Συναισθηματική Νοημοσύνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Συναισθηματικη αγωγη.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Μετασχηματική ηγεσία Σεπτέμβριος 2011 Σεμινάριο Διευθυντών.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συναισθηματική Νοημοσύνη Ο Άγνωστος «Χ» της Ανθρώπινης Επικοινωνίας 2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ: Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ: 2016-17 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ (ΠΕ06)

Συναισθηματική νοημοσύνη Η ικανότητα : κατανόησης των άλλων. επισήμανσης σκοπών, κινήτρων και ενδιαφερόντων. κατανόησης της συμπεριφοράς των άλλων και αποτελεσματικής συνεργασίας μαζί τους.

Αναπτύσσεται σταδιακά μέσα από την οικογένεια, τις παρέες, το σχολείο και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

Διαφορές ΙQ - ΕQ IQ: EQ: Αναφέρεται στο γνωστικό κομμάτι. Προκαθορισμένο από τη γέννηση του ανθρώπου. Ελέγχει την λογική. Επηρεάζει ελάχιστα τις σχέσεις με τους άλλους. Απαραίτητο για την εκτέλεση εργασιών. EQ: Σχετίζεται με τα συναισθήματα. Μπορεί να αναπτυχθεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Ελέγχει τα συναισθήματά μας. Παίζει καθοριστικό ρόλο στις σχέσεις με τους άλλους. Απαραίτητο για τη διαχείριση σχέσεων.

Ποιο είναι πιο σημαντικό;

Τα 5 “συστατικά” της Συναισθηματικής Νοημοσύνης Αυτοεπίγνωση Αυτοέλεγχος Κίνητρα Συμπεριφοράς Ενσυναίσθηση Κοινωνικές Δεξιότητες

Συναισθηματική Νοημοσύνη στο πλαίσιο της οικογένειας

Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη που επηρεάζουν την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του παιδιού Η κληρονομικότητα. Το περιβάλλον όπου ζει και αναπτύσεται το παιδί.

Διαστάσεις του γονεϊκού ρόλου Αποδοχή – Απόρριψη Τρόπος άσκησης της πειθαρχίας Σωστός: Λάθος:

Σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης στην οικογένεια Η συναισθηματική στάση έχει άμεσο αντίκτυπο στο παιδί, καθώς αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα για την ανάπτυξη μιας υγιούς προσωπικότητας. Έχει αποδειχθεί ότι οι άνθρωποι που είναι ανεκτικοί με τους άλλους θα είναι και με τα παιδιά τους. Άρα η προσωπικότητα του γονέα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αποδοχή ή μη της συμπεριφοράς του παιδιού του. Συμπεριφορά γονέα Συμπεριφορά παιδιού

Συναισθηματική Νοημοσύνη στο σχολικό περιβάλλον

Στοιχεία συναισθηματικής νοημοσύνης στα παιδιά σχολικής ηλικίας Εμπιστοσύνη Περιέργεια Πρόθεση Αυτοέλεγχος Αρμονικότητα Ικανότητα επικοινωνίας Συνεργασιμότητα

Σχέσεις εκπαιδευτικού - μαθητών και μαθητών μεταξύ τους Στη σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή ως ενσυναίσθηση ορίζεται η ικανότητα του εκπαιδευτικού να συναισθάνεται έγκαιρα τα συναισθήματα και τα προβλήματα του παιδιού και να σχεδιάζει την κατάλληλη εκπαιδευτική παρέμβαση, ώστε να συμβάλλει στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών. Η ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών δίνει δυναμική στο ‘’είναι’’ κάθε παιδιού. Ιδιαίτερα η φιλία μπορεί να τροφοδοτήσει και τα βαθύτερα νοήματα της ζωής. Επίσης, οι σχέσεις αυτές είναι βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη της σχολικής ζωής και για την μετάδοση του πολιτισμού και της μόρφωσης, στοιχεία που έχει απόλυτη ανάγκη η μαθησιακή λειτουργία.

Bullying και ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις Αυτό πρέπει να αλλάξει:

Η σημασία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο χώρο της Εργασίας και ο ρόλος της σε μια επιτυχημένη καριέρα

αυτοέλεγχος αυτογνωσία ενσυναίσθηση κοινωνικότητα Τα άτομα με υψηλό δείκτη Συναισθηματικής Νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: αυτοέλεγχος αυτογνωσία ενσυναίσθηση κοινωνικότητα υψηλό IQ < υψηλό ΕQ και υψηλό IQ < χαμηλό EQ

Κυριότερα γνωρίσματα ενός ηγέτη να κάνει ουσιαστική κριτική προς τους υφισταμένους του να έχει κατανόηση να είναι ξεκάθαρος να είναι ειλικρινής προς τον εαυτό του να μην κολλάει στη λεπτομέρεια να είναι ανοιχτός προς τους υφισταμένους του να είναι υποστηρικτικός να είναι αποφασιστικός

Η Σ.Ν. συμβάλλει στην άσκηση ηγεσίας Αναπτύσσει τη συλλογική ευθύνη στην επίτευξη στόχων αλλά και στον τρόπο επίτευξης αυτών Αναπτύσσει στους συνεργάτες τη γνώση και σημασία των εργασιακών καθηκόντων και συμπεριφορών. Αναπτύσσει και διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τον ενθουσιασμό, την εμπιστοσύνη, την αισιοδοξία μεταξύ των συνεργατών, αλλά και τη συνεργασία. Ενισχύει την ευελιξία στη λήψη αποφάσεων και στην οργανωσιακή αλλαγή. Αναπτύσσει και διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την ταυτότητα του οργανισμού.

Η διάκριση των φύλων σε σχέση με τη Σ.Ν. στον εργασιακό χώρο Άντρες: με υψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης είναι κοινωνικά ισορροπημένοι, εκδηλωτικοί και πρόσχαροι, ελεύθεροι από φοβίες και σκέψεις άγχους. Έχουν μια αξιοσημείωτη ικανότητα να αφοσιώνονται στους σκοπούς τους, να αναλαμβάνουν ευθύνες και να τηρούν μια ηθική στάση.

Η διάκριση των φύλων σε σχέση με τη Σ.Ν. στον εργασιακό χώρο Γυναίκες: με υψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης τείνουν να είναι θετικές, να εκφράζουν ευθέως τα συναισθήματα τους, και να νοιώθουν θετικά απέναντι στον εαυτό τους. Είναι εκδηλωτικές και κοινωνικές και εκφράζουν τα συναισθήματα τους κατάλληλα (όχι με ξεσπάσματα). Προσαρμόζονται καλά στο στρες. Η κοινωνική τους ισορροπία τις κάνει να κάνουν εύκολα γνωριμίες. Σπάνια νοιώθουν άγχος ή ενοχή. Σπάνια επίσης βυθίζονται σε περισυλλογή.

Κοινωνική Νοημοσύνη Η ικανότητα των ανθρώπων να σκοράρουν ψηλά στις κοινωνικές καταστάσεις Κύριο χαρακτηριστικό: ενσυναίσθηση

Χαρακτηρίζει άτομα με αυτοπεποίθηση και «αυτόνομη ηθική συνείδηση» Βελτιώνεται, δεν μένει σταθερή Χαρακτηρίζει άτομα με αυτοπεποίθηση και «αυτόνομη ηθική συνείδηση»

Η Κοινωνική Νοημοσύνη στο Σχολείο Αφομοίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών από νεαρή ηλικία Βελτίωση σχέσεων στις σχολικές κοινότητες Αποφυγή περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, συγκρούσεων και άλλων ζητημάτων, όπως η κατάθλιψη.

Ερευνητική εργασία των μαθητών (κατά αλφαβητική σειρά): ΒΛΑΧΟΥ ΑΡΓΥΡΩ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΡΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΕΦΕΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΖΕΡΒΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΗΛΙΑΔΟΥ ΔΑΦΝΗ ΚΑΓΚΑΡΑ ΔΑΝΑΗ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΡΑΤΣΗ ΑΘΗΝΑ ΜΠΟΥΤΣΙΚΑ ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΙΚΟΥΛΑ ΔΑΝΑΗ ΠΡΙΤΣΙΟΛΑΣ ΕΥΘΥΜΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΓΑΛΗΝΗ ΣΦΟΥΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΦΛΟΥΤΣΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΟΝΔΡΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ