Μοντελοποίηση υπολογισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Κατηγορηματικός Λογισμός
Copyright © 2005 Elsevier Κεφάλαιο 2 :: Σύνταξη των γλωσσών προγραμματισμού Πραγματολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Michael L. Scott.
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΑ I
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
*ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ* «Ανάπτυξη Αυτόνομου Συστήματος Διαχείρισης Διατάξεων Ανίχνευσης Αερίων Μιγμάτων-Οσμών» Ανδρέας Καββαδίας – Αλεξάνδρα Τσακίρη.
ΘΕΩΡΙΑ ΓΛΩΣΣΩΝ & ΑΥΤΟΜΑΤΩΝ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ι
Διακριτά Μαθηματικά ΙI Μηχανές Πεπερασμένων Καταστάσεων
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Κεφάλαιο 2ο Πεπερασμένα αυτόματα.
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
συγχρονων ακολουθιακων κυκλωματων
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Συνάρτηση SEARCH Σύνταξη SΕΑRCΗ(Κείμενο προς εύρεση; Μέσα στο κείμενο; Θέση έναρξης) Κείμενο προς εύρεσηΕίναι το μέρος του κειμένου που θέλουμε να βρούμε.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Μηχανές Turing και Υπολογισιμότητα
ΝΤΕΝΤΕΡΜΙΝΙΣΤΙΚΑ ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ Ι
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 3 ο ). Χρειαζόμαστε Μοντέλα Εμπρός πατάκι Πίσω πατάκι Πόρτα ΚλειστόΑνοιχτό.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Θεωρία Υπολογισμού Λήμμα της Άντλησης. Είναι οι παρακάτω γλώσσες κανονικές; L = {0 n 1 n | n ≥ 0} L = { w | w ίδιο πλήθος 0 και 1} L = { w | w ίδιο πλήθος.
Θεωρία Υπολογισμού Πεπερασμένα Αυτόματα. Η κλάση των κανονικών γλωσσών είναι κλειστή ως προς την ένωση.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 η Τεχνικές Ι/Ο: Η θύρα USB  Χαρακτηριστικά της θύρας USB  Τοπολογία διαύλου USB  Κλάσεις συσκευών USB, Endpoints, pipes  Tύποι μετάδοσης.
Θεωρία Υπολογισμού Πεπερασμένα Αυτόματα. Υπολογισμοί Γλώσσα που αποδέχεται ένας υπολογιστής: Το σύνολο των λέξεων τα οποία οδηγούν σε κατάσταση αποδοχής.
ΣΥΝΟΛΑ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Λογισμικό Λειτουργικό σύστημα Λογισμικό συστήματος
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
Θεωρία Υπολογισμού Αλγόριθμοι και Μηχανές Turing Υπολογισιμότητα.
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΗΥ220 Εργαστήριο Ψηφιακών Κυκλωμάτων
Διαγνώσιμες και μη-διαγνώσιμες ασυμφραστικές γραμματικές και γλώσσες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή Ιστοσελίδας Χρηματοοικονομικού.
Θεωρία Υπολογισμού Λήμμα της Άντλησης -Παραδείγματα.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 1 Διάλεξη 12: Διάλεξη 12: Καταχωρητές - Μετρητές Δρ Κώστας Χαϊκάλης.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Λεκτική Ανάλυση II Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
1 Θεωρία Υπολογισμού Ενότητα 5 : Λογικά Επιχειρήματα, Αλφάβητα & Γλώσσες (2/2) Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Θεωρία υπολογισμού1 Μη αιτιοκρατικό αυτόματο Σ={0}, L = { 0 k : k=2m, k=3m}, μαντεύουμε το μήκος.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
Συναρτήσεις Πληθάριθμοι Συνόλων
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
Παιδαγωγικές εφαρμογές Η/Υ
Λήμμα άντλησης Πως αποφασίζουμε αποδεικνύουμε ότι μία γλώσσα δεν είναι κανονική; Δυσκολότερο από την απόδειξη ότι μια γλώσσα είναι κανονική. Γενικότερο.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Ισοδυναμία ΠΑ - ΚΕ Για να δείξουμε ότι οι κανονικές γλώσσες - εκφράσεις και τα πεπερασμένα αυτόματα είναι ισοδύναμα σε εκφραστική δυνατότητα έχουμε να.
Παιδαγωγικές εφαρμογές Η/Υ
Ισοδυναμία ΜΠΑ με ΠΑ Για κάθε ΜΠΑ Μ υπάρχει αλγόριθμος ο οποίος κατασκευάζει ΠΑ Μ’ αιτιοκρατικό ώστε να αναγνωρίζουν την ίδια ακριβώς γλώσσα. Καθώς το.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Πίνακες διέγερσης Q(t) Q(t+1) S R X X 0
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Πέμπτη διάλεξη
Λογικές πύλες και υλοποίηση άλγεβρας Boole ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ(ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ):ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΑΒΟΣ- ΜΑΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ KAΛΙΑΤΣΗ-ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΣ ΒΟΛΤΕΡΙΝΟΣ… ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μοντελοποίηση υπολογισμού Πεπερασμένα αυτόματα

Πεπερασμένα αυτόματα;

Πεπερασμένα αυτόματα;

Πεπερασμένα αυτόματα;

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης Πεπερασμένο σύνολο καταστάσεων Καθορισμένη κατάσταση εκκίνησης Αλφάβητο εισόδου Συνάρτηση μετάβασης ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση και το σύμβολο στην είσοδο καθορίζει την επόμενη κατάσταση της μηχανής

Εφαρμογές Λογισμικό ελέγχου ορθογραφίας και γραμματικής Προσδιορισμός του αν μια δυαδική συμβολοσειρά περιέχει ένα συγκεκριμένο πρότυπο Κατασκευή ευρετηρίου Αναζήτηση σε μεγάλα κείμενα Αναγνώριση ομιλίας Μετασχηματισμός κειμένων με χρήση γλωσσών όπως η XML και η HTML Πρωτόκολλα δικτύων που καθορίζουν τον τρόπο επικοινωνίας Αυτόματες μηχανές πώλησης …

Μοντέλο αυτόματης μηχανής πώλησης Δέχεται κέρματα των 5, 10 και 25 λεπτών Όταν έχουν εισαχθεί συνολικά 30 λεπτά ή περισσότερα, η μηχανή επιστρέφει το ποσό που είναι πάνω από 30 λεπτά Όταν έχουν εισαχθεί 30 λεπτά και έχει επιστραφεί το πλεονάζον ποσό, ο πελάτης πατάει ένα πορτοκαλί κουμπί και παίρνει χυμό πορτοκάλι ή ένα κόκκινο κουμπί και παίρνει χυμό μήλου

Μοντέλο αυτόματης μηχανής πώλησης Η μηχανή μπορεί να βρίσκεται σε οποιαδήποτε από 7 διαφορετικές καταστάσεις, 0, 1, ..., 6 si είναι η κατάσταση κατά την οποία η μηχανή έχει δεχθεί 5i λεπτά Η μηχανή ξεκινάει στην κατάσταση s0 με 0 λεπτά Οι δυνατές είσοδοι είναι 5, 10, 25 λεπτά, το πορτοκαλί κουμπί (Ο) και το κόκκινο κουμπί (R) Οι δυνατές έξοδοι είναι τίποτα (n), 5, 10, 15, 20, 25 λεπτά, χυμός πορτοκάλι και χυμός μήλου

Παράδειγμα λειτουργίας του αυτόματου πωλητή Ένα άτομο εισάγει ένα κέρμα των 10 λεπτών και μετά ένα κέρμα των 25 λεπτών Παίρνει ρέστα 5 λεπτά και μετά επιλέγει το πορτοκαλί κουμπί για χυμό πορτοκαλιού Η μηχανή ξεκινάει στην κατάσταση s0, μεταβαίνει στην κατάσταση s2 και δεν δίνει έξοδο, μεταβαίνει στην κατάσταση s6 και δίνει έξοδο 5 λεπτά, μεταβαίνει στην αρχική κατάσταση s0 και δίνει στην έξοδο χυμό πορτοκαλιού

Παράδειγμα λειτουργίας του αυτόματου πωλητή

Παράδειγμα λειτουργίας του αυτόματου πωλητή

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης: παραδείγματα

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης: παραδείγματα

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης: παραδείγματα Αν η είσοδος είναι η λέξη 101011 ποια είναι η έξοδος του αυτομάτου;

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης και μνήμη Έχουν πεπερασμένες δυνατότητες μνήμης Η μόνη μνήμη που διαθέτουν είναι όση μπορεί να υποστηριχθεί από τις καταστάσεις τους Αλλά υπάρχουν πεπερασμένες διαφορετικές καταστάσεις…

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης: παραδείγματα Σε κάποια μορφή κωδικοποίησης, όταν σε μήνυμα εμφανίζονται 3 διαδοχικά 1, ο αποδέκτης του μηνύματος γνωρίζει ότι έχει γίνει σφάλμα στη μετάδοση Να κατασκευαστεί πεπερασμένο αυτόματο που σαν έξοδο να δίνει 1 αν και μόνον αν και τα 3 τελευταία bits που ελήφθησαν είναι 1 Μηχανή αναγνώρισης γλώσσας: δίνει στην έξοδο 1 αν και μόνον αν η συμβολοσειρά που έχει διαβαστεί μέχρι τη στιγμή αυτή έχει μια καθορισμένη ιδιότητα

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης – Πεπερασμένα αυτόματα Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης που παράγουν έξοδο που αντιστοιχεί σε μετάβαση μεταξύ καταστάσεων λέγονται μηχανές Mealy [G. H. Mealy, 1955] Όταν η έξοδος προσδιορίζεται μόνο από την κατάσταση (χωρίς να παράγεται έξοδος) οι μηχανές πεπερασμένης κατάστασης λέγονται μηχανές Moore [E. F. Moore, 1956] ή πεπερασμένα αυτόματα

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης Moore Πεπερασμένο σύνολο καταστάσεων Αλφάβητο εισόδου και αλφάβητο εξόδου Αρχική κατάσταση Συνάρτηση μεταβάσεων που καθορίζει την επόμενη κατάσταση με βάση την τρέχουσα κατάσταση και το σύμβολο εισόδου Συνάρτηση εξόδου που αναθέτει μια έξοδο σε κάθε κατάσταση

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης Moore: παράδειγμα 0101 11111 111111 1000000 11101110111 100011001100

Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης Moore: παράδειγμα

Πεπερασμένα αυτόματα Μηχανές πεπερασμένης κατάστασης χωρίς έξοδο Εφαρμογή: αναγνώριση γλωσσών Σχεδίαση και κατασκευή μεταγλωττιστών (compilers) για γλώσσες προγραμματισμού

Παράθεση γλωσσών Α,Β γλώσσες ορισμένες σε αλφάβητο Σ Η γλώσσα ΑΒ ονομάζεται παράθεση των Α και Β και περιέχει συμβολοσειρές της μορφής xy όπου x συμβολοσειρά της γλώσσας Α y συμβολοσειρά της γλώσσας Β Α={0,11}, Β={1,10,110} ΑΒ={01,010,0110,111,1110,11110} ΒΑ={10,111,100,1011,1100,11011} Γενικά: ΑΒ≠ΒΑ

Αn Α γλώσσα ορισμένη σε αλφάβητο Σ Α={1,00} Α0=e Α1={1,00} Α2={11,0000,100,001} Α3=Α2Α={111, 00001, 1001, 0011, 1100, 000000, 10000, 00100} Α4=Α3Α={1111, 000011, 10011, 00111, 11001, 0000001, 100001, 001001, 11100, 0000100, 100100, 001100, 110000, 00000000, 1000000, 0010000} Γενικά: Αn+1=AnA

Kleene Star γλώσσας Α Α γλώσσα ορισμένη σε αλφάβητο Σ Το Kleene Star της A, συμβολίζεται Α* και περιέχει αλληλουχίες αυθαίρετα πολλών συμβολοσειρών της Α Α*=eAA2A3… Aν Α={0}, Α*={0n|n=0,1,2,…} Aν B={0,1}, B*={όλες οι λέξεις που περιέχουν 0 ή/και 1} Aν C={11}, C*={12n|n=0,1,2,…}

Πεπερασμένα αυτόματα

Πεπερασμένα αυτόματα

Πεπερασμένα αυτόματα

Πεπερασμένα αυτόματα

Ασκήσεις

Ασκήσεις Θεωρήστε το Α το σύνολο των γυναικών και Β το σύνολο των ανδρών ενός χωριού Υποθέστε ότι γάμοι γίνονται μόνο μεταξύ άνδρα-γυναίκας Αν Β=, πόσα στοιχεία περιέχει το σύνολο ΑΒ ή το σύνολο ΒΑ;

Ασκήσεις a) Ναι b) Ναι c) Ναι d) Όχι e) Ναι f) Ναι

Ασκήσεις Ποια γλώσσα αναγνωρίζουν τα παρακάτω πεπερασμένα αυτόματα;

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις

Ασκήσεις