ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5.  Μία διαδικασία μάθησης και μεταβίβασης από γενιά σε γενιά των κανόνων και των αξιών που κάθε κοινωνία θεωρεί αποδεκτά  Δυναμική  Διαρκής.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Εκπαίδευση και μειονότητες
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑ: Φ.Π.Ψ. ΤΟΜΕΑΣ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα ΦΟΙΤΗΤΕΣ: ΜΠΟΥΖΑΛΑΣ ΣΕΡΓΙΟΣ Α.Μ:1562201400136 ΝΑΤΑΛΙΑ- ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΦΗΚΑ Α.Μ:1562201400216

Η Εννοια τησ Κοινωνικοποιησησ Η Εννοια τησ Κοινωνικοποιησησ Ξεκινώντας, χωρίζοντας στα συνθετικά της τη λέξη ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ (κοινωνικός + ποιώ) γνωστοποιείται η δύναμη της σημασίας της, αφού από τα αρχαία χρόνια το να «ποιηθεί» κάποιος έτσι ώστε να γίνει όν κοινωνικό και να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο, αποτελούσε ύψιστη αρετή. Είναι ο τρόπος με τον οποίο τα άτομα ενσωματώνονται στην κοινωνία κι εντάσσονται στην κουλτούρα της.

Η Κοινωνικοποιηση στο χωρο του Σχολειου Η έννοια της σχολικής κοινωνικοποίησης Η κοινωνικοποίηση που συντελείται στο σχολείο και χαρακτηρίζεται ως δευτερογενής κοινωνικοποίηση αναφέρεται στις αξίες, στα νοήματα και στις αντιλήψεις του παιδιού. Τα παιδιά που εισάγονται στο σχολικό πλαίσιο είναι έτοιμα ηλικιακά να αναλάβουν κάποιες ευθύνες και να καθοδηγηθούν από ένα πλήθος προτύπων, κανόνων και προσδοκιών. Μέσα από την σχολική τάξη μεταλαμπαδεύονται παραδοσιακές γνώσεις, ικανότητες και πολιτιστικές κατακτήσεις. « Το σχολείο αποτελεί θεσμό ο οποίος κοινωνικοποιεί και συγχρόνως διαπαιδαγωγεί τα άτομα» Σαββαΐδηs,2005

Σχολική Κοινωνικοποίηση

Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού στην Κοινωνικοποίηση των Μαθητών Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σημαντικός, καθώς συμβάλλει στην ανάπτυξη του εξουσιαστικού προτύπου, αποτελώντας για τα παιδιά την πιο αντιπροσωπευτική μορφή εξουσίας στο εξω-οικογενειακό περιβάλλον. Κάθε ομάδα μαθητών που προέρχεται από διαφορετικό κοινωνικό πλαίσιο και έχει τη δική της κουλτούρα, αποκωδικοποιεί με το δικό της τρόπο τις σχέσεις μέσα στη σχολική τάξη και άρα ποικίλλουν οι αλληλεπιδράσεις, οι διαπραγματεύσεις και οι αντιδράσεις. Οι εκπαιδευτικοί προβαίνοντας στις απαραίτητες υποχωρήσεις και συναινέσεις προωθούν τις διαδικασίες κοινωνικοποίησης των μαθητών. Σύμφωνα με τον Woods και τη θεωρία του περί της ικανότητας «ανάληψης ρόλου» των μαθητών εξαρτάται η επιτυχία ή η αποτυχία στους εκπαιδευτικούς στόχους.

Ρόλος Εκπαιδευτικού

Ο Ρόλος των Συμμαθητών στη Σχολική Κοινωνικοποίηση Στοιχείο μεγάλης σημασίας αποτελεί η εκμάθηση συνύπαρξης του ατόμου με τους συμμαθητές του, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να ελέγξει τον αυθορμητισμό του μέσα στα κοινωνικά υποσυστήματα που θα ενταχθεί. Κινητήριος δύναμη για τη συμπεριφορά του ατόμου δεν είναι η πραγματικότητα, αλλά η αντίληψή του για την πραγματικότητα, όπως διαμορφώνεται από το ίδιο το άτομο σε αντιδιαστολή με τον κοινωνικό του περίγυρο. Χρησιμοποιώντας την ανατροφοδότηση από το οικογενειακό περιβάλλον και προβαίνοντας σε κοινωνικές συγκρίσεις με τους συμμαθητές τους τα παιδιά διαμορφώνουν τις πεποιθήσεις τους για την αποτελεσματικότητα τους. «Οι ηθικές ικανότητες και τα κίνητρα επηρεάζονται εκτός από την οικογένεια και από την ομάδα των ομοίων» Parsons 

Ρόλος Συμμαθητών- Ομηλίκων

Κοινωνικοποίηση κατά φύλο ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙΗΣΗΣ Κοινωνικοποίηση κατά φύλο Βασική αποστολή του σχολείου είναι και η σφυρηλάτηση ταυτότητας φύλου μέσα από την προώθηση υποδειγμάτων ρόλων, τα οποία βοηθούν το παιδί να ταυτιστεί με το φύλο του, σύμφωνα με τα πρότυπα που ισχύουν στην ευρύτερη κοινωνία και συντελείται μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα. Σύμφωνα με τη Νόβα-Καλτσούνη (2010) μέσα από το σχολικό βιβλίο προβάλλεται ένα πρότυπο του κανονικού, του προσδοκώμενου, αυτού που η κοινωνία θέλει. Σημαντικό ρόλο συνιστούν, επιπλέον, οι μαθητικές κοινότητες μέσα από τις οποίες τα παιδιά απελευθερώνουν τις δημιουργικές τους ικανότητες και μπορούν να αναπτύξουν την υπευθυνότητά τους.

Πολιτική κοινωνικοποίηση και σχολείο Το σχολείο παίζει άμεσα και έμμεσα αποφασιστικότερο ρόλο από αυτόν της οικογένειας σε θέματα στάσεων, ιδεών και πεποιθήσεων που σχετίζονται με το γενικότερο πολιτικό σύστημα. Ο έλεγχος των προγραμμάτων διδακτέας ύλης από το κράτος θεωρείται αποτελεσματική μέθοδος επηρεασμού της διαδικασίας της πολιτικής κοινωνικοποίησης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην προσέγγιση της πολιτικής κοινωνικοποίησης αλλά και το τελετουργικό μέρος της διδασκαλίας όπως πχ. η έπαρση της σημαίας, είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει ιδιαίτερα τον πολιτικό προσανατολισμό παιδιών σχολικής ηλικίας, ισχυροποιώντας τα αισθήματα σεβασμού προς το έθνος. «Ο ρόλος του σχολείου στην πολιτική κοινωνικοποίηση των μαθητών συνεπικουρείται και με το περιβάλλον των μαθητών και με την ηλικία και το φύλο» Καλογιαννάκης, Καζαμίας 2003

Εντολές και συστάσεις-Ταύτιση-Κοινωνική κριτική ΤΡΟΠΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Εντολές και συστάσεις-Ταύτιση-Κοινωνική κριτική

Ένας τρόπος για να μεταβιβαστούν οι κανόνες, οι αξίες και τα πρότυπα συμπεριφοράς στα νέα μέλη της κοινωνίας είναι οι εντολές και οι συστάσεις, όπως το «μάλωμα» της δασκάλας και το «άριστα» του εκπαιδευτικού και οι εντολές του διευθυντή του σχολείου για το τρόπο συμπεριφοράς των μαθητών. Ένας άλλος τρόπος κοινωνικοποίησης είναι η ταύτιση με συγκεκριμένα πρότυπα που προβάλλει η κοινωνία για να γίνουν οι συμπεριφορές όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφες κάτι που παρέχει στον άνθρωπο την δυνατότητα να αναπτύξει την αίσθηση του «εμείς». Η κοινωνική κριτική αποτελείται είτε από την άτυπη έκφραση (θετική ή αρνητική) της εκπαιδευτικής κοινότητας προς το πρόσωπό του μαθητή , είτε από την τυπική επέμβαση των κοινωνικών θεσμών με έπαινο ή ποινή.

Η αίσθηση του <<εμείς>>

Κοινωνικός έλεγχος των μαθητών Ο κοινωνικός έλεγχος στο χώρο του σχολείου είναι ένα σύνολο ποινών και επιβραβεύσεων, και έχει στόχο να προλάβει ή να διορθώσει κάθε συμπεριφορά αντίθετη με τους αποδεκτούς κοινωνικούς κανόνες και αξίες του σχολείου, όπως ακριβώς θα γίνει και μετέπειτα στην κοινωνία που καλείται να ενταχθεί ως πολίτης.

Προβλήματα κοινωνικοποίησης στο σχολείο Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα κοινωνικοποίησης του μαθητή αποτελεί η σχολική φοβία με ιδιαίτερα ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια. Το παιδί που εκδηλώνει τη σχολική φοβία βασανίζεται συνήθως  από την έγνοια ότι πρέπει να αφήσει το σπιτικό περιβάλλον και επικαλείται διάφορους λόγους για να παραμείνει στο σπίτι. Σύμφωνα με τον Herbert, 1998 ο όρος σχολική φοβία περιγράφει αυτή την έντονη άρνηση του παιδιού να πάει σχολείο λόγω του έντονου και παράλογου φόβου για κάποιες πτυχές της σχολικής ζωής.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αμέσως μετά την οικογένεια την σκυτάλη για την κοινωνικότητα του παιδιού και την μετέπειτα ένταξή του στην κοινωνία αναλαμβάνει το σχολείο. Μέσα από τις διαδικασίες της αγωγής εξοικειώνονται οι μαθητές με τα πολιτισμικά στοιχεία που σχετίζονται με τις αξίες, τους κανόνες της κοινωνίας στην οποία ζουν ή προορίζονται να ζήσουν. Στη σχολική κοινωνικοποίηση εντάσσεται και η διαγωγή του μαθητή, η οποία αξιολογείται. Το σχολείο επηρεάζει πολιτικά τους μαθητές με άμεσους και έμμεσους τρόπους. Τέλος, ακρογωνιαία λίθο του οικοδομήματος της κοινωνικοποίησης μέσω του σχολείου συνιστά ο εκπαιδευτικός, ο οποίος αποτελεί το σημαντικότερο πρότυπο για τους μαθητές.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

Βιβλιογραφια ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ Γκίβαλος, Μ., (2005). Πολιτική Κοινωνικοποίηση και Εκπαιδευτικό Περιβάλλον. Αθήνα: Νήσος. Καλογιαννάκη– Χουρδάκη, Π., (1993). Έλληνες Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και Πολιτική Κοινωνικοποίηση. Αθήνα: Γρηγόρης. Κελπανίδης,Μ., (2002). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Κολιάδης, Ε., Μυλωνάς, Κ., Κουμπιάς, Ε.Λ. & Βάρφη, Β. (2002). Αυτοαντίληψη και Αναγνωστική Ικανότητα μαθητών Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου. Στο Ν. Ζούκης & Θ. Μητάκος (επιμ.), Πρακτικά, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, "Ελληνική Παιδαγωγική & Εκπαιδευτική Έρευνα". Ηλεκτρονική έκδοση Πρακτικών Συνεδρίου, Μέρος Γ΄. Αθήνα, Νοέμβριος. www.pee.gr/central.HTM. Μιχαλόπουλος, Γ., (1990). Κοινωνιολογία και εκπαίδευση: Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογική διερεύνηση της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πράξης. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη Νόβα-Καλτσούνη, Χρ., (2010). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg

Βιβλιογραφια Οικονομίδης, Β., και Ελευθεράκης, Θ., (2011). (Επιμ.), Εκπαίδευση, Δημοκρατία και Ανθρώπινα Δικαιώματα. Αθήνα: Διάδραση. Παντελίδου- Μαλούτα, Μ. Πολιτική κοινωνικοποίηση και σχολείο, Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης,τ.3,1982,σσ 11-22 Πιπερόπουλος, Γ.,(1994). Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Art of text. Σαββαΐδης, Τ., (2005). Το ελληνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο στη διαμόρφωση της πολιτικής κοινωνικοποίησης των μαθητών. Αθήνα: Γρηγόρης. Τερλεξής, Π., (1975). Πολιτική Κοινωνικοποίηση, Η Γένεση του Πολιτικού Ανθρώπου. Αθήνα: Gutenberg. Τσαούση Α., (2006). «Κοινωνικοποίηση», διαθέσιμο στο http://old.phs.uoa.gr/~ahatzis/SGH01.pdf

Βιβλιογραφια Σε ελληνόγλωσση μετάφραση Giddens, A., (2002). Κοινωνιολογία (μτφ. Δημήτρης Γ. Τσαούσης). Αθήνα: Gutenberg.   Ξενόγλωσση Black, P. & Wiliam, D. (1998). Inside the Black Box: Raising Standards through Classroom Assessment. King's College London School of Education. Trevarethen,   C.,  Kokkinaki, T. & Fiamenghi, G.  (1999). What Infants’ Imitations Communicate: With Mothers, With Fathers and With Peers. In  J. Nadel  and G. Butterworth (Eds). Imitation in   Infancy Progress and Prospects of Current Research (pp. 127-185). Cambridge: Cambridge University Press. Woods, P., (1979   )“The Divided School”, Paul, London: Routledge and Kegan  Woods, P., (1983) “Sociology and the School: An Interactionist Viewpoint,London: ”, Routledge and Kegan Paul.   . 

Βιβλιογραφια Ιστοσελίδες     Βικιπαίδεια:http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7 ανακτήθηκε στις 31-03-2017     Κάποιες εικόνες προέρχονται από το διαδίκτυο, ενώ άλλες είναι δικής μας παραγωγής.