ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
ΓΡΑΦΗ.
Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Στάση Βροχοσταλίδων (συνέχεια)
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ενότητα 2 Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Το κείμενο είναι από την υπ’ αριθμ. Φ.12/428/85241/Γ1/ εγκύκλιο με τον ίδιο τίτλοίδιο τίτλο.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Αγιοχώρι Νομός Ροδόπης
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΑΡΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ

ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ 2 περιόδους τη βδομάδα

Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Συνοψίζεται στη διάσημη φράση του Σαντανάγια: «Αν ένας λαός δεν μάθει από το παρελθόν του είναι αναγκασμένος να το ξαναζήσει»

Αναγκαiεσ προϋποθεσεισ Η μελέτη του σχολικού εγχειριδίου(διδαγμένης ύλης) Τα φύλλα εργασίας ή οι σημειώσεις στο τετράδιο H διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών(ποτέ στην αρχή, αλλά μετά την μελέτη) Τι σημαίνει μελέτη στην ιστορία ;τι μελετώ;

Αναγκαiεσ προϋποθεσεισ Δε μελετούν μόνο όταν έχουν διαγωνίσματα .Όποτε έχουν ιστορία, από την προηγούμενη μέρα μελετούν το διδαγμένο μάθημα. Ελλείψει χρόνου στο ενδιάμεσο της εβδομάδας , είθισται η μελέτη να γίνεται το Σαββατοκύριακο. Κάθε πότε μελετώ;

βηματα μελετησ α)Σιωπηρή(για τους οπτικούς τύπους) ή μεγαλόφωνη (για τους ακουστικούς ) ανάγνωση του μαθήματος.(π. χ σελ.20-22) β)Παρατήρηση ιστορικού χάρτη γ) Γραμμή χρόνου δ)Παρατήρηση εικόνων και σχολίων

βηματα μελετησ 2)Εξομάλυνση ή απλοποίηση δυσνόητων φράσεων(συνήθως έχει προηγηθεί στην τάξη) π. χ οικονομική ανάπτυξη ακμή επεκτατική πολιτική πολιτιστικές ανταλλαγές κ. α

βηματα μελετησ 3)Κατά τη μελέτη ιστορικού γεγονότος θέτουν (4) τέσσερα απλά ερωτήματα (κατανόηση) Πού Γιατί Ποιος Πότε Ανατολικοί λαοί Μεσοποταμία Αξιοποιώ το χάρτη Εποχή του Χαλκού Γραμμή του χρόνου Λόγοι ανάπτυξης Υπογράμμιση /αρίθμηση

βηματα μελετησ 4) Υπογράμμιση βασικών ιστορικών όρων-ορισμών (π.χ. «εύφορη ημισέληνος») Ανατρέχουν στο λεξιλόγιο στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου.

βηματα μελετησ 5)Υπογραμμίζουν τις λέξεις κλειδιά και τα βασικά σημεία ανά παράγραφο. Μαθαίνω να ξεχωρίζω τα ουσιώδη από τα επουσιώδη.

Παραδειγμα Οι νόμοι του Χαμουραμπί είναι αυστηρότατοι και μας δίνουν μια παραστατική εικόνα της κοινωνίας της εποχής. Το βαβυλωνιακό κράτος βοήθησε ιδιαίτερα την ανάπτυξη των επιστημών και των γραμμάτων. Η επιστήμη της αστρονομίας οφείλει στους Βαβυλώνιους τα πρώτα της βήματα, ενώ το έπος Γιλγαμές* είναι ο πολυτιμότερος καρπός της πνευματικής τους ανάπτυξης. Στον Χαμουραμπί οφείλεται η αρχαιότερη γραπτή νομοθεσία ,η οποία σώθηκε χαραγμένη πάνω σε μία πέτρινη στήλη. Οι νόμοι του Χαμουραμπί είναι αυστηρότατοι και μας δίνουν μια παραστατική εικόνα της κοινωνίας της εποχής. Το βαβυλωνιακό κράτος βοήθησε ιδιαίτερα την ανάπτυξη των επιστημών και των γραμμάτων. Η επιστήμη της αστρονομίας οφείλει στους Βαβυλώνιους τα πρώτα της βήματα, ενώ το έπος Γιλγαμές* είναι ο πολυτιμότερος καρπός της πνευματικής τους ανάπτυξης.

βηματα μελετησ 6)Μελετούν τα υπογραμμισμένα βασικά σημεία ανά παράγραφο ή/και το φύλλο εργασίας. φύλλο εργασίας:βοηθά ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ,ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ βιβλίο :βοηθά ΕΚΦΡΑΣΗ ,ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ , ΣΥΝΘΕΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ(ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΑ)

βηματα μελετησ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 1.Διάκριση πρωτογενών δευτερογενών 2.Υπογράμμιση πληροφοριών που δεν υπάρχουν στο βιβλίο 3.Απαντούν και αξιολογούν με βάση τις πληροφορίες του βιβλίου και της πηγής .(κριτική ικανότητα)

Πρωτογενησ και δευτερογενησ πηγη Πρωτογενησ και δευτερογενησ πηγη Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΧΑΜΟΥΡΑΜΠΙ Για έναν άνδρα ο γάμος σήμαινε ουσιαστικά αγορά της γυναίκας, ακριβώς το ίδιο όπως η αγορά ενός οικοπέδου ή ενός εμπορεύματος. Η οικογένεια του μέλλοντος γαμπρού λαμβάνει την πρωτοβουλία και, αφού επιλέξει τη μέλλουσα σύζυγο, προσφέρει στον πατέρα της ένα σημαντικό ποσό, το οποίο επισφραγίζει τη μεταβίβαση. Στη συνέχεια η κόρη, με την τελετή του γάμου, μετέβαινε στο σπίτι του συζύγου της όπου, εκτός απροόπτου, παρέμενε μέχρι το τέλος της ζωής της. Ουσιαστικά ο σύζυγος είναι ιδιοκτήτης της συζύγου, όπως και της περιουσίας της, κινητής και ακίνητης. J. Bottero, Initiation a l’ Orient ancien, σ. 157 (μετ. Β.Σ.)

Σημαντικοτητα ιστοριασ Σημαντικοτητα ιστοριασ Δημιουργία μελλοντικών ευαισθητοποιημένων και ενεργών πολιτών που «Αντί να σκεφτόμαστε τι κάνει η πατρίδα για μας , καλό θα ήταν να σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για εκείνη» J.F.KENNEDY