Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

Ορισμός της Απαρίθμησης (Λεμονίδης, 1994)
Κλάσματα.
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
Μαθηματικα και χορος.
MAΘHMATIKA ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Χ.
Το παιχνίδι των πράξεων
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
Αφροδίτη Τέλη Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Τμήμα ένταξης 1ο Πεύκων
Ανάλυση λαθών Πρόσθεση και Αφαίρεση
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»;
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Δουλεύει για όλους τους αριθμούς! Η δεύτερη ΓΡΑΨΕ δεν θα εκτελεστεί ποτέ!
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 3 ο ). Χρειαζόμαστε Μοντέλα Εμπρός πατάκι Πίσω πατάκι Πόρτα ΚλειστόΑνοιχτό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
ΟΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Βασικά στοιχεία της Java
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
Linsen, S., Verschaffel, L., Reynvoet, B., & De Smedt, B. (2014). The association between children’s numerical magnitude processing and mental multi-digit.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Εξελίσσοντας τις έννοιες των τεσσάρων αριθμητικών πράξεων ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση.
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών Πρόχειροι λογαριασμοί.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Τεστ στα Μαθηματικά δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί.
Κεφ. 1: Εξαρτήματα, Μεγέθη και Μονάδες
Αριθμομηχανή των Windows
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Η αίσθηση των αριθμών: Νοεροί υπολογισμοί και εκτιμήσεις
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Άθροισμα ρητών αριθμών.
Κεφάλαιο 14: Πρώτοι και Σύνθετοι αριθμοί Στόχοι:
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τεστ στα Μαθηματικά πολλαπλασιασμοί & διαιρέσεις 10, 100, 1000.
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
ΕΝΟΤΗΤΑ : 6   ΘΕΜΑ: Διαίρεση –επιμεριστική ιδιότητα  ΤΑΞΗ: Δ’
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εισαγωγή στο εργαστήριο Φυσικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς αυτοσχέδιες στρατηγικές, εκτίμηση, χαρτί και μολύβι, ‘κομπιουτεράκια’

προαπαιτούμενα η έννοια της αριθμητικής πράξης αξία θέσης ψηφίων και ανταλλαγές (μονάδες σε δεκάδες, κ.ο.κ.) βασικά δεδομένα

Ma and Pa Kettle “…25% divided between the 5 of us…” Είναι 5% το μερίδιο για το κάθε παιδί ή 14% όπως υποστηρίζει ο πατέρας;

In the Navy “I made 28 of these things. After all I got 7 officers to feed.” Θα φάει 13 ντόνατ ο κάθε αξιωματικός ή μήπως θα φάει 4;

Ήταν όλοι τους κορόιδα “49 κατσίκια σε 7 αδελφές.” Θα πάρει 16 κατσίκια η καθεμία ή μήπως 7;

αυτοσχέδιες στρατηγικές: πρόσθεση πρόσθεση με διψήφιους (46 + 38) Αυτοσχέδιες στρατηγικές προσθέστε Δ, μετά Μ και συνδυάστε (και το αντίστροφο παίζει μα δεν είναι εξίσου εύκολο να θυμάσαι το άθροισμα των μονάδων που δεν είναι ‘βολικός’ αριθμός και σε αυτόν να προσθέσεις το άθροισμα των δεκάδων) προσθέστε στον έναν αριθμό τις Δ του άλλου και έπειτα προσθέστε τις Μ (και αντίστροφα παίζει, πρώτα τις μονάδες και έπειτα τις δεκάδες) μετακινήστε μερικές Μ για να κάνετε μια Δ στον έναν απο τους δύο αριθμούς χρησιμοποιείστε «καλούς» αριθμούς στρογγυλοποιώντας τον έναν απο τους αριθμούς και στο τέλος αντισταθμίστε

αυτοσχέδιες στρατηγικές: αφαίρεση αφαίρεση με διψήφιους (73 – 46) μέσω απαρίθμησης προς τα πάνω προσθέστε Δ για να πλησιάσετε, έπειτα τις Μ προσθέστε Δ μέχρι να ξεπεράσετε το ποσό, έπειτα επιστρέψτε πίσω προσθέστε Μ για να κάνετε μια Δ και μετά τις Δ και τις Μ που έχουν απομείνει μέσω απομάκρυνσης αφαιρέστε Δ από τις Δ και έπειτα αφαιρέστε τις Μ αφαιρέστε τις Δ και μετά τις Μ αφαιρέστε περισσότερες Δ και μετά προσθέστε προσθέστε στο όλο αν είναι αναγκαίο

τυπικός αλγόριθμος: πρόσθεση

τυπικός αλγόριθμος: αφαίρεση

αυτοσχέδιες στρατηγικές: πολλαπλασιασμός χωρίς διάσπαση των αριθμών (63 Χ 5) διαμέρισης κατά Δ (27 Χ 4, 268 Χ 7) διαμερίζοντας τον πολλαπλασιασμό (46 Χ 3) κατά Δ και Μ (27 Χ 4) άλλες διαμερίσεις (27 Χ 8) αντιστάθμισης (27 Χ 4, 250 Χ 5, 17 Χ 70)

6 x 47

τυπικός αλγόριθμος: πολλαπλασιασμός 2 5 x 1 7 4

τυπικός αλγόριθμος: διαίρεση

αυτοσχέδιες στρατηγικές και παραδοσιακοί αλγόριθμοι διαφορές είναι αριθμοκεντρικές παρά ψηφιοκεντρικές αρχίζουν από τα αριστερά παρά από τα δεξιά είναι ευέλικτες κι όχι άκαμπτες οφέλη (από τις αυτοσχέδιες) ανάδειξη της δεκαδικής βάσης του αριθμητικού συστήματος στηρίζονται στην κατανόηση λιγότερα λάθη προάγουν τη μαθηματική σκέψη είναι εξίσου αποτελεσματικές

Εκτίμηση και αίσθηση του αριθμού Τα μαθηματικά του περίπου...(;) 48 χάντρες 13 λεπτά η μία πόσο θα πληρώσω; Η γλώσσα της εκτίμησης περιλαμβάνει εκφράσεις του τύπου: περίπου… κοντά… λίγο… περισσότερο ή λιγότερο από… μεταξύ…

Τα μαθηματικά του. περίπου. Άλλωστε αυτό το «περίπου», είναι Τα μαθηματικά του . . . περίπου. Άλλωστε αυτό το «περίπου», είναι ... ομολογημένο μέσα απ΄ τα βιβλία. Είναι όλα γεμάτα με ασκήσεις όπου ο μαθητής καλείται να «εκτιμήσει» το αποτέλεσμα και να πει «πόσο περίπου είναι». Και για να βρει με ακρίβεια το αποτέλεσμα, να το υπολογίσει με κομπιουτεράκι. Δε χρειάζεται να αναφέρω παράδειγμα. Ανοίξτε το βιβλίο της Γ΄ ή της Δ΄ ή της Ε΄ τάξης και θα βρείτε δεκάδες τέτοια παραδείγματα. Σε κάθε κεφάλαιο και σε κάθε σελίδα. Και τα μαθηματικά που . . . ξέραμε, που έχουν ανάγκη απ΄ την αυστηρότητα στη διατύπωση ; Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις, τα στοιχεία που δίνει το βιβλίο, δεν μπορούν (με βάση τα μαθηματικά ) να οδηγήσουν σε κάποιο συμπέρασμα που θα έπρεπε σύμφωνα με τους συγγραφείς ο μαθητής να μπορεί να βγάλει (π.χ. κάποιες ασκήσεις στις σελίδες 8, 17 , 19, 22 και 23 Τετραδίου Εργασιών της Ε΄. Τεύχος β).

στρατηγικές δουλεύουμε από αριστερά προς τα δεξιά δουλεύουμε με ‘ευγενικούς’ αριθμούς ταιριαστοί αριθμοί

ξεκινώ από τα αριστερά προς τα δεξιά 83 Χ 6 = 370 Χ 8 = 42 Χ 300 =

συμπληρώνω τα 8άρια και τα 9άρια 7 Χ 39 = 498 Χ 6 =

υποδιπλασιάζω και διπλασιάζω 882 Χ 5 = 50 Χ 26 = 60 Χ 25 =