Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ρόλος Εκπαιδευτικού.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
 Η χώρα μας εξαιτίας της μακρόχρονης ιστορίας της, διατηρεί πολυάριθμα μουσεία με ποικίλα θέματα.  Ωστόσο, οι νεοέλληνες δεν δείχνουν μεγάλη ευαισθησία.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
To Teach Curricular Subjects
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση. EMBODIED LEARNING Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.

Τι είναι το embodied learning Στα ελληνικά αποδίδεται ως ενσώματη μάθηση. Η γνώση που αντιλαμβανόμαστε μέσω του σώματος. Ειδικότερα, ως ενσώματη μάθηση ορίζεται η δυνατότητα κατανόησης και απομνημόνευσης οποιασδήποτε πληροφορίας, που επηρεάζεται από το αισθητήριο-κινητικό ερέθισμα.

Δεχόμαστε πληροφορίες από το περιβάλλον μας μέσω του σώματος Δεχόμαστε πληροφορίες από το περιβάλλον μας μέσω του σώματος. Παράλληλα σημαντικό ρόλο παίζουν και οι αισθήσεις. Προκύπτει λοιπόν η έννοια του somaesthetic. Συνεπώς η σωματική αποτελεσματικότητα (somatic efficacy) καθορίζει και τις πνευματικές λειτουργίες. Ένας άρρωστος είναι λιγότερο ικανός να αντιληφθεί το περιβάλλον του ή να λάβει τις σωστές αποφάσεις σε μια δεδομένη στιγμή.

Αντιλήψεις περί σώματος Πλατωνικές Δυϊστικές Μεταμοντέρνες

Αντιλήψεις περί σώματος (συνέχεια) Η ίδια η γνώση βασίζεται στην αισθητήρια αντίληψη, όμως η γνωστική φιλοσοφία κατά περιόδους έχει αμφισβητήσει την αξιοπιστία των αισθήσεων. Συνεπώς και της ίδιας της γνώσης που προέρχεται από αυτές. Οι νεότερες θεωρίες προσπαθούν να αμβλύνουν το χάσμα ανάμεσα στο νου και το σώμα. Από τη στιγμή που οι αισθήσεις ανήκουν και υπάγονται στο σώμα, τότε και η ίδια η διαδικασία της σκέψης περιλαμβάνει σωματική-μυϊκή κίνηση.

Ο M. Mauss μελέτησε τις καθημερινές χειρονομίες και αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων (πώς χαιρετιούνται, τρώνε, ντύνονται) και κατέληξε στην άποψη πως υπάρχουν μέσα μας αποθέματα γνώσης τα οποία μεταβιβάζονται από γενιά σε γενιά και διαφοροποιούνται από κοινωνική ομάδα σε κάποια άλλη. Αυτό το απόθεμα ενσώματης γνώσης είναι προϊόν μίμησης και δεν γίνεται πάντοτε αντιληπτό από την ίδια τη συνειδητή σκέψη. Εισάγεται η έννοια των τελετουργικών και των αποδεκτών λεξιλογίων του σώματος.

Η έννοια του τελετουργικού Ως τελετουργικό μπορούμε να ορίσουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα η οποία έχει τους δικούς της κανόνες και οι οποίοι γίνονται αντιληπτοί- κατανοητοί από τα μέλη που συμμετέχουν σε αυτό. Παράδειγμα τελετουργικού είναι η ίδια η χειρονομία του χαιρετίσματος.

Λεξιλόγια σώματος Τα λεξιλόγια του σώματος ή σωματικά ιδιώματα είναι οι ενσώματες πληροφορίες- γνώσεις και οι οποίες διέπονται από τον ηθικό κώδικα της κάθε εποχής και κοινωνίας. Για παράδειγμα ο τρόπος που δείχνει κάποιος τη δυσαρέσκεια του κοιτάζοντας συνεχώς το ρολόι ή προσπαθώντας να δείξει με το βλέμμα του πως όντως συμμετέχει στη συζήτηση. Το σωματικό ιδίωμα καθορίζει τις έμφυλες και κοινωνικές ταυτότητες.

Προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης Η ενσώματη νόηση είναι ένας ολιστικός τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του και κατ’ επέκταση αποκτά γνώσεις. Με βάση όλα τα παραπάνω είναι αρκετά δύσκολο στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα των δυτικών χωρών να εφαρμοστούν τέτοιες μέθοδοι. Ωστόσο η εισαγωγή διαφόρων κιναισθητικών πρακτικών (kinesthetic) μπορεί να βοηθήσει στην καλλιέργεια τους.

Τρόποι ενσώματης μάθησης στο σχολείο Ο χορός συνδυάζει την κίνηση μαζί με τη λειτουργία των αισθήσεων. Τα βιωματικά παιχνίδια μέσω των οποίων τα παιδιά μπορούν να κάνουν κτήμα τους αφηρημένες έννοιες όπως ο σεβασμός (παράδειγμα Lolondal στα χωριά Beng στην ακτή Ελεφαντοστού). Δημιουργία ειδικών χώρων στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να εισαχθεί στο σχολείο η ενσώματη διδασκαλία

Ειδικό εργαστήρι ενσώματης διδασκαλίας Το τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης έχει δημιουργήσει τον χώρο της Εργαστηριακής Μονάδας της Οικολογικής Ψυχολογίας και της Βιωματικής Ευρετικής και Αφηγηματικής Διαλογικής Ψυχοπαιδαγωγικής ο οποίος είναι ειδικά διαμορφωμένος ώστε να λαμβάνουν χώρα βιωματικές εργασίες με βάση το σώμα, το παιχνίδι, την τέχνη και την αφήγηση.

Βιωματική Προσέγγιση Αναγνωρίζει το σώμα ως πηγή γνώσης Καλλιεργεί το αίσθημα της αντίστασης στην κυρίαρχη κουλτούρα Αποτελεί μέσο ανάπτυξης , καλλιέργειας και σεβασμού στην ποικιλομορφία

Τα οφέλη της διαδικασίας Άμεση επαφή με άλλα άτομα Ευελιξία στο χώρο Αποδόμηση ιεραρχικών σχέσεων και εξάλειψη ανταγωνισμού Αύξηση ποικιλομορφίας και πολυμορφίας μέσα στην εκάστοτε ομάδα Καλλιέργεια της ανακαλυπτικής και αυτοκαθοδηγούμενης μάθησης Ο δάσκαλος είναι συνοδοιπόρος στην όλη διαδικασία δίνοντας κίνητρα και εμψυχώνοντας τα παιδιά.

Με βάση όλα τα παραπάνω στοιχεία θα μπορούσαμε να πούμε πως τέσσερα είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την ενσώματη μάθηση και νόηση. Κιναισθητική (kinesthetic) Συλλογική (collaborative) Πολυτροπική (multimodal) Βιωματική (somatic)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ! ! !