Ερευνητικές Φιλοσοφίες και Προσεγγίσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Επιστημολογική Επάρκεια
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
1. ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ/ΤΕΧΝΙΚΕΣ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Μεθοδολογία και Πράξη της Διαπολιτισμικής Έρευνας. Θεμέλια Ποιοτικής Έρευνας. Στρατηγικές Έρευνας. ΠΜΣ “Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού.
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία Κεφ Συλλογή πρωτογενών δεδομένων με ημιδομημένες, εις βάθος και ομαδικές συνεντεύξεις.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
επιστημονικές προσεγγίσεις
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ Εαρινό εξάμηνο 2017 Μάθημα 1-4 : Φιλοσοφικές και θεωρητικές προσεγγίσεις.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Στατιστική Επιχειρήσεων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Διαμόρφωση Ερευνητικού Σχεδιασμού
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία Κεφ Έρευνα στις επιχειρήσεις, τη διοίκηση και την οικονομία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητικές Φιλοσοφίες και Προσεγγίσεις

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης Μαθησιακοί Στόχοι Να σας βοηθήσει ώστε να: μπορείτε να καθορίζετε τους βασικούς όρους της οντολογίας, της επιστημολογίας και της αξιολογίας και να εξηγείτε τη σχέση τους με την έρευνα στους τομείς των επιχειρήσεων, της διοίκησης και της οικονομίας,, αντιληφθείτε τη σχέση μεταξύ επιχειρηματικής έρευνας και φιλοσοφιών όπως ο θετικισμός, ο ρεαλισμός, ο πραγματισμός και o ερμηνευτισμός, κατανοείτε τα σημαντικά, για την επιχειρηματική έρευνα, ερευνητικά πρότυπα, διακρίνετε μεταξύ αφαιρετικών, επαγωγικών και απαγωγικών ερευνητικών προσεγγίσεων, διατυπώνετε τις δικές σας επιστημολογικές, οντολογικές και αξιολογικές θέσεις Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Το ερευνητικό «κρεμμύδι» Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Φιλοσοφικές ερευνητικές προσεγγίσεις Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης Πραγματισμός Οι έννοιες έχουν νόημα μόνο όταν υποστηρίζουν την πράξη (Kelemen και Rumens, 2008) Η σημασία μιας ιδέας (ή ενός ερευνητικού ευρήματος) είναι οι πρακτικές της συνέπειες Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι θεώρησης του κόσμου και διενέργειας μιας έρευνας κανένας τρόπος σκέψης από μόνος του δεν μπορεί να δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα μπορεί να υπάρχουν πολλαπλές πραγματικότητες. Χρησιμοποιούνται οι μέθοδοι που επιτρέπουν τη συλλογή αξιόπιστων, καλά τεκμηριωμένων και κατάλληλων στοιχείων για να προωθηθεί η έρευνα Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Οντολογία: η φύση της πραγματικότητας Αντικειμενισμός τα πράγματα, όπως οι κοινωνικές οντότητες, υπάρχουν ως μια ουσιαστική πραγματικότητα, εξωτερική των κοινωνικώς δρώντων που ασχολούνται με την ύπαρξή τους Υποκειμενισμός τα κοινωνικά φαινόμενα δημιουργούνται μέσα από τις αντιλήψεις και τις επακόλουθες ενέργειες των κοινωνικώς δρώντων που επηρεάζονται. Καθώς οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των κοινωνικώς δρώντων είναι μια συνεχής διαδικασία, τα κοινωνικά φαινόμενα βρίσκονται σε διαρκή κατάσταση αναθεώρησης είναι απαραίτητο να μελετηθούν οι λεπτομέρειες μιας κατάστασης προκειμένου να καταλάβουμε τι συμβαίνει και την πραγματικότητα που υπάρχει πίσω από αυτό που συμβαίνει (κονστρουκτιβισμός ή κοινωνικός κονστρουκτιβισμός - η πραγματικότητα είναι κοινωνικά κατασκευασμένη) Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Επιστημολογία: Τι θεωρείται αποδεκτή γνώση Θετικισμός συλλογή δεδομένων για την απτή πραγματικότητα και αναζήτηση κανονικοτήτων και αιτιωδών σχέσεων στα δεδομένα ώστε να δημιουργηθούν γενικεύσεις όπως αυτές που παράγουν οι φυσικοί επιστήμονες μόνο τα φαινόμενα που μπορούν να παρατηρηθούν οδηγούν στην παραγωγή αξιόπιστων δεδομένων ανάπτυξη υποθέσεων στη βάση της υπάρχουσας θεωρίας που ελέγχονται και επιβεβαιώνονται (ολικώς ή μερικώς) ή διαψεύδονται. Αυτό οδηγεί σε ανάπτυξη περαιτέρω θεωρίας η οποία θα ελεγχθεί από περαιτέρω έρευνα κ.ο.κ. η έρευνα, όσο αυτό είναι εφικτό, δεν επηρεάζεται από προσωπικά ή άλλα αξιακά συστήματα. συνήθως χρησιμοποιείται εξαιρετικά δομημένη μεθοδολογία, ώστε να μπορεί εύκολα να αναπαραχθεί. έμφαση σε ποσοτικές παρατηρήσεις που προσφέρονται για στατιστική ανάλυση (χωρίς αυτό να είναι απόλυτα απαραίτητο). Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Επιστημολογία: Τι θεωρείται αποδεκτή γνώση Ρεαλισμός αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι η πραγματικότητα: τα αντικείμενα έχουν υπόσταση ανεξάρτητα από τον ανθρώπινο νου – η πραγματικότητα είναι εντελώς ανεξάρτητη από το νου. αυτά που ονομάζουμε ψευδαισθήσεις στην πραγματικότητα οφείλονται στο γεγονός πως έχουμε ανεπαρκείς πληροφορίες. Άμεσος ρεαλισμός αυτό που βιώνουμε μέσα από τις αισθήσεις μας απεικονίζει τον κόσμο με ακρίβεια. Κριτικός ρεαλισμός αυτό που βιώνουμε είναι αισθήσεις, οι εικόνες των πραγμάτων στον πραγματικό κόσμο, όχι τα ίδια τα πράγματα. υπάρχουν δύο βιωματικά στάδια. Πρώτον, το φαινόμενο καθεαυτό και οι αισθήσεις που μεταδίδει. Δεύτερον, η πνευματική διαδικασία που ακολουθεί λίγο μετά αφού η εντύπωση συναντήσει τις αισθήσεις μας. ο κοινωνικός κόσμος αλλάζει συνεχώς Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Επιστημολογία: Τι θεωρείται αποδεκτή γνώση Ερμηνευτισμός είναι απαραίτητο για τον ερευνητή να κατανοήσει τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων όσον αφορά το ρόλο τους ως κοινωνικώς δρώντων. διαφορά μεταξύ έρευνας που διεξάγεται με αντικείμενο ανθρώπους και αυτής που εστιάζεται σε αντικείμενα, όπως, π.χ. μηχανήματα και υπολογιστές. Φαινομενολογία αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο εμείς ως άνθρωποι κατανοούμε τον κόσμο γύρω μας. Συμβολική αλληλεπίδραση είμαστε σε συνεχή διαδικασία ερμηνείας του κοινωνικού κόσμου γύρω μας, με την έννοια ότι ερμηνεύουμε τις ενέργειες των άλλων, με τους οποίους αλληλεπιδρούμε, και αυτή η ερμηνεία οδηγεί σε αναπροσαρμογή των δικών μας εννοιών και πράξεων Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης Σύγκριση των φιλοσοφιών της έρευνας στις επιχειρήσεις και το μάνατζμεντ. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης Ριζική αλλαγή: αφορά την κρίση του τρόπου με τον οποίο τα οργανωτικά θέματα προσεγγίζονται και προτείνει μεθόδους θεμελιωδών αλλαγών στον τρόπο που μέχρι τώρα γίνονται τα πράγματα Ρύθμιση: προσπαθεί να εξηγήσει τους τρόπους με τους οποίους τα οργανωτικά θέματα ρυθμίζονται και προσφέρει προτάσεις για το πώς μπορούν να βελτιωθούν στο πλαίσιο του πως είναι τώρα. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Ερευνητικές προσεγγίσεις Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Αφαιρετική/συμπερασματική (deductive) προσέγγιση Διατύπωση μιας προσωρινής ιδέας, μιας προϋπόθεσης, μιας υπόθεσης (προς έλεγχο πρόταση σχετικά με τη σχέση δύο ή περισσότερων εννοιών ή μεταβλητών) ή ενός συνόλου υποθέσεων για το σχηματισμό μιας θεωρίας. Χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα βιβλιογραφία ή καθορίζοντας τους όρους στους οποίους η θεωρία αναμένεται να βασιστεί, διατύπωση μιας πρότασης ή ενός αριθμού προτάσεων προς έλεγχο. Εξέταση των προϋποθέσεων και της λογικής των ισχυρισμών που τις παρήγαγαν, σύγκριση αυτών των ισχυρισμών με τις υπάρχουσες θεωρίες για να διαπιστωθεί αν βελτιώνεται η κατανόηση. Αν αυτό συμβαίνει, τότε συνεχίζουμε… Έλεγχος των προϋποθέσεων μέσω της συλλογής κατάλληλων δεδομένων για τον υπολογισμό και την ανάλυση των εννοιών ή των μεταβλητών. Αν τα αποτελέσματα της ανάλυσης δε συνάδουν με τις προϋποθέσεις (ο έλεγχος αποτυγχάνει!), η θεωρία είναι αναληθής και πρέπει είτε να απορριφθεί είτε να τροποποιηθεί και η διαδικασία να ξεκινήσει από την αρχή. Αν τα αποτελέσματα της ανάλυσης συνάδουν με τις προϋποθέσεις, τότε η θεωρία έχει επιβεβαιωθεί. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Επαγωγική (inductive) – Απαγωγική (abductive) προσέγγιση Συλλογή και ανάλυση ποιοτικών δεδομένων (π.χ. συνεντεύξεις) ώστε να κατανοηθεί η φύση του προβλήματος. Στη βάση των παραπάνω διατύπωση θεωρίας η οποία θα εκφράζεται ως εννοιολογικό πλαίσιο . Τα βήματα της απαγωγικής (abductive) προσέγγισης Παρατήρηση ενός «απροσδόκητου γεγονότος» στη βάση του οποίου κατασκευάζεται μια ευλογοφανής θεωρία του πώς αυτό προέκυψε Έλεγχος της θεωρίας σύμφωνα με το πρότυπο της αφαιρετικής/συμπερασματικής προσέγγισης Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το υλικό της παρουσίασης προέρχεται από το βιβλίο: ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Saunders Mark, Lewis Philip, Thornhill Adrian Επιμέλεια: Τσουκάτος Ευάγγελος, Βρόντης Δημήτριος ISBN: 978-960-9495-39-4, Έκδοση: 2015