Κλιματική Αλλαγή Για την αγάπη...

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Advertisements

Θέσπιση μιας νέας διεθνούς συμφωνίας EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
Väder- och Klimatförändringar
1. 2 Ο καιρός τρελάθηκε! Η υπερθέρμανση του πλανήτη, για την οποία συχνά γίνεται λόγος, σημαίνει ότι ο πλανήτης μας θερμαίνεται και η μέση θερμοκρασία.
Κλιματικές αλλαγές Τι και γιατί; 1ο Γυμνασιο Νέας Μάκρης
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
Η Ασία ακόμη «διψάει» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Γιαννησ Φ.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Η ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ.
Τα επιστημονικά στοιχεία είναι αδιάσειστα EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΗΗΜΕΙΑ.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αραμπατζή Ευθυμία Βογιατζόγλου Δήμητρα
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
Ατμόσ φαιρα της Γης   Σύνθεση Layers Ατμόσφαιρα ... Η Γη περιβάλλεται από ένα κάλυμμα του αέρα που ονομάζεται ατμόσφαιρα. Η ατμόσφαιρα αποτελείται από.
Συνέδριο της Κοπεγχάγης Χατζηαντωνίου Γιώργος Τριανταφύλλου Δημήτρης Γ’5.
ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΑ : Τζελέπης Δημήτρης, Αντωνίου Νίκος Κίτσιος Παναγιώτης,Τζαφέρη Σοφία Σπανού Δήμητρα.
ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ.
2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης
Περισσεύει το παραπλανητικό κλίμα Για τις κλιματικές αλλαγές.
Κλιματικές αλλαγές και οι επιπτώσεις τους στη ζωή του ανθρώπου
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
14Ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Ε΄ Τάξη
SEA LEVEL RISE1 TEMPERATURE OF OCEANS. SEA LEVEL RISE2 TEMPERATURE OF OCEANS.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κλιματική Αλλαγή
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΟΜAΔΑ:ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ & ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΜΠΑΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Κ.ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ.
★ Πλανητικη Σκιαση Παρουσίαση απο τους μαθητές : ★ ΓΙΩΡΓΟ ΝΑΝΟ ★ ΔΗΜΗΤΡΗ ΘΕΡΣΙΤΗ.
ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κλιματική αλλαγή.
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
Ο κύκλος του νερού ΡΟΣΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΟΛΓΑ ο κύκλος του νερού.
Κλιματική αλλαγή 1o Γυμνάσιο Χολαργού Τίτλος Έρευνας:
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Εργασία Χημείας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΦΛΙΓΓΟΥ ΙΩANNA
Οι κλιματικές ζώνες της Γης
H AΡΚΤΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Φαινόμενο του θερμοκηπίου.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Κλιματική αλλαγή Νεαροί επιστήμονες Ερευνούν & Αποφασίζουν
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Η σύνοδος της Κοπεγχάγης “για την κλιματική αλλαγή”
Väder- och Klimatförändringar
Φαινόμενου του θερμοκηπίου
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κλιματική Αλλαγή Για την αγάπη... "AlfredPalmersmokestacks" από τον Alfred Palmer – Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, αριθμός κλήσης LC-USW36-376, αριθμός αναπαραγωγής LC-DIG-fsac-1a35072. Με άδεια του δημόσιου τομέα, μέσω του Wikimedia Commons: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AlfedPalmersmokestacks.jpg#mediaviewer/File:AlfedPalmersmokestacks.jpg  

Αναλαμβάνοντας δράση κατά της κλιματικής αλλαγής – Για την αγάπη... Ρωτήστε αν κάποιος γνωρίζει τι απεικονίζεται στην εικόνα. Πείτε τους ότι η παρουσίαση θα εξετάσει το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. NASA/Goddard Space Flight Center Scientific Visualization Studio: http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012-seaicemin.html.   Μια εικόνα στην Αρκτική θάλασσα, στις 16 Σεπτεμβρίου του 2016, την ημέρα που, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Δεδομένων Χιονιού και Πάγου (National Snow and Ice Data Centre), είχε τα χαμηλότερα επίπεδα για το 2012. Το κίτρινο περίγραμμα, δείχνει το μέσο ελάχιστο πάγο της θάλασσας από το 1979 μέχρι το 2010. Ο πάγος της θάλασσας φαίνεται με μπλε απόχρωση.

Μαθησιακά Αποτελέσματα Θα μάθουμε πώς κάποια από τα πράγματα που αγαπούμε μπορεί να επηρεαστούν για πάντα από την κλιματική αλλαγή. Διαβάστε το κείμενο στη διαφάνεια και μοιραστείτε τα μαθησιακά αποτελέσματα. Credit: Caroline Irby/Oxfam GB   Ο Ajwad Ahmed, 7 χρονών, απαντάει σε ερωτήσεις για την κλιματική αλλαγή στην τάξη, κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος στο δημοτικό σχολείο Jubilee Primary School in Hackney, στο ανατολικό Λονδίνο, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρώτα – Τι γνωρίζουμε; Board Race Ανάλογα με το τι γνωρίζουν οι νέοι, μπορείτε να αρχίσετε με τον ορισμό της κλιματικής αλλαγής. Για να ελέγξετε τι γνωρίζουν οι νέοι για την κλιματική αλλαγή, μπορείτε να κάνετε έναν αγώνα στον πίνακα, χωρίζοντάς τον στα δύο, ένα κομμάτι για την κάθε ομάδα. Κάθε ομάδα έχει ένα λεπτό για να καταγράψει όσα γνωρίζει για την κλιματική αλλαγή. Ένας νέος κάθε φορά σημειώνει στον πίνακα κάτι που γνωρίζει και μετά δίνει τη θέση του στον επόμενο. Μετά από ένα λεπτό, μελετούμε τα αποτελέσματα και αποφασίζουμε για το ποια είναι η νικήτρια ομάδα. Μετά μπορείτε να μελετήσετε πώς λειτουργεί η κλιματική αλλαγή (διαφάνειες 5-6). Φωτογραφία: Caroline Irby/Oxfam

Ποια είναι το φαινόμενο του Θερμοκηπίου; cloud Οι ακτίνες του ήλιου ζεσταίνουν τη γη Η περισσότερη θερμότητα φεύγει προς τα έξω. Κάποια θερμότητα παγιδεύεται από τα αέρια του θερμοκηπίου. Υπέρυθρο φως Τώρα εξηγήστε πώς λειτουργεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Είναι οι αλλαγές στη δύναμη του φαινομένου του θερμοκηπίου που προκαλούν την κλιματική αλλαγή. Ο ήλιος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του κλίματος της Γης. Εκπέμπει υπέρυθρη ακτινοβολία, καθώς και ορατό φως. Αυτό είναι που κάνει το φως του ήλιου «θερμό». Η πλειονότητα του υπέρυθρου φωτός του ήλιου περνάει μέσα από την ατμόσφαιρα και θερμαίνει τη Γη. Η ζεστή γη στη συνέχεια προσπαθεί να εκπέμψει υπέρυθρη ακτινοβολία πίσω στο διάστημα. Ωστόσο, ένα μέρος αυτής της θερμότητας παγιδεύεται από τα αέρια του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Τα αέρια του θερμοκηπίου ενεργούν σαν μια κουβέρτα, παγιδεύοντας την υπέρυθρη θερμότητα, καθώς προσπαθεί να ξεφύγει στο διάστημα, διατηρώντας τη γη ζεστή. Τα αέρια του θερμοκηπίου περιλαμβάνουν διοξείδιο του άνθρακα και μεθάνιο. `Οσα περισσότερα αέρια που έχουμε, τόσο πιο θερμή θα είναι η γη. Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτό είναι μια απλουστευμένη εξήγηση της διαδικασίας για ένα νεανικό κοινό. Πηγή: http://www.metoffice.gov.uk/news/in-depth/climate-infographic

Γιατί γίνεται θερμότερο το κλίμα; Τα τελευταία εκατό χρόνια περίπου, το κλίμα της Γης έχει γίνει θερμότερο. Οι περισσότεροι επιστήμονες πιστεύουν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι κυρίως αποτέλεσμα των αυξημένων αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Ενώ αυτά τα αέρια υπάρχουν φυσικά στον αέρα, οι ανθρώπινες δραστηριότητες έχουν αυξήσει το ποσό αυτών των αερίων, κυρίως μέσω της καύσης τεράστιων ποσοτήτων ορυκτών καυσίμων όπως ο άνθρακας, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο που περιέχουν πολύ διοξείδιο του άνθρακα. Φωτογραφία: "AlfredPalmersmokestacks" από τον Alfred Palmer – Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, αριθμός κλήσης LC-USW36-376, αριθμός αναπαραγωγής LC-DIG-fsac-1a35072. Με άδεια του δημόσιου τομέα, μέσω του Wikimedia Commons: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AlfedPalmersmokestacks.jpg#mediaviewer/File:AlfedPalmersmokestacks.jpg  

Τι γνώμη έχετε; Διαφωνώ Συμφωνώ (Η δραστηριότητα αυτή εξαρτάται από το μέγεθος της ομάδας σας και το χρόνο που έχετε). Η δραστηριότητα αυτή διεξάγεται καλύτερα σε ένα μεγάλο ανοιχτό χώρο. Μπορεί να θέλετε να χρησιμοποιήσετε μια παιδική χαρά ή ένα αθλητικό κέντρο. Εναλλακτικά, μπορείτε να καθαρίσετε το μπροστινό μέρος της τάξης και να χρησιμοποιήσετε αυτό το χώρο. Η γραμμή συμφωνίας αποτελεί νοητή γραμμή από τη μία πλευρά ενός χώρου μάθησης στην άλλη, όπου οι νέοι καλούνται να σταθούν με βάση το πόσο συμφωνούν ή διαφωνούν με τη συγκεκριμένη δήλωση. Ζητήστε από τους συμμετέχοντες να φανταστούν μια γραμμή από τη μία πλευρά του χώρου μέχρι την άλλη. Εξηγήστε ότι όταν στέκεται κανείς στη μια μεριά του χώρου μάθησης, σημαίνει ότι συμφωνεί έντονα με μια δήλωση, ενώ όταν στέκεται στην άλλη πλευρά σημαίνει ότι διαφωνεί έντονα με τη δήλωση. Εξηγήστε ότι δεν υπάρχουν απαραιτήτως «σωστές» ή «λάθος» απαντήσεις. Ενδεχομέως να θέλετε να ονομάσετε τη μια πλευρά του χώρου «Συμφωνώ απόλυτα» και την άλλη «Διαφωνώ». Μπορεί να θέλετε να κάνετε μια πρακτική δήλωση, όπως «Το ποδόσφαιρο είναι τέλειο» για σκοπούς εξάσκησης σε σχέση με το πώς λειτουργεί μια γραμμή συμφωνίας.

Η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει στην πραγματικότητα τους ανθρώπους. Τι γνώμη έχετε; Η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει στην πραγματικότητα τους ανθρώπους. Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την κλιματική αλλαγή. Θα επηρεαστούμε όλοι από την κλιματική αλλαγή. Πρέπει να κάνουμε πεισσότερα για την κλιματική αλλαγή. Διαβάστε την κάθε δήλωση και δώστε χρόνο στους νέους να κινηθούν στο χώρο. Ενθαρρύνετε τα άτομα στις διάφορες θέσεις να αιτιολογήσουν τη θέση/ άποψή τους. Προσπαθήστε να φέρετε στην επιφάνεια τι σκέφτονται για τις βασικές αρχές (δείτε τις δηλώσεις και τις αρχές πιο κάτω).   Δηλώσεις για τη γραμμή συμφωνίας Η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει στην πραγματικότητα τους ανθρώπους. Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την κλιματική αλλαγή. Θα επηρεαστούμε όλοι από την κλιματική αλλαγή. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για την κλιματική αλλαγή. Βασικές Αρχές Δίκαιο – οι επιδράσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι χειρότερες για τους φτωχούς και τους λιγότερο υπεύθυνους. Κατανόηση του ζητήματος – η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τώρα και τους ανθρώπους. Αξιολόγηση του προβλήματος/ Κίνητρο για δράση ΒΙΝΤΕΟ: Μπορείτε επίσης να προβάλετε τα βίντεο για την κλιματική αλλαγή: Saheena’s Story and Face the Music [Οι σύνδεσμοι δίνονται στο Εργαστήριο για την Κλιματική Αλλαγή]. Υποβάλετε ερωτήσεις όπως: Ποιος είναι υπεύθυνος για την κλιματική αλλαγή; Ποιος επηρεάζεται; Πώς; Τι μπορεί να γίνει;

ότι πρέπει να κάνουμε κάτι Για την αγάπη… Κάποιοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να κάνουμε κάτι για την κλιματική αλλαγή και για τα πράγματα που αγαπάμε και τα οποία θα επηρεαστούν από αυτήν. Σκεφτείτε την προηγούμενη δραστηριότητα με τη γραμμή συμφωνίας και πού σταθήκατε για τη δήλωση: Θα επηρεαστούμε όλοι από την κλιματική αλλαγή. Η κλιματική αλλαγή μας επηρεάζει όλους, αλλά οι φτωχότερες χώρες θα χτυπηθούν περισσότερο από τις πλούσιες και οι άνθρωποι που ζουν στις περιοχές που επικρατεί ανασφάλεια στο θέμα τροφίμων θα χτυπηθούν περισσότερο. Αυτοί που συμβάλλουν το λιγότερο στην κλιματική αλλαγή, είναι αυτοί που θα υποφέρουν περισσότερο. «Για την αγάπη» Πολλά από τα πράγματα που αγαπάμε, που είναι σημαντικά στη ζωή μας και στη ζωή άλλων, μπορούν να αλλάξουν για πάντα από την κλιματική αλλαγή. Πολλοί χρησιμοποιούν την έκφραση «για την αγάπη» για να δείξουν ότι θα πρέπει να κάνουμε κάτι για την κλιματική αλλαγή «για την αγάπη» που έχουμε για τα πράγματα για τα οποία νοιαζόμαστε και που θα επηρεαστούν από αυτήν.

Για την αγάπη ποιου; Μελετήστε την κάθε φωτογραφία που απεικονίζει ένα πράγμα που θα επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή. Οι νέοι θα σκεφτούν διάφορα πράγματα που επηρεάζονται από την κλιματική αλλαγή και θα προβληματιστούν γιατί θα πρέπει να κάνουμε πράγματα για «την αγάπη» τους/ στο όνομα της αγάπης τους. Οι επόμενες διαφάνειες δείχνουν διάφορα πράγματα που αγαπούν οι άνθρωποι και που θα επηρεαστούν από την κλιματική αλλαγή, ωθόντας μας να δράσουμε για να τα προστατεύσουμε. Η ιδέα είναι να παρουσιάσουμε ένα εύρος πραγμάτων που θα επηρεαστούν. Στο τέλος, οι νέοι αποφασίζουν ποιο από τα πράγματα που αγαπούν θα επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή. Φωτογραφίες: Abbie Trayler-Smith/Oxfam The Climate Coalition Andy Hall/Oxfam Liz Newbon/Oxfam GB

Για την αγάπη του νερού Αν και δεν είναι ακόμη δυνατόν να γίνει αντιληπτό κάθε μεμονωμένο καιρικό φαινόμενο για την κλιματική αλλαγή, η πιθανότητα ακραίων καιρικών φαινομένων αυξάνεται. Η κλιματική αλλαγή έχει αποδειχθεί ότι είναι ένας βασικός παράγοντας για καταστροφές, όπως η ξηρασία στην Αφρική το 2011. Αυτή η ξηρασία κάλυψε περιοχές της Αιθιοπίας, της Σομαλίας και της Κένυας και, σε ορισμένα σημεία, ήταν η χειρότερη ξηρασία εδώ και 60 χρόνια. Η κλιματική αλλαγή είναι πιθανό να επηρεάσει τις προμήθειες του γλυκού νερού σε πολλά μέρη του κόσμου. Σε περιοχές όπως οι ξηρές τροπικές περιοχές, τα αποθέματα νερού είναι πιθανόν να γίνουν ακόμη πιο σπάνια. Σε άλλες περιοχές, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα μπορούσε να γίνει η αιτία για την μόλυνση από θαλάσσιο νερό των υπόγειων και επιφανειακών πηγών γλυκού νερού. Σκεφτείτε όλα αυτά για τα οποία χρησιμοποιούμε νερό. Ποιες είναι οι συνέπειες του να μην έχουμε αρκετό νερό; Φωτογραφία: Nega Bazezew/Oxfam

Για την αγάπη των τροφίμων Σήμερα 1 στους 9 ανθρώπους παγκοσμίως, πηγαίνει για ύπνο πεινασμένος (δεδομένα του 2015). Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο από 800 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως υποφέρουν από την έλλειψη τροφίμων. Εκτιμάται ότι οι άνθρωποι που θα κινδυνεύουν από την πείνα μέχρι το 2050, θα αυξηθούν κατά 10-20% περισσότερο από το αναμενόμενο χωρίς την κλιματική αλλαγή. Φωτογραφία: Kieran Doherty/Oxfam

Για την αγάπη του σπιτιού Καθώς αυξάνεται η θερμοκρασία του αέρα στην επιφάνεια, η θάλασσα απορροφά περισσότερη θερμότητα από την ατμόσφαιρα και γίνεται θερμότερη. Αυτό θα προκαλέσει την επέκταση της επιφάνειας της θάλασσας καθώς επίσης και την αύξηση της στάθμης της. Το λιώσιμο των παγετώνων και των πάγων, για παράδειγμα, στη Γροιλανδία και την Ανταρκτική, συμβάλλουν επίσης στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Πολλά μέρη του κόσμου βρίσκονται σε κίνδυνο από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Το Μπανγκλαντές είναι ιδιαίτερα ευάλωτο, αφού βιώνει τακτικά σοβαρές τροπικές καταιγίδες και μεγάλες περιοχές της χώρας έχουν χαμηλό υψόμετρο. Μερικές κοινότητες θα συνεχίσουν να προσπαθούν να προσαρμοστούν στις επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών, ενώ άλλες μπορεί να αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να μετακινηθούν αλλού. Φωτογραφία: Peter Caton/Oxfam

Για την αγάπη των αγροκτημάτων Οι αυξανόμενες θερμοκρασίες και μεταβολές στα πρότυπα βροχόπτωσης αναγκάζουν τους αγρότες να αλλάξουν τις καλλιέργειές τους. Ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως κύματα καύσωνα, ξηρασία και πλημμύρες, συμβαίνουν πιο συχνά και γίνονται όλο και πιο σοβαρά. Επηρεάζοντας την παραγωγή και την ποιότητα των καλλιεργειών, αυτά τα ακραία φαινόμενα μπορεί επίσης να βλάψουν ή να καταστρέψουν τα συστήματα για τη μεταφορά και τη διανομή τροφίμων. Αυτό με τη σειρά του έχει επιπτώσεις στην προσφορά, τη διαθεσιμότητα, αλλά και στις τιμές των τροφίμων. Σύντομα, η κλιματική αλλαγή μπορεί να επηρεάσει όλα όσα τρώμε. Φωτογραφία: Nguyen Quoc Thuan/Oxfam GB

Για την αγάπη του ψαρά Στις 8 Νοεμβρίου 2013, ο Τυφώνας Χαϊγιάν (ή Γιολάντα, όπως ήταν γνωστός στους ντόπιους) χτύπησε τις Φιλιππίνες. Περισσότεροι από 8.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν, και τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Ο τυφώνας κατέστρεψε επίσης δάση και κοραλλιογενείς υφάλους, που είναι σημαντικοί για την αναπαραγωγή των ψαριών. Οι αλιευτικές κοινότητες της περιοχής είναι από τις πιο φτωχές και πιο ευάλωτες στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και του κινδύνου καταστροφών. Αυξητικά στοιχεία δείχνουν ότι η κλιματική αλλαγή θα προκαλέσει τεράστιες θύελλες, όπως ο Τυφώνας Χαϊγιάν, που θα συμβαίνουν πιο συχνά. Αυτός είναι ο Joel Villamor στις Φιλιππίνες. Πριν από τον τυφώνα ο Joel ήταν ψαράς. Το σπίτι του καταστράφηκε, ενώ, κατά τη διάρκεια της καταιγίδας, έχασε τη βάρκα και τον αλιευτικό εξοπλισμό του και δεν μπορεί να ψαρεύει πια. Φωτογραφία: Eleanor Farmer/Oxfam

Για την αγάπη της σοκολάτας Η σοκολάτα είναι μια δημοφιλής τροφή στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, μια μέρα θα μπορούσε να γίνει μια πολυτέλεια που πολλοί άνθρωποι δεν θα είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά. Το δέντρο του κακάο είναι πολύ ευαίσθητο στη θερμοκρασία. Οι θερμότερες συνθήκες καθιστούν δύσκολο για τα δέντρα κακάο να πάρουν αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της περιόδου καλλιέργειας, η οποία επηρεάζει την ποιότητα και την παραγωγή των φασολιών κακάο. Οι αγρότες θα αναγκαστούν να ψάξουν για νέες περιοχές για να καλλιεργήσουν το κακάο, όπως υψηλότερες περιοχές της γης, με αποτέλεσμα την εκκαθάριση των δασών και άλλων σημαντικών οικοτόπων για τα φυτά και τα ζώα. Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την παραγωγή άλλων τροφίμων στο σούπερ μάρκετ, όπως μέλι, καφέ και τσάι. Credit: Nicola Sansom/Oxfam; Liz Newbon/Oxfam

Για την αγάπη των παραλίων Πολλές από τις παραλίες του κόσμου, καθώς και οι κοινότητες που ζουν σε αυτές, απειλούνται από τη διάβρωση των ακτών και την άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Η διάβρωση των ακτών είναι μια φυσική διαδικασία, όπου η ακτογραμμή έχει φθαρεί από τον άνεμο, τα κύματα και τις παλίρροιες, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει. Για παράδειγμα, δύο από τα νησιά που απαρτίζουν το Κιριμπάτι (ένα από τα νησιωτικά κράτη του Ειρηνικού) έχουν ήδη χαθεί στα κύματα. Σχεδόν το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού ζει κοντά στην ακτή. Φωτογραφία: Tatiana Cardeal/Oxfam

Για την αγάπη των μελισσών Οι μέλισσες είναι σημαντικοί επικονιαστές για πολλά είδη φυτών. Η κλιματική αλλαγή θεωρείται είναι από τους βασικούς παράγοντες που ευθύνονται για την μείωση του αριθμού των μελισσών και άλλων επικονιαστών. Οι όλο και πιο απρόβλεπτες βροχοπτώσεις, οι μεγαλύτερες περίοδοι υγρασίας και οι αυξανόμενες θερμοκρασίες, επηρεάζουν την ανάπτυξη των λουλουδιών, που με τη σειρά τους επηρεάζουν την ποσότητα του νέκταρ που διατίθεται για τις μέλισσες. Φωτογραφία: Liz Newbon/Oxfam

Τι αγαπάς που θα επηρεαστεί από την κλιματική αλλαγή; Τώρα ενθαρρύνετε τους νέους να εξετάσουν ποια πράγματα που αγαπούν θα επηρεαστούν από την κλιματική αλλαγή. Αυτά θα μπορούσαν να είναι πράγματα από τις διαφάνειες που έχουν δει, ή περισσότερο τοπικά πράγματα γι’ αυτούς.

Ποιος θα πρέπει να δράσει; Οι επιχειρήσεις Ο εαυτός μου Οι πολιτικοί Η κοινότητά μου Τώρα, ζητήστε από τους νέους να μετακινηθούν σε μια γωνία ενός δωματίου, ανάλογα με την άποψή τους για το ποιος νομίζουν ότι θα πρέπει να αναλάβει περισσότερη δράση για την κλιματική αλλαγή. Αν χωρίζονται μεταξύ των επιλογών, μπορούν να σταθούν στη μέση, μεταξύ των γωνιών (ή στη μέση των τεσσάρων). Ζητήστε από τους νέους να δικαιολογήσουν τις επιλογές τους. Τελειώστε ρωτώντας τους πώς νομίζουν ότι μπορούν και πρέπει να αναλάβουν δράση κατά της κλιματικής αλλαγής. Ποια είδη δράσης υπάρχουν; Ποιος θα πρέπει να αναλαμβάνει αυτές τις δράσεις;

Κλιματική Αλλαγή – Μείωση Ο μετριασμός της κλιματικής αλλαγής αφορά την προσπάθεια μείωσης ή αποτροπής των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή αλλάζοντας τον τρόπο που οι επιχειρήσεις και η βιομηχανία κάνουν πράγματα. Είναι ζωτικής σημασίας οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίων να μειωθούν δραματικά, προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη όσο το δυνατόν πιο κάτω από 1,5 ° C. "AlfredPalmersmokestacks" από τον Alfred Palmer – Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, αριθμός κλήσης LC-USW36-376, αριθμός αναπαραγωγής LC-DIG-fsac-1a35072. Με άδεια του δημόσιου τομέα, μέσω του Wikimedia Commons: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AlfedPalmersmokestacks.jpg#mediaviewer/File:AlfedPalmersmokestacks.jpg  

Κλιματική Αλλαγή – Προσαρμογή Η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή αφορά στην αντιμετώπιση των επιπτώσεών της για τη μείωση της τρωτότητας των ανθρώπων, φυτών, ζώων και φυσικών συστημάτων. Για παράδειγμα, ορισμένες κοινότητες στο Μπαγκλαντές έχουν αγωνιστεί για να αυξηθούν τα λαχανικά, λόγω της εποχιακής πλημμύρας. Οι ΜΚΟ έχουν συνεργαστεί με τοπικούς οργανισμούς-εταίρους για να εκπαιδεύσουν τους ανθρώπους για το πώς να δημιουργήσουν πλωτούς κήπους. Κατασκευάστηκε ένας πλωτός κήπος χρησιμοποιώντας υάκινθο νερού για να δημιουργηθεί μια σειρά οκτώ μέτρων σε μήκος και ένα μέτρο πλάτος. Μια νέα σχεδία πρέπει να κατασκευάζεται κάθε χρόνο, αλλά τα υλικά από παλιές σχεδίες μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως λίπασμα κατά τη διάρκεια της ξηρής περιόδου. Από τη στιγμή που λαμβάνουν κατάρτιση, 15 μέλη έχουν ήδη κατασκευάσει πλωτά κρεβάτια. Τα πλωτά κρεβάτια λαχανικών παράγουν τώρα αγγούρια, μελιτζάνες, κουρκούμη και μπάμιες. Φωτογραφία: Golam Rabban/Oxfam

Σας ευχαριστούμε! Σας ευχαριστούμε. Φωτογραφία: Percy Ramírez