Δημήτριος Θεοδωρίδης Δρ Φυσικός) Δέσποινα Παπαδοπούλου Δρ Χημικός)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Web 2.0 εργαλεία αναπαραστάσεις στη μάθηση & η συμβολή των ΤΠΕ
Advertisements

Πληροφορική & Μέθοδος Project
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Περίληψη του ιστορικού, των δεδομένων αξιολόγησης, των κλινικών παρατηρήσεων, των συμπερασμάτων και των συστάσεων. Περιγράφει.
Ναυτικά Πληροφοριακά Συστήματα & Ηλεκτρονικό Εμπόριο Δρ. Θεόδωρος Λίλας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών Πανεπιστημίου.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 Η Αξιολόγηση της Απόδοσης των Εργαζομένων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Γκζα Αναστασία Α. Μ
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις Γεώργιος Απλαδάς 3 ο μάθημα
Δρ. Ξανθή Κωνσταντινίδου Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Aγωγής ΠΕ11 Θράκης Φυσικής Aγωγής ΠΕ11 Θράκης.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Ρουμπρικες αξιολογησης
Ορισμός της εργονομίας
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Υποθρεψία Ορισμός Ταξινόμηση Συχνότητα Εκτίμηση
Το Διαδίκτυο στο Μάθημα της Ξένης Γλώσσας
Myschool ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Προσχολική Παιδαγωγική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΕΞ΄ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Ο Παγκόσμιος Ιστός Φακίνος Αποστόλης 1.
Πελοπίδας, Φαίδωνας, Νεφέλη, Μαρία.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Βιωματικό Εργαστήριο για τις Δημιουργικές Εργασίες
Ασφαλής Προγραμματισμός σε C
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Πρακτική Εφαρμογή.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Programme for International Student Assessment 2018
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση Ρέθυμνο, 1η Νοεμβρίου
Project: Εθισμός στο Internet
για τη σύνταξη των ερωτήσεων εργάστηκε ολόκληρο το τμήμα
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών - Ελεύθεροι Επαγγελματίες
Programme for International Student Assessment 2018
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Programme for International Student Assessment 2018
Nέο Πρόγραμμα Αθήνα, Ιούνιος 2014.
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Ερώτηση της Δευτέρας 03 – 05 Δεκεμβρίου 2018 σε συνεργασία με την.
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης 3ο Μάθημα «ERP»
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Online shop με κοσμηματα για τον ανδρα, τη γυναικα και το παιδι
Αυτοκίνητα υπαγόμενα σε υποχρεωτική ασφάλιση
Ερώτηση της Δευτέρας 21 – 23 Ιανουαρίου 2019 σε συνεργασία με την.
Ερώτηση της Δευτέρας 15 – 17 Οκτωβρίου 2018 σε συνεργασία με την.
ερώτηση της εβδομάδας του Newpost.gr
Ερώτηση της Δευτέρας 21 – 23 Ιανουαρίου 2019 σε συνεργασία με την.
ερώτηση της εβδομάδας του Newpost.gr
Κίμων Χατζημπίρος Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
ερώτηση της εβδομάδας του Newpost.gr
Σεμινάριο -e – Τασούλα Βερβενιώτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο: Περιγραφική Αξιολόγηση-Θεωρία και Πράξη Δημήτριος Θεοδωρίδης (dtheodo@ee.duth.gr, Δρ Φυσικός) Δέσποινα Παπαδοπούλου (dpapades@gmail.com, Δρ Χημικός) Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Κλάδου ΠΕ 04, 8 Σεπτεμβρίου 2017, ΠΕΚ Καβάλας

Περίγραμμα Παρουσίασης Σκοπός – στόχος της περιγραφικής αξιολόγησης Θεωρητικό υπόβαθρο Μεθοδολογία περιγραφικής αξιολόγησης Παραδείγματα Εφαρμογή Συμπεράσματα – Συζήτηση ΠΕΚ Καβάλας

Στοχοσ η δημιουργια εργαλειων αξιολογησησ οπωσ ειναι: η ρουμπρικα Σκοπός και στόχος της Περιγραφικής Αξιολόγησης Σκοπός μας είναι η αξιοποίηση κατάλληλων τεχνικών αξιολόγησης, ώστε να αποτιμηθεί με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ακρίβεια και αντικειμενικότητα η ατομική και ομαδική επίδοση των μαθητών (ποιοτικά και ποσοτικά). Στοχοσ η δημιουργια εργαλειων αξιολογησησ οπωσ ειναι: η ρουμπρικα ΠΕΚ Καβάλας

Σκοπός και στόχος της Περιγραφικής Αξιολόγησης Για να πετύχουμε τον σκοπό μας, θα πρέπει: Καταρχήν να αποδεχθούμε το γεγονός ότι ο τρόπος με τον οποίο αξιολογούμε τους μαθητές μας μέχρι σήμερα είναι αναχρονιστικός και χρειάζεται βελτίωση. Η αξιολόγηση είναι μια επίπονη διαδικασία που χρειάζεται να αφιερώσουμε αρκετό χρόνο για να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα προς όφελος των μαθητών μας. ΠΕΚ Καβάλας

Η ικανοποίηση των παραπάνω οδηγεί στην διερεύνηση και κατανόηση της ρουμπρίκας Τι ονομάζεται Ρουμπρίκα; = Μέθοδος περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών ΠΕΚ Καβάλας

Τι είναι σημαντικό σε αυτή τον τρόπο αξιολόγησης: Το Θεωρητικό Υπόβαθρο Η αξιολόγηση της Δημιουργικής Εργασίας στο Λύκειο περιλαμβάνει παιδευτικές διαδικασίες που έχουν καινοτόμο χαρακτήρα και βασίζεται στις Κλίμακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων ή στην λεγόμενη Ρουμπρίκα. Η μέθοδος αξιολόγησης είναι γνωστή εκ των προτέρων στους μαθητές και κατασκευάζεται από τους εκπαιδευτικούς όπως επίσης καθοδηγεί τόσο τον εκπαιδευτικό όσο και τον μαθητή στην υλοποίηση της δημιουργικής εργασίας Τι είναι σημαντικό σε αυτή τον τρόπο αξιολόγησης: ΠΕΚ Καβάλας

Το Θεωρητικό Υπόβαθρο Η αξιολόγηση, ως μέρος πλέον της διδακτικής μεθοδολογίας πρέπει: Να εμπεριέχει περισσότερο κατευθύνσεις και ανατροφοδότηση παρά τυπικές αξιολογικές κρίσεις. Να καθίσταται προνομιακό εργαλείο αποτίμησης της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να υπηρετεί και ευρύτερους σκοπούς της εκπαίδευσης, ενισχύοντας και τροφοδοτώντας τους, λ.χ., μια συνεχή διαδικασία αναβάθμισης της συνειδητότητας και της υπευθυνότητας του δημοκρατικού πολίτη. ΠΕΚ Καβάλας

Είναι σημαντικό… Η συνύπαρξη – για την ώρα – νέων δυναμικών/ποιοτικών και παλαιότερων/τυπικών μεθόδων επιχειρεί να υπηρετήσει με συνέπεια τους στόχους που θέτουν και το εκπαιδευτικό σύστημα και η ανάγκη ανανέωσης και βελτίωσης μεθόδων και διαδικασιών. ΠΕΚ Καβάλας

Ως προς τη δομή και την όψη Κλίμακας Διαβαθμισμένων Κριτηρίων λαμβάνεται μέριμνα ώστε: Ο μαθητής / η μαθήτρια να είναι πλήρως ενήμεροι εκ των προτέρων για το τι ακριβώς ζητείται. Η περιγραφή των κριτηρίων να επισημαίνεται κατάλληλα από τον αξιολογικό χαρακτήρα τους. Η κλίμακα να διαβάζεται ως σύνολο οδηγιών για τη σύνταξη των αντίστοιχων εργασιών. ΠΕΚ Καβάλας

Σε ότι αφορά τον εκπαιδευτικό: Είναι θεμιτό η συνολική αναδιαμόρφωση ενός κριτηρίου κατά τους παιδευτικούς – διδακτικούς στόχους που έχουν τεθεί, το ειδικό αντικείμενο, τα διαμειφθέντα στην τάξη ή ότι άλλο θεωρήσει σημαντικό ο/η εκπαιδευτικός. Η όλη διαδικασία εκπόνησης εργασιών αποτελεί ένα πλαίσιο μάθησης, οπότε και η αξιολόγησή του αποτελεί αναπόσπαστο μέρος και δεύτερο τη τάξει παιδευτικό εργαλείο (μετά την ίδια τη σύνθεση). ΠΕΚ Καβάλας

Ρουμπρίκα Αξιολόγησης Μεθοδολογία περιγραφικής αξιολόγησης Τι είναι η Ρουμπρίκα; «Περιγραφικός οδηγός βαθμολογίας, ο οποίος αποτελείται από ειδικά εκ των προτέρων καθορισμένα κριτήρια επίδοσης και διαβαθμίσεις ποιότητας για καθένα από αυτά» (Andrade 2000) «Φύλλα Περιγραφικής Αξιολόγησης» (Κοντογιάννης 2003) Ρουμπρίκα Αξιολόγησης (Rubric Assessment) «Κλίμακα Διαβαθμισμένων Κριτηρίων» (Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας 2004) ΠΕΚ Καβάλας

Η παιδαγωγική δυναμική της Ρούμπρικας Η Ρουμπρίκα αποτελεί ένα προσιτό και δυναμικό εργαλείο αξιολόγησης στα χέρια των εκπαιδευτικών και αυτό γιατί τους επιτρέπει: Να αξιολογήσουν με ακρίβεια μια παραγόμενη εργασία, δραστηριότητα ή μια επίδοση (performance) σύμφωνα με διάφορα επίπεδα ποιότητας (αποτυπώνοντας ποιοτικά χαρακτηριστικά). Οι στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα παρουσιάζονται από τον εκπαιδευτικό εκ των προτέρων με σαφή και κατανοητό τρόπο στους μαθητές. Να παρέχουν μια πιο κατατοπιστική ανατροφοδότηση στους μαθητές σχετικά με τις γνωστικές δυνατότητες και αδυναμίες τους. ΠΕΚ Καβάλας

Δομή Ρουμπρίκας αξιολόγησης ΠΕΚ Καβάλας

Ρουμπρίκα αξιολόγησης μαθητών Εκπαιδευτική περίπτωση Επιλογή κριτηρίων ανά περίπτωση & ομαδοποίηση τους Προσδιορισμός επιπέδων επίδοσης & κλίμακας βαθμολογίας Αναλυτική Περιγραφή επιπέδων επίδοσης Διαμορφωτική Αξιολόγηση Ρουμπρίκας Τελική Ρουμπρίκα Βήματα σχεδιασμού & ανάπτυξης Ρουμπρικών ΠΕΚ Καβάλας

Παραδειγμα Ρούμπρίκας Αξιολόγηση Θεωρίας Αριθμητής είναι το άθροισμα της απόδοσης. Παρονομαστής το γινόμενο του αριθμού των κριτηρίων με την μέγιστη απόδοση τους. Το κλάσμα πολλαπλασιάζεται με ένα μέρος του 20. Παραδειγμα Ρούμπρίκας Αξιολόγηση Θεωρίας ΠΕΚ Καβάλας

Υπολογισμός Γραπτής Αξιολόγησης ΠΕΚ Καβάλας

Παράδειγμα Ρουμπρίκας Αξιολόγηση Πειράματος ΠΕΚ Καβάλας

Παράδειγμα Ρουμπρίκας Αξιολόγηση Πειράματος 7,5 + 6,7+2 = 16,2 ΠΕΚ Καβάλας

Αποτελέσματα Αυτό-αξιολόγησης ΠΕΚ Καβάλας

Συμπεράσματα Αξιόπιστα αποτελέσματα στην βαθμολογία των μαθητών. Η γνωστοποίηση των κριτηρίων αξιολόγησης εμβαθύνει την εμπιστοσύνη μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού. Όταν οι μαθητές αντιλαμβάνονται, ότι υπάρχουν και παιδαγωγικά κριτήρια στους όρους αξιολόγησης τους, αυτό βοηθά στην εμπέδωση καλού κλίματος στην τάξη. Οι μαθητές γνωρίζουν τα σημεία στα οποία θα πρέπει να δουλέψουν ώστε να βελτιωθούν στην συνέχεια και να αυξήσουν την επίδοσή τους. ΠΕΚ Καβάλας

Εργαλεία δημιουργίας ρουμπρικών Στο διαδίκτυο διατίθενται ένα σύνολο εργαλείων/λογισμικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία κλίμακας διαβαθμισμένων κριτηρίων, όπως... Rubistar http://rubistar.4teachers.org/ The Online Teacher Resource http://www.teach-nology.com/web_tools/rubrics/languagearts/ Rcampus http://www.rcampus.com/index.cfm?nocache=1314652894828 RubricMaker http://www.teach-nology.com/platinum/samples/rubrics/index.html RubricBuider http://rubricbuilder.com/learn.html#format ΠΕΚ Καβάλας

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! ΠΕΚ Καβάλας