισμός - Επανατροφοδότηση Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης - αυτοπεποίθηση για τη διεκδίκηση και κάλυψη ατομικών αναγκών

Κατά γενική ομολογία και έχοντας κάνει την αυτοαξιολόγησή τους οι εκπαιδευόμενοι/κρατούμενοι αποφάνθηκαν ότι project ήταν πετυχημένο. Έχοντας εντοπίσει τις αδυναμίες του-επιθυμούν να συνεχιστεί το πρόγραμμα και το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Ως βασική προϋπόθεση έθεσαν: να αναπροσαρμοστούν κάποια ανασταλτικά δεδομένα που επισημάνθηκαν να τηρηθεί εχεμύθεια και τα αποτελέσματα του σχεδίου δράσης να μην αποτελέσουν αντικείμενο εκμετάλλευσης εκ μέρους της συντονίστριας και των επισκεπτών

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΦΙΣΩΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ CD Α. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΕΙΧΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ CD) ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΡΡΤ ΒΟΗΘΗΣΕ Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!